Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Spelfilm: Beauty and the Beast

 Svara Svara Sida  123>
Författare
 Betyg: Toppbetyg: 1 Röster, Medel 4,00  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Claude Frollo View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 03-februari-2014
var: Örnsköldsvik
Status: Offline
Poäng: 170
inläggsval inläggsval   Citera Claude Frollo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Spelfilm: Beauty and the Beast
    Postad: 27-januari-2015 vid 13:52
Då ska tydligen en ny klassiker bli spelfilm och det är den stora klassikern Skönheten och Odjuret. Känns väldigt nytänkande Walt Disney Studios att göra om en tecknad film till spelfilm. Har ni brist på idéer eller vill ni bara göra som ni är kända för att mjölka ut varenda peng av ett koncept?
Ska ge denna film en chans i allafall men hoppas inte på ett hedersmord a la Maleficent.

Regissören är Bill Condon som gjort en Twilight film: Första tanken var att kunde de inte hitta någon annan.
Manusförfattarna är Stephen Chbosky ( Rent och Jericho) och Evan Spiliotopoulos ( Lejonkungen 3 och Djungelboken 2): Varför tar man upp en kille som gjort två mediokra uppföljare till två klassiker för att göra en seriös musikal spelfilm? Får ge de en chans i allafall.

Emma Watson ska spela den vackra Belle som är min favorit bland Disney prinsessorna. Har ett intresse för Esmeralda med. Vet inte vad jag ska tycka om Emma som val till Belle. Får ge henne en chans i allafall.

http://time.com/3682451/emma-watson-disney-beauty-and-the-beast/

Vad tror ni om denna film? Ska man ha stora förhoppningar eller inte? Vad tycker ni om att Disney gör spelfilm på denna klassiker?

Ändrad av Claude Frollo - 27-januari-2015 vid 15:05
"Silence, you old fool. The hunchback and I have unfinished business to attend to. And this time, you will not interfere." Claude Frollo
Till toppen
Guybrush.Threepwood View Drop Down
Nykomling.
Nykomling.


Medlem sedan: 17-augusti-2014
var: Katrineholm
Status: Offline
Poäng: 111
inläggsval inläggsval   Citera Guybrush.Threepwood Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-januari-2015 vid 14:18
Tycker det mesta med den känns ganska lökigt. Allt från regissör till manus. Emma Watson har jag verkligen fått nog av. Hennes feminist-tjat i FN står mig till halsen.

Jag vågar nog satsa min högra kula på att Maleficent är den bättre av dessa två filmer.
Till toppen
Tinsan-girl View Drop Down
Producent
Producent
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 270
inläggsval inläggsval   Citera Tinsan-girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-februari-2015 vid 21:25
Jag tror att det kan bli bra. Jag är ju ett fan av Emma Watson, så jag tror hon fixar det.Clap
Hör med hjärtat ditt, så ska du förstå.
Till toppen
Tinsan-girl View Drop Down
Producent
Producent
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 270
inläggsval inläggsval   Citera Tinsan-girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-februari-2015 vid 15:59
Claude Frollo: Jag har ett tips till dig. Du kan vänta tills filmen har kommit ut på dvd/bluray och hyra den.Då kan du se och avgöra om du tycker den är bra. Annars kan du lämna tillbaka den med gott samvete.

Undrar vem som ska få spela pappan.


Ändrad av Adrina - 13-februari-2015 vid 16:15
Hör med hjärtat ditt, så ska du förstå.
Till toppen
Claude Frollo View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 03-februari-2014
var: Örnsköldsvik
Status: Offline
Poäng: 170
inläggsval inläggsval   Citera Claude Frollo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-februari-2015 vid 17:39
Postad av Tinsan-girl Tinsan-girl skrev:



Claude Frollo: Jag har ett tips till dig. Du kan vänta tills filmen har kommit ut på dvd/bluray och hyra den.Då kan du se och avgöra om du tycker den är bra. Annars kan du lämna tillbaka den med gott samvete.

Undrar vem som ska få spela pappan.




Kommer nog göra det. För det känns inte som det kommer komma något bra ur detta projekt. Men man kan bli positivt överraskad men det får framtiden utvisa. Vet inte hur de ska lyckas göra odjuret snygg och rättvis som i den animerande filmen. Bara de inte tar några av de unga Hollywood hukarna som inte är några vidare bra skådisar som Gaston och Odjuret.

Ändrad av Claude Frollo - 13-februari-2015 vid 17:40
"Silence, you old fool. The hunchback and I have unfinished business to attend to. And this time, you will not interfere." Claude Frollo
Till toppen
Tinsan-girl View Drop Down
Producent
Producent
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 270
inläggsval inläggsval   Citera Tinsan-girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-februari-2015 vid 19:42
Postad av Claude Frollo Claude Frollo skrev:



Kommer nog göra det. För det känns inte som det kommer komma något bra ur detta projekt. Men man kan bli positivt överraskad men det får framtiden utvisa. Vet inte hur de ska lyckas göra odjuret snygg och rättvis som i den animerande filmen. Bara de inte tar några av de unga Hollywood hukarna som inte är några vidare bra skådisar som Gaston och Odjuret.


Om du ser det fetstilta i ditt citat: Vilka skådespelare menar du? Är lite nyfiken.

Odjuret är en knepig fråga, men de kanske använder datorn till hjälp för att göra honom rättvisa. Vem de skulle ta som Gaston är svårt att säga. Jag känner inte till några skådisar som passar som honom. Odjuret är också lite knepig. Jag vet inte vem som skulle passa. Colin Morgan från tv-serien Merlin kanske!Shocked Hihi! Jag skojar bara!LOLBig smileTongueWink

Ja, den som väntar på något gott, väntar aldrig för länge. Så det är bara att ha tålamod och se vad framtiden bjuder på. Som jag skrev tidigare, tror jag att det kan bli bra. Gillar som sagt Watson, och jag hoppas filmen blir bra. Med tanke på att Noah inte är den bästa filmen hon har gjort efter Harry Potter, så tycker jag personligen att hon förtjänar att vara med i en Disney-film. Hon har ju börjat ta sånglektioner, så hon verkar vara taggad.

En sak som är bra med Emma, är att trots att hon var väldigt ung när hon började jobba film, är att hon står stadigt med fötterna på jorden. Hon håller inte på att skapa skandaler som Lindsay Lohan har gjort den senaste tiden. Trist när en del (OBS! Det gäller inte alla!) barnskådespelare tappar stilen och börjar uppföra sig illa och får diviga fasoner. Men som sagt, jag tycker att Watson har skött sig exemplariskt.
Hör med hjärtat ditt, så ska du förstå.
Till toppen
Claude Frollo View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 03-februari-2014
var: Örnsköldsvik
Status: Offline
Poäng: 170
inläggsval inläggsval   Citera Claude Frollo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-februari-2015 vid 23:05
Är ingen större fantast av Chris Hemsworth, Zac Efron, Robert Pattinson, Taylor Lautner, Ryan Reynolds ( lite äldre men har han med ändå) , Liam Hemsworth och Theo James. Tycker de spelar mer på sitt utseende än på bra skådespelare insatser, men det är min åsikt. :)

Läste att Ryan Gosling ryktas som Odjuret och det känns så där. Vet inte hur bra han är på sjunga eller om han passar i rollen som ett odjur. Men det är bara ett rykte så vi får se.
Blir inte förvånad om Channing Tatum kan bli Gaston, har en känsla att det kan bli så.

Emma Watson är utseendemässigt hyfsat nära Belle och kan säkert överraska positivt i sitt skådespeleri. Sen som du skrivet Tinsan-girl så gör hon inga skandaler och står upp för sina åsikter. Vi får hoppas att Emma går en bra insats.

Ändrad av Claude Frollo - 13-februari-2015 vid 23:06
"Silence, you old fool. The hunchback and I have unfinished business to attend to. And this time, you will not interfere." Claude Frollo
Till toppen
Tinsan-girl View Drop Down
Producent
Producent
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 270
inläggsval inläggsval   Citera Tinsan-girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-februari-2015 vid 07:17
Postad av Claude Frollo Claude Frollo skrev:

Är ingen större fantast av Chris Hemsworth, Zac Efron, Robert Pattinson, Taylor Lautner, Ryan Reynolds ( lite äldre men har han med ändå) , Liam Hemsworth och Theo James. Tycker de spelar mer på sitt utseende än på bra skådespelare insatser, men det är min åsikt. :)


Okej, då förstår jag bättre. Tack för svaret. Tur att de inte tänkte på Britney Spears eller Lindsay Lohan då. Har egentligen inget emot dem, men med tanke på att de har betett sig mindre bra, så är jag glad över att de valde någon som står stadigt på jorden.


Ändrad av Tinsan-girl - 14-februari-2015 vid 08:51
Hör med hjärtat ditt, så ska du förstå.
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-februari-2015 vid 11:17
Jag tror seriöst att jag kommer börja flina när jag ser Emma Watson sjunga. Inget illa menat mot henne, men det kommer vara en sådan bisarr upplevelse. Men jag hoppas att det ser bättre ut än vad jag tänker mig just nu i huvudet. (Ja, det är på grund av att det kommer se ut som att Hermione brister ut i sång, kan inte hjälpa det.)

Jag har sådana si sådär förhoppningar om den här filmen. Helt ärligt är jag lite trött på att alla deras filmer helt plötsligt ska bli live action, även fast jag gillar det, jag är i krig med mig själv. 

Regissören gillar jag, förutom Breaking dawn har han gjort "Dreamgirls" som lyckades sno åt sig några Oscars och jag tror på honom. 

Odjuret hoppas jag på att det blir en nykomling, något guldkorn de hittat som bara gjort reklamer innan och inhopp i tv serier. Men vi får väl se. 


Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Tinsan-girl View Drop Down
Producent
Producent
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 270
inläggsval inläggsval   Citera Tinsan-girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-februari-2015 vid 21:42
Postad av Emmaaa Emmaaa skrev:


Odjuret hoppas jag på att det blir en nykomling, något guldkorn de hittat som bara gjort reklamer innan och inhopp i tv serier. Men vi får väl se. 


Varför inte killen som spelade prins Philip i Maleficent?Wink Hihi! Skojade bara! Fast jag tycker Brenton Thwaites, som han heter, är riktigt söt, så han skulle kanske passa som Odjuret. Men det är bara en tanke, vi får vänta och se.Smile Jag lägger in en länk om någon vill titta.

http://www.imdb.com/name/nm4154798/?ref_=tt_cl_t8

Det är bara att ha tålamod. Filmen kommer inte förrän nästa år, så innan dess vet vi vem som ska spela de övriga rollerna.Smile

EDIT: Det ryktas att Ryan Gosling ska göra rollen som Odjuret. Men det är som sagt bara ett rykte. Vi får vänta och se. Hoppas de tar någon bra skådespelare som gör rollen som Belles pappa. Richard Gere kanske skulle passa?ConfusedWink


Ändrad av Tinsan-girl - 14-februari-2015 vid 22:03
Hör med hjärtat ditt, så ska du förstå.
Till toppen
Dreamer View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-februari-2010
var: frillesås
Status: Offline
Poäng: 237
inläggsval inläggsval   Citera Dreamer Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-april-2015 vid 18:30
Hmm en av mina två disney favoriter som spelfilm.... vet inte vad jag ska känna inför detta. Känner mig aspepp och livrädd på samma gång. Känns som det ska till mycket för att det här ska bli bra men Ian mc kelen fins med på imdbs skådespelar lista och förutom att han är en grym skådis så har han ju även jobbat en hel del med musikaler så det verkar ju lovande....

lär inte se denna filmen på bio eftersom jag i så fall lär hypa sönder inför den och det känns som sannolikheten är stor att jag i så fall blir väldigt besviken däremot så måste jag ju se den på film sen. kommer inte kunna hålla mig borta.

hoppas verkligen att mina farhågor inte besannas och filmen visar sig bli en dundersuccé och en precis så bra film som jag fantiserar om. Hoppas även den ska vara mer mörk och vuxen än tex malicifent. Vore kul om disney vågade köra en mognare film än det klassiska mästerverk som ligger bakom.

"avatar av fireleaming"
Till toppen
Tinsan-girl View Drop Down
Producent
Producent
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 270
inläggsval inläggsval   Citera Tinsan-girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-april-2015 vid 22:38
Jag kan tala om att det är bestämt att Kevin Kline ska spela Maurice i denna version. Kline var den som gjorde orginalrösten till den godhjärtade och roliga kapten Phoebus i "Ringaren i Notre Dame", om ni undrar vem han är.

Postar ändå en länk för de som undrar vem han är och vilka filmer han har gjort. Vem vet? ni kanske hittar någon film ni har sett honom i. Smile
http://www.imdb.com/name/nm0000177/?ref_=nv_sr_1

Ja, han är en bra skådespelare han också, och jag tror han klarar av att spela Belles pappa. Han är rolig i filmen "In and Out". Min mamma avgudar honom och rollen som Phoebus passade honom bra. Clap

Annars hade jag nästan hoppats att Ian Hart* (Quirrell från första Harry Potter-filmen) skulle få rollen. Jag tänkte eftersom han och Emma Watson bara har jobbat ihop i just den filmen, så skulle det ha varit kul om de hade "återförenats", efter så många år! I harry Potter pratar de visserligen inte med varandra, men de delar en scen och de kan väl ha småpratat off-screen om ni förstår vad jag menar.  Big smile Det hade varit kul för dem båda kanske. Dessutom hade det varit kul att se honom i en Disney-film, för en del filmer som han har gjort efter Harry Potter har varit lite konstiga, (Utom "Baskervilles hund" där han spelar doktor Watson. Den är riktigt bra faktiskt!Thumbs Up Passar en mörk kulen kväll med lite popcorn till hands). Han är en bra skådespelare han också, men som sagt, de filmer jag har sett honom i, har inte varit så bra.

Ja, ja. Jag ska inte klaga. Kevin Kline är hur skön som helst. Och som sagt, jag håller tummarna för att filmen ska bli bra! För Watsons skull, för hon förtjänar att göra något bra efter Harry Potter. (The Perks of being a wallflower och My week with Marilyn var dock okej.) För Noah och The Bling Ring var riktigt sega och jag blev irriterad över hur det var uppbyggt.

Som sagt, bäst att hålla koll efter bilder och nyheter om denna film, som jag för ovanlighetens skull är ganska peppad på! Party

* Länk till Ian Harts filmlista: http://www.imdb.com/name/nm0001324/?ref_=nv_sr_1

Hmmm... tänk om Disney får för sig att göra en Liveaction-film av "Ringaren i Notre Dame". Undrar vem som skulle spela Frollo då? Alan Rickman (Snape) kanske?! Shocked Haha!LOL Nej, nu var jag lite busig! Clown Jag bara skämtar.Wink

Ja, som sagt, man får ha förväntningar på filmen och hoppas på det bästa.


Ändrad av Tinsan-girl - 16-april-2015 vid 22:40
Hör med hjärtat ditt, så ska du förstå.
Till toppen
Guybrush.Threepwood View Drop Down
Nykomling.
Nykomling.


Medlem sedan: 17-augusti-2014
var: Katrineholm
Status: Offline
Poäng: 111
inläggsval inläggsval   Citera Guybrush.Threepwood Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-april-2015 vid 17:05
Postad av Tinsan-girl Tinsan-girl skrev:

 
Och som sagt, jag håller tummarna för att filmen ska bli bra! För Watsons skull, för hon förtjänar att göra något bra efter Harry Potter. (The Perks of being a wallflower och My week with Marilyn var dock okej.) För Noah och The Bling Ring var riktigt sega och jag blev irriterad över hur det var uppbyggt.


Eh... Det enda bra den överskattade jäntan har gjort överhuvud taget är just "The Bling Ring". Säger mer om din oförmåga att greppa smart satir om du föredrar "Harry Pottface" framför den.
Till toppen
Dreamer View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-februari-2010
var: frillesås
Status: Offline
Poäng: 237
inläggsval inläggsval   Citera Dreamer Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-april-2015 vid 19:03
Postad av Guybrush.Threepwood Guybrush.Threepwood skrev:


Postad av Tinsan-girl Tinsan-girl skrev:

 
Och som sagt, jag håller tummarna för att filmen ska bli bra! För Watsons skull, för hon förtjänar att göra något bra efter Harry Potter. (The Perks of being a wallflower och My week with Marilyn var dock okej.) För Noah och The Bling Ring var riktigt sega och jag blev irriterad över hur det var uppbyggt.




Eh... Det enda bra den överskattade jäntan har gjort överhuvud taget är just "The Bling Ring". Säger mer om din oförmåga att greppa smart satir om du föredrar "Harry Pottface" framför den.


Tja alla har ju olika smak. Jag tycker att Watson är en väldigt duktig skådis som tyvvärr har en riktigt usel filmlista bakom sig. Fast vi på forumet känner ju redan till din oförmåga att låta andra tycka annorlunda än dig utan att förolämpa dem
"avatar av fireleaming"
Till toppen
92juar View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 24-maj-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 226
inläggsval inläggsval   Citera 92juar Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-april-2016 vid 14:08
Jag ser som många av ni andra också fram att se denna film. Är ett stort fan av klassikern och det kommer bli svårt att inte höra Tommy Körbergs röst som Odjuret och samma sak med Sofia Källgren som Belle.

Just nu på IMDb så är det dessa skådespelare som ska vara med.
http://www.imdb.com/title/tt2771200/?ref_=nv_sr_2
Emma Watson - Belle
Ewan McGregor - Lumiere
Luke Evans - Gaston
Dan Stevens - Beast
Gugu Mbatha-Raw - Plumette
Emma Thompson - Mrs. Potts
Stanley Tucci - Cadenza
Ian McKellen - Cogsworth
Kevin Kline - Maurice
Zoe Rainey - Belle's Mother
Och många fler...

För mig så ser det väldigt bra ut med skådespelare, Luke Evans kommer att passa väldigt bra som Gaston. Dan Stevens som Odjuret de kommer att bli spännande, jag har inte sett han i någonting förut så det kommer att bli roligt att se.
Stanley Tucci mannen som ofta får spela birollen men otroligt bra och starka biroller, han ska i alla fall spela Cadenza jag var tvungen att googla lite för att veta vilken karaktär de är och det är orgeln. Om jag minns rätt så är han bara med i Skönheten och Odjuret – En förtrollad jul, roligt att den karaktären ska vara med.
Emma Thompson ska vara Mrs. Potts, jag blev så glad när jag såg denna otroligt bra skådespelare och det kommer nog inte bli bättre än detta. På tal om en annan bra skådespelare så kommer Ian McKellen spela Cogsworth, det kommer att bli klockrent. Haha..

Sen kommer jag till den karkatären som inte alls är med i klassikern Belles mamma, som ska spelas av Zoe Rainey. Detta kommer att bli mycket intressant så vi kommer att få reda på vad som ände med Belles mamma i denna film. Har ni någon aning vad som hände med henne?
Dog hon när hon födde Belle eller blev nog plötsligt sjuk och dog när Belle var väldigt liten, vad tror ni?

Det ser otroligt lovande ut, just nu så står det att filmen kommer att komma till Sverige 17 mars 2017, mindre än ett år kvar
Fjärtiska flytande två års studie på gymnasiet....
Till toppen
Tinsan-girl View Drop Down
Producent
Producent
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 270
inläggsval inläggsval   Citera Tinsan-girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-juni-2016 vid 08:52
Man kan verkligen fundera vad som hände med Belles mamma. Låt oss anta att hon blev sjuk och avled när Belle var liten. I tv-serien Once Upon a Time, finns en annan version om hur mamman dog, men kan ej avslöja om ingen annan har sett serien.

Hittade förresten en trailer till filmen! Man hör tydligt att Ian McKellen är med! Dock blev jag lite besviken över att man inte ser så mycket av Emma Watson! Unhappy Man ser bara ögonen. Synd, jag hade väldigt gärna velat se hur hon ser ut som Belle. Hoppas det kommer en till trailer!Big smile Då kanske hon syns lite mer!Wink

Här är länken, om någon är intresserad. https://www.youtube.com/watch?v=c38r-SAnTWM

Ja, trots att man inte ser så mycket av Watson, är jag mer peppad än någonsin inför denna film!Thumbs UpCoolClap

När jag hörde om filmen första gången, var jag i och för sig taggad redan då, men som jag tidigare skrev, är jag ännu mer laddad än tidigare efter att ha sett den här trailern!
(När "Alice i Underlandet" av Tim Burton och "Maleficent" var aktuella, var jag mest skeptisk och undrade om det skulle bli bra. Dock blev "Maleficent" en glad överraskning!)
Men eftersom filmen är baserad på min absoluta favoritfilm och eftersom min favoritskådespelerska är med, höll jag tummarna redan då, precis som jag gör nu!

Kom igen Watson! Kör hårt, gumman! Du är en grym skådespelerska som vågar stå kvar med båda fötterna på jorden, du förtjänar att vara med i en Disney-film! Du är en underbart bra person! Älskar dig som bara den!

Hoppas trailern var till någon nytta! Tongue

EDIT: Hade gärna velat se hur mrs Potts, Cogsworth och Lumiere i trailern! Även Gaston, Maurice och lille Chip hade varit kul att se. Men, men...man kan inte få allt som man önskar.


Ändrad av Tinsan-girl - 11-juni-2016 vid 10:28
Hör med hjärtat ditt, så ska du förstå.
Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-juni-2016 vid 12:12
Kan inte tänka mig ett sämre skådespelarval för Belle än just Emma Watson. Dels är hon, i mitt tycke, en överskattad skådespelerska, och dels har hon inga som helst fysiska likheter med den animerade förlagan. Dessutom känns hon alldeles för ung. 

I övrigt gav trailern för filmen mersmak, men det hade nog mer Ashman och Menkens fantastiska musik att göra än någonting annat. 
"Blathering blatherskite!"

Till toppen
Tinsan-girl View Drop Down
Producent
Producent
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 270
inläggsval inläggsval   Citera Tinsan-girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-juni-2016 vid 15:12
Postad av Trubaduren Trubaduren skrev:

Dessutom känns hon alldeles för ung.


Jag håller inte riktigt med om att hon är för ung. Hon är ett år yngre än mig, hon var säkert 25-26 år när de spelade in filmen. Tänk på att hon var nio-elva år när hon började med alla Harry Potter-filmer. Det är ungt!
Hör med hjärtat ditt, så ska du förstå.
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-juni-2016 vid 23:45
Postad av Trubaduren Trubaduren skrev:

Kan inte tänka mig ett sämre skådespelarval för Belle än just Emma Watson. Dels är hon, i mitt tycke, en överskattad skådespelerska, och dels har hon inga som helst fysiska likheter med den animerade förlagan. Dessutom känns hon alldeles för ung. 

I övrigt gav trailern för filmen mersmak, men det hade nog mer Ashman och Menkens fantastiska musik att göra än någonting annat. 

Jag håller med. Tycker inte alls om att det är hon som är Belle. Hade svårt för henne redan under Harry Potter perioden då jag tycker att hon överspelar. Har verkligen försökt att tycka om hennes skådespeleri eftersom jag är väldigt imponerad av Emma Watson som person men det går inte. Jag tänker ju självklart fortfarande se filmen men hade mycket hellre sett en okänd duktig sångerska/skådespelare i rollen. Men men. 
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-juni-2016 vid 20:48
Gillar verkligen trailern, med musiken som hörs. Undrar om alla sånger kommer att vara med ?
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-juni-2016 vid 13:42
Postad av disney_girl disney_girl skrev:

Gillar verkligen trailern, med musiken som hörs. Undrar om alla sånger kommer att vara med ?



Ovanligt. Du är ju verkligen känd för dina höga krav och opartiska omdömen.

Inser du verkligen inte att begrepp som "fantastiskt", "underbart" och "bra" förlorar all sin betydelse om precis allt mög som görs kallas för "fantastiskt", "underbart" och "bra".

Man tycker att efter 12 skulle din smak utvecklas åtminstone lite grann. Bara lite.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-juni-2016 vid 13:52
Disneys brist på originalitet börjar bli smått beklämmande. Snacka om att ha nått botten när det enda man gör är att pumpa ut halvtaffliga live-action-remakes av sina gamla filmer... Och kommer undan med det, för folk är så korkade att de betalar för att se samma filmer om och om igen.

Vissa hävdar att Burtons "AiW" var startskottet för denna dåraktiga och osmakligt lata trend, men den filmen var inte någon hjärnslö upprepning. Den hade en ny handling, nya karaktärer och hade inte det minsta med klassikern att göra annat än titeln och Disney-stämpeln. 
Till toppen
Tinsan-girl View Drop Down
Producent
Producent
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 270
inläggsval inläggsval   Citera Tinsan-girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-juni-2016 vid 21:06
En tjej som jag känner, och som också gillar Disney, sa att hon också hade sett trailern som jag postade. Hon förstod min besvikelse över att man inte såg så mycket av Emma Watson, eller de andra karaktärerna, men sedan sa hon några bra saker.

Denna trailer är en teaser, alltså inte den riktiga trailern, så med lite förhoppning, kommer det kanske en till trailer. Min väninna sa dessutom att det är ett  helt år innan filmen kommer, så det kan hända mycket innan dess. Så jag håller tummarna att det kommer en till trailer, och att man får se mer av Belle, och förhoppningsvis Odjuret!Thumbs Up

Hittar jag den, ska jag posta den fort som ögat här på tråden, så ni andra får ta del av den.Wink
Då hoppas jag mamma vill se filmen. Hon gillar ju Emma Watson, Kevin Kline och Emma Thompson.


Ändrad av Tinsan-girl - 17-juni-2016 vid 21:17
Hör med hjärtat ditt, så ska du förstå.
Till toppen
Claude Frollo View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 03-februari-2014
var: Örnsköldsvik
Status: Offline
Poäng: 170
inläggsval inläggsval   Citera Claude Frollo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-augusti-2016 vid 23:24
Har mer ångest över hur denna film kommer bli, än förväntningar. Är övertygad om att Odjuret kommer bli en ful CGI skapelse. Luke Evens kan säkert göra sig bra som Gaston. Men det känns inge bra det här.

Ändrad av Claude Frollo - 09-augusti-2016 vid 23:29
"Silence, you old fool. The hunchback and I have unfinished business to attend to. And this time, you will not interfere." Claude Frollo
Till toppen
Tinsan-girl View Drop Down
Producent
Producent
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 270
inläggsval inläggsval   Citera Tinsan-girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-augusti-2016 vid 07:24
Jag har försökt leta på olika hemsidor som har med Emma Watson att göra, i hopp att finna mer bilder och kanske hitta videoklipp från filmen, men tyvärr har det inte gått så bra. Så jag vet inte hur de kommer göra med Odjuret. De kommer förmodligen att använda sig av datorn, för att göra det lite enklare med Odjuret och då kan jag förstå om du gruvar dig för att det inte ska se snyggt ut. Fast vem vet? Resultatet kan ju bli bra, om man har tur. Tongue

Luke Evans är okänd för mig. Har inget minne av att jag har sett honom tidigare, men jag jag kikade lite på hans sida på IMDb. Se länk: http://www.imdb.com/name/nm1812656/?ref_=tt_cl_t2

Jag tror att han kan göra rollen den självgode Gaston på ett bra sätt. Ja, jag får hålla koll och se om jag hittar bilder, för jag är som sagt supertaggad.

Jag har förut tipsat dig om hur du kan göra, men jag kan gör det gärna igen.
Om du är osäker på filmen, ska du inte gå och se den på bio. Vänta istället och kolla när den kommer som dvd och blu-ray. Då kan du låna den på bibliotek (det är gratis!)* eller hyra den i videobutiken (det kostar i och för sig.) Hyr/låna dock en annan film att ha i reserv om du inte skulle tycka om Beauty and the Beast.

Jag tänker så här: Om du börjar se filmen med Emma Watson och tycker att det inte känns bra, så kan du stänga av den och se den andra filmen du har lånat eller hyrt. Beauty and the Beast kan du sedan lämna tillbaka med gott samvete, istället för att den ska ligga och samla damm i hyllorna. Ge dig själv en klapp på axeln för att du har försökt att se den.Clap

Jag kan erkänna att jag var rysligt skeptisk mot Maleficent så jag väntade tills den kom ut på dvd. Jag hyrde den och när jag såg den, blev jag positivt överraskad, för jag tyckte att den var både spännande, rolig, gullig, romantisk och även sorglig men ändå bra.

*Vad jag menar, är att om du lånar den på biblioteket, behöver du inte känna att du har slösat på pengar om du skulle tycka att "Skönheten och Odjuret" inte är så bra. Hoppas du förstod det där. Jag är inte superbra på att förklara.Tongue


Hör med hjärtat ditt, så ska du förstå.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-augusti-2016 vid 16:01
Det här kommer inte bli bra. Inte för att "originalet" är någon slags helig ko som inte får mjölkas, utan för att jag ser framför mig precis vilken typ av fånigt feminist-mög filmen kommer sluta som. Luke Evans är som sagt bra, men han ska inte slösas bort på sådan här jämmerlig skit utan borde sikta på en roll i "POTC: VI" istället.





#FeminismIsCancer 
Till toppen
Tinsan-girl View Drop Down
Producent
Producent
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 270
inläggsval inläggsval   Citera Tinsan-girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-oktober-2016 vid 20:53
Var och surfade runt lite och hittade en bild på Emma Watson i sin roll som Belle! Det ser enligt mig ganska bra ut, men frisyren är inte riktigt som jag hade tänkt mig. Fast gör hon ett bra jobb, så spelar det ingen roll! Thumbs Up


Hör med hjärtat ditt, så ska du förstå.
Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-oktober-2016 vid 00:10
Samtliga bilder jag har sett så här långt ser fullkomligt förskräckliga ut. Jag vet inte vad de tänkte när de designade Cogsworth och Lumiere, och både Belle och Beast ser ut som.. Ja, jag vet inte vad jag ska säga.

Detta lär inte bli en film som jag kommer att bry mig om att se på vita duken, den saken är klar. Kanske streamer den när den blir tillgänglig online, men ingenting jag kommer prioritera eller ligga vaken och längta efter. Nej, då ser jag hellre ytterligare en Alice-film, eller någonting helt nytt. Är inte heller särskilt peppad inför live-version av Lejonkungen, eller någon annan av alla de filmer som annonserats - t.ex. Cruella, Nalle Puh, Mulan eller Prince Charming. En film jag dock skulle vilja se som live-action är the Black Cauldron. Den filmen förtjänar upprättelse. Det är dessutom en story som jag tror att Tim Bruton skulle kunna göra ett bra jobb med. 


Ändrad av Trubaduren - 11-oktober-2016 vid 00:11
"Blathering blatherskite!"

Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-oktober-2016 vid 19:25
Postad av Trubaduren Trubaduren skrev:


då ser jag hellre ytterligare en Alice-film, eller någonting helt nytt. Är inte heller särskilt peppad inför live-version av Lejonkungen, eller någon annan av alla de filmer som annonserats - t.ex. Cruella, Nalle Puh, Mulan eller Prince Charming. En film jag dock skulle vilja se som live-action är the Black Cauldron. Den filmen förtjänar upprättelse. Det är dessutom en story som jag tror att Tim Bruton skulle kunna göra ett bra jobb med. 


En tredje och sista "Alice", JA!!!

Men för pörskan! Remakes av "The Lion King" och "Mulan" etc.... Vad håller mupparna på med?!

En live-action "Pooh" är faktiskt något jag länge gått och grunnat på. Finns potential om det görs rätt, alltså helt annorlunda mot Disneys filmer.

Hmmmmm. "Cruella".... Blir det inte väldigt svårt att göra en film om den häxan utan att det blir en 90 minuter lång pälsreklam?

Ändrad av 102dalmatiner - 12-oktober-2016 vid 20:13
Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-oktober-2016 vid 19:55
Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:


Hmmmmm. "Cruella".... Blir det inte väldigt svårt att göra en film om den häxan utan att det blir en 9å minuter lång pälsreklam?

Gissar på någon form av feministisk snyfthistoria a'la Maleficent, om hur illa behandlad hon har blivit av män, och hur detta har påverkat hennes personliga utveckling. Kanske var det någon manschauvinistisk dalmatin som i hennes ungdom juckade mot hennes ben, vilket hon upplevde som så gravt kränkande att hon kom att utveckla ett undermedvetet hat gentemot alla pälsdjur - och i synnerhet gentemot dalmatiner. 
"Blathering blatherskite!"

Till toppen
 Svara Svara Sida  123>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media