Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Spelfilm: Beauty and the Beast

 Svara Svara Sida  <123>
Författare
 Betyg: Toppbetyg: 1 Röster, Medel 4,00  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-oktober-2016 vid 20:15
Postad av Trubaduren Trubaduren skrev:


Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:


Hmmmmm. "Cruella".... Blir det inte väldigt svårt att göra en film om den häxan utan att det blir en 9å minuter lång pälsreklam?


Gissar på någon form av feministisk snyfthistoria a'la Maleficent, om hur illa behandlad hon har blivit av män, och hur detta har påverkat hennes personliga utveckling. Kanske var det någon manschauvinistisk dalmatin som i hennes ungdom juckade mot hennes ben, vilket hon upplevde som så gravt kränkande att hon kom att utveckla ett undermedvetet hat gentemot alla pälsdjur - och i synnerhet gentemot dalmatiner. 


Haha! Du har ju humor! Varför har du inte visat denna sida tidigare?

Skämt åsido, risken för att manuset åtminstone delvis landar nära det du skrev är ju farligt överhängande.
Till toppen
Tinsan-girl View Drop Down
Producent
Producent
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 270
inläggsval inläggsval   Citera Tinsan-girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-november-2016 vid 18:01
Tidigare i år postade jag en trailer till spelfilmen "Skönheten och Odjuret". Den trailern var visserligen fin men tyvärr visades inte så mycket av karaktärerna och det var minst sagt snålt!Tongue

Men nu har Disney äntligen släppt en till trailer! Den är mycket bättre än den första, för nu får man se mer av Belle, men även de andra älskade karaktärerna från den tecknade filmen! Länken finns nedanför!

https://www.youtube.com/watch?v=SqQvZ_VUtg8

Oh, jag sitter som på nålar. Emma Watson ser riktigt bra ut som Belle! Mrs Potts, Chip och Lumiere var kanske inte riktigt som jag hade tänkt mig, men man kan ju inte få allt. Odjuret ser väldigt speciell ut och effekterna är gudomliga.

Jag är ännu mer taggad än när jag postade första trailern. Hoppas jag och några vänner kan gå och se den, då på engelska. Spelfilmer som dubbas till svenska brukar inte se så bra ut, men det är min åsikt.  Min pojkvän är då supertaggad inför filmen! Heart Thumbs Up Så jag hoppas han och jag kan gå och se den på bio.


Ändrad av Tinsan-girl - 14-november-2016 vid 18:04
Hör med hjärtat ditt, så ska du förstå.
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-november-2016 vid 18:09
Jag försöker verkligen att inte se Hermione framför mig men det är sååå svårt! Speciellt när karaktärerna är så lika varandra. 


Men okej. Den ser väldigt vacker ut och jag ryser när musiken börjar spelas. Det verkar som om de har hittat bra skådespelare och jag hoppas att den blir lika bra som Cinderella! 


Balklänningen ser lite tråkig ut med... inte så tadaaa som man tror att en disneyklänning ska se ut in real life. Men jag är superpepp inför filmen och den verkar kunna behålla den där känslan man får när man kollar på den animerade, vilket är mycket positivt. Jag gillar (ifall ni inte har läst det, ingen stor spoiler men kan väl sätta en liten disclaimer här ändå.) att de har gett Belle en liten backstory vilket är att hon är uppfinnare hon med. Det tycker jag var en bra twist i  det hela. 


Ändrad av Emmaaa - 14-november-2016 vid 18:10
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Agrabah View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 27-december-2011
Status: Offline
Poäng: 285
inläggsval inläggsval   Citera Agrabah Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-november-2016 vid 11:29
Enligt SF Bios hemsida så kommer den nya Skönheten och Odjuret filmen även dubbas till svenska.

http://www.sf.se/filmer/Skonheten-och-odjuret-3D-sv-tal/

Om min teori stämmer så borde filmen få en 7 års gräns. För om ni har märkt det nu de senaste sex åren så dubbar inte Disney filmer som får en 11 års gräns eller högre.
Varmt välkommen att besöka min Disney blogg: http://nouw.com/sacredgold
Till toppen
Tinsan-girl View Drop Down
Producent
Producent
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 270
inläggsval inläggsval   Citera Tinsan-girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-november-2016 vid 17:26
Okej, då vet jag. Det är klart, det kan ju vara bra för de som är yngre och inte kan engelska så bra. Fast jag hoppas i alla fall att min älskling går med på att se den engelska versionen för jag tycker mycket bättre om att se engelska spelfilmer med originalspråket.

Har förresten inte Burtons "Alice i Underlandet" 11-årsgräns? Den är såvitt jag vet dubbad till svenska.

Ja, ja. Jag längtar i alla fall till det att den har premiär.Smile

Vet du förresten vem som ska låna rösten till vem?


Hör med hjärtat ditt, så ska du förstå.
Till toppen
Agrabah View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 27-december-2011
Status: Offline
Poäng: 285
inläggsval inläggsval   Citera Agrabah Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-november-2016 vid 18:48
Det stämmer att "Alice i Underlandet" dubbades trots 11 års gräns. Jag tror nog Disney inte brydde sig om det då utan verkligen ville satsa på den och bestämde sig för att dubba den för att kunna nå ut till ännu fler biobesökare med tanke på vilka sjuksummor filmen tjänade in i USA.
Därför jag skrev de senaste sex åren för ingen film sedan den med en 11 års gräns har dubbats t. ex Maleficent, Into the woods, Djungelboken, Alice i Spegellandet m.fl. Men som jag har sagt så är det bara en teori, som jag ändå tycker stämmer för det mesta.

Tyvärr vet jag inte vilka det är som kommer göra rösterna, det har de inte berättat. De släppte ju precis ut nyheten om att den kommer bli dubbad till svenska. Men vi får säkert snart veta rösterna. Filmen kommer ha svensk biopremiär den 17 mars 2017, så vi får den samtidigt som dem i USA.

Jag tror nog säkert man kommer få möjligheten att se filmen med engelsk eller svenskt tal på bio. Oftast gör de så med Live-action filmer t.ex Alice i Underlandet, Askungen, Peter och draken Eliott.   

Ska inom de närmaste dagarna lägga upp dessa nyheter om Skönheten och Odjuret på min Disney blogg. Om du vill få fler Disney nyheter och fakta, får du väldigt gärna besöka bloggen.

http://nouw.com/sacredgold

Ändrad av Agrabah - 23-november-2016 vid 19:02
Varmt välkommen att besöka min Disney blogg: http://nouw.com/sacredgold
Till toppen
Tinsan-girl View Drop Down
Producent
Producent
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 270
inläggsval inläggsval   Citera Tinsan-girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-november-2016 vid 21:12
Tack för tipset angående bloggen. Ska kika in på den när jag har tid. Smile

Ja, det är bara att vänta och se när det gäller de svenska rösterna. Synd att de flesta röstskådespelare som var aktiva under 1990-talet har dragit sig tillbaka. Har till exempel inte hört Monica Forsberg på sista tiden. Hon hade passat som mrs Potts. Synd att Hans Lindgren dog 2012. Han skulle ha passat som Belles pappa. Jaja, det ordnar sig säkert.
Hör med hjärtat ditt, så ska du förstå.
Till toppen
Claude Frollo View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 03-februari-2014
var: Örnsköldsvik
Status: Offline
Poäng: 170
inläggsval inläggsval   Citera Claude Frollo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-december-2016 vid 19:18
Hoppas inte att de gör en ny remake på Dalmatinerna filmerna. Är bara 20 år sedan de gjorde en spelfilm på 101 dalmatinerna, men man har slutat bli överraskad av Disney.
Eller som Herman Melville uttryckte det: Det är bättre att misslyckas med originalitet än att lyckas med imitation.
"Silence, you old fool. The hunchback and I have unfinished business to attend to. And this time, you will not interfere." Claude Frollo
Till toppen
Agrabah View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 27-december-2011
Status: Offline
Poäng: 285
inläggsval inläggsval   Citera Agrabah Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-december-2016 vid 20:52
Blir du glad eller sur om jag faktiskt berättar att Disney håller på med en live-action Cruella de Vil film?
Varmt välkommen att besöka min Disney blogg: http://nouw.com/sacredgold
Till toppen
Claude Frollo View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 03-februari-2014
var: Örnsköldsvik
Status: Offline
Poäng: 170
inläggsval inläggsval   Citera Claude Frollo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-december-2016 vid 08:37
Lycklig blir man inte direkt.
Tur att Walt Disney slipper se vad det har blivit av hans kära företag.
"Silence, you old fool. The hunchback and I have unfinished business to attend to. And this time, you will not interfere." Claude Frollo
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-december-2016 vid 14:56
Ja, alla de här spelfilmsversionerna av gamla tecknade klassiker som Disney spyr ut nu är nästan värre än när de gjorde tecknade uppföljare på löpande band...
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-februari-2017 vid 14:42
Postad av Anders M Olsson Anders M Olsson skrev:

Ja, alla de här spelfilmsversionerna av gamla tecknade klassiker som Disney spyr ut nu är nästan värre än när de gjorde tecknade uppföljare på löpande band...


Nästan värre? Uppföljarna hade iallafall "nya" historier som någon åtminstone var tvungen att lägga ned en halvtimme på att knåpa ihop ett manus till. 
Dessa är mer; "Ok, var ligger manuset till "Beauty and the Beast", ah där är det. Ok, då ska vi "uppdatera" den här då. Alltså gör allt likadant, fast något sämre och helt meningslöst."
Till toppen
Agrabah View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 27-december-2011
Status: Offline
Poäng: 285
inläggsval inläggsval   Citera Agrabah Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-mars-2017 vid 22:41
Det är bestämt, Disney gick ut med informationen idag om att filmen även kommer visas med svenskt tal på bio.

De sa i november att den skulle dubbas, men sen kom det inga fler uppdateringar om det, vilket gjorde många tveksamma till om Disney kanske hade ändrat sig.

Ändrad av Agrabah - 02-mars-2017 vid 23:03
Varmt välkommen att besöka min Disney blogg: http://nouw.com/sacredgold
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-mars-2017 vid 12:16
Postad av Agrabah Agrabah skrev:

Det är bestämt, Disney gick ut med informationen idag om att filmen även kommer visas med svenskt tal på bio.

De sa i november att den skulle dubbas, men sen kom det inga fler uppdateringar om det, vilket gjorde många tveksamma till om Disney kanske hade ändrat sig.


Och varför i Mo-Jaahls nageltrång är det något att bli lyrisk över? Vad för slags idiot betalar för att se en redan tveksam film dubbad till svenska?
Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-mars-2017 vid 20:41
Det är min absoluta övertygelse övertygelse att spelfilmer eller live action-serier aldrig någonsin bör dubbas. Dels ser det utan undantag helt bedrövligt ut, dels förstör det ofta hela illusionen som filmen försöker förmedla, samt att det mer ofta än sällan känns forcerat och slarvigt genomfört med helt opassande röster

Det här är bara ännu ett i raden av horribla beslut som stärker min övertygelse i att helt bojkotta detta spektakel. Det finns verkligen inte en enda aspekt av detta projekt som lockar mig. 
"Blathering blatherskite!"

Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-mars-2017 vid 13:12
Jahapp. Idag har detta feministmög till poänglös remake premiär. Jag BORDE helt klart följa Trubadurens exempel och bojkotta eländet... MEN, jag har sett samtliga av de övriga och jag går på det mesta, betydligt sämre filmer än denna, så jag återkommer med en recension kring midnatt.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-mars-2017 vid 00:00
Ganska nyss hemkommen. Ja, det var minst sagt en meningslös film.
Redan i första scenen började jag ana ugglor. Att göra filmen till en renodlad musikal kändes ungefär lika befogat som att sätta hjul på en tomat.

Att sedan filmen är så äckligt PK att det kryper i skinnet gör inte saken bättre. Också redan i första scenen, i Prinsdjurets slott, minoriteter? Hur passar de in i miljön? Svaret är såklart; det gör de inte, men vem bryr sig om en gnutta historisk korrekthet när man kan föra signalpolitik?

Nåja, tänkte jag, det kanske blir bättre. Nope! Fler sångnummer. En fransk by på 1700-talet fylld med afrikaner och latinos... vad? Bibliotekarien är svart. Jaha? Logiskt.

Sedan kan resten sammanfattas med att det bara är klassikern från 91, fast otecknad och sämre.

Den enerverande lilla gråtfärdiga strykbrädan Watson är platt, både bildligt och bokstavligt och hennes sångröst är medioker.
Belle har inte ett uns av den färgstarka personlighet hon har i originalet utan förefaller mest kall och tråkig.

Något som faktiskt var bättre i den här filmen var Lefou. I originalet är han en komplett assclown och en vandrande comic relief. I denna är han både mer öppet gay för Gaston (charmigt ocharmigt spelad av Luke Evans, på tok för bra för den här filmen) samtidigt som han öppet driver med den bufflige skitstöveln på ett sätt som helt går över huvudet på honom.
Slutscenen avslöjar också bortom alla tvivel att Lefou är gay.

Alltså en minimal ljuspunkt i ett stort ekande mörker av tom, meningsös, bortkastad tid.

4/10
Till toppen
92juar View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 24-maj-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 226
inläggsval inläggsval   Citera 92juar Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-mars-2017 vid 21:04
Jag såg filmer på premiären i fredags och jag bara älskade den.
Jag hade höga förväntningar och jag kunde inte bli mer nöjd.

Jag gillade att det hade lagt till mer bakgrund till både Belle och Odjuret. Musiken var helt fantastisk, fick rysningar i biosalongen.
Odjuret sjunger en ny låt som heter Evermore som gick mig att gråt och som fortfarande får mig att gråta när jag hör de. Mycket gripande låt!

Till er om inte har sett den, gå och de den jag tror inte att ni kommer att bli besviken men det är min åsikt. Vi alla tycker olika.
Jag älskar den tecknade versionen men denna version förstörde inte den gamla versionen på något sett den gav den bara mer liv.
Fjärtiska flytande två års studie på gymnasiet....
Till toppen
OliviaBelle View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-januari-2017
Status: Offline
Poäng: 261
inläggsval inläggsval   Citera OliviaBelle Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-mars-2017 vid 00:03
Den här var verkligen... usel.

Emma Watsom har jag aldrig begripit hajpen kring. När har hon varit mer än ok? Hon är vacker, men som skådespelare har hon verkligen inte bevisat nånting och inte här heller. Och hennes autotuning till sång är bedrövlig.

Men det värsta är nog hur pass paint-by-numbers filmen är. Karaktärernas agerande är enbart för att gå vidare till scenarion som varit förutbestämt av orginalet och det SYNS. De bottnar inte rent performancemässigt i känslor och val överhuvudtaget.

Gillade inte scenografin eller filmfotot när det utspelades i byn. Ser ut som en billig teaterproduktion (ja, jag vet att Bill Condon är musikalteaterregissör) och ser inte allas cinematiskt ut som framförallt Disney-filmer bör. Och CGI på odjuret tyckte jag var bedrövligt redan när de första fotona släpptes... han ser förjävligt. Och hela prologen var så slappt gjord att man förstår inte ALLS varför förtrollerskan skulle vara befogad att förtrolla dessa människor - han skrattade åt henne? Vem fan är hon att döma ut honom och ett helt slott av människor utan mer än så? I orginalet lämnade dom lite åt fantasin så man inte vet exakt vad han sa - men att han kanske förtjänade. OCH DET ÄR SÅ MAN ARBETAR MED STORYTELLING.

Jag skulle kunna fortsätta hela natten med att lista punkter på varför den här var dålig men det börjar bli sent och jag har tappar orken. Jag kan bara *sucka* åt att en sån här hafsig remake ska behöva existera. Och kommer förmodligen dra in miljarder i inkomster.

Jag ÄLSKAR orginalet. Jag är verkligen ett fan (vilket människorna bakom spelfilmen inte verkar vara). Den får...

3/10.


Till toppen
OliviaBelle View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-januari-2017
Status: Offline
Poäng: 261
inläggsval inläggsval   Citera OliviaBelle Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-mars-2017 vid 00:04
Ber om ursäkt för slarvfel på orden.
Till toppen
Claude Frollo View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 03-februari-2014
var: Örnsköldsvik
Status: Offline
Poäng: 170
inläggsval inläggsval   Citera Claude Frollo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-mars-2017 vid 19:04
Kommer följa Tinsan-girls råd att inte gå på denna film. Odjuret är nog en av de värre CGI varelser som gjorts på en storfilm den senaste tiden.
Nej ja gör som Trubaduren och bojkottar denna film...

Ändrad av Claude Frollo - 22-mars-2017 vid 22:55
"Silence, you old fool. The hunchback and I have unfinished business to attend to. And this time, you will not interfere." Claude Frollo
Till toppen
Agrabah View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 27-december-2011
Status: Offline
Poäng: 285
inläggsval inläggsval   Citera Agrabah Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-mars-2017 vid 19:51
Jag tror den här videon kan vara intressant för er som vill få mer perspektiv på Hollywoods senaste trend när det kommer till att göra om sina klassiska filmer till nya.

https://m.youtube.com/watch?v=rMvHNVwqyiw

Ändrad av Agrabah - 23-mars-2017 vid 19:54
Varmt välkommen att besöka min Disney blogg: http://nouw.com/sacredgold
Till toppen
Tinsan-girl View Drop Down
Producent
Producent
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 270
inläggsval inläggsval   Citera Tinsan-girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-mars-2017 vid 11:18
Var på bio igår och såg filmen! Jag blev verkligen inte besviken!

Som någon nämnde fick både Belle och Odjuret bra bakgrundshistorier. Man vet varför prinsen var så självisk och arrogant och det var sorgligt när man såg vad som hände med Belles mamma.
Det var roligt att det var Belle som var uppfinnare istället för Maurice. Visste ni förresten att det var Emma Watsons idé att det skulle bli så? Hon ville nämligen ge sin karaktär en så kallad backstory som fick publiken att förstå varför hon blir betraktad som udda av de andra byborna. Watson och filmteamet skojade om att det var Belle som uppfann tvättmaskinen, så hon kunde ägna sig åt sin hobby, det vill säga att läsa, medan kläderna blir tvättade! LOL
(Förstår precis, jag är också bokmal och låter tvättmaskinen sköta tvätten medan jag sätter mig i soffan med en bra bok! Wink Fast sen måste jag förstås hänga upp tvätten!Tongue)

Tycker om Belle. Hon var så snäll som ville lära den lilla flickan att läsa. Hon ville visa att det finns glädje i läsning och det har sina fördelar att läsa mycket böcker. Emma gjorde ett bra jobb med sin roll och hon gav Belle rätt karaktär.

Tjänstefolket var roliga speciellt Garderoben och mrs Potts. Det blev oväntade vändningar på slutet och jag kunde inte låta bli att skratta åt Clocksworth.
Jag kunde inte låta bli att skratta på en del ställen (Speciellt som Odjuret kommenterar hur det är med kärleksromaner! Haha!) Vid några tillfällen höll jag min pojkvän hårt i handen för det blev spännande.

Gaston var en tvättäkta skithög med alldeles för höga tankar om sig själv, men det var ju så i den tecknade filmen. Bra att Maurice markerade att han inte ville ha Gaston som svärson! Heja Maurice!ClapThumbs Up Lefou hade större roll i den här versionen. Han var riktigt rolig faktiskt och jag satt och flinade som en tok när han sjöng på puben. Blev oerhört förvånad över hans öde på slutet.
Den enda jag saknade var Chip, men det lilla man såg av honom var roligt och gulligt. Mrs Potts var störtskön när det var dags för striden! Skinn på näsan uppskattas.

En otroligt vacker film som träffar mig rakt i hjärtat och jag ska köpa den så fort den kommer ut på dvd/bluray! Tror jag ska boka den så jag får den i brevlådan direkt.
Bra jobbat Watson och alla andra skådespelare!
Hör med hjärtat ditt, så ska du förstå.
Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-mars-2017 vid 12:34
Postad av Tinsan-girl Tinsan-girl skrev:


Det var roligt att det var Belle som var uppfinnare istället för Maurice. Visste ni förresten att det var Emma Watsons idé att det skulle bli så? Hon ville nämligen ge sin karaktär en så kallad backstory som fick publiken att förstå varför hon blir betraktad som udda av de andra byborna. 

Eh, förlåt mig för att jag säger det, men vilken urbota korkad idé! Den animerade filmen hade redan gjort ett perfekt jobb med att förklara varför Belle betraktades som udda - utan att egentligen nämna det med ord, men genom att visa upp hennes personlighet i en enda sång; Hennes kärlek till böcker - och förmågan att bli uppslukad av handlingen så till den grad att hon kan gå och läsa, till synes helt omedveten om sin omgivning (ett karaktärsdrag som lånats av manusförfattaren, Linda Woolverton) - hennes drömmar, och hennes förmåga att kunna se bortom ytliga ideal. Att hon dessutom var dotter till en excentrisk "gammal tok" vars uppfinningar aldrig fungerar var bara grädde på moset. Att göra Belle till familjens uppfinnare innebar endast, i min ögon, att karaktären fick mindre djup.  

Emma Watson är en otroligt medioker skådespelerska, och en än värre sångerska (det finns verkligen ingen personlighet eller känsla i hennes sång, och allt kan inte skyllas på auto tuning). Att dessutom låta henne lägga sig manusbiten är snudd på vansinne. Den kvinnans ego skulle kunna rivalisera Gastons. 


Ändrad av Trubaduren - 26-mars-2017 vid 12:58
"Blathering blatherskite!"

Till toppen
Claude Frollo View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 03-februari-2014
var: Örnsköldsvik
Status: Offline
Poäng: 170
inläggsval inläggsval   Citera Claude Frollo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-mars-2017 vid 14:36
Det roliga är att kvinnorna i min bekantskapskrets älskar den här filmen för att den är så lik originalet. Men de missar alla detaljer som ändrats för att framhäva kvinnans överlägsenhet och att könstillhörighet är viktigare än handligen. Samma med att ändra att de finns många mörkhyade karaktärer som var vita i originalet.
Patetiskt att göra Belle till uppfinnaren i familjen. Håller med Trubaduren i allt.
Nä min bojkott kommer fortsätta.

Ändrad av Claude Frollo - 26-mars-2017 vid 14:39
"Silence, you old fool. The hunchback and I have unfinished business to attend to. And this time, you will not interfere." Claude Frollo
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-mars-2017 vid 21:49
Belle var inte den enda uppfinnaren i filmen! Hennes pappa var det med men hon uppfann för att ha tid till att göra andra saker; alltså att läsa. (Vilket man ser rätt tydligt i filmen.) Det är väl inte så konstigt att hon tar efter hennes pappa? Eller?


Jag kom precis hem ifrån den här filmen. Jag är inte fan av originalet; jag tycker att den har alldeles för mycket trådar som inte hänger ihop med varandra och som inte "makes sense" så att säga. 
Därför trodde jag inte att den här filmen skulle göra så mycket för mig men.... jag älskar den. Tro mig, den har mycket som jag inte tycker om men det faktum att filmen har fixat det som stör mig allra mest i den animerade gör att den känns mer genomarbetad. 

Ex. Man fick en bättre bakgrundshistoria på Odjuret och varför han blev förtrollad. I den animerade är han 11 år och blir då förtrollad? Snällt. Det faktum att de hade sett till att nämna att byn glömde av slottet istället för att (återigen som i den animerade) att man inte får någon fakta till varför ett slott ligger i skogen och ingen vet om det. Det har ju bara gått 10 år liksom, de kan ju omöjligt ha så dåligt minne. 

Jag tyckte Odjuret kändes som en mer välutvecklad karaktär. Detta är ju troligtvis för att filmen är längre och han hade mer tid att utvecklas men jag gillade honom mer på något sätt. Han kändes mer "mänsklig" (ironiskt nog). 

"Evermore" är min nya favoritlåt. Alltså mitt musikalhjärta bara älskade det Broadway momentet. Kan man animera in det i filmen nu i efterhand? Så länge Dan Stevens sjunger den dock. 

Jag gillade även att byfolket behandlade Belle som de gjorde. I den animerad so tycker jag att Belle kommer av lite som en brat när hon går runt och sjunger att alla människor i den här lilla byn är samma som de alltid har varit, jag vill ha mer än vad det är ni håller på med etc. Men nu mobbade de ju liksom henne och jag har mer förståelse att hon vill därifrån. 

LeFou, vaaaad glad jag är att han fick lite karaktärsutveckling. "“there’s a beast running wild there’s no question, but I fear the wrong one’s been released” Like... whoa. 

Men det fanns självklart en del jag inte tyckte om med. Lite tråkigt att fokusera på men ändå. 

Emma Watson's sång. Det hördes så tydligt att de hade lagt på lite extra auto tune och det lät inte bra. Speciellt inte när hon sjöng duetter. Tycker egentligen att hon inte var rätt för rollen, har inte direkt uppskattat hennes skådespeleri sen jag såg den tredje HP filmen. Hon hade inte tillräckligt mycket känsla under de viktigaste scenerna. Men nu var det som det var. 

Jag har lite svårt för hela storyn att se "Skönhet inuti." Vadå inuti? Odjuret var ju inte snäll så nu är han bara ett elakt Odjur... fattar la vem som helst att ingen kommer älska honom? Men Belle kommer och drar fram det I get it.... men det är fortfarande för... skumt för att jag ska heeeelt acceptera det.  






Ändrad av Emmaaa - 26-mars-2017 vid 22:15
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
OliviaBelle View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-januari-2017
Status: Offline
Poäng: 261
inläggsval inläggsval   Citera OliviaBelle Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-mars-2017 vid 23:08
Instämmer med Trubaduren. Tinsan-girl verkar ha missuppfattat karaktären totalt. Imo.

Alltså jag vet inte hörni, jag ser inte alls samma film som dom som hyllar den... jag tyckte den var gräslig. Tycker den är ett helgerån.
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-april-2017 vid 16:53
Mina förväntningar på denna filmen var inte särskilt höga och jag kan inte säga att jag blev varken förvånad eller överraskad. Tyckte filmen som sådan varken tillförde eller skändade originalet. Odjuret såg gräslig ut (inte på något bra sätt, även om han är ett odjur) och aktörernas inlevelse var inget att hurra för. Gaston var väl den enda som gjorde ett trovärdigt porträtt, de övriga kändes som att de läste innantill om vilka reaktioner de skulle framställa, det var inget som kändes äkta på något sätt. Emmas tolkning av Belle var blek och hennes sång tyckte jag var okej, men känslolös.

På plussidan så gillade jag Lumiere. :-) LeFou överraskade lite, han fick ju en helt annan karaktär i denna filmen och kom över till den goda sidan, om än lite försiktigt.

På det stora hela en okej film, men inte mer än så. Jag kommer imte skaffa den till min filmsamling i alla fall.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
oliver View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 13-januari-2009
var: Stockholm
Status: Offline
Poäng: 25
inläggsval inläggsval   Citera oliver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-april-2017 vid 11:31
Förutom den engelska soundtracket, så verkar man släppt ett svenskt soundtrack för live-action versionen, men också för den animerade filmen.

Skönheten & Odjuret (Animerad svenskt soundtrack) 
https://open.spotify.com/album/6qQQz7e6PNr4iYMHnMyqCm

Skönheten & Odjuret (Live-Action svenskt soundtrack)
https://open.spotify.com/album/4F6vCVsUlNAMK6z4M9N83L
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-april-2017 vid 20:52
Postad av oliver oliver skrev:

Förutom den engelska soundtracket, så verkar man släppt ett svenskt soundtrack för live-action versionen, men också för den animerade filmen.

Skönheten & Odjuret (Animerad svenskt soundtrack) 
https://open.spotify.com/album/6qQQz7e6PNr4iYMHnMyqCm

Skönheten & Odjuret (Live-Action svenskt soundtrack)
https://open.spotify.com/album/4F6vCVsUlNAMK6z4M9N83L


Horribelt. Glömmer ibland bort att det finns dårar som frivilligt betalar för att se sådant mög svenskdubbat.
Till toppen
 Svara Svara Sida  <123>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media