Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Disney World

 Svara Svara
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Jappmannen View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 28-mars-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 106
inläggsval inläggsval   Citera Jappmannen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Disney World
    Postad: 06-maj-2014 vid 10:12
Yo-ho! Är det någon som besökt Disney World på senare tid och isåfall har använt FastPass+ och/eller Magic Band/Key to the world-card?

Hade velat veta lite mer om det är så bra som det verkar!
Vad vore diner utan lite musik?
Till toppen
Heffridge View Drop Down
Nykomling
Nykomling


Medlem sedan: 12-juni-2014
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Heffridge Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-juni-2014 vid 12:26
Skulle inte tro det.
Till toppen
belle View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 22-september-2014
Status: Offline
Poäng: 1
inläggsval inläggsval   Citera belle Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-september-2014 vid 09:12
Fast pass ingår alltid =)
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-mars-2015 vid 00:03
Jag är så pepp på livet just nu! Jag åker till Disney world om två veckor och har fortfarande svårt att fatta att det är sant!

Det har alltid känns som en avlägsen dröm, jag har alltid känt att någon gång ska jag dit. Men trodde inte att det skulle vara om två veckor!
Helt sjukt! 

Om någon varit där jag jag gärna emot tips; ska inte vara där så många dagar så behöver planera så mycket som möjligt i förväg!




Yay! Smile
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Jappmannen View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 28-mars-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 106
inläggsval inläggsval   Citera Jappmannen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-mars-2015 vid 16:37
Så löjligt avundsjuk! Tror nästan jag vet lika mycket om WDW som folk som varit där :P

Var ska du bo? Vad vill du veta?
Vad vore diner utan lite musik?
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-mars-2015 vid 19:37
Postad av Jappmannen Jappmannen skrev:

Så löjligt avundsjuk! Tror nästan jag vet lika mycket om WDW som folk som varit där :P

Var ska du bo? Vad vill du veta?

Vi ska bo utanför, vi funderade länge men vi var rätt sena med att bestämma och egentligen ska man väl boka typ 6 månader innan men vi körde på två veckor typ ;)
Men då har man mer pengar att shoppa för tänkte jag... win win.

Jag vet knappt vad jag vill veta, vi har inte jättemånga dagar så vi måste vara väldigt effektiva men jag är väldigt pepp på att se alla shower till exempel. Om du vet något som man verkligen måste göra så berätta gärna det. Jag har en lista på saker som inte finns i Paris som jag vill prioritera (Som Ariel's under the sea attraktion, så pepp på att åka den. Har velat åka den sen 2007 och då fanns det inte ens haha)

Annars, tja... har du något sådant tips så mottages det gärna Smile 

Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Jappmannen View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 28-mars-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 106
inläggsval inläggsval   Citera Jappmannen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-mars-2015 vid 19:46
New Fantasyland är ju något jag längtar efter. Då också Be Our Guest restaurant, även om du behöver reservera. Man kanske kan gå in där ändå.

Fantasmic är också något som jag tycker man måste se! Art of Animation Resort vill jag också gå in på även om jag inte bor där :P Många snackar om Peoplemover och att det är ett skönt sätt att koppla av i Tomorrowland. Seven Dwarfs Mine Train är ju också ett måste! Bästa tipset är väl: Njut!
Vad vore diner utan lite musik?
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-mars-2015 vid 20:10
Postad av Jappmannen Jappmannen skrev:

New Fantasyland är ju något jag längtar efter. Då också Be Our Guest restaurant, även om du behöver reservera. Man kanske kan gå in där ändå.

Fantasmic är också något som jag tycker man måste se! Art of Animation Resort vill jag också gå in på även om jag inte bor där :P Många snackar om Peoplemover och att det är ett skönt sätt att koppla av i Tomorrowland. Seven Dwarfs Mine Train är ju också ett måste! Bästa tipset är väl: Njut!


Jag tror du prickade in allt jag hade på min lista! New Fantasyland verkar så sjuuukt häftigt! Vet inte om jag kommer lyckas ta mig därifrån... Jag hoppas att jag kan ta mig till Art of Animation, får se hur tiden räcker till men det är ju så coolt!

Peoplemover har jag inte hört talas om; ska kolla upp det! 
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-april-2015 vid 15:23
I'm baaaaack!


Och jag är helt slut. Har varit borta i två veckor och har under den tiden åkt igenom hela östkusten och lyckats vara tre dagar på Disney world och en i Universal studios. 


Disney world är forever my happy place nu. Vilket ställe.... alla shower, karaktärer som man bara sprang på, stämningen... det var bara så vackert! 

Varning, lång text väntar. 

Vi lyckades åka alla attraktioner på Magic Kingdom även fast det var massor med folk. "Under the sea" var helt fantastiskt och jag hoppas verkligen att de bygger den i Paris snart! Så fin och underbar att åka! (Sprang och åkte den själv en gång bara för att jag skulle ta in allt en sista gång...)  Weird? Nej. 

De flesta åkturerna var väldigt liknande de i Paris, bara att de var lite "mer" liksom. Lite mer effekter och lite mer saker som hände. 
Alla shower var så häftiga att se! Mickey's Philarmagic var jättebra! Och paraden Festival of Fantasy var så vacker! Har sett bilder på den varje dag (inte självmant...) sen de startade den för ett år sedan och det var så overkligt att få se den på riktigt! 

Sprang och träffade flera karaktärer också. Ariel's grotto gick jag till tre gånger. Tredje gången kände hon igen mig. haha! 
Sedan mötte jag Askungen, Rapunzel, Tingeling två gånger, Anna och Elsa. (Sprang efter sista showen för att hinna innan den två timmars långa kön, och de gick!) Såg även Peter Pan, Merida, Aladdin och Jasmine... Det sista vi gjorde var att träffa Musse Pigg. Jag vet inte om ni är medvetna om det med de har börjat med "Talking Mickey." Alltså, Musse pratar. Vilket är jättekonstigt. 
Han kan inte svara ordentligt på frågor men han drar en massa skämt haha. Men det var ett kul sätt att avsluta Magic Kingdom på haha! 
Tycker att möte med karaktärer ingår lite när man är på Disneyland/world. Det är lite känsla och kul och se vad de säger. Det är också ett väldigt bra sätt att öva språket på. Prova det!

Känner att jag lika gärna kan rambla på så får ni läsa vad ni vill. Men tredje dagen var vi på Hollywood studios. Den parken hade inte lika mycket folk så det var lite lugnare. Men vi såg alla shower, vilket var ett pussel att få ihop. 
Först var det Beauty and the beast. (De är så duktiga!) Sen Indiana Jones (Se den om ni är där! Väldigt rolig och intressant!) Action! Move! Car! Dance! (I don't remember the name LOL... men det var om hur man gör olika stunts med bilar i filmer. Biljakter och skjutscener etc. Väldigt intressant det med!) Sen Voyage of the little mermaid (Heh, jag älskade den. Filmen som show. Väldigt effektfull) och sedan "Frozen fun sing a long" Lite karaoke sådär på eftermiddagen. De som skötte berättelsen var så duktiga och hela showen var väldigt rolig. Om ni är där, bli inte skrämda av att det är Frozen, det är en rolig show!
Sedan minns jag inte mer. Men alla shower var helt klart värda att se och har man tid och möjlighet så se så många som möjligt!

Tower of Terror finns i Hollywood studios med och det är definitivt en av mina favoriter från Paris. Den var rätt lik utom en sak. Inget viktigt alls men kan vara kul att upptäcka det själv. 

Det sista var showen Fantasmic! Sjukt cool och vacker och ett perfekt sätt att avsluta Disney world på! 

Som sagt, det blev långt... men det finns ändå så mycket mer att berätta! Om ni får möjlighet någon gång så åk! Det är värt varenda krona. 

En sak som är intressant, tycker jag. Är att på Liseberg till exempel så måste man lägga sin väskor på plattformen jämte tågen. På Disney world ska man alltid ta med sig alla väskor i tåget och på Universal var man tvungen att låsa in sina väskor i fack innan man fick åka. Rätt kul att se skillnaden på hur de vill ha det. Universal hade att man var tvungen att låsa med hjälp av fingeravtryck och det var ju inte varje gång som det fungerade.... 


Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Agrabah View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 27-december-2011
Status: Offline
Poäng: 285
inläggsval inläggsval   Citera Agrabah Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-april-2015 vid 19:24
Vad roligt, att du hade det trevligt där!

Kul att Walt Disney World är ditt happy Place, precis som Disneyland Paris är för mig. Ska faktiskt tillbaka till Disneyland Paris den här sommaren.

Känslan när du gick in till parken måste ha varit helt fantastiskt. Emmaaa,har du några planer på att resa tillbaka till Walt Disney World?
Varmt välkommen att besöka min Disney blogg: http://nouw.com/sacredgold
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-april-2015 vid 20:17
Postad av Agrabah Agrabah skrev:

Vad roligt, att du hade det trevligt där!

Kul att Walt Disney World är ditt happy Place, precis som Disneyland Paris är för mig. Ska faktiskt tillbaka till Disneyland Paris den här sommaren.

Känslan när du gick in till parken måste ha varit helt fantastiskt. Emmaaa,har du några planer på att resa tillbaka till Walt Disney World?

Jag älskar Disneyland Paris med! Jag antar att alla parker har sin egna charm liksom och eftersom Paris var den första parken kommer den alltid ha en speciell plats i mitt hjärta Heart (cheesy, I know.)
Men vad kul att du ska tillbaka! Du måste åka den nya Ratatouille och berätta om den! Tycker det känns så random att de gjorde en sådan attraktion men har hört att den är väldigt söt så är fascinerad ändå! haha

Absolut att jag vill tillbaka! Skulle flyttat in på området om jag fick det... 

Ja, känslan var obeskrivlig. Speciellt när man åkte transporten från parkeringen till MK och såg slottet från tåget i bakgrunden på avstånd. Var så mysigt också för när vi kom in till slottet höll de på med en show precis framför. Peter Pan, Wendy, Musse, Mimmi och en hel drös karaktärer var där och sjöng så det kändes verkligen välkomnade Smile


Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Claude Frollo View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 03-februari-2014
var: Örnsköldsvik
Status: Offline
Poäng: 170
inläggsval inläggsval   Citera Claude Frollo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-april-2015 vid 21:29
Låter som du hade det riktigt trevligt på Disney World har planerat in att åka dit men ska först till Disneyland i Anaheim nu i December.
Har åkt Ratatouille attraktion och den var både speciell och charmig. Gillar Ratatouille sjukt mycket är den Pixar film jag tycker om mest. Så det var en speciell känsla att åka den.
"Silence, you old fool. The hunchback and I have unfinished business to attend to. And this time, you will not interfere." Claude Frollo
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-november-2015 vid 23:45
Postad av Claude Frollo Claude Frollo skrev:

Låter som du hade det riktigt trevligt på Disney World har planerat in att åka dit men ska först till Disneyland i Anaheim nu i December.
Har åkt Ratatouille attraktion och den var både speciell och charmig. Gillar Ratatouille sjukt mycket är den Pixar film jag tycker om mest. Så det var en speciell känsla att åka den.

Ja, planera in det! Åh, det är nästa ställe jag måste besöka. Det känns som att den parken är mer mysig och lite charmigare på något sätt. Och sen var den ju först, så den är ju definitivt ett måste. Hoppas jag kan ta mig dit i sommar!
Men det måste vara väldigt snart som du ska dit, om det fortfarande gäller, så skriv gärna hur det var!
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Claude Frollo View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 03-februari-2014
var: Örnsköldsvik
Status: Offline
Poäng: 170
inläggsval inläggsval   Citera Claude Frollo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-november-2015 vid 10:13
Fick tyvärr förhinder så måste skjuta upp resan. Håller på att planera in ett nytt datum för avfärd. Sjukt tråktigt nu när det är 60 års jubileum att man inte kan åka..

Bara en fråga, är det någon som varit på Disneyland Tokyo eller Hong Kong?
"Silence, you old fool. The hunchback and I have unfinished business to attend to. And this time, you will not interfere." Claude Frollo
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-november-2015 vid 17:58
Postad av Claude Frollo Claude Frollo skrev:

Fick tyvärr förhinder så måste skjuta upp resan. Håller på att planera in ett nytt datum för avfärd. Sjukt tråktigt nu när det är 60 års jubileum att man inte kan åka..

Bara en fråga, är det någon som varit på Disneyland Tokyo eller Hong Kong?

Kände det samma då jag nästan var på väg i somras men inte kunde pga vissa anledningar. Förhoppningsvis så förlänger de firandet till nästa år, Paris gjorde ju det när de firade 20 år 2012. Jag var där 2013 och de firade fortfarande. Det blir ju inte samma år men ändå. 

Det skulle jag med vilja veta, Tokyo har ett TokyoSea, en hel park uppbyggd av Den lilla sjöjungfrun typ samt en konsert som är så vacker att se på youtube. (Har bara sett några minuter, är fast besluten att se den i verkliga livet innan.) 
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media