Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Ang Magic Movies

 Svara Svara
Författare
 Betyg: Toppbetyg: 1 Röster, Medel 1,00  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Ang Magic Movies
    Postad: 06-oktober-2013 vid 20:21
Hur länge har Magic Movies funnits ?

Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-oktober-2013 vid 23:37
I cirka 10,5 år nu. Tiden går fort.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-oktober-2013 vid 11:00
Vem kom på iden att skapa MM sidan ?
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-oktober-2013 vid 11:31
Det var jag. Det började med att sidan var en del av sidan Ankorama som var ett sorts webbsidekollektiv för Disneywebbsidor. Jag började med 2 sidor som hette Sing-Along och Disney Dubb, Sedan skapade jag Disneyklassiker som bara hade information om Klassikerna. Sedan en med Disney-Pixar... och det var runt då som jag tänkte att detta var inte hållbart i längden. Så jag la allt under samma sida som blev Disneyfilmsidan, pga. att jag kunde ha en gratis webbadress som löd: disneyfilm.sidan.se. Men sen blev den adressen reklambelagd, så jag köpte en riktig domänadress som blev disneyfilmsidan.dk för att den var billigare än .se. men sen när jag började få lite reklamintäckter från webbsidan beslöt jag att jag kunde ha råd med disneyfilmsidan.se. Senare med påtryckningar från Disney som inte var helt extatiska över att ordet Disney fanns med i sidans namn så bytte vi till magicmovies.se efter ett möta med Mats Caneman på svenska Disney.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Jigsaw View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist


Medlem sedan: 03-augusti-2013
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera Jigsaw Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-oktober-2013 vid 11:02
Rätt korkat av dem. De får ju mycket gratisreklam via den här sidan. De borde ha sponsrat i stället.
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-oktober-2013 vid 11:45
Postad av Jigsaw Jigsaw skrev:

Rätt korkat av dem. De får ju mycket gratisreklam via den här sidan. De borde ha sponsrat i stället.


De ville inte att folk skulle tro att denna webbsida var en officiell Disney-webbsida (vilket många faktiskt trodde). Jag kan förstå det.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-februari-2014 vid 16:03
Vilket hemside program är denna sida gjord i ?
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-februari-2014 vid 18:16
Postad av disney_girl disney_girl skrev:

Vilket hemside program är denna sida gjord i ?


Om du syftar på plattform (CMS) så bygger forumet på WebWiz medan resten av sidan är ett hemmabygga av ASP, Javascript och Databas.

Om du menar vilket program jag använt för att göra sidan så är det Notepad++ för kod och Photoshop för grafik.


Ändrad av Adrina - 26-februari-2014 vid 18:18
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media