Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Into The Woods

 Svara Svara Sida  12>
Författare
 Betyg: Toppbetyg: 1 Röster, Medel 5,00  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Into The Woods
    Postad: 02-april-2013 vid 15:53
Om detta stämmer så är jag en väldigt lycklig människa just nu!

Stephen Sondheim, Meryl Streep och Disney i samma film! Tre utav mina favoriter som liksom bara råkar blandas ihop i samma gryta. Och ska Disney någon gång filmatisera en Broadwaymusikal så är ju den här, med sitt sagotema, alldeles perfekt, väntar med spänning på mer info gällande detta!





Ändrad av Jeppe - 02-april-2013 vid 15:53
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-september-2013 vid 12:55
Det här blir bara bättre och bättre, och jag hoppas att det stämmer nu.

Bra folk är involverade som skådespelare. Meryl Streep, Johnny Depp m.fl. Och Disney verkar faktiskt ta tag i denna musikal. På riktigt!

Lycklig! :D
Till toppen
Jigsaw View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist


Medlem sedan: 03-augusti-2013
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera Jigsaw Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-oktober-2013 vid 11:11
DEPP!!! Awesome!!! Då blev det genast betydligt intressantare. Är det en fantasy-berättelse? Är den mörk?
Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 295
inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-januari-2014 vid 00:24
Ååh, ja, jag ser verkligen fram emot den här filmen! Är lite kritisk till att David Huttlestone ska spela Jack (han är för liten!) men tvivlar inte på att han kommer göra ett bra jobb. (han var ju grym i Les Mis, trots allt ...) Har sett en filmad version från -91, och den är riktigt bra. Synd att de förmodligen kommer ta bort (och korta ner) vissa låtar, eftersom den annars skulle bli 2,5 h lång ...

Jigsaw: Det är en blandning av olika sagor, som Askungen, Jack & Bönstjälken, Rödluvan och flera andra. Så ja, fantasy, med sagotema. I den filmade versionen som jag såg (varning för spoilers!) var första akten riktigt glad och mysig, och andra akten hemsk och mörk, som en enorm kontrast. Hur disney väljer att visa historien vet jag inte.
"Jag vet att det är en sten, jag vet, men för ögonblicket kan vi låtsas att det är ett frö; vi använder fantasin lite."
Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 295
inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-augusti-2014 vid 19:57
https://www.youtube.com/watch?v=sNVGDZHRJXM

Trailern är ute!!

Jag är extremt taggad, den ser väldigt bra ut. Men jag stör mig på att de säger repliker i trailern som ska sjungas fram ... men det kanske blir bättre in context. Jag är pepp!!!
"Jag vet att det är en sten, jag vet, men för ögonblicket kan vi låtsas att det är ett frö; vi använder fantasin lite."
Till toppen
kung-triton View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 08-augusti-2006
Status: Offline
Poäng: 278
inläggsval inläggsval   Citera kung-triton Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-augusti-2014 vid 17:39
den ser riktigt bra ut!! 
förstår inte vad du menar med "repliker som ska sjungas fram" för det var ju knappt några repliker i trailern ?? 
Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 295
inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-augusti-2014 vid 17:51
Jaa, men jag syftar väl mest på "I wish" ... för det sjungs nästan alltid fram. Det som syns i trailern kan ju mycket väl vara undantag, dock ^^'
"Jag vet att det är en sten, jag vet, men för ögonblicket kan vi låtsas att det är ett frö; vi använder fantasin lite."
Till toppen
Guybrush.Threepwood View Drop Down
Nykomling.
Nykomling.


Medlem sedan: 17-augusti-2014
var: Katrineholm
Status: Offline
Poäng: 111
inläggsval inläggsval   Citera Guybrush.Threepwood Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-januari-2015 vid 16:17
Det görs på tok för få filmer med Depp nu förtiden! Men i vår har vi både denna och Mortdecai att se fram emot!
Till toppen
Claude Frollo View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 03-februari-2014
var: Örnsköldsvik
Status: Offline
Poäng: 170
inläggsval inläggsval   Citera Claude Frollo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-februari-2015 vid 23:37
Gillar Emily Blunt väldigt mycket och Johnny Depp är en liten favorit med.. Kan kanske vara något man fastnar för denna film, man har lyssnat på musikalen och sen låtarna på soundtracket så blir spännande att se Into the Wood den 13 maj.
"Silence, you old fool. The hunchback and I have unfinished business to attend to. And this time, you will not interfere." Claude Frollo
Till toppen
Guybrush.Threepwood View Drop Down
Nykomling.
Nykomling.


Medlem sedan: 17-augusti-2014
var: Katrineholm
Status: Offline
Poäng: 111
inläggsval inläggsval   Citera Guybrush.Threepwood Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-februari-2015 vid 21:46
Postad av Claude Frollo Claude Frollo skrev:

Gillar Emily Blunt väldigt mycket och Johnny Depp är en liten favorit med.. Kan kanske vara något man fastnar för denna film, man har lyssnat på musikalen och sen låtarna på soundtracket så blir spännande att se Into the Wood den 13 maj.


När har man lyssnat på musikalen och låtarna?
Till toppen
Claude Frollo View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 03-februari-2014
var: Örnsköldsvik
Status: Offline
Poäng: 170
inläggsval inläggsval   Citera Claude Frollo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-mars-2015 vid 15:17
Formulerade mig lite konstigt ser jag nu. Hela soundtracket finns att lyssna på Spotify och original musikalen finns där med. Det där jag lyssnat på låtarna.
"Silence, you old fool. The hunchback and I have unfinished business to attend to. And this time, you will not interfere." Claude Frollo
Till toppen
Guybrush.Threepwood View Drop Down
Nykomling.
Nykomling.


Medlem sedan: 17-augusti-2014
var: Katrineholm
Status: Offline
Poäng: 111
inläggsval inläggsval   Citera Guybrush.Threepwood Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-mars-2015 vid 18:00
Ok, jag föredrar att (liksom i fallet med Sweeney Todd) inte veta någonting om musiken innan jag sitter i salongen. Om soundtracket är hälften så bra som i "The Demon Barber of Fleet Street" kan man skatta sig lycklig.
Till toppen
Guybrush.Threepwood View Drop Down
Nykomling.
Nykomling.


Medlem sedan: 17-augusti-2014
var: Katrineholm
Status: Offline
Poäng: 111
inläggsval inläggsval   Citera Guybrush.Threepwood Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-april-2015 vid 19:41
Jo, jag är inte besviken! Riktigt sjysst musikal. Satt helt själv i salongen och njöt. Sjukt att noll personer går på "Into the Woods" och över 200 idioter betalar för att se "Fast & Furious 7". Skrämmande.

Bra ensemble, bra sånger (inte lika bra som Sweeney, men bra!) och en kul handling med en hel del uppfiskande svärta.
Kul att äntligen få se Cinderellas styvsystrar få fötterna stympade och ögonen utpickade, synd att inte Branagh använde det i sin diabetes-framkallande version.

Och Johnny Depp i en liten men färgstark roll och en sång man fick lite pedofila vibbar av.

7/10
Till toppen
Claude Frollo View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 03-februari-2014
var: Örnsköldsvik
Status: Offline
Poäng: 170
inläggsval inläggsval   Citera Claude Frollo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-april-2015 vid 19:59
Säger en hel del om ungdomarna. Häftiga actionscener, högt tempo, snygga eller vältränade skådespelare, dåligt manus, dålig dialog och dåligt skådespeleri vinner över kvalitet...
Tycker det är tragisk som det blivit.
"Silence, you old fool. The hunchback and I have unfinished business to attend to. And this time, you will not interfere." Claude Frollo
Till toppen
Guybrush.Threepwood View Drop Down
Nykomling.
Nykomling.


Medlem sedan: 17-augusti-2014
var: Katrineholm
Status: Offline
Poäng: 111
inläggsval inläggsval   Citera Guybrush.Threepwood Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-april-2015 vid 20:08
Postad av Claude Frollo Claude Frollo skrev:

Säger en hel del om ungdomarna. Häftiga actionscener, högt tempo, snygga eller vältränade skådespelare, dåligt manus, dålig dialog och dåligt skådespeleri vinner över kvalitet...
Tycker det är tragisk som det blivit.


Sant, sant. Hoppet för denna generationen har helt gått upp i rök. Inte på grund av vilka filmer pöbeln betalar för att se, det är bara toppen av isberget, utan en hel mängd olika faktorer.
Till toppen
Guybrush.Threepwood View Drop Down
Nykomling.
Nykomling.


Medlem sedan: 17-augusti-2014
var: Katrineholm
Status: Offline
Poäng: 111
inläggsval inläggsval   Citera Guybrush.Threepwood Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-april-2015 vid 17:23
Eh... Är jag den enda här som har sett vårens hittills kanske bästa film? 
Till toppen
Dreamer View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-februari-2010
var: frillesås
Status: Offline
Poäng: 237
inläggsval inläggsval   Citera Dreamer Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-april-2015 vid 18:56
Var den så bra? Är sjukt pepp på att se den!!!
"avatar av fireleaming"
Till toppen
Guybrush.Threepwood View Drop Down
Nykomling.
Nykomling.


Medlem sedan: 17-augusti-2014
var: Katrineholm
Status: Offline
Poäng: 111
inläggsval inläggsval   Citera Guybrush.Threepwood Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-april-2015 vid 19:42
Den var härlig. Sedan har det väl inte kryllat av bra filmer den här våren så någon stark konkurrens har den ju inte haft.
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-april-2015 vid 22:55
Tyckte personligen att den här filmen var fruktansvärt tråkig. Och jag älskar musikaler och "fairy tale" historier. 
Första delen var bra; men andra "akten" blev jag så uttråkad på. Har inte sett musikalen så vet inte hur det är när man ser den på scen men kan gissa att den är bättre på scen än va de fick fram i filmen. 

Men kul att någon annan tyckte om den, jag ville verkligen göra det! 
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-april-2015 vid 16:41
Jag hade lite väl höga förhoppningar på denna filmen tror jag, och som alltid så är det lätt att bli besviken då. Första delen av filmen var bra, jag gillade mixen av sagorna, bra sånger och framförallt sångprestationer. Men sen efter tidpunkten då alla "skulle levt lyckliga i alla sina dagar" så kändes det som att filmen flippade ut lite. Folk dog till höger och vänster och det blev ett väldigt oväntat (inte = bra) slut. Tror de hade kunnat göra mycket mer av filmen faktiskt.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Guybrush.Threepwood View Drop Down
Nykomling.
Nykomling.


Medlem sedan: 17-augusti-2014
var: Katrineholm
Status: Offline
Poäng: 111
inläggsval inläggsval   Citera Guybrush.Threepwood Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-april-2015 vid 22:20
Wow! Två stycken som totalt missade filmens storhet. Fattar det inte. Särskilt Svenzons argument om att filmen "flippade ut" känns bara konstigt. Det är ju en skruvad fantasy-musikal, vad hade du väntat dig av geniet bakom "Sweeney Todd"? Att folk "dog till höger och vänster" är ju bara så uppfriskande efter att ha varit nära att drabbas av diabetes i Branaghs sockerförgiftade Cinderella.

Vad hände med tiden då folk fattade mörk humor?
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-maj-2015 vid 06:38
Jag tyckte det var för stor skillnad på första och andra halvan av filmen, den hängde inte ihop. Första delen var helt okej, sen kändes det som att resten var utfyllnad för att få ihop en lagom lång speltid. Cinderella har jag inte sett så den kan jag inte uttala mig om.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-maj-2015 vid 17:57
Postad av Guybrush.Threepwood Guybrush.Threepwood skrev:

Wow! Att folk "dog till höger och vänster" är ju bara så uppfriskande efter att ha varit nära att drabbas av diabetes i Branaghs sockerförgiftade Cinderella.

Ermm
Uppfriskande? Vi har två helt olika syn på vad uppfriskande är för något.

"Cinderella" var perfekt, precis så som filmen ska vara: Sockersöt, inspirerande och vacker. 
"Into the woods" var precis som musikalen ska vara: Mörk, skruvad och fascinerande. 
Men att se den på film blev för långtråkigt. Speciellt när andra akten verkligen kändes som ett avslut. 



Postad av Guybrush.Threepwood Guybrush.Threepwood skrev:


Vad hände med tiden då folk fattade mörk humor?

Tror folk fortfarande uppskattar det. Sen undrar jag vad mörk humor är i denna filmen? Att folk dog? När skrattade du exakt? 
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Conan View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 19-augusti-2015
Status: Offline
Poäng: 41
inläggsval inläggsval   Citera Conan Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-augusti-2015 vid 15:03
Postad av Guybrush.Threepwood Guybrush.Threepwood skrev:

Sjukt att noll personer går på "Into the Woods" och över 200 idioter betalar för att se "Fast & Furious 7". Skrämmande.

MattyBRaps och Justin Bieber är ju två av stjärnorna som jag absolute inte tål, men skulle jag kalla deras största fans (det finns jättemånga av dem på jorden) för idioter? NEJ, det skulle vara jävligt respektlöst precis som DU är.

Ingen orkar med dig mera, för att du hela tiden hakar på en massa oskyldiga människor för att dom inte tycker som du! Du skall hela tiden säga att man måste se filmer som har med heffaklumpar, pirater, Depp och Burton att göra, och att man skall hålla sig borta från Nolan-, F & F-, Avengers-, Harry Potter-, och annat-som-du-tycker-är-skräp-filmer! Hur skall vi få dig att förstå att alla på jorden har olika smaker?!?

Du måste lägga av att kalla nån för idiot, och låt denne få ha sin filmsmak ifred!

Och förresten vet jag inte om jag vill se den här filmen. Såna härna filmer brukar inte locka mig, tyvärr.


Ändrad av Conan - 26-augusti-2015 vid 19:28
Till toppen
Tinsan-girl View Drop Down
Producent
Producent
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 270
inläggsval inläggsval   Citera Tinsan-girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-augusti-2015 vid 17:35
Postad av Conan Conan skrev:

Postad av Guybrush.Threepwood Guybrush.Threepwood skrev:

Sjukt att noll personer går på "Into the Woods" och över 200 idioter betalar för att se "Fast & Furious 7". Skrämmande.
Ingen orkar med dig mera, för att du hela tiden hakar på en massa oskyldiga människor för att dom inte tycker som du! Du skall hela tiden säga att man måste se filmer som har med heffaklumpar, pirater, Depp och Burton att göra, och att man skall hålla sig borta från Nolan-, F & F-, Avengers-, Harry Potter-, och annat-som-du-tycker-är-skräp-filmer! Hur skall vi få dig att förstå att alla på jorden har olika smaker?!?

Du måste lägga av att kalla nån för idiot, och låt denne få ha sin filmsmak ifred!




Jag håller med helt och hållet. Att kalla någon idiot är kränkande.

Svenzon och Emmaa uttryckte sin åsikt om filmen. De uppfattade den som mindre bra och det tycker jag att man får acceptera. Om till exempel Svenzon tyckte att den flippade ut, borde hon få tycka det utan att behöva få en elak kommentar. Jag brukar inte heller gilla när filmer spårar ur.

Jag respekterar att en del inte gillade "Maleficent", även om jag tyckte den var skaplig.


Jag tycker som sagt som Conan har skrivit, att man ska respektera andras åsikter.


Hör med hjärtat ditt, så ska du förstå.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-april-2016 vid 09:43
Såg den här underskattade pärlan till musikal exakt ett år efter att jag satt och njöt i en helt TOM salong.
Nästan lika bra andra gången som första. Blu-ray-utgåvan var en fröjd för ögat!

Filmen är så bra att jag funderar att göra den till en första april-tradition och se den en gång om året livet ut.
Till toppen
92juar View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 24-maj-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 226
inläggsval inläggsval   Citera 92juar Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-april-2016 vid 23:07
Jag gillade verkligen filmen, har dock bara sett den en gång och de var ett tag sedan men jag blev tagen av filmen. Gillar otroligt mycket att de har använd "original" sagorna istället för de mer förfinade verisionerna. Bra skådespelare, älskar Meryl Streep. Mycket bra sånger också.
Känner lite att jag måste se om den

Ändrad av 92juar - 15-april-2016 vid 23:08
Fjärtiska flytande två års studie på gymnasiet....
Till toppen
Conan View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 19-augusti-2015
Status: Offline
Poäng: 41
inläggsval inläggsval   Citera Conan Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-maj-2016 vid 23:43
Nu har jag även sett filmen, och precis som jag trodde att den var kass. Inte ens nån bra sånger kan rädda den från ett bottennapp. Nej, den här kan man inte se mer än bara en gång, tyvärr! Den är lika hjärndöd som "Les Misérables".
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-april-2017 vid 23:00

Idag är det två år sedan denna härliga films biopremiär!
Såg den för tredje gången.
Så mysig att man bara sitter och mysryser i två timmar.
Synd att den lider av det lite klassiska musikalsyndromet att tappa fokus efter två tredjedelar.
Den sista kvarten räddar dock upp det lite haltande partiet efter det falska lyckliga slutet.

8/10 lätt!


Ändrad av Tinsan-girl - 02-april-2017 vid 08:41
Till toppen
Tinsan-girl View Drop Down
Producent
Producent
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 270
inläggsval inläggsval   Citera Tinsan-girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-april-2017 vid 17:25
Nu får det vara nog!  Att skriva ner sin åsikt om en film är inget fel, men att attackera någon och skriva kränkande saker, bara för att man inte gillar filmen, är inte okej! Om man gillar filmen, får man säga det. Och om man inte gillar filmen, får man också säga det, bara man respekterar andras åsikter.

Hör med hjärtat ditt, så ska du förstå.
Till toppen
 Svara Svara Sida  12>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media