Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

MagicMovies/Disneyfilmsidan 10 år

 Svara Svara
Författare
 Betyg: Toppbetyg: 1 Röster, Medel 1,00  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: MagicMovies/Disneyfilmsidan 10 år
    Postad: 18-mars-2013 vid 14:05
Tiden går fort ibland... men idag är det faktiskt 10 år sedan jag startade denna webbsida mycket har ändrats sen dess... det mesta för det bättre hoppas jag. Vad är era minnen av denna webbsida, dela gärna med er.

Party
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Blunder View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 09-september-2006
Status: Offline
Poäng: 95
inläggsval inläggsval   Citera Blunder Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-mars-2013 vid 17:22
Oj vad tiden gått fort! Jag minns att jag någon gång i tonåren var på jakt efter information om Disney-filmer på DVD och gjorde en google-sökning som i sin tur ledde mig hit. Det var riktigt kul att upptäcka en sida på svenska om Disney och som har om de svenska premiärdatumen etc. Sedan dess har sidan varit bokmärkt och jag kollar den flera gånger i månaden för att hålla mig uppdaterad om kommande blu-ray släpp. Bara faktum att jag började kolla efter datum för DVD och nu istället blu-ray säger mycket om utvecklingen och att sidan funnits med en såpass länge. Tycker sidan har blivit bättre och bättre och håller samma kvalité som den alltid har gjort :) 

Tack till dig Adrina som gör sidan möjlig för oss! Det hade varit betydligt svårare att hänga med i svängarna utan =)
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-mars-2013 vid 20:41
Ååhh, har så många fina minnen från den här sidan :) 

Vad jag minns allra mest är under åren 2008-2009. Mådde inte så bra på den tiden och när jag fick reda på att Den lilla sjöjungfrun skulle få en uppföljare var det som om något hände och jag blev så (seriöst,vill använda ordet "lycklig.") Och återkom till sidan jämt och ständigt för nya uppdateringar. 

Och sen blev jag fast. (Vilket jag inte ångrat.) 
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Patch View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 20-april-2011
Status: Offline
Poäng: 99
inläggsval inläggsval   Citera Patch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-april-2013 vid 10:12
Tro inte att jag missade detta vördnadsvärda jubileum, jag har bara inte haft möjlighet att flika in mitt strå till stacken förrän nu.

Det finns förstås mängder av goa minnen från mina sju år som trogen besökare av denna eminenta sida. Jag antar att ett av de bättre är (den sedan länge raderade Thumbs Down) tråden jag skapade om tv-serien "The 101 Dalmatians The Series" som blev en av sidans längsta. Även om det bara var typ jag och Jake (det var långt innan han blev ett totalt Pig) som förde diskussionen framåt.

Den oerhört populära tråden om Johnny Depp var också kul, så länge den varade.

Och så får vi ju inte glömma tråden jag skapade inför Burtons "Alice in Wonderland"! Förväntningarna, gissningarna, glädjen i det extremt sällsynta att en dröm faktiskt var på väg att gå i uppfyllelse... Det var tider det.


Det finns givetvis många, många fler.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-december-2017 vid 17:51
Hoppas denna sida blir populär igen. Denna har ju inte uppdaterats på länge.
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-januari-2018 vid 19:28
Jag har inte helt bestämt mig för webbsidan's öde. Kommer säkert inte som en överraskning att jag inte längre känner mig särskilt motiverad att uppdatera webbsidans databas. De senaste åren har jag gjort ett karriärsskifte bort från webbutveckling till Character Artist/3D Graphic Artist inom spel- och filmindustri. Min fritid går mer än ofta till att jobbat på egna projekt för att bättra på mina kunskaper inom ämnet och förbättre min färdgheter inom 3D grafik.

Ang. forumet så är jag villig att fortsätta att betala för hosting och domän så länge folk vill dra nyttan av den.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
OliviaBelle View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-januari-2017
Status: Offline
Poäng: 261
inläggsval inläggsval   Citera OliviaBelle Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-januari-2018 vid 20:03
Adrina, jag älskar den här sidan, ser gärna att den är uppe så länge som helst! Visst, det är mycket trollande på forumet för tillfället, och många verkar ha "loggat ut" helt och hållet vilket är synd. Men det vänder nog snart!

Det är fortfarande en väldigt behaglig hemsida strukturmässigt osv.

Keep it up!
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-maj-2018 vid 20:09
Postad av OliviaBelle OliviaBelle skrev:

Adrina, jag älskar den här sidan, ser gärna att den är uppe så länge som helst! Visst, det är mycket trollande på forumet för tillfället, och många verkar ha "loggat ut" helt och hållet vilket är synd. Men det vänder nog snart!

Det är fortfarande en väldigt behaglig hemsida strukturmässigt osv.

Keep it up!

Vad en rabiat feminist definierar som "trollande" skulle jag gärna vilja veta.
Till toppen
OliviaBelle View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-januari-2017
Status: Offline
Poäng: 261
inläggsval inläggsval   Citera OliviaBelle Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-maj-2018 vid 22:11
Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:

Postad av OliviaBelle OliviaBelle skrev:

Adrina, jag älskar den här sidan, ser gärna att den är uppe så länge som helst! Visst, det är mycket trollande på forumet för tillfället, och många verkar ha "loggat ut" helt och hållet vilket är synd. Men det vänder nog snart!

Det är fortfarande en väldigt behaglig hemsida strukturmässigt osv.

Keep it up!

Vad en rabiat feminist definierar som "trollande" skulle jag gärna vilja veta.


Inte för att jag är en "rabiat feminist" överhuvudtaget men då jag antar att du syftar på mig så kan jag väl ge dig ett svar på ett av de dussin olika tecken på ett troll: att skapa olika konton för att predika sin förvrängda, förvirrade, incel-drabbade syn på tillvaron och hacka på folk?
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media