Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Disney Treasures på Blu-Ray?

 Svara Svara
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
kung-triton View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 08-augusti-2006
Status: Offline
Poäng: 278
inläggsval inläggsval   Citera kung-triton Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Disney Treasures på Blu-Ray?
    Postad: 10-mars-2013 vid 21:29
Är det någon som vet ifall Disney har planer på att släppa några Disney Treasures på Blu-Ray? Fick aldrig samlat klart alla på DVD (köpte bara boxen med fyra filmer i) så det hade ju varit kul om de kunde släppa antingen en ny box med BD eller lösa filmer.
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-mars-2013 vid 16:41
Jag har svårt att tro att Disney kommer att släppa några Treasures på Blu-ray. De amerikanska upplagesiffrorna sjönk för varje ny utgåva, så det har nog aldrig varit en speciellt lönsam serie.

Samtliga volymer som har getts ut på den svenska marknaden finns fortfarande i distribution, så du kan lätt komplettera din samling. Då återstår några som har getts ut i USA men inte här.

Tyvärr verkar det allt mindre sannolikt att de någonsin skulle komma ut i Sverige, så vill du ha en helt komplett samling måste du nog fylla i med amerikanska eller japanska utgåvor. De japanska har fördelen av att vara region 2, så de kan spelas på alla svenska DVD-spelare förutsatt att spelaren och tv:n klarar NTSC.
Till toppen
Patsa View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 18-augusti-2006
Status: Offline
Poäng: 37
inläggsval inläggsval   Citera Patsa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-mars-2013 vid 16:53
Saknar du några i samlingen så har jag följande till salu på DVD region 1:

Chronological Donald Vol. 2
Chronological Donald Vol. 3
Chronological Donald Vol. 4
Complete Pluto Vol. 2
Disney Rarities
Mickey Mouse in Black and White
Mickey Mouse in Black and White Vol. 2
More Silly Symphonies
Your Host Walt Disney

Tyvärr saknar jag plåtboxarna, det är alltså enbart vanliga keep case (tjocka).

Till toppen
Lars-Erik View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 6
inläggsval inläggsval   Citera Lars-Erik Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-mars-2013 vid 08:47
Har förra veckan varit i kontakt med Disney, och de säger att de INTE har några planer på att släppa de saknade titlarna i Treasures-serien. Det är nog tyvärr som Anders skriver att de aldrig kommer till Sverige.

Det är ju Chronological Donald vol 4 och
Complete Pluto vol. 2

som framför allt saknas i Sverige. 

Det är ju lite trist att filmbolagen inte "förvaltar" sina kulturskatter och släpper dem i sin helhet. Även om de inte skulle gå med vinst hör de till "vårt gemensamma kulturarv", nån extra krona på andra titlar skulle med råge subventionera utgivning av sådana titlar. Men Disney är inte ensam om att göra så här. Det finns t.ex. många klassiska TV serier som bolagen börjar ge ut i Sverige, och sen avbryts serien plötsligt (Perry Mason, Jagad, Hawaii Five-O m.fl, Magnum P.I., Ironside).

Men vill man ha dem kompletta går det som Anders skriver att köpa de amerikanska eller japanska releaserna. Amazon har det mesta. Jag för min del tittar på region 1 titlar på min dator med hjälp av VLC, och det fungerar utmärkt.
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media