Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Posters

 Svara Svara
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
perham View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 24-januari-2008
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 33
inläggsval inläggsval   Citera perham Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Posters
    Postad: 20-januari-2013 vid 22:11
Hej!

Jag är intresserad av posters, affischer, etc., att rama in och sätta upp på min vägg. Det ska helst vara från någon av de tre första animerade långfilmerna (Snövit, Pinocchio, eller Fantasia) alternativt från tidigare Silly Symphonies. Det får gärna vara concept art, men är också intresserad av cels eller cels-kopior. Jag vet verkligen inte vart jag ska leta, tänker mig att det finns en marknad för detta. Alla tips mottages tacksamt!
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-januari-2013 vid 08:16
Har du kollat på Seriesamlarna?

http://www.seriesam.com/

Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-oktober-2013 vid 14:43
Vilka Disney posters har ni/eller haft ? Jag har haft Den Lilla sjöjungfrun och Lejonkungen.
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-oktober-2013 vid 15:30
Jag har för mig att jag ska ha någon med Beauty And The Beast liggandes någonstans. Måste kolla när jag kommer hem, nu blev jag att fundera på om jag har fler.
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-oktober-2013 vid 16:27
Jag har tre 70x100 Svenska Disney-affischer på minaväggar: Mulan, Skattkammarplaneten och Ringaren i Notre Dame, alla tre är en variant av affischen som vänder sig lite mer mot en vuxen publik, mer konstnärlig och mindre färgglad. Jag tycker de är lite trevligare att kolla på.

Som denna:



Ändrad av Adrina - 03-oktober-2013 vid 16:28
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-oktober-2013 vid 10:09
http://www.nordicposters.se/filmaffisch/Den+lilla+sj%F6jungfrun+(1989)

Denna Sjöjungfrun poster är fin. Påminner om 91 års vhs omslag.

Ändrad av disney_girl - 05-oktober-2013 vid 10:10
Till toppen
Claude Frollo View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 03-februari-2014
var: Örnsköldsvik
Status: Offline
Poäng: 170
inläggsval inläggsval   Citera Claude Frollo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-februari-2014 vid 22:32

Lyckas få tag i denna på ebay. Gillar motivet det ät väldigt enkelt men stilrent.


Ändrad av Claude Frollo - 19-februari-2014 vid 22:36
"Silence, you old fool. The hunchback and I have unfinished business to attend to. And this time, you will not interfere." Claude Frollo
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media