Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Disney Infinity

 Svara Svara
Författare
 Betyg: Toppbetyg: 1 Röster, Medel 3,00  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
kung-triton View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 08-augusti-2006
Status: Offline
Poäng: 278
inläggsval inläggsval   Citera kung-triton Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Disney Infinity
    Postad: 16-januari-2013 vid 22:26


Ett nytt spel som presenterades av Disney Interactive igår. Påminner om Skylanders och kommer göra det möjligt att spela med ett flertal Disney-karaktärer i diverse tillhörande världar. Spelet kommer att lanseras till flera olika plattformar och fungerar med en platta som de fysiska figurerna placeras på för att sedan övergå i virtuell form på skärmen. Därefter kan man spela fritt och blanda världar/föremål/karaktärer, eller följa uppdrag, om jag har förstått det rätt. 20 olika karaktärer kommer finnas tillgängliga vid releasen i juni och jag gissar på att det är de som är på bilden ovan.

Låter som en rolig idé tycker jag, speciellt eftersom det är något som går att expandera enormt. Just nu verkar det som om PIXAR-karaktärerna ligger i fokus men jag hade gärna sett några klassiska figurer också. Men det kommer säkert senare. 

Vad tycker ni?



Ändrad av MiniWalt_Disney - 16-januari-2013 vid 22:28
Till toppen
Patch View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 20-april-2011
Status: Offline
Poäng: 99
inläggsval inläggsval   Citera Patch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-februari-2013 vid 19:09
Ett givet köp! Två ord sammanfattar varför; Eunuchs och Savvy.


Samt
Till toppen
Agrabah View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 27-december-2011
Status: Offline
Poäng: 285
inläggsval inläggsval   Citera Agrabah Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-februari-2013 vid 07:56
Jag ska helt klart köpa det här till Wii. Men jag ska nog inte köpa alla figurer utan bara dem som jag gillar. Man måste ju också köpa Power discar sen till sina figurer också. Jag undrar vilka fler världar som ska komma. Vi vet redan att den finns en värld för Superhjältarna, Pirates of the Carribean, Monsters Studentliv och Bilar, jag tror de sa att nästa värld skulle vara till The Lone Ranger.
 
Trailer för Disney Infinity:
 
 
Varmt välkommen att besöka min Disney blogg: http://nouw.com/sacredgold
Till toppen
Patch View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 20-april-2011
Status: Offline
Poäng: 99
inläggsval inläggsval   Citera Patch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-februari-2013 vid 12:14
Självklart köper man inte alla. Och som det är nu är det ju inte speciellt många som är det minsta intressanta. Wreck-it-Ralph... Ptwi! Varför är de helt insöade på halvdassiga Pixar-rullar när det finns så himla många bättre alternativ??? Alice in Wonderland för jösse namn! Var är Tarrant HIghtopp när man behöver honom?
Till toppen
Jigsaw View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist


Medlem sedan: 03-augusti-2013
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera Jigsaw Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-augusti-2013 vid 18:16
Drygt två veckor kvar tills det släpps! Frågan är bara om det blir flipp eller flopp.
Till toppen
kung-triton View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 08-augusti-2006
Status: Offline
Poäng: 278
inläggsval inläggsval   Citera kung-triton Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-augusti-2013 vid 19:12
Verkar inte vara så många som är taggade för detta spelet :) Jag är iallafall!
Jag tror detta spelet kommer bli en succé. Tänk bara att varje gång Disney släpper en ny film, kommer det (som med Lone Ranger) kanske två nya figurer, och då i hypen när alla har sett filmen kommer folk vilja kunna spela med de nya karaktärerna i sitt "gamla" spel. Väljer Disney dessutom att lägga till några av sina äldre 2D-karaktärer är det klockrent. För min del känns det som att jag vill veta ifall det någon gång kommer äldre Disneyfigurer, så som Musse, Peter Pan och Törnrosa. Då hade jag helt klart kunnat börja samla, dels för att kunna spela med dem, men även som samlarsaker.
Till toppen
Jappmannen View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 28-mars-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 106
inläggsval inläggsval   Citera Jappmannen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-augusti-2013 vid 22:00
Men varför är det bara Burton, Bruckheimer och Pixar-figurer typ? Hade gärna velat prova dock, innan köp.
Vad vore diner utan lite musik?
Till toppen
kung-triton View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 08-augusti-2006
Status: Offline
Poäng: 278
inläggsval inläggsval   Citera kung-triton Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-augusti-2013 vid 19:17
Kanske känner dom att det är ett bra starfält som sedan kan expanderas med fler figurer (att de kanske inte börjar med "de bästa"). Marvel-heroes, Star Wars-karaktärer och "äldre" Disneyfigurer ryktas komma. Musse som trollkarl kommer i Januari och Rapunzel kommer i December och jag är övertygad om att fler klassiska figurer kommer nästa år.

Jag kände mig lite halvtveksam till det här spelet i början men nu finns det ingen tvivel om att jag kommer köpa det! Tror att det kommer bli väldigt stort. Är så taggad!!
Till toppen
kung-triton View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 08-augusti-2006
Status: Offline
Poäng: 278
inläggsval inläggsval   Citera kung-triton Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-augusti-2013 vid 12:49
Om det finns någon mer som kommer köpa Disney Infinity kan ni ju PM:a mig. Hade varit kul att ha någon man kan byta Power Discs med och spela med online!
Till toppen
kung-triton View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 08-augusti-2006
Status: Offline
Poäng: 278
inläggsval inläggsval   Citera kung-triton Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-augusti-2013 vid 16:55
Någon mer som köpt spelet idag? :)
Till toppen
kung-triton View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 08-augusti-2006
Status: Offline
Poäng: 278
inläggsval inläggsval   Citera kung-triton Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-december-2013 vid 11:29
Ingen som fick något Infinity-relaterat i julklapp? :) Jag kan väl inte vara den enda på den här sidan som spelar spelet?

Ändrad av Aug_ust - 29-december-2013 vid 11:31
Till toppen
Agrabah View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 27-december-2011
Status: Offline
Poäng: 285
inläggsval inläggsval   Citera Agrabah Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-december-2013 vid 15:11
Nej, jag fick inget Disney Infinity i julklapp, jag spelar det inte, tyvärr. Men jag känner inte för att köpa det just nu, håller på med att spara till andra saker. Men är det roligt att spela det? Vilka figurer har du?

Ändrad av Agrabah - 29-december-2013 vid 15:12
Varmt välkommen att besöka min Disney blogg: http://nouw.com/sacredgold
Till toppen
Jigsaw View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist


Medlem sedan: 03-augusti-2013
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera Jigsaw Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-januari-2014 vid 17:10
Kommer givetvis skaffa det. Finns Sparrow så är jag där! Frågan är bara när.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-februari-2017 vid 12:19
Nu (tre år senare) tror jag tiden är inne för att börja införskaffa lite "Disney Infinity"-figurer samt spelet. Har redan Captain Jack och Barbossa, beställde Davy Jones i veckan.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-februari-2017 vid 22:07
Jack Skellington tycks vara mycket sällsynt. Varför gjordes inte åtminstone även Sally och Oogie Boogie till figurer?
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-mars-2017 vid 13:30
Nu har jag:
Jack Sparrow
Hector Barbossa
Davy Jones
Rapunzel
Woody
Elsa
Anna
Mr. Incredible
Sulley
Randy Boggs

The Lone Ranger, Tonto och Jack Skellington är nu högsta prioritet.

Hur många "power discs" och annat jox finns det?
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-mars-2017 vid 12:29
Yes! Jag vann Jack Skellington på Tradera!

Hur fungerar power discs? Vad använder man de till?
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-mars-2017 vid 14:05
Fick hem Mrs. Incredible häromdagen. Hm, jag har fortfarande inte sett "The Incredibles".
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-oktober-2017 vid 19:39
Hade nästan glömt bort att jag samlar på Infinity-karaktärer! Dags att återuppta det. Jag vann 18.000 på Roulette för några dagar sedan och har över 16.000 kvar att spendera så det passar ju utmärkt.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-oktober-2017 vid 22:00
Gjorde just en bunt beställningar.
Har som mål att ha en komplett 1.0-samling på nyårsafton.
Till toppen
Faline. View Drop Down
Nykomling.
Nykomling.
Avatar

Medlem sedan: 10-mars-2021
Status: Offline
Poäng: 26
inläggsval inläggsval   Citera Faline. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-mars-2021 vid 22:15
Ikväll är det pörskan dags att börja spela detta!
Till toppen
kung-triton View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 08-augusti-2006
Status: Offline
Poäng: 278
inläggsval inläggsval   Citera kung-triton Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-mars-2021 vid 22:35
Deppigt att 8 år senare läsa om sin egen entusiasm över ett spel som körde rakt in i väggen. Det fanns så mycket potential!
Till toppen
Faline. View Drop Down
Nykomling.
Nykomling.
Avatar

Medlem sedan: 10-mars-2021
Status: Offline
Poäng: 26
inläggsval inläggsval   Citera Faline. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-april-2021 vid 09:05
Postad av kung-triton kung-triton skrev:

Deppigt att 8 år senare läsa om sin egen entusiasm över ett spel som körde rakt in i väggen. Det fanns så mycket potential!


Och jag har precis börjat avnjuta det. Jack Sparrow = Instant win
Till toppen
R0NN0 View Drop Down
Nykomling.
Nykomling.
Avatar

Medlem sedan: 10-april-2021
Status: Offline
Poäng: 65
inläggsval inläggsval   Citera R0NN0 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-maj-2021 vid 17:21
Dagen till ära så bestämde jag mig för att "börja om". Jag kastade min Jack Sparrow-figur åt sidan och gjorde plats för min Jack Sparrow Crystal Edition. 

Jag begriper inte riktigt mig på spelets inrikting. Var finns själva gameplayet? Jag spelade igenom något "Adventure"-läge där man rusar runt och samlar junk på tid. 
Jag vann alla tre medaljerna. 
Men det tycks vara det enda "äventyret" som finns.... Vad gör jag nu?
Till toppen
R0NN0 View Drop Down
Nykomling.
Nykomling.
Avatar

Medlem sedan: 10-april-2021
Status: Offline
Poäng: 65
inläggsval inläggsval   Citera R0NN0 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-maj-2021 vid 19:07
Postad av R0NN0 R0NN0 skrev:

Dagen till ära så bestämde jag mig för att "börja om". Jag kastade min Jack Sparrow-figur åt sidan och gjorde plats för min Jack Sparrow Crystal Edition. 

Jag begriper inte riktigt mig på spelets inrikting. Var finns själva gameplayet? Jag spelade igenom något "Adventure"-läge där man rusar runt och samlar junk på tid. 
Jag vann alla tre medaljerna. 
Men det tycks vara det enda "äventyret" som finns.... Vad gör jag nu?

Ok. Tydligen låses fler adventures upp om man går igenom tränings-momenten. Hoppas resten är lite mer upphetsande än den stressiga klappjakten man fick börja med.
Till toppen
R0NN0 View Drop Down
Nykomling.
Nykomling.
Avatar

Medlem sedan: 10-april-2021
Status: Offline
Poäng: 65
inläggsval inläggsval   Citera R0NN0 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-maj-2021 vid 11:15
Jag har börjat bli lite mer varm i kläderna. Min Crystal Jack är Level 8 och jag har börjat beta av Adventures. Testade även en power disc, Scrooge McDuck, men jag är inte helt säker på vilken effekt den har.
Spelet kunde vara tydligare.

Jag skulle även vilja utöka hälsa på något vis. Vissa fiender spöar mig på tok för lätt.
Några tips?
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media