Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Vilka uppföljare har ni ?

 Svara Svara
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Vilka uppföljare har ni ?
    Postad: 15-oktober-2012 vid 17:08
Vilka uppföljare äger ni ?

Jag har:

Bambi 2
Lejonkungen 2
Den Lilla Sjöjungfrun - Sagan om Ariel
Den Lilla Sjöjungfrun 2
Jafars Återkomst

Ändrad av disney_girl - 15-oktober-2012 vid 17:35
Till toppen
Agrabah View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 27-december-2011
Status: Offline
Poäng: 285
inläggsval inläggsval   Citera Agrabah Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-oktober-2012 vid 17:25
Jag äger bara en uppföljare på Blu-ray. Men jag har sett alla uppföjarna och alla är inte så bra. Men de flesta är helt okej. Jag tycker att några av de bästa uppföljarna är bl.a Askungen 3: Det magiska trollspöet, Aladdin 3: Aladdin och rövarnas konung, Djungelboken 2 och Ringaren i Note Dame 2. Jag ska skaffa mina favorit uppföljare på Blu-ray t.ex Lady och Lufsen 2: Ludde på äventyr, Peter Pan 2 och de andra som jag tyckte var bra. Några av de sämsta uppföljarna är t.ex Tarzan 2, Askungen 2: Drömmen slår in, Micke och Molle 2 och Mulan 2.
 
Jag har:
Lejonkungen 2: Simbas skatt.


Ändrad av Agrabah - 15-oktober-2012 vid 17:32
Varmt välkommen att besöka min Disney blogg: http://nouw.com/sacredgold
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-oktober-2012 vid 17:35
Postad av Agrabah Agrabah skrev:




Jag äger bara en uppföljare på Blu-ray. Men jag har sett alla uppföjarna och alla är inte så bra. Men de flesta är helt okej. Jag tycker att några av de bästa uppföljarna är bl.a Askungen 3: Det magiska trollspöet, Aladdin 3: Aladdin och rövarnas konung, Djungelboken 2 och Ringaren i Note Dame 2. Jag ska skaffa mina favorit uppföljare på Blu-ray t.ex Lady och Lufsen 2: Ludde på äventyr, Peter Pan 2 och de andra som jag tyckte var bra. Några av de sämsta uppföljarna är t.ex Tarzan 2, Askungen 2: Drömmen slår in, Micke och Molle 2 och Mulan 2.
 
Jag har:
Lejonkungen 2: Simbas skatt.



Askungen Det Magiska Trollspöet är bra. Gillar den för den har så bra handling med bra intriger.Musiken i den är rätt okej också. Gillar Askungens sång Mer än en dröm. Även Lejonkungen 2 har bra handling och fina sånger.


Ändrad av disney_girl - 15-oktober-2012 vid 17:35
Till toppen
LeChuck. View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 01-augusti-2011
var: Tri-Island Area
Status: Offline
Poäng: 220
inläggsval inläggsval   Citera LeChuck. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-oktober-2012 vid 15:28
För tillfället äger jag endast "The Rescuers Down Under" (som inte ens räknas) och den mycket fina "Bambi 2".

Uppföljare som jag absolut kommer införskaffa i framtiden är "The Lion King II: Simba's Pride", "The Return of Jafar" och "Aladdin and the King of Thieves".

Har börjat fundera mer och mer på att ge vissa uppföljare en chans.
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-november-2012 vid 18:11
Den enda uppföljare jag sett hittills som jag verkligen känner håller måttet jämfört med originalfilmen, och faktiskt är en riktigt bra film, är Bambi 2. Där lyckades de otroligt bra, och när jag såg den så kändes det rätt så intressant att den första riktigt bra Disneyfilmen på några år (Då när jag såg den först, någon gång 2007, 2008) var en uppföljare.

Jag var väldigt förtjust i Lejonkungen 2 förut, men efter att ha sett om den några gånger så känner jag mer och mer att den inte var så bra som jag mindes den. Musiken är fortfarande riktigt bra (My lullaby, One of us), men överlag kändes den inte alls lika bra, men jag tycker absolut inte heller att den är dålig, och i kategorin "Disneys teckade uppföljare" så håller den definitivt måttet.

Av någon anledning så är treorna väldigt ofta bättre än tvåorna, så är i alla fall fallet med Den lilla Sjöjungfrun och Askungen, där jag vill minnas att jag tyckte rätt så bra om treorna, fast det var ett tag sedan nu, borde se om dem.
Till toppen
92juar View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 24-maj-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 226
inläggsval inläggsval   Citera 92juar Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-december-2012 vid 00:00
Jag har Lejonkungen 3.

Har börjat att fundera på att skaffa alla uppföljaren nu när man har alla Disney klassiker :)
Fjärtiska flytande två års studie på gymnasiet....
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-februari-2017 vid 18:59
Skulle vilja inleda mitt samlande av uppföljarna på allvar med att skaffa Aladdin-trilogiboxen. Men den är förbannat svår att få tag på.
Till toppen
Claude Frollo View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 03-februari-2014
var: Örnsköldsvik
Status: Offline
Poäng: 170
inläggsval inläggsval   Citera Claude Frollo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-februari-2017 vid 00:01
Har alla som släppts.
"Silence, you old fool. The hunchback and I have unfinished business to attend to. And this time, you will not interfere." Claude Frollo
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-februari-2017 vid 14:50
Postad av Claude Frollo Claude Frollo skrev:

Har alla som släppts.


Du har inte den första utgåvan av "Simba's Pride"? Den som har samma framsida (den enda snygga) som vhs-utgåvan?
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-april-2017 vid 04:58
Har relativt nyligen (äntligen!) fått tag på "Aladdin-trilogin" så nu kan insamlandet av uppföljarna börja på allvar.
Till toppen
Claude Frollo View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 03-februari-2014
var: Örnsköldsvik
Status: Offline
Poäng: 170
inläggsval inläggsval   Citera Claude Frollo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-april-2017 vid 12:24
Har Simba Pride på VHS och sen på Blu-ray med.
"Silence, you old fool. The hunchback and I have unfinished business to attend to. And this time, you will not interfere." Claude Frollo
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-april-2017 vid 13:15
Postad av Claude Frollo Claude Frollo skrev:

Har Simba Pride på VHS och sen på Blu-ray med.


Jag har den på DVD (andra utgåvan) och både dvd och bluray av specialutgåvan.

Äger DVD-trilogi-boxen och Bluray-trilogi-boxen.

Skulle verkligen vilja ha ett ex av den första DVD-utgåvan som bär samma framsida som vhs:en.
Till toppen
Xfinger View Drop Down
Springschas
Springschas


Medlem sedan: 17-juni-2018
Status: Offline
Poäng: 22
inläggsval inläggsval   Citera Xfinger Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-juli-2018 vid 07:32
Har alla som släppts"på" bluray  lr där ljud synkats från svenskdubbade dvds till amerikanska blurays. Totalt 36st


Ändrad av Xfinger - 21-juli-2018 vid 07:39
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media