Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Fantasia/2000 BD - Tunna fodral?

 Svara Svara
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
kung-triton View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 08-augusti-2006
Status: Offline
Poäng: 278
inläggsval inläggsval   Citera kung-triton Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Fantasia/2000 BD - Tunna fodral?
    Postad: 19-september-2012 vid 17:49
Jag har just köpt de båda Fantasia-filmerna på Blu Ray. Något som förvånade mig var att båda hade ett smalare Blu Ray-fodral än övriga Disney-klassiker. Finns det en tjockare variant eller är alla så?
Till toppen
Agrabah View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 27-december-2011
Status: Offline
Poäng: 285
inläggsval inläggsval   Citera Agrabah Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-september-2012 vid 08:32
Alla Fantasia/Fantasia 2000 har ett smalare fodral. Det gäller även Blu-ray utgåvan av Törnrosa, alla dem har också ett smalare fodral precis som Fantasia/Fantasia 2000. Vet inte varför men det bara är så.
Varmt välkommen att besöka min Disney blogg: http://nouw.com/sacredgold
Till toppen
kung-triton View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 08-augusti-2006
Status: Offline
Poäng: 278
inläggsval inläggsval   Citera kung-triton Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-september-2012 vid 19:37
Okej, skönt att jag fick svar på det iallafall! Tack.
Fine att det är så på Fantasia men Törnrosa? Varför? Det förstör ju symmetrin. Kommer inte Törnrosa med DVD heller då? Det var det jag tänkte var anledningen till att Fantasiorna var smala, att de inte inkluderade DVD:n.
Till toppen
Agrabah View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 27-december-2011
Status: Offline
Poäng: 285
inläggsval inläggsval   Citera Agrabah Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-september-2012 vid 07:19
Jag vet inte om Törnrosa utgåvan inkluderar en DVD eller inte, men jag tror att den inte gör det. Nu när jag tänker efter så tror jag att klassikerna Lilla Kycklingen, Vilddjuren och Familjen Robinsson också har smalare Blu-ray fodral. Anledningen att de har smalare Blu-ray fodral är jag inte helt säker på men det kan ju vara att de med smala fodral var ju de första klassikerna att släppas på Blu-ray och då tror jag att de inte tänkte på det smarta sättet att inkludera en DVD. Jag tror Pinocchio var den första klassikern att inkludera en DVD. Men aledningen till att Fantasia filmerna har smala fodral vet jag faktiskt inte.
Varmt välkommen att besöka min Disney blogg: http://nouw.com/sacredgold
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-september-2012 vid 15:36
Jag tror inte man ska tolka in någon djupare mening i vilken typ av Blu-rayfodral som används. Det finns både dubbla och enkla fodral i olika tjocklekar. En allmän diskussion om olika fodraltyper och fabrikat finns här:
http://forum.blu-ray.com/showthread.php?t=102650



Ändrad av Anders M Olsson - 23-september-2012 vid 15:42
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media