Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Frost (Frozen)

 Svara Svara Sida  <1234>
Författare
 Betyg: Toppbetyg: 1 Röster, Medel 1,00  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-februari-2014 vid 19:21

Jag sjunger Let It Go http://www.youtube.com/watch?v=iJopPBSLXIc

Ändrad av disney_girl - 06-februari-2014 vid 19:22
Till toppen
Jigsaw View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist


Medlem sedan: 03-augusti-2013
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera Jigsaw Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-februari-2014 vid 10:22
Nu, precis en vecka efter premiären känner jag mig redo att tala ut om Frozen. Besviken är ett lite för starkt ord, men jag hade helt klart väntat mig mer av den. Det är lite svårt att sätta fingret på vad exakt som fattas men det är helt klart någonting viktigt. Ja, förutom ovan nämnda skurk då. Disney har helt tappad förmågan att producera underhållande och minnesvärda skurkar. Sångerna tycker jag inte var något speciellt med. Rätt tama allihopa.

Visst, självklart tvingades jag ju se filmen bastardiserad till svenska och det (precis som med Tangled) drar ju ner helhetsintrycket.

Nej, jag fattar inte vad ni alla är så till er i trasorna över.

Jag ger Frozen en ljummen 7/10.
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-februari-2014 vid 22:32
Som sagt det finns vissa delar i handlingen som jag inte tycker når upp till den kvalité som Disney brukar ha. 

Skurken i filmen tycker jag är intressant. Han är ju ingen Scar, Ursula, Maleficent eller Jafar direkt, men han är en intressant twist. Sen kan man ju undra hur hans "backstory" är. Uppväxt med 12 bröder som ignorerade honom i flera år… sätter väl sina spår antar jag. 

Jag kan egentligen inte sätta fingret på varför jag gillar den så mycket, eller vad det är jag tycker som saknas för att den ska nå hela vägen upp. 

Kanske saknas några sorts nyckelscener eller något?

Sen en annan sak som gör att stämningen i filmen inte flyter på så bra tycker jag är på grund av vart "Fixer upper" ligger i filmen. 

Spoiler varning nu!

Efter att Elsa har träffat Anna och man vet att hon kommer att frysa till is så känns det inte så passande att ha en sådan låt direkt efter. 
Det är som att de hade lagt "Havet är djupt" efter förstörelsen av grottan. Vilket de gjorde i Broadway musikalen, det passar liksom inte in i stämningen. 


Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 295
inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-februari-2014 vid 19:53
Själv tycker jag filmen nog blivit bättre om de skippat fixer upper och låtit Kristoff och Anna konversera lite mer x) 

(spoilers)

Som det är nu pratar de lite med varandra i början, sedan hamnar de i massa livshotande situationer, sedan sjunger trollen, sedan BAM är Kristoff tydligen kär i Anna? Jag vet att vi inte vet om det skulle ha visat sig vara "true love", men de blir ju fortfarande ihop i slutet, så det irriterar mig en aning ... >_> jag menar, om de velat ha en upbeat sång kunde de ha låtit Olaf sjunga någonting mer upbeat; som det är nu finns det två comic relief-låtar, och det tar lite för mycket plats i resten av filmen, som ju är väldigt seriös.
"Jag vet att det är en sten, jag vet, men för ögonblicket kan vi låtsas att det är ett frö; vi använder fantasin lite."
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-mars-2014 vid 11:17
Frozen vann två Oscars igår,

- Bästa tecknade film och

- Bästa original sång "Let it go!"

Grattis Grattis Grattis! Var mycket välförtjänt! Tjoohoo! 

Clap
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Jigsaw View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist


Medlem sedan: 03-augusti-2013
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera Jigsaw Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-mars-2014 vid 08:59
Postad av Emmaaa Emmaaa skrev:

Frozen vann två Oscars igår,

- Bästa tecknade film och

- Bästa original sång "Let it go!"

Grattis Grattis Grattis! Var mycket välförtjänt! Tjoohoo! 

Clap


Den hade ju knappt någon konkurrens. Något som händer allt oftare i dessa dagar då de flesta animerade filmer som pumpas ut är medioker dynga. Hade Rango kommit 2013 och förlorat mot Frozen hade det varit skandal.

Ändrad av Jigsaw - 10-mars-2014 vid 09:01
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-april-2014 vid 17:38
Jag har läst att Frost kommer på dvd och bluray i Juni.
Till toppen
Agrabah View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 27-december-2011
Status: Offline
Poäng: 285
inläggsval inläggsval   Citera Agrabah Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-april-2014 vid 08:51
Det stämmer. På Dischop kan man se att Frost ska komma ut den 2:a juni. Jag längtar jättemycket, det var en fantastisk film.
Varmt välkommen att besöka min Disney blogg: http://nouw.com/sacredgold
Till toppen
Claude Frollo View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 03-februari-2014
var: Örnsköldsvik
Status: Offline
Poäng: 170
inläggsval inläggsval   Citera Claude Frollo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-april-2014 vid 16:23
Har redan förbokat filmen så längtar tills den kommer till min samling.

Är det bara jag som brukar lyssna runt på olika dubbningar på Youtube?

Tycker att svenska Elsa Annika Herlitzs version av Let it go på engelska är riktigt bra.

Här är den: https://www.youtube.com/watch?v=GYeaSFnRXkY
"Silence, you old fool. The hunchback and I have unfinished business to attend to. And this time, you will not interfere." Claude Frollo
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-maj-2014 vid 17:17
På disneyania så kan man tävla och vinna Frost på bluray. Har ni tävlat ?





http://www.d-zine.se/ankiaden/vinn-frost.html

Ändrad av disney_girl - 29-maj-2014 vid 17:18
Till toppen
ilovedisneyforever View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 16-januari-2014
Status: Offline
Poäng: 28
inläggsval inläggsval   Citera ilovedisneyforever Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-juni-2014 vid 22:28
Jag såg filmen på bio i februari, och köpte den på dvd samma dag som den släpptes. :D

Det är en av de bästa Disneyklassikerna någonsin och är lika bra som te.x Skönheten och Odjuret, Den Lilla Sjöjungfrun och Lejonkungen och då snackar vi hög kvalitét!

Sångerna är underbara, särskilt Let it Go. Den sången har suttit fast sedan jag såg filmen (och då menar jag verkligen suttit fast) och den verkar inte lämna huvudet än.

Precis som de klassiska disneyfilmerna har den minnesvärda bi-karaktärer, och då menar jag självklart Olaf. :D

De engelska rösterna är dessutom riktigt bra, dock har jag inte sett den svenska dubbningen ännu, så jag kan inte uttala mig om de svenska rösterna.

Sammanfattningsvis, en av de bästa disneyfilmerna. Big smile Thumbs Up
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-september-2014 vid 18:41

http://time.com/3262819/frozen-disney-short-film-sequel/

Det ska komma en till Frozen film.

Ändrad av disney_girl - 03-september-2014 vid 18:42
Till toppen
kung-triton View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 08-augusti-2006
Status: Offline
Poäng: 278
inläggsval inläggsval   Citera kung-triton Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-september-2014 vid 21:18
*kortfilm ;) tänker bara så att folk inte blir för exalterade och sen inser att det "bara" är en kortfilm. (ungefär som jag själv när jag läste om "Tangled ever after" och trodde det var en uppföljare hehe.

Ändrad av kung-triton - 03-september-2014 vid 21:18
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-september-2014 vid 21:38
Heh. 

Tangled Ever after är super cute men lite för mycket Max och Pascal. Det låter som att denna blir bättre, tycker själv att kortfilmer är en väldigt bra ide, slipper genomlida en långfilm liksom men får ändå en liten uppföljare om hur karaktärerna "har det." 

Jag är pepp! 
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-januari-2015 vid 20:11
Har läst på facebook att frost kortfilmen kommer att visas innan Askungen (Nya otecknade)
Till toppen
ilovedisneyforever View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 16-januari-2014
Status: Offline
Poäng: 28
inläggsval inläggsval   Citera ilovedisneyforever Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-januari-2015 vid 21:58
Den här filmen är en av få Disneyfilmer på bio som jag sett på engelska. (Av de animerade filmerna alltså), och "Let it go" har bokstavligt talat suttit fast som klister i mitt huvud sedan jag såg filmen för snart ett år sedan.

Även de andra låtarna "Do you wanna build a snowman", "For the first time in forever" och "Love is an open door" är bra låtar. Jag gillar även "In summer" och "Raindeers are better than people".

Jag har tyvärr bara sett (hela) filmen en gång, så jag kan inte uttala mig helt om de svenska rösterna, men jag har hört de svenska versionerna av låtarna. Jag måste säga att jag tycker att översättningen av "Let it go" är ganska bristfällig på sina ställen. Visst, jag förstår att det inte är lätt att översätta texter så att de passar in i melodin, rimmar och så vidare, men jag tror ändå att de kunnat göra det lite bättre.

Men jag gillar filmen skarpt, och jag tänker se om den snart för att värma upp inför kortfilmen. :D
Till toppen
Guybrush.Threepwood View Drop Down
Nykomling.
Nykomling.


Medlem sedan: 17-augusti-2014
var: Katrineholm
Status: Offline
Poäng: 111
inläggsval inläggsval   Citera Guybrush.Threepwood Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-januari-2015 vid 10:36
Jag har tyvärr bara sett filmen med svenskt tal (på bion 31/1-14) och det tycker jag drog ner den rejält på samma sett som dubbningen gjorde med t.ex Brave. 

Sedan vill jag absolut påstå att Frozen är extremt, extremt, extremt, förbannat överskattad både vad gäller musiken och själva filmen. Tangled är dubbelt så bra som Frozen och inte heller den är i klass med de bästa Disney-klassikerna.
Till toppen
Claude Frollo View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 03-februari-2014
var: Örnsköldsvik
Status: Offline
Poäng: 170
inläggsval inläggsval   Citera Claude Frollo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-januari-2015 vid 13:22
Postad av Guybrush.Threepwood Guybrush.Threepwood skrev:

Jag har tyvärr bara sett filmen med svenskt tal (på bion 31/1-14) och det tycker jag drog ner den rejält på samma sett som dubbningen gjorde med t.ex Brave. 

Sedan vill jag absolut påstå att Frozen är extremt, extremt, extremt, förbannat överskattad både vad gäller musiken och själva filmen. Tangled är dubbelt så bra som Frozen och inte heller den är i klass med de bästa Disney-klassikerna.


Något som jag stör mig på är att den jämförs med Lejonkungen. Fattar inte kopplingen som de drar mellan filmerna. Är det för både Simba och Elsa känner någon skuld för att påverkat några av deras familjemedlemmars död? Eller att Scar och Hans har samma mål att bli kung? Sen att både Simba och Elsa kommer tillbaka och tar tillbaka sina kungariken?
Musiken är inte närheten så bra i Frozen som Lejonkungen. Hans Zimmer m.m gjorde ett riktigt bra jobb. Sen " Let IT go" måste vara en av de mest överskattande filmsångerna som gjorts. "Can you feels this Love tonight" av Elton John är ett mästerverk jämnfört med Idina Menzels låt enligt mig...
"Silence, you old fool. The hunchback and I have unfinished business to attend to. And this time, you will not interfere." Claude Frollo
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-februari-2015 vid 21:14
Postad av Claude Frollo Claude Frollo skrev:

Postad av Guybrush.Threepwood Guybrush.Threepwood skrev:

Jag har tyvärr bara sett filmen med svenskt tal (på bion 31/1-14) och det tycker jag drog ner den rejält på samma sett som dubbningen gjorde med t.ex Brave. 

Sedan vill jag absolut påstå att Frozen är extremt, extremt, extremt, förbannat överskattad både vad gäller musiken och själva filmen. Tangled är dubbelt så bra som Frozen och inte heller den är i klass med de bästa Disney-klassikerna.


Något som jag stör mig på är att den jämförs med Lejonkungen. Fattar inte kopplingen som de drar mellan filmerna. Är det för både Simba och Elsa känner någon skuld för att påverkat några av deras familjemedlemmars död? Eller att Scar och Hans har samma mål att bli kung? Sen att både Simba och Elsa kommer tillbaka och tar tillbaka sina kungariken?
Musiken är inte närheten så bra i Frozen som Lejonkungen. Hans Zimmer m.m gjorde ett riktigt bra jobb. Sen " Let IT go" måste vara en av de mest överskattande filmsångerna som gjorts. "Can you feels this Love tonight" av Elton John är ett mästerverk jämnfört med Idina Menzels låt enligt mig...


Vem eller vilka jämför Lejonkungen med Frost ?
Till toppen
Claude Frollo View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 03-februari-2014
var: Örnsköldsvik
Status: Offline
Poäng: 170
inläggsval inläggsval   Citera Claude Frollo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-mars-2015 vid 15:13
Är mest journalister som ska dra den jämförelsen. Kan finnas vissa likheter i handlingen, men att Frozen ska vara det bästa Disney gjort sedan Lejonkungen är bara dumt.
"Silence, you old fool. The hunchback and I have unfinished business to attend to. And this time, you will not interfere." Claude Frollo
Till toppen
Guybrush.Threepwood View Drop Down
Nykomling.
Nykomling.


Medlem sedan: 17-augusti-2014
var: Katrineholm
Status: Offline
Poäng: 111
inläggsval inläggsval   Citera Guybrush.Threepwood Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-mars-2015 vid 18:09
Indeed, Claude, indeed. Och jag tycker att det är en ruskigt långsökt jämförelse på så många plan. Då tycker jag min egen som jag drog för min bror i dag träffar närmare; "Landet för Länge Sedan" är "Bambi med dinosaurier"...
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-mars-2015 vid 20:11
Yay... Frozen 2 är på gång! Verkar som att det finns lite pengar kvar att tjäna ihop. Big smile



Alla skådespelare och manusförfattare kommer tillbaka så antar att de ger lite mer budget till den här filmen istället för alla andra uppföljare de producerade på de ljuva 90-00 talet. 
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Guybrush.Threepwood View Drop Down
Nykomling.
Nykomling.


Medlem sedan: 17-augusti-2014
var: Katrineholm
Status: Offline
Poäng: 111
inläggsval inläggsval   Citera Guybrush.Threepwood Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-mars-2015 vid 14:18
Postad av Emmaaa Emmaaa skrev:

Yay... Frozen 2 är på gång! Verkar som att det finns lite pengar kvar att tjäna ihop. Big smile



Alla skådespelare och manusförfattare kommer tillbaka så antar att de ger lite mer budget till den här filmen istället för alla andra uppföljare de producerade på de ljuva 90-00 talet. 


Och på vilket sätt är det en positiv nyhet? Disney kommer ju aldrig med några överraskningar. Få filmer känns riktigt berättigade för uppföljare och Frozen hör verkligen inte till undantagen.
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-mars-2015 vid 10:30
Jag vet inte exakt hur positiv jag lät, men jag tycker att det är rätt kul.

Det är liksom en generationsfråga, barn älskar Frozen, fullkomligt avgudar. Det är helt otroligt, vartenda barn jag träffat. (Och jag har jobbat på fritids i lite mer än tre år och jobbat på flera olika avdelningar.) 
Det är någonting som de kommer att se tillbaka till när de är äldre och tycka va "deras" film precis som vi är lite beskyddande av de filmer vi älskade när vi växte upp.

Så eftersom Frozen är en familjefilm (barnfilm) så tänk hur glada barnen är av den här nyheten? Jag älskade när nya uppföljare kom när jag var liten även fast filmerna inte alls var särskilt bra. Men det var kul att se ens favoritkaraktärer igen. 
Så om de vill mjölka ut lite mer pengar ur hela cirkusen så spelar de ingen roll för min del, jag är inte deras målgrupp. Men jag kommer se den ändå. Barnen kommer definitivt gå och se den och tycka att de är jättekul. Det är ju en liten win win situation. 


Personligen tycker jag att är det någon film som behöver en uppföljare så är det Frozen. Mest på grund av att storyn i filmen inte riktigt känns utarbetad. 
Det är så många frågor som lämnades öppna i filmen, vilket gjorde att storyn blev lidande. Som:
Mer bakgrundsfakta om Elsas magi. Hade någon annan i familjen det? Hur exakt hände det?

Kristoff's uppväxt, i början hängde han med människor men blev sedan adopterade av troll. Men jobbar fortfarande som is-levererare. Var han föräldralös? Bodde han med trollen hela tiden?

Hur ofta träffades Anna och Elsa under deras uppväxt? Sågs de ibland och var spänt och konstigt eller var de åtskilda hela tiden? Anna nämner att Elsa alltid hade vantar på sig, men betyder det att de åt ihop eller bara sågs i korridorerna ibland?

etc.... Förhoppningsvis kanske de tar upp lite av såna lösa trådar i uppföljaren och det kommer att göra att första filmen blir bättre. Men vi får väl se :) 




Frozen Fever (kortfilmen som visas innan Cinderella) var supermysig! Mycket bättre än Trassels kortfilm. Så jag har en god känsla av de här. 

Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Guybrush.Threepwood View Drop Down
Nykomling.
Nykomling.


Medlem sedan: 17-augusti-2014
var: Katrineholm
Status: Offline
Poäng: 111
inläggsval inläggsval   Citera Guybrush.Threepwood Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-mars-2015 vid 18:35
Märkligt sätt att resonera. Alla filmer med klent manus ska alltså få uppföljare som fyller i luckorna?

Och att det här kommer att bli en film den här generationen kommer se som den ultimata Disney-filmen är ju bara ytterligare ett sorgligt exempel på att varje generation blir dummare och ytligare.

Ungar var bättre förr, idag är de små fjollor som tycker Harry Potter är det coolaste som finns och lyssnar på soundtracket från High School Musical. Förr så kollade pojkar (åtminstone de som inte var kompletta pussies) på Rambo och lyssnade på KISS, Iron Maiden osv. Dagens generation är värdelös. Jag skyller på feministerna.
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-mars-2015 vid 23:03
Postad av Guybrush.Threepwood Guybrush.Threepwood skrev:

Märkligt sätt att resonera. Alla filmer med klent manus ska alltså få uppföljare som fyller i luckorna?

Och att det här kommer att bli en film den här generationen kommer se som den ultimata Disney-filmen är ju bara ytterligare ett sorgligt exempel på att varje generation blir dummare och ytligare.

Ungar var bättre förr, idag är de små fjollor som tycker Harry Potter är det coolaste som finns och lyssnar på soundtracket från High School Musical. Förr så kollade pojkar (åtminstone de som inte var kompletta pussies) på Rambo och lyssnade på KISS, Iron Maiden osv. Dagens generation är värdelös. Jag skyller på feministerna.

Nej, absolut inte. Men eftersom det finns så många luckor i Frozen just som inte blev förklarade i filmen så är det väl ett bra alternativ att göra en uppföljare? Det är mycket som jag hade önskat att det hade tagit med i filmen men de hade väl anledningar till att inte göra det så jag hoppas att de berättar om det i uppföljaren. Efter som jag själv tycker att det skulle vara intressant att få reda på vart Elsas magi kom ifrån, till exempel.

Efter det vet jag inte vad som hände i ditt inlägg men jag antar att du behövde få ut dig det på något sätt. Sen vet jag inte vilken generation du lever i, men dagens ungar har nog inte jättemycket koll på Harry Potter och High school musical längre. Det var mer min generation tror jag. 
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Claude Frollo View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 03-februari-2014
var: Örnsköldsvik
Status: Offline
Poäng: 170
inläggsval inläggsval   Citera Claude Frollo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-mars-2015 vid 21:27
Jag ställer mig mest frågade hur de ska göra en intressant tvåa? Disney är inte kända för att göra bra uppföljare tack vare mindre budget och dåliga manus.
De har redan en kortfilm om ett födelsedagskalas så nu måste det bli ett bröllop eller begravning i nästa. De kommer inte fylla alla tomma luckor från första filmen med svar. De kommer hitta på någon ny historia om att Hans kommer tillbaka eller att hertig försöker hämnas. Men skulle inte förvåna mig om det fortsätter med Elsas mentala problem och osäkerhet eller att Elsa hittar sin stora kärlek.
Känns inte som detta projekt kommer bli något att hurra över förutom extra intäkter för Disney.      

Ändrad av Claude Frollo - 17-mars-2015 vid 22:14
"Silence, you old fool. The hunchback and I have unfinished business to attend to. And this time, you will not interfere." Claude Frollo
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-mars-2015 vid 06:22
Detta innebär att Disney gör Frost 2, sedan Lilla Sjöjungfrun - Sagan Om Ariel. Disney har ju inte gjort någon uppföljare på länge. Senaste är ju Sagan Om Ariel,som inte var något särskilt. Hoppas verkligen att Frost 2 blir en bra uppföljare.

Ändrad av disney_girl - 20-mars-2015 vid 06:23
Till toppen
Agrabah View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 27-december-2011
Status: Offline
Poäng: 285
inläggsval inläggsval   Citera Agrabah Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-mars-2015 vid 14:27
Visst, Den lilla sjöjungfrun 3 - sagan om Ariel var ju inte något särskilt, men nu så få man ju tänka på att Frost 2 kommer inte vara en uppföljare som släpps direkt ut på video som den och många andra utan kommer på bio och då ser framtiden ljusare ut.

För alla biovisade uppföljare som har kommit från Walt Disney Animation studios har varit riktigt bra enligt mig:
Bernard och Bianca i Australien (1990)
Fantasia 2000 (2000)
Nalle Puhs film: Nya äventyr i Sjumilaskogen (2011)

Så själv ser jag väldigt fram emot filmen och är säker på att den kommer vara mycket bra!

Ändrad av Agrabah - 21-mars-2015 vid 14:28
Varmt välkommen att besöka min Disney blogg: http://nouw.com/sacredgold
Till toppen
Bjekkergauken View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 22-juni-2014
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 92
inläggsval inläggsval   Citera Bjekkergauken Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-april-2015 vid 00:25
Nu får ni ursäkta om jag låter väldigt elak, men jag måste få yttra min frustration över den här filmen. Hade den behandlats som vilken annan medelmåttig Disneyfilm som helst hade jag inte brytt mig lika mycket- men jag ser den här filmen överallt, verkligen överallt. Ingen vill sluta tjata om den, ingen vill sluta cosplaya från den, ingen vill sluta sjunga låtarna, ingen vill sluta sälja merchandise... Jag lovar, jag har utvecklat kronisk allergi mot allt som är ljusblått och glittrigt. men, låt mig ta den långa versionen om varför jag inte tycker denna film förtjänar att hyllas...

För det första: Storyn. Massa plotholes, massa saker som inte förklaras. varför har Elsa sina krafter? varför uppfostrades Kristoff av troll, och om han gjorde det, vad gjorde han med issäljarna i början? Vem styrde landet mellan Kungen och drottningens död och Elsas kröning? Varför behövde Elsa låsas in i sitt rum i 12 år? Jag skulle kunna fortsätta, men låt oss komma till nästa punkt, nämligen:

karaktärerna. Ingen av karaktärerna i Frozen engagerar mig, och flera av dem känns väldigt ologiskt skrivna.
Elsa har i princip ingen karaktär utöver att hon är nervös över sina iskrafter, och hennes sätt att bara fly ifrån sina problem istället för att försöka ta tag i dem gör henne inte speciellt likeable.

Anna känns i princip bara som en tristare och mer generisk version av Rapunzel, och hon och Elsas relation känns rätt krystad- Har man inte pratat på 12 år så tror jag inte att man har en casual konversation om choklad det första man gör, och med tanke på hur lite tid de har tillsammans så har jag lite svårt att köpa "Act of true love"- biten. (Jag var glad att de gjorde som de gjorde istället för att låta Kristoff rädda henne, men de hade kunnat göra det bättre) 
Det är ju inte så att detta är första gången Disney försökt porträttera relation mellan systrar, Lilo & Stitch gjorde det helt briljant, så den kan ju om de vill (Men Dean Deblois satt väl och skrev HTTYD 2 medan Frozen var under produktion så hans talang hade de inte med sig...)

Kristoff känns som en helt påänglös karaktär som bara var med för att vara det obligatoriska kärleksintresset och om han skrivits ut ur filmen hade det knappt haft någon åverkan på storyn. visst, han tar Anna till trollen, men det hade nog inte varit så svårt att finna ett sätt för henne att hitta dem själv.

Och sen har vi Hans- Hans skurkhet kommer verkligen från ingenting, och inte på ett "Smart twist"-sätt- det finns ju inte en enda subtil ledtråd om vad han var ute efter förrän de kastar det i ansiktet på en (Och säger du "Han hade handskar på sig genom hela filmen" så slår jag dig stenhårt i ansiktet med min ärrade knytnäve) En smart twist ska vara som en "Aha"-upplevelse, inte som detta, som kändes som att manusförfattarna i sista sekund kom på att de behövde en skurk. (Tydligen skulle Elsa vara skurk, men efter att de skrev "Let it go" och tyckte den var för glad för en skurksång så skrev de om storyn istället för sången, och det tycker jag inte var rätt prioriterat...)


Och på tal om musiken- Musiken i den här filmen går mig på nerverna. jag tycker om den första sången, mest för att det är den enda som försöker passa settingen, men istället för att jobba vidare på det (Vilket hade kunnat skapa ett riktigt intressant soundtrack) Så körde de på samma Broadway-stil som de alltid har. De flesta sångerna är generiska och trista, Let it go är så körd i marken att om mina öron kunde kräkas så skulle de göra det, flera av sångerna är helt poänglösa och stannar bara upp filmen och melodin till "In summer" skulle jag inte kunna komma ihåg om jag så hade en rabid Frozen-fanboy med AK-47a i högsta hugg efter mig...

Låt oss också diskutera animationen- det är ett annat område denna film hyllas för, och det får mig att undra om de som hyllar den sett så många andra animerade filmer. Visst, enligt de flesta standarder är det riktigt bra animation, men enligt mig blir den både om- och överkörd av Dreamworks och Pixar, samt en del av Disneys egna filmer. Jag tycker filmen saknar en egen visuell identitet (Den känns bara som "Tangled med mer snö")
 Karaktärsdesignen är i bästa fall trist och i värsta fall ful (Alla tjejer är så äckligt plastiga och infantiliserade, och att deras karaktärsmodeller är copypasteade gör inte saken bättre) Elsas isklänning känns både out of character och krockar med filmens estetik, bakgrunderna känns sterila och trista (Elsas isslott, hur häftigt hade de inte kunnat göra det? Men nej, det är seriöst bara en oktagon med en trappa och en fontän, av is som mer ser ut som glas) Jämför med Tangled, vars bakgrunder såg ut som oljemålningar...

Tjejernas ansiktsuttryck är stela och begränsade för att "Hålla de snygga" vilket är katastrofalt i ett medium som animation. Filmens färgscheman är okej, men har sett många filmer som gör det mycket bättre (Som konststudent kan jag fullkomligen sitta och dregla över Kung fu panda 2's färgsättning) 

Filmen har snygga frosteffekter, men det är inte nog för att kompensera för helheten, och Rise of the guardians som kom ut ett år innan hade snyggare frosteffekter...

Så, nu har jag sagt mitt om denna kriminellt överskattade film. Come at me, frozen fans.
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1234>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media