Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Disneyland Paris

 Svara Svara Sida  <12
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Jappmannen View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 28-mars-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 106
inläggsval inläggsval   Citera Jappmannen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-november-2015 vid 10:27
Jag kan börja med att nämna dlpguide.com. Helt klart den bästa grejen när det gäller scheman, menyer, attraktionsguider, tider och annan bra info. Men vad menar du med saker på hotellen? Du ska bara vara en dag i parken, bor du verkligen på ett Disney-hotell då? De brukar inte vara så offentliga. Händer det något på hotellet så står det på någon lapp nere i lobbyn så det får du veta när du kommer dit. Om man bara ska ha en dag så tycker jag man ska besöka de bästa attraktionerna även om det tar tid att köa. Big Thunder Mountain kan man skippa om det är lång kö. Den är kul om man inte är någon fantast av berg och dalbanor men det kan bli 2 timmars kö vilket är lite slöseri på en dag. Buzz Lightyear, Star Tours (om man gillar Star Wars) och Space Mountain är måsten i Discoveryland. Detsamma gäller Phantom Manor i Frontierland. Rock 'n roller coaster och Crush's coaster är favoriter i Hollywood Studios, numera även Ratatouille skulle jag tro. Vet inte exakt vilka som är öppna eller stängda under den tiden men allt ser du på Dlp Guide. It's a small world är ju något man ska göra som Disney fantast :P Lite av allmänbildning, liksom. Alice labyrinten är ju nästan också ett måste! Upp och ner i Törnrosa slott. Gå till höger och vänster om Main Street så finns det två fina gångar som brukar vara lugna (discovery arcade och liberty arcade). När det gäller butiker så bör man ta Emporium på Main Street och World of Disney i Disney Village. Godis-butiken/konditoriet till höger om Main Street är också mysigt. Ska man äta så gå ut ur parkerna och ät på en icke Disney-ägd restaurang, som exempelvis Earl of sandwich. Hyfsat pris, bra mat och inte lika mycket folk. För att äta bra i parkerna behöver du betala minst 200-250 spänn. Lucky Nugget Saloon eller Plaza gardens är dock okej restauranger med hyfsad mat och härlig stämning! Disney Dreams på kvällen är ett måste, även om jul-versionen är sämre. Finns en Disney art-shop i Disney Vilage om man är intresserad av sånt, även en Lego Store. Slösa inte tid på att köa till karaktärs-möten. Håll koll istället på de som spontant går runt i parkena. Disneyland Railroad är skönt om man vill vila. Dock inte värt att köa länge för. Båten i Frontierland är också mysigt, detta är också gratis såklart. Bered dig på att köa, sura inte, leta hidden mickeys, kolla in detaljerna i kösystemet, och ha kul!

Några jokrar: RC Racer i Toy Story Playland (ett ställe man inte får missa!), Indiana Jones-templet, Peter Pans Flight, Tower of Terror.

Skippa Robinsons Treehouse, Autopia och Flying carpets of Agrabah.

Ta hjälp av Cast Members (personal) som oftast är trevliga och roliga. De brukar vara roligast på Phantom Manor och Tower of Terror!

Håll i pengarna.
Vad vore diner utan lite musik?
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-november-2015 vid 10:45
Nej, jag mena att ibland kan det finnas shower på hotellen som är öppna för alla. Det kändes som att jag missade hälften av alla shower när jag var där senast. I och för sig var jag nybörjare och ville inte kolla upp någonting innan för jag ville blir överraskad när jag kom dit. Hehe, jättesmart... 

Star Tours, till exempel. Hade ingen aning om att det fanns i Paris. Åkte den på Disney World och fullkomligt älskade den, så det får jag definitivt kolla upp! (Klart man älskar Star Wars!) Håller med om "It's a small world." Så konstig attraktion men på något sätt kan man inte missa den, känner mig hjärntvättad varje gång jag åkler den och låten sitter kvar i huvudet i flera dagar efter. haha.

Jag tycker knappt att det finns några karaktärsmöten där. När jag skulle köa in till Princess fairy tale hall så fick man inte välja vem man ville se och det var väldigt komplicerat att få tag i de biljetterna, sen har de inte direkt platser där karaktärerna är hela dagarna. (Som Ariel's Grotto, Tinker bell i stadshuset och Fairy tale hall där man får träffa mer än en av dem.) Vilket jag tycker är lite konstigt. Det är ju en del av upplevelsen, enligt mig då. 

Men ska definitivt kolla upp hemsidan! Tack för hjälpen! 


Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Jappmannen View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 28-mars-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 106
inläggsval inläggsval   Citera Jappmannen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-november-2015 vid 11:36
Det enda de har på hotellen, så vitt jag vet, är karaktärer som kommer ibland. Glöm inte heller att ta häftet i parken där scheman för alla shower och meet n greets står! Den är mycket bra att ha om man vill se parader och karaktärer och sånt! Något annat jag glömde; tänk på att du varit i Florida. De flesta som varit där brukar bli besvikna på Paris. Men nu har jag ju sagt åt dig att bara välja det bästa ;)
Vad vore diner utan lite musik?
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-november-2015 vid 17:27
Postad av Jappmannen Jappmannen skrev:

Det enda de har på hotellen, så vitt jag vet, är karaktärer som kommer ibland. Glöm inte heller att ta häftet i parken där scheman för alla shower och meet n greets står! Den är mycket bra att ha om man vill se parader och karaktärer och sånt! Något annat jag glömde; tänk på att du varit i Florida. De flesta som varit där brukar bli besvikna på Paris. Men nu har jag ju sagt åt dig att bara välja det bästa ;)


Det är lugnt, har ju redan varit i Paris så vet redan skillnaderna. haha, det är stora men Paris känns ändå väldigt mysigt och de ligger en viss charm över det. "Space Mountain" är till exempel mycket bättre i Paris, för den i Florida har inga loopar. Vilket jag blev väldigt förvånad över. 

Men det kändes bara som att jag missade en del förra gången som jag hoppas kunna ta igen nu. Typ Star Tours! 

Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Jappmannen View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 28-mars-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 106
inläggsval inläggsval   Citera Jappmannen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-november-2015 vid 18:53
Hmm. Då kanske jag kan skippa Space Mountain när jag väl drar till Orlando. Tyvärr är båten och tåget som jag tipsade om stängt i december.

http://www.dlpguide.com/calendar/closures-refurbishments/
Vad vore diner utan lite musik?
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-november-2015 vid 21:02
Postad av Jappmannen Jappmannen skrev:

Hmm. Då kanske jag kan skippa Space Mountain när jag väl drar till Orlando. Tyvärr är båten och tåget som jag tipsade om stängt i december.

http://www.dlpguide.com/calendar/closures-refurbishments/


Neeeej då! Den är fortfarande sjukt rolig! Men det är en annorlunda upplevelse om man är beredd på loopar. Men den går snabbt och är väldigt all over the place så missa inte den ändå! Sen är det roliga spel i kön som man kan spela och de är roliga bara dem! 

Får nog kolla upp lite attraktioner så att jag inte förväntar mig att åka en massa och så är det stängda. Hade ju varit snopet. 
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Claude Frollo View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 03-februari-2014
var: Örnsköldsvik
Status: Offline
Poäng: 170
inläggsval inläggsval   Citera Claude Frollo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-november-2015 vid 10:57
Den guiden är verkligen till hjälp. Hjälpte mig väldigt mycket till att planera min vistelse på parkerna.
Kan tyvärr inte jämnföra Disneyland Paris med de andra parkerna runtom i världen. Men jag uppskattade det väldigt mycket, tycker charmen sitter i att det känns internationellt. Många olika språk som en blir en härlig variation till engelska, sen speler det säkert in att man har fransk blod rinnades i mina ådror.

Mina tips är draken under Törnrosa slottet, Disney Dreams, Ratatouille, Space Mountain och Its a small World.
"Silence, you old fool. The hunchback and I have unfinished business to attend to. And this time, you will not interfere." Claude Frollo
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-januari-2016 vid 21:42
Lyckades klämma in båda parkerna på en dag och kände mig faktiskt klar efteråt. (Så klar man kan känna sig på Disneyland.) 
Lyckades se 2,5 parader (Elsa and Annas Royal Welcome räknas till hälften) och åka alla attraktioner jag ville utan att känna mig stressad. Åkte dit på Nyårsdagen och det var inte alltför mycket folk där heller. Men det blev kallt väldigt snabbt så det blev ingen Disney Dreams den här gången, redan vid femtiden frös vi tårna av oss. 

Jag åkte några attraktioner jag inte gjorde förra gången, samt besökte draken under slottet. Star Tours åkte jag första gången på Disney World och där är DW bättre men Space Mountain är mycket bättre i Paris, fortfarande. 
Ratatouille är ju en ny så den var spännande att åka, trodde inte att det var en 3D åktur men där ser man. 
Den "stora" paraden var samma som får 2,5 år sedan med några små ändringar vilket jag tyckte var roligt, den är en väldigt fin/bra parad så den kan de ha kvar ett tag till. Såg även Mickey's Christmas parade, inte fullt så intressant men de hade tomten i slutet och de var ju juligt. 

Måste bara rekommendera folk att besöka Disneyland under julen någon gång. Hela slottet glittrar och det är så fina dekorationer överallt. De sprutar ut fake snö under paraden och det luktar liksom jul över hela parken. Nu var jag där efter jul men kände ändå att jag hade lite julstämning kvar! 

OH, jag glömde! De har uppdaterat Phantom Manor sen jag var där senast! Det var kul! 

Det var min sammanfattning denna gång. 
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-maj-2018 vid 20:18
Kul att jag kan svara mig själv. Men är tillbaka från mitt tredje besök på Disneyland Paris (två dagar) och har bara gott att säga denna gång med. 

De har uppdaterat Space Mountain till Hyperspace mountain så nu åker man omkring I en Star Wars- rymd istället för... vanlig rymd antar jag haha. Riktig snygg uppdatering! Fick rysningar varje gång man åkte in i tunneln och Star Wars musiken började spelas.

Speaking off, Star Tours har fått sig en uppdatering med. De har lagt till de nya filmerna, det tyckte jag var kul med. Sen vet jag inte riktigt vad det handlar om eftersom hela åkturen är på franska men man kan ju gissa sig fram och egentligen spelar det inte så stor roll. 

Jag gjorde en ny sak som jag inte har gjort innan dock! Vi besökte en restaurang jag inte kan uttala eller komma ihåg namnet på. Men den låg liksom i slottet (vid sidan av slottet typ) så det var Askungens restaurang kan man säga. Svindyrt men en sån härlig upplevelse! Det var trerätters middag och medan man åt kom en massa prinsessor runt och pratade med en haha! Det var så rart och kul att få lite tid att prata med prinsessorna. Det var så lugnt därinne och en helt annat stämning jämfört med utanför parken. Jag tänker att det är väldigt bra för barn för de behöver inte stå i kö för att träffa prinsessorna (som är en djungel ifall man ska göra det i Paris) utan här kommer prinsessorna fram till dem medan de äter. Blir lugnare för alla. Men som sagt, dyrt var det. Men värt det (tycker jag) 


Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-maj-2018 vid 21:57
Kul att du haft en trevligt vistelse i Paris. Personligen har jag näst intill enbart negativt att säga om såväl Disneyland Paris Park och Walt Disney Studios Park. Otrevliga cast members, smutsigt och skräpigt, folk som röker exakt överallt - även i köerna - trots rökförbud, folk som går före i köerna utan att en enda av parkens cast members så mycket som lyfter på ögonbrynen, mängder av attraktioner som behöver målas om, tråkigt utbud av merchandise, få attraktioner, och dessutom är allting 2-3 gånger dyrare än i de amerikanska parkerna. 

Disneyland Paris version av Space Mountain brukade vara den överlägset bästa, både tematiskt och själva åkupplevelsen i sig. Sedan dess har de bytt ut den ursprungliga versionen två gånger, varav den senaste alltså är Hyperspace Mountain - en version som inte alls passar ihop med designen av själva byggnaden, eller Discoverylands identitet och tema. Från att ha varit det mest intressanta "landet" i hela parken, har den förvandlats till att bli en blandning av Star Wars-attraktioner och shower, samt en plats där Disney kan promota kommande Marvel-fimer genom att visa glorifierade trailers. Usch. 

Character dining är alltid en trevlig upplevelse, det håller jag helt med om. Det gäller dock att även maten håller en hög kvalitet och att restaurangen i fråga inte enbart erbjuder karaktärer som går runt mellan borden och interagerar med gästerna. Tyvärr är det väldigt många Disney-restauranger som bara erbjuder det ena eller det andra. Jag vet dock inte hur det är i Disneyland Paris, då jag aldrig har ätit på någon restaurang där som erbjuder character dining. 

Jag har själv besökt Disneyland Paris tre gånger, och det kommer nog inte att bli något fjärde besök. Det är helt enkelt inte värt det när det finns så otroligt mycket bättre parker i USA, och dessutom till ett mycket bättre pris. Om man inte får någon typ av extremt generöst rabatt-erbjudande så är det generellt sett billigare att flyga till och bo på ett Disney-hotell i antingen Orlando eller Anaheim i en vecka, inklusive park-biljetter, memory maker och dining plan, än det är att åka till Disneyland Paris. I synnerhet om man tänker bo på ett av deras Disney-hotell. En flygbiljett till Paris kostar nästan lika mycket som att flyga över Atlanten, och såväl mat som hotell och park-biljetter (inklusive snacks och merchandise inuti parkerna) är betydligt billigare i Disneyland och Walt Disney World än i Disneyland Paris. Dessutom får du hela den amerikanska kulturen, naturen och den fantastiska värmen på köpet. Kanske inte något som alla prioriterar, men för mig är det oslagbart. 

Enligt mig så har det främst funnits fem attraktioner som har gjort det värt att besöka Disneyland Paris: Space Mountain, Pirates of the Caribbean (eftersom denna version fram tills nyligen var den enda som inte hade inkluderat karaktärerna från filmerna), Crush's Coaster, Ratatouille: the Adventure och Phantom Manor. Disneyland Paris version av Big Thunder Mountain är faktiskt också helt okej, speciellt utifrån ett tematiskt perspektiv. Nu har de som sagt ändrat på både Space Mountain och PotC, och Ratatouille-attraktionen kommer snart att kopieras i Epcot i Walt Disney World. Phantom manor förblir dock min favoritversion av alla Haunted Mansions som jag har upplevt, även om den franska dialogen är sjukt irriterande. Önskar verkligen att de hade behållit Vincent Price's engelska dialog. 

Skulle ändå vara intressant att höra vilka attraktioner du uppskattade mest, Emma? Och provade du att äta på Bistrot Chez Remy i Walt Disney Studios Park? Det var faktiskt en riktigt vältematiserad resturang, och maten var inte fy skam den heller Smile


Ändrad av Trubaduren - 03-maj-2018 vid 21:57
"Blathering blatherskite!"

Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-maj-2018 vid 10:43
Jag håller med dig om mycket du skrev i ditt första stycke. T.ex. Blir jag blir så irriterad på folk som använder blixt i Pirates och gick till slut och frågade en cast member ifall man får det (klart inte men jag var nyfiken på hur och varför det inte står tydligare) hon sa att många av henne kollegor inte bryr sig om att säga det. Det är ju en sådan sak som de borde bli lite mer aktiva med för att upplevelsen förstörs ju för resten av oss. Samma med merchandise... gick runt i alla affärer men hittade knappt något som kändes värt att lägga pengar på. Skulle vilja ha lite mer samlarobjekt eller kläder för vuxna. 

De ska väl bygga ut parken och göra ett Star Wars land? Tydligen både Marvel och Frozen -land också. Då kanske Discoveryland går tillbaka till hur det var tidigare eller så renoverar det alltihop. Marvel är mest i Hollywood studios just nu. 

Jag håller med om att det är mer värt i USA egentligen. Men ska man iväg på en weekend så är det svårt att ta sig till USA och jag älskar Paris och att få besöka Disneyland med blir ju bara ett extra plus. Jag hoppas att jag kan ta mig till Kalifornien inom en snar framtid; Disney World var ju en klass för sig liksom och kan ju inte ens jämföras med Paris. 

Jag tycker mest om Pirates, Phantom manor, Hollywood Tower och Star Tours. Pirates för att jag tycker de har lyckats så väl med hela upplevelsen; inte bara för synen men den fuktiga luften, ljuden... Sedan att den tar ett tag att åka känns kul också, den går inte över så fort. Hollywood Tower är också helt underbar! Hur många gånger jag än åker den så är jag alltid lika rädd (fast på ett bra sätt) 
Phantom manor var stängd (Den har tydligen varit stängd i flera månader) så det var synd. Men den älskar jag med. Vilket är ironiskt för jag är så lättskrämd egentligen. Tycker också att Phantom manor är den bästa, den har den bästa historien (och huset ser ju ut som ett spökhus. På Disney World vet jag inte riktigt vad det ska föreställa. Ett slott?) 

Provade inte den restaurangen, men det låter intressant! Karaktärsmiddagen var som sagt lite dyr så fick ta det lite lugnare med matbudgeten dagen efter haha. Men jag tyckte maten höll hög kvalitet (speciellt efterrätten) Karaktärerna stannade en stund och pratade för att sedan ta kort med en. Servitörerna var fantastiska också! 

Sedan måste jag ge dem cred för det här besöket var ett av de roligaste när de gäller karaktärer. Jag har inte sett så många karaktärer ute tidigare. Men nästan vart vi än tittade så såg vi någon ny som gick och strosade. Det blir en sådan bisarr verklighet när man går runt där. "Oh, titta Peter Pan! Ne men, där går Jafar." Sånt gillar jag, det är ju det som gör det till en Disney park. 
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-maj-2018 vid 20:58
Postad av Emmaaa Emmaaa skrev:

De ska väl bygga ut parken och göra ett Star Wars land? Tydligen både Marvel och Frozen -land också. Då kanske Discoveryland går tillbaka till hur det var tidigare eller så renoverar det alltihop. 

Ja, det är min förhoppning. 

Postad av Emmaaa Emmaaa skrev:

är mest i Hollywood studios just nu.

Du menar Walt Disney Studios Park? Smile

Postad av Emmaaa Emmaaa skrev:

Jag håller med om att det är mer värt i USA egentligen. Men ska man iväg på en weekend så är det svårt att ta sig till USA och jag älskar Paris och att få besöka Disneyland med blir ju bara ett extra plus. Jag hoppas att jag kan ta mig till Kalifornien inom en snar framtid; Disney World var ju en klass för sig liksom och kan ju inte ens jämföras med Paris.

Duu har helt klart en poäng där, och bor man relativt nära förstår jag också om man tycker att det kan vara värt ett besök då och då. Men personligen sparar jag hellre mina pengar och åker till WDW eller Disneyland.
Postad av Emmaaa Emmaaa skrev:


Hollywood Tower är också helt underbar! Hur många gånger jag än åker den så är jag alltid lika rädd (fast på ett bra sätt) 

Phantom manor var stängd (Den har tydligen varit stängd i flera månader) så det var synd. Men den älskar jag med. Vilket är ironiskt för jag är så lättskrämd egentligen. Tycker också att Phantom manor är den bästa, den har den bästa historien (och huset ser ju ut som ett spökhus. På Disney World vet jag inte riktigt vad det ska föreställa. Ett slott?)

Ja, Tower of Terror är en fantasist attraktion, men tyvärr är versionen i Paris inget vidare. Deras queue är inte alls lika tematiserad och detaljerad som versionen i Hollywood Studios, det finns ingen butik i anslutning till attraktionen med HToT merchandise, och den har inte samma funktion som den ursprungliga versionen i Hollywood Studios med "random drops". Vad jag menade var främst att Tower of Terror i sig inte är någon anledning att besöka just DLP, eftersom den attraktionen inte är unik för Paris och inte heller den bästa versionen. 

Synd att Phantom Manor var stängt. 

Postad av Emmaaa Emmaaa skrev:

Sedan måste jag ge dem cred för det här besöket var ett av de roligaste när de gäller karaktärer. Jag har inte sett så många karaktärer ute tidigare. Men nästan vart vi än tittade så såg vi någon ny som gick och strosade. Det blir en sådan bisarr verklighet när man går runt där. "Oh, titta Peter Pan! Ne men, där går Jafar." Sånt gillar jag, det är ju det som gör det till en Disney park. 

Ja, det får jag hålla med om. Dels brukar de ha flera lite ovanligare karaktärer, och sen är de som du säger lite bättre på att ha fler frigående karaktärer. Annars det mest samma karaktärer, och man måste köa för att få träffa dem. På det sättet är Disneyland Paris lite friare och mer som man ser i reklamfilmerna. 

Tyvärr är det många av de frigående karaktärerna som inte riktigt beter sig som de ska. Jag har varit med om att Pluto och flera andra karaktärer har juckat mot små barn, retat gäster och betett sig på ett sätt som inte stämmer överens med deras personlighet. 


Ändrad av Trubaduren - 06-maj-2018 vid 21:05
"Blathering blatherskite!"

Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-maj-2018 vid 21:42
(Jag lyckades inte citera allt på ett snyggt sätt så nu kanske det ser konstigt ut).  

"Du menar Walt Disney studios Park?"

Haha, ja. Jag håller inte ordning på alla olika namn på alla parker runt om i världen, säger fel typ hela tiden. 

"Ja, Tower of Terror är en fantasist attraktion, men tyvärr är versionen i Paris inget vidare. Deras queue är inte alls lika tematiserad och detaljerad som versionen i Hollywood Studios, det finns ingen butik i anslutning till attraktionen med HToT merchandise, och den har inte samma funktion som den ursprungliga versionen i Hollywood Studios med "random drops". Vad jag menade var främst att Tower of Terror i sig inte är någon anledning att besöka just DLP, eftersom den attraktionen inte är unik för Paris och inte heller den bästa versionen. 

Synd att Phantom Manor var stängt."

De har ju ändrat om hela åkturen i Kalifornien dock. Har du åkt den Guardians of the galaxy - versionen? Är lite fundersam (på ett negativt sätt) över detta men eftersom jag inte har åkt den så kanske jag inte ska ha några åsikter haha Så nu kanske man får åka till Disney World när man vill ha den ordentliga upplevelsen. Håller med om att den är liiite bättre än versionen i Paris (Men bara lite Wink) På tal om; när vi satt längst upp kom det en rackans fågel och höll på att flyga in i hissen. Blev rädd för den stackarns skull, men det gick bra denna gången. 

"Tyvärr är det många av de frigående karaktärerna som inte riktigt beter sig som de ska. Jag har varit med om att Pluto och flera andra karaktärer har juckat mot små barn, retat gäster och betett sig på ett sätt som inte stämmer överens med deras personlighet."

Whaaat? Wow. Just att de inte stämmer överens med deras personlighet stör jag mig så mycket på. Kanske inte på det sättet du menar men jag brukar kolla på youtube videos av karaktärer på Disneyland/world för det är kul att se hur de beter sig och svarar på folks frågor typ. På något sätt tror jag att Disney inte ens har sett sina egna filmer. Att Snövit och Aurora går runt och beter sig som klassiska prinsessor (Tänk händerna vid hakan, glittrande ögon, de pratar sött och går runt som att hela världen är ett enda stort paradis. Vilket de får göra men det är inte där problemet ligger) förstår jag. Men när jag ser att Ariel beter sig så blir jag nästan lite irriterad. Hon har ju en väldigt färgstark personlighet och jag skulle vilja att någon pekade ut en scen i filmen där hon beter sig som en prinsessa liksom. Hon är ju inte sån alls. Till och med Askungen tycker jag överdriver; hon är ju rätt sarkastisk i originalfilmen och har lite spunk i sig. Jasmine är nästan likadan med. Jag förstår att de ska vara snälla och kungliga liksom men det slutar ju att alla prinsessor går runt med likadan personlighet och det stämmer ju inte riktigt. Nu blev det långt men det stör mig haha. Har hittat några videor när de beter sig mer som de ska och det är så kul att se. Jag hade önskat att de utvecklade deras personligheter mer helt enkelt. 








Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-maj-2018 vid 18:37
Deprimerande att bli påmind om att Disney äger "Star Wars".
Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-maj-2018 vid 22:59
Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:

Deprimerande att bli påmind om att Disney äger "Star Wars".

Det håller jag helt med om. 

För mig får de gärna överlåta äganderätten för såväl Star Wars som Marvel till någon helt annat. Dels har dessa acquisitions inneburit att man helt har förlorat sin själ och gett upp mycket av det som var företagets kärna och gjorde det unikt, och dels har de nya Star Wars-filmerna lyckats med konststycket att vara om möjligt ännu sämre än the Prequel trilogy. Och beträffande Marvel så må de ha producerat än och annan bra rulle, men serierna har tyvärr tappat gnistan helt sedan Disney tog över.

Jag var inledningsvis eld och lågor inför köpet av både Star Wars och Marvel, men jag har kommit att ångra mig djupt. 


Ändrad av Trubaduren - 08-maj-2018 vid 22:59
"Blathering blatherskite!"

Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-maj-2018 vid 07:41
Så sant. Disneys "Star Wars"-filmer får mig att uppskatta Lucas prequels mer och mer. Jar Jar Binks är inte längre den värsta karaktären i galaxen.... Den titeln har Rose Tico övertagit.

Efter vad jag har hört, har Marvels serietidningar spårat ur fullständigt och blivit något av det värsta SJW-skräp man kan tänka sig.
Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-maj-2018 vid 17:42
Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:

Efter vad jag har hört, har Marvels serietidningar spårat ur fullständigt och blivit något av det värsta SJW-skräp man kan tänka sig.

Så är det. De flesta karaktärer har antingen bytts ut mot eller komplicerats med en ny version, där samtliga dessa versioner tillhör någon form av minoritet. En afro-latinsk Spider-Man (det talades ett tag om att han även skulle vara homosexuell, men så blev det aldrig), en afro-amerikansk tjej som ett tag tog upp manteln som Iron Man (trots att man redan har James Rhodes, som har varit både Iron Man och War Machine), en muslimsk Mrs Marvel, och en asiatisk grabb som den nye Hulk - även om nu Bruce Banner har återvänt i den rollen.

Ett fåtal av dessa karaktärer har varit helt okej, medan det i de allra flesta fall är smärtsamt uppenbart att man bara har gjort detta för att skapa mångfald - trot att detta egentligen aldrig har varit ett problem. Dessutom har en av Marvels mest heterosexuella och brudtokiga karaktär genom tiderna, Iceman, helt plötsligt blivit gay. Och både Thor och Loki har bytt kön fram och tillbaka ett antal gånger känns det som.

Detta är dock inget problem i sig, även om det är tröttsamt. Men serierna har blivit sjukt fantasilösa på senare år, och de flesta karaktärer skrivis på ett sätt som inte stämmer överens med deras personligheter.

Det största problemet är dock hur filmerna har tillåtits påverka serierna, och hur värdelösa karaktärer som Phil Coulson helt plötsligt har dykt upp och fått ta upp allt för mycket plats. 
"Blathering blatherskite!"

Till toppen
OliviaBelle View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-januari-2017
Status: Offline
Poäng: 261
inläggsval inläggsval   Citera OliviaBelle Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-maj-2018 vid 21:23
Det framgår tydligt att du inte har läst en enda sida av Marvel comics dom senaste 10 åren.

Lägg ner er homofobi och era konservatistiska, gråa ideal. Var progressiva istället, det gynnar mänskligheten.
Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-maj-2018 vid 10:12
Postad av OliviaBelle OliviaBelle skrev:

Det framgår tydligt att du inte har läst en enda sida av Marvel comics dom senaste 10 åren.

Lägg ner er homofobi och era konservatistiska, gråa ideal. Var progressiva istället, det gynnar mänskligheten.

Nu förhåller det sig faktiskt så at jag läser Marvel-serier dagligen, och har gjort så i över 20 års tid. Jag läser ca 35 olika Marvel-titlar i månaden, samt en handfull från DC - samt mängder av titlar från andra förlag, exempelvis IDW, Dynamite och Vertigo. 

Det har inget med homofobi att göra, det handlar om att det är sjukt respektlöst samt både fantasilöst och absurt att skapa nya versioner av redan etablerade karaktärer enbart för att någon inte känner sig representerad, eller att ändra sexualitet och/eller personlighet på en karaktär som funnits i över 50 år och som alltid har porträtterats som trygg i sin heterosexualitet. I synnerhet när det är så uppenbart att det ligger en politisk agenda bakom det hela. 

Skapa gärna nya karaktärer, och jag skiter högaktningsfullt i både etnisk härkomst eller sexualitet, men rör inte de etablerade karaktärerna, och de kan gott försöka att i alla fall vara en aning originella.

Några av mina favoritkaraktärer är Luke Cage, Northstar och Chang-Chi - en afroamerikan, en homosexuell kanadensare och en asiatisk kampsportsmästare. Jag gillade också hur man i Ultimate X-Men hade valt at porträttera Colossus som homosexuell, och den väldigt speciella relationen mellan honom Nightcrawler - men det är stor skillnad på detta och att helt plötsligt ändra på etablerade karaktärer i de ursprungliga serierna.  Så vänligen avstå från att lägga ord i munnen på mig eller belägga mig med epitet som du saknar grund för.

Jag har förövrigt en seriesamling på över 10 000 amerikanska Marvel-tidningar, samt över 100 hardcovers. Så jag är relativt säker på att jag känner till betydligt mer om Marvel än genomsnittet, och definitivt mer än dig. 

Sen kan du hålla dina progressiva ideal och dina snedvrida politiska åsikter för dig själv, det är inget som intresserar mig det allra blekaste. 


Ändrad av Trubaduren - 12-maj-2018 vid 10:14
"Blathering blatherskite!"

Till toppen
TonyTonka View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 13-juli-2018
var: Kungälv
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera TonyTonka Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-juli-2018 vid 15:33
Jag har faktiskt besökt Disneyland Paris en gång, som 12-åring sommaren 2008 under lågsäsongen. Jag var dock dum i huvudet och fokuserade endast på att hitta och få autografer från karaktärerna trots att nästan ingen av dem var ute i parken, och åkte bara typ 3 attraktioner (tekopparna, It's a Small World och Alice-labyrinten), men jag minns ändå att jag hade kul. ^^

Om jag blir miljonär drar jag direkt till Disneyland i Kalifornien, dock. Clap
Till toppen
 Svara Svara Sida  <12
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media