Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Disneyland Paris

 Svara Svara Sida  12>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Agrabah View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 27-december-2011
Status: Offline
Poäng: 285
inläggsval inläggsval   Citera Agrabah Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Disneyland Paris
    Postad: 26-februari-2012 vid 08:35
Jag ska åka till Disneyland Paris nu i sommar och jag kan knappt vänta, det ska bli så kul. Särskilt eftersom att de firar sitt 20-års jubelium iår.
Här är en video som jag hittade där de berättar om vad som kommer att hända på Disneyland Paris iår. Är det några fler här som ska åka till Disneyland Paris iår?
 
 
Varmt välkommen att besöka min Disney blogg: http://nouw.com/sacredgold
Till toppen
Agrabah View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 27-december-2011
Status: Offline
Poäng: 285
inläggsval inläggsval   Citera Agrabah Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-februari-2012 vid 08:37
Varmt välkommen att besöka min Disney blogg: http://nouw.com/sacredgold
Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-februari-2012 vid 13:21
Kul! Då kanske vi stöter på varandra. Eventuellt åker jag till Disnyland i Kalifornien i sommar, men skulle det inte bli av så blir det ett par dagar i parken i Paris istället.

Sist jag var där firade Disneyland Paris 15-årsjubileum (och när jag var på Walt Disney World nu förra sommaren så firade de 40-årsjubileum), så det kunde vara kul att även få uppelva 20-års firandet. :) 

(Finns förövrigt redan en tråd som behandlar ämnet Disney-parker: http://magicmovies.se/disneyssion/forum_posts.asp?TID=1707&title=walt-disney-theme-parks)


Ändrad av Trubaduren - 26-februari-2012 vid 13:24
"Blathering blatherskite!"

Till toppen
ClopinTrouillefou View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 19-februari-2012
Status: Offline
Poäng: 7
inläggsval inläggsval   Citera ClopinTrouillefou Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-februari-2012 vid 15:23
Jag var i Disneyland Paris, fast det var minst 15 år sedan... Vill till Paris igen dock... främst för att få se Notre-Dame de Paris (igen Smile)

Ändrad av ClopinTrouillefou - 26-februari-2012 vid 15:23
Till toppen
Agrabah View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 27-december-2011
Status: Offline
Poäng: 285
inläggsval inläggsval   Citera Agrabah Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-mars-2012 vid 07:53
Förr några dagar sedan så började den nya 20-års jubeliums paraden i Disneyland Paris att visas. Jag tycker att det är en jättefin parad. Några nya vagnar och massor med nya karaktärer bl.a Rapunzel och Duffy. Vad tycker ni om den nya paraden?
 
Varmt välkommen att besöka min Disney blogg: http://nouw.com/sacredgold
Till toppen
jordgubbsanka View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 12-december-2011
var: Östersund
Status: Offline
Poäng: 304
inläggsval inläggsval   Citera jordgubbsanka Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-mars-2012 vid 09:11
Skulle gärna åka till Disneyland någon gång! Blir antagligen inte i sommar dock, familjen måste hålla budgeten begränsad pga att vi tänker åka på ngn lång utlandsresa över jul/nyår.
Hope, faith, love. <3
Till toppen
Agrabah View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 27-december-2011
Status: Offline
Poäng: 285
inläggsval inläggsval   Citera Agrabah Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-juni-2012 vid 18:39
Jag har nu kommit hem från resan till Disneyland Paris. Det var helt underbart, såg den nya 20års- jubeliumsparaden, köpte många Disney saker bl.a Disney pins. Såg Disneys Stars and cars paraden i Walt Disney studios. Bodde på Disneyhotellet: Santa Fe. Hela resan var jätterolig, jag träffade även 9 olika Disney karaktärer, jag tog foto med dem och fick deras autograf, de karaktärerna var Musse Pigg, Mimmi Pigg, Pluto, Långben, Kalle Anka, Kajsa Anka, Buzz Lightyear, Törnrosa och Peter Pan.
 
Jag vill gärna åka dit där snart igen. Hur var era resa till Disneyland Paris?
Varmt välkommen att besöka min Disney blogg: http://nouw.com/sacredgold
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-september-2012 vid 15:49
Hur mycket kostar inträdet? Eller hur ligger priserna? Försöker hitta något om det, men jag ger upp innan jag knappt har börjat leta. 

Go me. 
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
PrincessOfUtopia View Drop Down
Springschas
Springschas


Medlem sedan: 01-februari-2013
Status: Offline
Poäng: 41
inläggsval inläggsval   Citera PrincessOfUtopia Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-februari-2013 vid 19:12
Ska åka i April ;D Någon som vet hur många dagar som blir lagom tid att vara där? ^_^ Vill gärna besöka båda parkerna btw Smile
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-februari-2013 vid 23:39
När jag var där för några år sedan så stannade vi i 4 dagar + 5e dagen för hemresa. 3 av dagarna spenderade vi i parken och 1 i Paris. Tycker man lyckades få med det mesta på den tiden.

En intressant sak var när vi åkte en mindre åkattraktion med Pinocchio-tema så gick den sönder... tåget stannade och vi fick hoppa av och gå ut... för att vi skulle se vart vi gick så tände de så klart upp insidan ordentligt. Det var intressant att se hur de ser ut i fullt ljus ^_^
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
PrincessOfUtopia View Drop Down
Springschas
Springschas


Medlem sedan: 01-februari-2013
Status: Offline
Poäng: 41
inläggsval inläggsval   Citera PrincessOfUtopia Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-februari-2013 vid 16:46
Oj, det är nästan dubbel så lång tid som jag trodde då xD
Åh vad mysigt det låter, speciellt om det är sådär lite på kvällen då den gick sönder Tongue
Till toppen
PrincessOfUtopia View Drop Down
Springschas
Springschas


Medlem sedan: 01-februari-2013
Status: Offline
Poäng: 41
inläggsval inläggsval   Citera PrincessOfUtopia Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-april-2013 vid 14:55
Disneyland Paris var jättenice, tycker personligen att man deff ska besöka båda parkerna, men gå i så fall till studios först, för den stänger tidigare Smile Attraktionerna och paraderna var oxå skoj, men vädret var en chock x( xD Man skulle ju tro att det är varmare i Frankrike än i Sverige, men jag tvivla på det Tongue Inte när vi åkte iallafall xD
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-juli-2013 vid 18:14
Känner att en livslång dröm gått i uppfyllelse, om jag levde i en Disneyfilm hade jag börjat sjunga och brista ut i ett musikalnummer. Fast det gör jag ändå.Smile

Har bokat resa till Paris idag och ska försöka hinna med två dagar i parken! Beror lite på vad min resekamrat tycker :) 




Ska äntligen få besöka Disneyland... helt sjukt. Kan fortfarande den gamla reklamen i huvudet från alla dessa underbara VHS:er. 

"Disneyland Paris, din drömsemester. Ring 020 79 55 55 så får du en broschyr." 

Gaaaaaaah! 
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-augusti-2013 vid 18:58
Nyss hemkommen från några fantastiska dagar i Paris och två underbara dagar på Disneyland! 


Blev helt blown away av alltihop! Inte bara åkattraktionerna utan av hela alltet! Alla detaljer, hur de hade byggt upp parken och paraderna. Sanslöst!

Man kände verkligen Disney magin så fort man gick in! 

Det tar inte lång tid innan ja åker tillbaka dit, det är en sak som är säker :) 
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Claude Frollo View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 03-februari-2014
var: Örnsköldsvik
Status: Offline
Poäng: 170
inläggsval inläggsval   Citera Claude Frollo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-februari-2014 vid 18:24
Har tänkt åka till Disneyland Paris under september månad i år. Har alltid velat åka dit sedan man som fyra år gammal pojke såg  Pocahontas på VHS så såg jag reklam för Disneyland Paris. 
Sedan dess har man alltid velat åka dit. 

Har ni några tips på bra boende och vad man absolut inte får missa på Disneyland?
"Silence, you old fool. The hunchback and I have unfinished business to attend to. And this time, you will not interfere." Claude Frollo
Till toppen
Agrabah View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 27-december-2011
Status: Offline
Poäng: 285
inläggsval inläggsval   Citera Agrabah Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-februari-2014 vid 18:55
Vad roligt att du ska åka dit. Jag har själv varit där tre gånger och njuter varje gång jag är där och har nu blivit lite av en expert på parken. Jag vill gärna hjälpa dig med tips och frågor om Disneyland Paris. Vad man tycker om i parken beror ju alltid på hur man är som person. Vad är du mest intresserad av att göra där? Vill du mest handla efter särskilda saker, eller äta på många olika restauranger, träffa Disney karaktärer, se alla sorters parader och shower, åka så många attraktioner, m.m.?

Jag har själv stannat på Santa Fe och Kyriad och båda är väldigt trevliga hotell. Om du vill bo på ett Disney hotell men ändå för ett ganska rimligt pris kan jag rekommendera Hotell Santa Fe eller Hotell Cheyenne. De finns även partner hotellen som då t. ex Kyriad, de ligger också bra i pris och det går bussar från de hotellen till Disneyland Paris flera gånger om dagen även om de inte ligger i det centrala Disney området. Sen får man också komma ihåg att man får gå in och besöka på de andra hotellen också även om man inte bor där. Jag har besökt det fina Disneyland hotellet som ligger bredvid parken, du vet den med Musse Pigg klockan på flera gånger och har tittat på shower som de brukar ha i lobbyn.

Ja, säg bara vad det är du undrar över så ska jag försöka hjälpa dig.

Ändrad av Agrabah - 06-februari-2014 vid 18:57
Varmt välkommen att besöka min Disney blogg: http://nouw.com/sacredgold
Till toppen
Claude Frollo View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 03-februari-2014
var: Örnsköldsvik
Status: Offline
Poäng: 170
inläggsval inläggsval   Citera Claude Frollo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-februari-2014 vid 19:45
Tack så mycket att du vill hjälpa till.

Är väl mest att få se shower och parader men mest få se sånt som är kopplat till de äldre filmerna. Är väl alltid roligt att åka några av attraktionerna men det är väl inte det viktigaste. Utan det är mest få se sånt som är kopplat till de gamla klassikerna. 

Ser att resesidan Sembo har ganska bra priser på flyg och hotell. Man skulle gärna vilja åka till Paris när man ändå är där nere. Så kollar mest på Dream Castle Hotel, det ligger inte inne i själva Disneyland utan utanför. Blir lite billigare att bo på något hotell utanför. 

Men kan ta och fråga dig via PM om fler saker.
"Silence, you old fool. The hunchback and I have unfinished business to attend to. And this time, you will not interfere." Claude Frollo
Till toppen
Disneymia View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 23-februari-2014
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 4
inläggsval inläggsval   Citera Disneymia Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-februari-2014 vid 09:08
Hej!
Har du några frågor om Disneyland Paris hjälper jag också gärna till. Jag har varit på Disneyland Paris många gånger, och försöker att få in i alla fall ett litet besök per år. Man kan väl säga att det är mitt "happy place". 
Något som du absolut inte får missa är ett par shower på Walt Disney Studios Park. Cinemagique handlar om filmens utveckling (ej tecknad) och Animagique baseras på att Kalle Anka tar en nyckel från Musse Pigg och öppnar ett valv och mängder med figurer får liv med musik och dans. Jag gillar verkligen de rosa elefanterna från Dumbo. :)
Ska du flyga ner eller köra bil? Om du ska köra bil är Davy Crockett Ranch ett bra boende alternativ, Här bor man i en egen liten stuga och kan laga mat, vilket sparar mycket pengar. Men, jag ser att du funderar på att lfyga och då fungerar inte Ranchen, för de har ingen transfer. 
Visserligen har Sembo hyfsade priser ,men oftast tjänar du på att boka separat. Om du bokar Disney's olika hotell via hemsidan, är det just nu (fram till sista februari) 30 % på den svenska sidan. Du bör dock alltid kolla den franska hemsidan, den engelska hemsidan och den spanska hemsidan. Ofta har de olika specialerbjudanden och det är enkelt att spara på pengar.
har du några frågor så kontakta mig gärna. Jag skriver en blogg som handlar om Disney men framförallt om Disneyland Paris och har precis gått igenom alla de olika delarna av de två parkerna.
Titta gärna in: www.nattstad.se/disneysemester
Till toppen
Claude Frollo View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 03-februari-2014
var: Örnsköldsvik
Status: Offline
Poäng: 170
inläggsval inläggsval   Citera Claude Frollo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-mars-2014 vid 14:41
Postad av Disneymia Disneymia skrev:

Hej!

har du några frågor så kontakta mig gärna. Jag skriver en blogg som handlar om Disney men framförallt om Disneyland Paris och har precis gått igenom alla de olika delarna av de två parkerna.
Titta gärna in: www.nattstad.se/disneysemester

Okej! Jag tänkte flyga ner med några vänner. Har kollat på olika hotell och tycker Residhome Val D´europe verkar vara ett prisvärt boende. Inträde till Parkerna ingår tyvärr inte men det är ett lägenhetshotell så man kommer undan lindrigt på matsidan. 
Men är det mer värdet att bo på ett hotell inne på parkerna och få med inträde i priset? Läste att man får två timmar extra att gå runt i parkerna om man bor innanför parkerna. Kollade vad ett dags pass till varje park gick på. Det går väl på ungefär 580 kr, har bara inte fått riktigt klarhet på vad som ingår i inträdet. Får man åka allt som finns i parken om man betalar inträdet? Sen såg jag att man kan köpa en snabb biljett så man slipper köa för länge. Hur mycket går sånt på? 

Sen vill man gärna åka och kolla på andra saker i Paris när man ändå är där nere. Katedralen Notre Dame är ett måste för mig att se.
"Silence, you old fool. The hunchback and I have unfinished business to attend to. And this time, you will not interfere." Claude Frollo
Till toppen
Disneymia View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 23-februari-2014
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 4
inläggsval inläggsval   Citera Disneymia Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-mars-2014 vid 15:14
Hej!
Jag anser att det definitivt är värt det att bo på ett av Disney's hotell, men det är upp till var och en. Ibland är det billigare att bo på ett av Disneyhotellen med tanke på att inträdet ingår. Just nu finns det ett erbjudande via den svenska sidan: www.disneylandparis.se där halvpension ingår. På den franska sidan www.disneylandparis.fr och den engelska sidan www.disneylandparis.uk finns det andra erbjudande. Det bästa är att kolla på olika sidor och räkna ut vad er semester hade kostat, eftersom det kan skilja på olika datum och beroende på hur sammansättningen av er grupp ser ut. 

När du bor på ett Disneyhotell får du gå in på Disneyland Park tidigare, oftast är det klockan 08.00 istället för 10.00 som gäller för alla andra. Alla attraktioner är inte öppna då, men några av de mest populära i Discoveryland och Fantasyland är öppna, och du undviker MÅNGA köer på att vara där i tid. Beroende på när ni ska åka kan det också vara så att en av parkerna håller öppet längre för boende på Disney's hotell (detta gäller mest inom högsäsong) 

I ditt inträde ingår alla attraktioner och shower!!! Det är en av anledningarna till att jag inte tycker att det är så dyrt som det verkar vid första anblicken. Det som inte ingår är mat (naturligtvis, men ta gärna med egen mat och dricka in) och arkadspel samt skjutbana. 

När det gäller Fastpass - Bruket av vanligt Fastpass ingår i din biljett. Det finns maskiner framför flera av de populäraste attraktionerna och där stoppar du in din inträdesbiljett. Du får en tid där du ska komma tillbaka till attraktionen och går då i en speciell kortare kö. När du har använt din Fastpass (inom den tiden som står) så kan du ta en ny. Du kan alltså inte springa runt och hämta flera Fastpass utan kan bara ta en åt gången. 

Det finns två andra speciella Fastpass, men de är bara för boende på Disneyland Hotel (dyraste hotellet på Disneyland Paris) samt de som bor i de dyraste rummen på de 4 dyraste hotellen. 

Det finns ingen speciell biljett som gör att man slipper köerna, utan det är dessa Fastpass som man menar.
Utanför grindarna till Disneyland Paris går tunnelbanan RER A. Den tar dig till centrala Paris för sightseeing, det är mycket praktiskt. 

Har du fler frågor, så hör gärna av dig, antingen här eller via min blogg: www.nattstad.se/disneysemester 
Vill du ha hjälp med att räkna ut hur mycket Disneyhotellen kostar via de olika ländernas hemsidor, så hör också av dig :)
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-mars-2014 vid 18:27
Postad av Claude Frollo Claude Frollo skrev:


 Kollade vad ett dags pass till varje park gick på. Det går väl på ungefär 580 kr, har bara inte fått riktigt klarhet på vad som ingår i inträdet. Får man åka allt som finns i parken om man betalar inträdet? Sen såg jag att man kan köpa en snabb biljett så man slipper köa för länge. Hur mycket går sånt på? 

Sen vill man gärna åka och kolla på andra saker i Paris när man ändå är där nere. Katedralen Notre Dame är ett måste för mig att se.

Allt ingår i inträdesbiljetten. Utom maten är klart. Det var det som var jag blev så glad för.
Det var inget inträde + åkband utan allt ingår i första priset, det gillar jag!

Fast pass heter det, har ingen aning om vad det kostar dock.

Ja, du måste se Notre Dame! En helt fantastisk byggnad! Var så imponerad av den! 
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Agrabah View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 27-december-2011
Status: Offline
Poäng: 285
inläggsval inläggsval   Citera Agrabah Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-mars-2014 vid 20:32
Nu var det ett tag sen jag använda fastpass men jag har för mig att fastpass inte kostar något utan det ingår typ i inträdet. Du stoppar in din inträdesbiljett i en viss maskin som finns vid attraktionen och ut kommer en fastpassbiljett till den attraktionen. Fastpassbiljetten säger vilken tid du kan använda den för att slippa köerna snabbare. Efter att fastpassbiljetten har kommit ut så kommer din inträdesbiljett ut sen också. Du kan alltid fråga de som jobbar där (castmembers) ifall du behöver hjälp med det. Kom ihåg att vissa attraktioner inte har fastpass t.ex Crush Coaster, Pinocchio´s Daring Journey och Snow White´s scary ride så du måste köa vid de attraktionerna.
Varmt välkommen att besöka min Disney blogg: http://nouw.com/sacredgold
Till toppen
Jappmannen View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 28-mars-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 106
inläggsval inläggsval   Citera Jappmannen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-mars-2014 vid 20:51
Yo ho! Kom för några dagar sedan hem från Paris där jag först spenderade 5 dagar på Disneyland för att sedan spendera helgen inne i Paris. Om någon har några frågor så shoot!
Vad vore diner utan lite musik?
Till toppen
DisneyFanatic View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 12-oktober-2008
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 72
inläggsval inläggsval   Citera DisneyFanatic Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-juli-2014 vid 15:02
Jag var i Disneyland Paris för snart ett år sedan och älskade det! En god vän till mig har jobbat där två år i rad nu, så jag kom in helt gratis i parkerna för att hon hade freepasses. Jag var där torsdag-söndag och vi körde en park per dag, alltså två dagar. Det var verkligen helt underbart! Alla områden de har byggt upp och alla byggnader/platser som man känner igen så väl från Disneyfilmerna är så otroligt detaljerade och vackra! 

Jag var där i september och rekommenderar faktiskt att åka då, det var inte alls lika mycket folk som på sommaren, men ändå varmt och sensomrigt. Jag tror att vi hann med nästan alla attraktioner faktiskt, det var lite av en bedrift. Disney Village, precis utanför parkerna, är fantastiskt mysigt också. Den stora Disneybutiken där är också helt otrolig, jag tror jag sprang omkring där inne i minst en timme innan jag bestämde mig för vad jag skulle köpa, hehe.

Disney Dreams, den stora jubileumsljusshowen som pågår precis innan stängning, var något av det häftigaste jag har sett i hela mitt liv! Först gåshud och lycka och sedan började jag nästan gråta för att det var så mäktigt.

Min kompis jobbar där även detta år, så jag ska försöka få in ännu ett besök i september. Jag måste ju prova den nya Ratatouille-attraktionen SmileWink


Ändrad av DisneyFanatic - 02-juli-2014 vid 15:05
Why can't they understand
the way we feel
They just don't trust
what they can't explain
I know we're different but,
deep inside us
We're not that different at all.
Till toppen
Jappmannen View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 28-mars-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 106
inläggsval inläggsval   Citera Jappmannen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-juli-2014 vid 18:54
Snälla kan jag få följa med dig nästa gång?!
Vad vore diner utan lite musik?
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-juli-2014 vid 08:47
Postad av DisneyFanatic DisneyFanatic skrev:


Jag var i Disneyland Paris för snart ett år sedan och älskade det! En god vän till mig har jobbat där två år i rad nu, så jag kom in helt gratis i parkerna för att hon hade freepasses. Jag var där torsdag-söndag och vi körde en park per dag, alltså två dagar. Det var verkligen helt underbart! Alla områden de har byggt upp och alla byggnader/platser som man känner igen så väl från Disneyfilmerna är så otroligt detaljerade och vackra! 

Jag var där i september och rekommenderar faktiskt att åka då, det var inte alls lika mycket folk som på sommaren, men ändå varmt och sensomrigt. Jag tror att vi hann med nästan alla attraktioner faktiskt, det var lite av en bedrift. Disney Village, precis utanför parkerna, är fantastiskt mysigt också. Den stora Disneybutiken där är också helt otrolig, jag tror jag sprang omkring där inne i minst en timme innan jag bestämde mig för vad jag skulle köpa, hehe.

Disney Dreams, den stora jubileumsljusshowen som pågår precis innan stängning, var något av det häftigaste jag har sett i hela mitt liv! Först gåshud och lycka och sedan började jag nästan gråta för att det var så mäktigt.

Min kompis jobbar där även detta år, så jag ska försöka få in ännu ett besök i september. Jag måste ju prova den nya Ratatouille-attraktionen SmileWink



Köpte du något på disneystore ?
Till toppen
Claude Frollo View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 03-februari-2014
var: Örnsköldsvik
Status: Offline
Poäng: 170
inläggsval inläggsval   Citera Claude Frollo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-oktober-2014 vid 21:45
Då har man varit på Disneyland Paris förra veckan och det var en otrolig upplevelse att vara där. Att bara för första gången se Törnrosa slottet är en mäktig syn och ett starkt minne. Otroligt nog hann man med hela Disneyland Park på en dag, hann åka allt och se paraden plus Disney Dreams.

Walt Disney Studios hann man med allt också. Tycker nog Disney Animations attraktionen var en höjdpunkt där man fick se mannen med mobiltelefonen fara runt i alla möjliga stor filmer som exempel Star Wars och Titanic.

Bodde på Davy Crockett Ranch och skulle gärna kunna återvända dit fler gånger. Blev bara lite strul med flyget ner och tillbaka tack vare Air Frances piloternas flygstrejk, men det löste sig till slut.

Har inte riktigt landat att man har varit där än, mycket att smälta. Embarrassed


Ändrad av Claude Frollo - 01-oktober-2014 vid 21:46
"Silence, you old fool. The hunchback and I have unfinished business to attend to. And this time, you will not interfere." Claude Frollo
Till toppen
Jappmannen View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 28-mars-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 106
inläggsval inläggsval   Citera Jappmannen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-oktober-2014 vid 00:50
Men gick det några bussar till parkerna därifrån?
Vad vore diner utan lite musik?
Till toppen
Claude Frollo View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 03-februari-2014
var: Örnsköldsvik
Status: Offline
Poäng: 170
inläggsval inläggsval   Citera Claude Frollo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-oktober-2014 vid 15:26
Inte som jag vet. Vi hade hyrt bil så det var aldrig något problem.

Blev ganska imponerad av sakerna som fanns i en affär inne i Törnrosa slottet. Riktigt fina glass verk som man kunde köpa där exempel Törnrosa slottet i glass med olika färger. Synd att allt var så dyrt dock.
"Silence, you old fool. The hunchback and I have unfinished business to attend to. And this time, you will not interfere." Claude Frollo
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-november-2015 vid 23:41
Jag ska antagligen tillbaka till Disneyland över nyår, vilket ska bli jättekul att se hur det ser ut under vintern!Antagligen svinkallt men vad gör man inte för lite Disney magic. 

Det kändes dock som att jag missade vissa saker förra gången och vill försöka hinna med det nu.
Till exempel missade jag draken under slottet... det är det jag vet. 
Så min fråga är mest är det någon som har någon special place eller så som man ska upptäcka/besöka?
Jag vill gärna åka den nya Ratatouille attraktionen som inte var där när jag var där senast, är inte så förtjust i filmen men jag har hört att attraktionen är mysig. Kommer endast att spendera en dag i parken dock så ska försöka hinna med så mycket som möjligt. Vilket jag inte tror blir svårt så länge jag får shoppa sönder. 

I Hollywood studios så blir det nog lite rocking roller coaster och även fast jag gärna vill åka min favorit, Tower of Terror, så tror jag inte att min syster går med på det eftersom hon är hissrädd och inte ens jag är så elak att jag drar med henne i den, även fast jag verkligen vill. Hehe.  
Men läste i ovanstående inlägg att man inte behöver engagera sig så mycket i fast pass utan att man gör det inne i parken? På Disney World var man tvungen att boka innan och greja men det gäller alltså inte i Paris? Också, är det någon som har koll på hur man kollar upp olika saker som händer på hotellet? Typ shower etc?  Detta blev långt. 
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
 Svara Svara Sida  12>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media