Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Klassiker i 3D

 Svara Svara
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
jordgubbsanka View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 12-december-2011
var: Östersund
Status: Offline
Poäng: 304
inläggsval inläggsval   Citera jordgubbsanka Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Klassiker i 3D
    Postad: 08-januari-2012 vid 14:48
Såg lejonkungen i #D idag, och Skönheten och odjuret ska ju också komma upp på bio I 3D igen... Vet någon om det kommer fler äldre klassiker i 3D? Ringaren i notre dame (Min favoritdisneyklassiker tillsammans med Lejonkungen :D) Skulle vara kul....
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-januari-2012 vid 15:25
Jag tror knappast att Skönheten och Odjuret kommer att gå upp på svenska biografer i 3D med tanke på att den redan är släppt i 3D-utgåva på Blu-ray.

Lejonkungen på 3D Blu-ray senarelades ju till mars för att den skulle få en chans att gå på bio först.

Det har även varit tal om att konvertera Den lilla sjöjungfrun till 3D, men den lär nog inte dyka upp förrän nästa år.

Personligen tycker jag att de kunde låta de tecknade klassikerna vara som de är, och låta bli att vara så klåfingriga.
Till toppen
bahari View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 20-maj-2006
Status: Offline
Poäng: 5
inläggsval inläggsval   Citera bahari Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-januari-2012 vid 20:30
Jag gissar(och hoppas) på att Tarzan får sig en 3D behandling!

Det hade varit intressant. Minst sagt.
Till toppen
Lars-Erik View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 6
inläggsval inläggsval   Citera Lars-Erik Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-januari-2012 vid 11:26
Håller helt med Anders. Disneys klåpare ska hålla sina fingrar långt borta från syltburkarna!!! De har ju fördärvat fina klassiker med dåliga uppföljare (med mycket få undantag). De har infört "pixar-stukade" filmer (alltför många - och endast bleka kopior). Dessa "hör" till Pixar, men INTE Disneys klassiker. För mig är en Disney klassiker (som dessutom fått lite inflation i sig), en film i 2D och inget annat!!!!! Kändes bra med Prinsessan och Grodan, som var en återgång till "gammal klassisk Disney film". Men sen behöver Disney också återvända till samma kvalitet som Lilla sjöjungfrun och närmast följande klassiker....och inte hamna i ett alltför lättsamt och glättigt koncept, utan själ!
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-januari-2012 vid 14:44
Såg Lejonkungen i 3D igår. Det var definitivt inget fel på 3D:n, det var väldigt häftigt och kul att få se en utav de äldre klassikerna på bio. Att de sedan gör den i 3D gör inte mig så mycket, det förstörde inte upplevelsen, och vill jag se den i utan 3D så har jag den hemma på DVD. Dessutom tog jag med mig min lillasyster, det kändes kul att kunna visa henne någon av de gamla klassikerna som har kvalitet, till skillnad från mycket av det som visas på Disney Channel och Disney Junior.
Till toppen
jamtchess View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 01-februari-2012
Status: Offline
Poäng: 282
inläggsval inläggsval   Citera jamtchess Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-februari-2012 vid 14:30
Såg lejonkungen på 3D. Jag vet inte men jag tyckte att bilden var för liten/för snäv, att formatet inte riktigt stämde då vissa saker hamnade ur bild. Överlag var det ändå en trevlig upplevelse. Gillade främst slutet när Scar kastar sig rakt fram mot Simba och när gnuerna rusar i ravinen. Där kom tekniken bra till användning. Annars vet jag inte om det var så särskilt nödvändigt med 3D.

Vore kul att se Skönheten och Odjuret på 3D. Har redan dvd-filmen men ser gärna fram emot att se den på bio..

"Belle, du kom tillbaka."
Till toppen
LeChuck. View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 01-augusti-2011
var: Tri-Island Area
Status: Offline
Poäng: 220
inläggsval inläggsval   Citera LeChuck. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-februari-2012 vid 10:14
" jag tyckte att bilden var för liten/för snäv, att formatet inte riktigt stämde då vissa saker hamnade ur bild."

Det där förstår jag inte alls. Folk har så många märkliga invändningar mot 3D att jag börjar undra om antingen biografen i min stad är någonting alldeles särdeles bra eller om mina ögon ligger före i evolutionen.
Till toppen
jamtchess View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 01-februari-2012
Status: Offline
Poäng: 282
inläggsval inläggsval   Citera jamtchess Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-februari-2012 vid 10:54

LeChuck

Hmm, jag har ju sett den sista Harry Potter-filmen i 3D och tyckte att den var fantastisk. Där var den verkligen superb. När det gäller Lejonkungen hade jag kanske för höga förväntningar plus och/eller att det kanske var ett tillfällesfel på själva biografen. Anledningen är att jag hade nyss sett filmen på DVD och hade den i färskt minne, därför tyckte jag mig se tydligt hur vissa saker helt enkelt inte kom med i bild. 

"Belle, du kom tillbaka."
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-februari-2012 vid 15:20
Skulle Atlantis se bra ut i 3D ?
Till toppen
Flynn Rider View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 10-april-2017
var: Corona
Status: Offline
Poäng: -3842
inläggsval inläggsval   Citera Flynn Rider Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-april-2017 vid 17:33
Postad av disney_girl disney_girl skrev:

Skulle Atlantis se bra ut i 3D ?

De flesta Disney-klassiker se fantastiska ut i 3D. Tror inte Atlantis skulle vara ett undantag.
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media