Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Lejonkungen och fler på bio igen?! 3D

 Svara Svara
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
bahari View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 20-maj-2006
Status: Offline
Poäng: 5
inläggsval inläggsval   Citera bahari Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Lejonkungen och fler på bio igen?! 3D
    Postad: 31-oktober-2011 vid 18:06
Ni kanske är medvetna om att Disney i och med bluray releaser håller på att släppa vissa klassiker i 3D. Lejonkungen i 3D har visats på bio i USA nu i höst och har varit en stor succé med ca 100miljoner dollar på två veckor om jag inte misstar mig.

Själv bryr jag mig inte om 3D precis, men det är ju coolt att kunna se filmerna på bio igen! Det är uppenbart att det är vi som växt upp med Disney Renässansen som går och ser dom igen för att dom är på bio, och inte av 3D grejen.

Förutom Lejonkungen ska Skönheten och Odjuret och Lilla sjöjungfrun också släppas igen på bio (i samband med 3D), och säkerligen fler efterhand.

http://www.thewrap.com/movies/article/disney-announces-3d-re-release-slate-beauty-and-beast-nemo-monsters-inc-mermaid-31542



Men som sagt, det verkar som att Lejonkungen ska visas i Sverige också i vinter:


http://www.sf.se/filmer/film/10011007/Lejonkungen-3D-sv-tal 


Slutligen måste jag säga att om det är nån Disney film som är som gjord för 3D, så är det ju Tarzan!! Ser fram emot det! Oavsett, bara att se den på bio igen! Big smile
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-november-2011 vid 20:21
JAAAAAAAAAAAAA. Blir fan tårögd när jag ser detta. Trodde inte Lejonkungen skulle visas i Sverige över huvudtaget. Var nästan nära på att resa till Polen eller något för att få se den på bio och nu ska den visas i Sverige! Gaaaaah. Glädjeyra. Jag älskar dig bahari!
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-november-2011 vid 20:34
Lejonkungen i 3D visades som trailer innan Nalle Puh! Klart den ska ses! Erkänner dock att jag blir lite cranky om den bara visas på svenska. Vilket jag förvisso utgår från att den gör! Skönheten och Odjuret och Ringaren i Notre Dame vore fräsigt också! Och Aladdin. Och nämnda Tarzan. Atlantis..?Mycket nu! Är inte ens mycket för 3D...men vissa filmer vore dröm att se om på bio, 3D eller ej. Komsi, kissemissen!
Till toppen
jordgubbsanka View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 12-december-2011
var: Östersund
Status: Offline
Poäng: 304
inläggsval inläggsval   Citera jordgubbsanka Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-maj-2012 vid 10:20
Vet någon om Skönheten och odjuret kommer visas på bio i Sverige?
Hope, faith, love. <3
Till toppen
Jigsaw View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist


Medlem sedan: 03-augusti-2013
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera Jigsaw Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-januari-2014 vid 18:07
Det har varit dåligt med nypremiärer i 3D. En enda hittills! När kommer resten? The Hunchback of Notre Dame är ju ett måste.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-februari-2017 vid 13:47
Varför tog det tvärstopp efter "The Lion King"?
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-februari-2017 vid 17:44
Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:

Varför tog det tvärstopp efter "The Lion King"?



Den drog inte in så mycket pengar som de hade hoppats på. Blev besviken när de drog in Den lilla sjöjungfrun pga detta. 

Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-februari-2017 vid 18:37
Postad av Emmaaa Emmaaa skrev:

Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:

Varför tog det tvärstopp efter "The Lion King"?



Den drog inte in så mycket pengar som de hade hoppats på. Blev besviken när de drog in Den lilla sjöjungfrun pga detta. 


Sjukt. Värst är att ha blivit snuvad på "Hunchback 3D".
Idiotpubliken betalar gladeligen för att gå på Disneys poänglösa remakes av sina egna filmer, men inte de faktiska mästerverken till original. Sad.
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-februari-2017 vid 21:04
Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:

Postad av Emmaaa Emmaaa skrev:

Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:

Varför tog det tvärstopp efter "The Lion King"?



Den drog inte in så mycket pengar som de hade hoppats på. Blev besviken när de drog in Den lilla sjöjungfrun pga detta. 


Sjukt. Värst är att ha blivit snuvad på "Hunchback 3D".
Idiotpubliken betalar gladeligen för att gå på Disneys poänglösa remakes av sina egna filmer, men inte de faktiska mästerverken till original. Sad.

Ja, jisses. "Hunchback" hade varit magisk att se på bio. 
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-februari-2017 vid 14:39
Postad av Emmaaa Emmaaa skrev:


Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:


Postad av Emmaaa Emmaaa skrev:


Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:

Varför tog det tvärstopp efter "The Lion King"?




Den drog inte in så mycket pengar som de hade hoppats på. Blev besviken när de drog in Den lilla sjöjungfrun pga detta. 



Sjukt. Värst är att ha blivit snuvad på "Hunchback 3D".
Idiotpubliken betalar gladeligen för att gå på Disneys poänglösa remakes av sina egna filmer, men inte de faktiska mästerverken till original. Sad.


Ja, jisses. "Hunchback" hade varit magisk att se på bio. 


Jag såg den på bio '96, men hade gärna sett den igen. Och med tanke på hur fantastiskt läcker "The Lion King" var i sin 3D-skrud kan jag bara gissa hur praktfullt Paris och alla svindlande kameraflygningar hade varit in THREE-DEE.
Nu får vi aldrig veta.
Till toppen
Sigma View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 01-juni-2020
Status: Offline
Poäng: 30
inläggsval inläggsval   Citera Sigma Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-augusti-2020 vid 13:21
Så tarvligt att detta helt rann ut i sanden. Men, jaja, "The Lion King" två gånger på bio i 3D 2012 var ju värt mycket. Så om inget annat, så är jag tacksam för den fantastiska möjligheten.
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media