Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Klassiker på Blu-Ray

 Svara Svara Sida  <1 678
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Jappmannen View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 28-mars-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 106
inläggsval inläggsval   Citera Jappmannen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-november-2015 vid 20:42
Jag hoppas du har rätt angående Basil. Jag hoppas du har rätt angående resten också även om jag inte riktigt tror på det än!
Vad vore diner utan lite musik?
Till toppen
Jappmannen View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 28-mars-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 106
inläggsval inläggsval   Citera Jappmannen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-november-2015 vid 18:37
CDON.se har alla resterande (förutom Make Mine Music) under "Kommande" i Blu-ray-kategorin så det kanske finns hopp!
Vad vore diner utan lite musik?
Till toppen
rooney View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 20-april-2011
var: SE
Status: Offline
Poäng: 117
inläggsval inläggsval   Citera rooney Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-december-2015 vid 02:54
Postad av Jappmannen Jappmannen skrev:

CDON.se har alla resterande (förutom Make Mine Music) under "Kommande" i Blu-ray-kategorin så det kanske finns hopp!

Det har de dessvärre haft väldigt länge. Det verkar inte som om de kommer ges ut fler klassiker på Blu-ray - men formatet har kanske också spelat ut sin roll. Om inte ännu så inom något år säkerligen.
Till toppen
Jappmannen View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 28-mars-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 106
inläggsval inläggsval   Citera Jappmannen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-december-2015 vid 08:47
Vaför skulle det ha spelat ut sin roll?
Vad vore diner utan lite musik?
Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-december-2015 vid 22:36
Postad av Jappmannen Jappmannen skrev:

Vaför skulle det ha spelat ut sin roll?

Pga streaming. Det är i alla fall anledningen till att det inte längre går att få tag i en ny dator med bluray-spelare.
"Blathering blatherskite!"

Till toppen
Jappmannen View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 28-mars-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 106
inläggsval inläggsval   Citera Jappmannen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-december-2015 vid 10:13
Jag tror inte det. Inte riktigt än. Det finns så mycket som inte finns på exempelvis Netflix och det tar tid innan nya filmer kommer dit. Flera år. Jag hoppas du har fel för jag vill verkligen samla alla på Blu-ray och med tanke på att 3D fortfarande inte finns när det gäller streaming så kommer det nog finnas ett tag till. Lite orolig är man ju dock.
Vad vore diner utan lite musik?
Till toppen
Claude Frollo View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 03-februari-2014
var: Örnsköldsvik
Status: Offline
Poäng: 170
inläggsval inläggsval   Citera Claude Frollo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-december-2015 vid 11:31
Vill verkligen inte att fysiska exemplar försvinner. Allt bonusmatrial som skulle försvinna och känslan att få stoppa in en disco i en spelare.
"Silence, you old fool. The hunchback and I have unfinished business to attend to. And this time, you will not interfere." Claude Frollo
Till toppen
rooney View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 20-april-2011
var: SE
Status: Offline
Poäng: 117
inläggsval inläggsval   Citera rooney Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-december-2015 vid 05:36
Jag har länge varit av samma åsikt, att det Blu-ray har många år kvar, men jag tror inte längre det. Nya filmer reas ut bara månader efter att de släppts, och fler och fler "enklare" filmer och TV-serier kommer inte alls på Blu-ray längre. Folk verkar nöja sig med DVD samtidigt som Netflix tar större marknadsandelar och är numera dessutom en ganska stor producent av egenskapat material utöver allt annat.

Disney Nordic verkar hur som helst inte ha några planer alls på att släppa de Klassiker som saknas och har inte släppt någon på över ett år trots att det finns färdiga produktioner (tex Mästerdetektiven Basil Mus) de kan förse med de svenska ljudspåren från DVD-utgåvorna. Att de inte släpper dessa tolkar jag som att marknaden är för liten. 

Samtidigt sitter allt fler på riktigt snabba uppkopplingar (Netflix har ju redan 4K) så bildkvaliteten blir inte längre lidande när man streamar (och den illegala nedladdningen tillåter större och större filer). Det ser i alla fall inte ljust ut att få några fler svenska Blu-raysläpp förutom framtida nya klassiker.

...och vad gäller extramaterial så har jag "roat" mig med att kopiera över min DVD-samling till en hårddisk den senaste tiden och då fixar Plex en massa extramaterial från nätet av sig självt trots att det bara är själva filmerna jag sparar. Jag startade detta projekt när jag märkte att mina äldsta CD-skivor (från tidigt 90-tal) inte längre går att spela och DVD:erna går kanske samma öde till mötes inom något decennium eller två...


Ändrad av rooney - 25-december-2015 vid 05:42
Till toppen
Jappmannen View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 28-mars-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 106
inläggsval inläggsval   Citera Jappmannen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-maj-2016 vid 12:18
Vågar man hoppas på Basil och Taran på Blu-ray eller ska man ge sig, och köpa DVD för att fullborda samlingen?
Vad vore diner utan lite musik?
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1 678
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media