Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Klassiker på Blu-Ray

 Svara Svara Sida  <1234 8>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Jappmannen View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 28-mars-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 106
inläggsval inläggsval   Citera Jappmannen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-mars-2012 vid 15:42
Åh vad jag vill ha Tingelingboxen på Blu-Ray!
Vad vore diner utan lite musik?
Till toppen
rooney View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 20-april-2011
var: SE
Status: Offline
Poäng: 117
inläggsval inläggsval   Citera rooney Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-maj-2012 vid 21:04
Nu har Micke & Molle, Tarzan och Pocahontas släppts i England. Bara att hoppas Svenska Disney snart pumpar ut dem. Vem orkar vänta till september och Askungen? 
Till toppen
Jappmannen View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 28-mars-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 106
inläggsval inläggsval   Citera Jappmannen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-maj-2012 vid 21:10
Ah gud! Tre av mina absoluta favoritfilmer!!!
Vad vore diner utan lite musik?
Till toppen
Jappmannen View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 28-mars-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 106
inläggsval inläggsval   Citera Jappmannen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-juni-2012 vid 20:43
Hoppas det kommer så många Klassiker på Blu-ray snart! Vet att Askungen är på väg men att Aristocats, Ringaren, Tarzan, Aladdin och Pocahontas ska komma snart låter nästan för bra för att vara sant!! :D:D:D
Vad vore diner utan lite musik?
Till toppen
rooney View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 20-april-2011
var: SE
Status: Offline
Poäng: 117
inläggsval inläggsval   Citera rooney Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-juni-2012 vid 22:36
Ja... det hade varit kul om det kunde sippra ut någon bekräftelse kring detta.... Nu när även UK börjat med numrerade utgåvor är det inte längre lika avlägset att köpa någon därifrån. Dock så behövs ju svenskt tal så att min dotter får ut något av det hela...

Nu har även dessa bekräftats i USA:

Mästerdetektiven Basil Mus 

Bernard och Bianca & Bernard och Bianca i Australien


Ändrad av rooney - 13-juni-2012 vid 22:37
Till toppen
Jappmannen View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 28-mars-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 106
inläggsval inläggsval   Citera Jappmannen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-juni-2012 vid 23:32
Aaaah! <3
Vad vore diner utan lite musik?
Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-juni-2012 vid 23:47
Enligt Disney Sverige räknar man att blu-rayutgåvan av Pocahontas skall bli tillgänglig nån gång mellan första och andra kvartalet 2013. 
"Blathering blatherskite!"

Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-juni-2012 vid 00:32
Åh, hoppas på en bra utgåva. Som jag har väntat på en ordentlig Pocahontasutgåva :D
Till toppen
Jappmannen View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 28-mars-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 106
inläggsval inläggsval   Citera Jappmannen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-juni-2012 vid 08:39
Vad lycklig man blir! Börjar dock få ont om plats på min Disney-hylla :(
Vad vore diner utan lite musik?
Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-juni-2012 vid 18:39
Postad av Jeppe Jeppe skrev:

Åh, hoppas på en bra utgåva. Som jag har väntat på en ordentlig Pocahontasutgåva :D

Ja, den är helt klart efterlängtad. :-)

Det som jag inte kan förstå dock, är varför man inte synkar releaserna av de senaste dvd- och blu-ray-utgåvorna i hela region 2. Så vitt jag vet var det så man gjorde med Walt Disney Treasures dvd:erna (därav avsaknaden av vissa kortfilmer med anda världskriget-tema, eftersom det i Tyskland finns en lag som förbjuder nazistiska symboler på film), så varför man inte kan göra detsamma med Disneys långfilmer är något som övergår mitt förstånd. 
"Blathering blatherskite!"

Till toppen
rooney View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 20-april-2011
var: SE
Status: Offline
Poäng: 117
inläggsval inläggsval   Citera rooney Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-juni-2012 vid 00:48
Postad av Trubaduren Trubaduren skrev:

Det som jag inte kan förstå dock, är varför man inte synkar releaserna av de senaste dvd- och blu-ray-utgåvorna i hela region 2. Så vitt jag vet var det så man gjorde med Walt Disney Treasures dvd:erna (därav avsaknaden av vissa kortfilmer med anda världskriget-tema, eftersom det i Tyskland finns en lag som förbjuder nazistiska symboler på film), så varför man inte kan göra detsamma med Disneys långfilmer är något som övergår mitt förstånd. 

Utan att veta alls har det kanske med dubbningen att göra?
Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-juni-2012 vid 15:05
Postad av rooney rooney skrev:

Postad av Trubaduren Trubaduren skrev:

Det som jag inte kan förstå dock, är varför man inte synkar releaserna av de senaste dvd- och blu-ray-utgåvorna i hela region 2. Så vitt jag vet var det så man gjorde med Walt Disney Treasures dvd:erna (därav avsaknaden av vissa kortfilmer med anda världskriget-tema, eftersom det i Tyskland finns en lag som förbjuder nazistiska symboler på film), så varför man inte kan göra detsamma med Disneys långfilmer är något som övergår mitt förstånd. 

Utan att veta alls har det kanske med dubbningen att göra?

Så är det säkert, men nog borde det väl ändå gå att samordna på ett smidigt sätt? Nåja, för min egen del spelar det egentligen inte så stor roll. Då jag ändå föredrar att se filmerna på originalspråk, så kan jag lika gärna beställa de amerikanska eller de brittiska utgåvorna. Men känns ju alltid bra att ha de svenska ljudspåren att tillgå - i synnerhet när de gäller Disney-filmerna från 90-talet.
"Blathering blatherskite!"

Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-juni-2012 vid 15:20
Bluray är det bästa som hänt Disney på hur många år som helst! Såg Pocahontas på Bluray (från London) i dagarna och herregud! Uppenbarligen kan även den mest mediokra West-side-story-bland-indianer-saga bli fantastisk i detta medium! Köp den när ni får läge!
Efter att ha konstaterat detta är jag nu säker på att jag tänker skaffa ala Disneys 90-talsfilmer när de släpps, eftersom de överlag ligger mig varmast om hjärtat. Jag har fortfarande inte sett någon gammal (typ 50-talet) på Bluray än, men allt nyare är som att se direkt in i Paradiset.

VAR-ÄR-RINGAREN-I-NOTRE-DAME-?-!
Till toppen
rooney View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 20-april-2011
var: SE
Status: Offline
Poäng: 117
inläggsval inläggsval   Citera rooney Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-juni-2012 vid 10:55
Vi fyller väl på med ännu en titel som släpps framöver:
101 dalmatiner släpps 27/9 i Tyskland

Till toppen
jordgubbsanka View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 12-december-2011
var: Östersund
Status: Offline
Poäng: 304
inläggsval inläggsval   Citera jordgubbsanka Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-juni-2012 vid 12:51
Postad av Hades Hades skrev:



VAR-ÄR-RINGAREN-I-NOTRE-DAME-?-!

Jag har hört att den är på väg, exakt datum vet jag dock inte.
Hope, faith, love. <3
Till toppen
rooney View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 20-april-2011
var: SE
Status: Offline
Poäng: 117
inläggsval inläggsval   Citera rooney Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-juni-2012 vid 17:38
Postad av Hades Hades skrev:

VAR-ÄR-RINGAREN-I-NOTRE-DAME-?-!

Jag har inte snappat upp något om den tyvärr. Lär knappast dyka upp någonstans under 2012..
Till toppen
rooney View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 20-april-2011
var: SE
Status: Offline
Poäng: 117
inläggsval inläggsval   Citera rooney Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-juni-2012 vid 20:25
Läget just nu:

Utgivna i Sverige
1. Snövit och de sju dvärgarna
2. Pinocchio
3. Fantasia
4. Dumbo
5. Bambi
13. Alice i Underlandet. Alice in Wonderland
15. Lady och Lufsen
16. Törnrosa
30. Skönheten och Odjuret
32. Lejonkungen
38. Fantasia 2000
45. Lilla kycklingen
46. Vilddjuren
47. Familjen Robinson
48. Bolt
49. Prinsessan och grodan
50. Trassel

Utgivna i USA/Europa (men inte i Sverige)
20. Aristocats
24. Micke och Molle
33. Pocahontas
37. Tarzan

Planerade i Sverige
12. Askungen (2012-09-19)

Planerade i Europa
17. Pongo och de 101 dalmatinerna (2012-09-27, Tyskland)

Planerade i USA
42. Skattkammarplaneten (2012-07-03)
44. Kogänget (2012-07-03)
23. Bernard och Bianca (2012-08-21)
29. Bernard och Bianca i Australien (2012-08-21)
26. Mästerdetektiven Basil Mus (2012-09-18)
31. Aladdin (våren 2013)
28. Den lilla sjöjungfrun (hösten 2013)

Rykten
40. Atlantis – En försvunnen värld (oktober, USA)
43. Björnbröder (oktober, USA)

Inte utgivna någonstans
6. Kalle Anka och Långben i Sydamerika
7. Tre Caballeros
8. Spela för mig
9. Pank och fågelfri
10. Jag spelar för dig
11. The Adventures of Ichabod and Mr Toad
14. Peter Pan
18. Svärdet i stenen
19. Djungelboken
21. Robin Hood
22. Filmen om Nalle Puh
25. Taran och den magiska kitteln
27. Oliver & gänget
34. Ringaren i Notre Dame
35. Herkules
36. Mulan
39. Kejsarens nya stil
41. Lilo & Stitch

Rätta mig gärna om jag har fel! :)


Ändrad av rooney - 28-juni-2012 vid 20:26
Till toppen
Blunder View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 09-september-2006
Status: Offline
Poäng: 95
inläggsval inläggsval   Citera Blunder Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-juni-2012 vid 18:17
Tack för den listan rooney! Var på jakt efter nåt liknande Smile Irriterande att det inte ens är planerat Sverige-släpp inom en snar framtid för de blu-rayklassiker som redan har släppts i USA/Europa.Cry Det har ju alltid (nästan) varit någorlunda lika releasedatum, så jag förstår inte varför det dröjer så.

Ändrad av Blunder - 30-juni-2012 vid 18:22
Till toppen
rooney View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 20-april-2011
var: SE
Status: Offline
Poäng: 117
inläggsval inläggsval   Citera rooney Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-juli-2012 vid 19:49
Nä, det kliar lite i köptarmen och jag har varit nära att beställa de utländska utgåvorna... men jag vill ju ha svenskt tal till dottern och den där jäkla siffran på ryggan ;)

Vi kan för övrigt antagligen räkna med att Sverige också kommer ge ut Aladdin våren 2013 och Den lilla sjöjungfrun till hösten samma år. "Superklassikerna" brukar följa exakt samma utgivningsschema.
Till toppen
Daniella View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 03-juli-2012
Status: Offline
Poäng: 1
inläggsval inläggsval   Citera Daniella Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-juli-2012 vid 16:32
Hoppas Atlantis kommer ut på Blu-Ray snart!
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-juli-2012 vid 19:26
Det finns inte ord som kan beskriva hur mycket jag längtar efter att få se Den Lilla Sjöjungfrun på Blu-ray! (Hoppas de förbättrar den mot vad de gjorde med DVD:n dock. Tycker icke om färgen som Ariel fick på fenan, helt annorlunda mot originalet.)

Sen måste Ringaren i Notre Dame vara häftig att se på Blu-ray med! Mäktigare film får man ju leta efter. 
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
rooney View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 20-april-2011
var: SE
Status: Offline
Poäng: 117
inläggsval inläggsval   Citera rooney Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-juli-2012 vid 19:31
Postad av Emmaaa Emmaaa skrev:

Det finns inte ord som kan beskriva hur mycket jag längtar efter att få se Den Lilla Sjöjungfrun på Blu-ray! (Hoppas de förbättrar den mot vad de gjorde med DVD:n dock. Tycker icke om färgen som Ariel fick på fenan, helt annorlunda mot originalet.)

Sen måste Ringaren i Notre Dame vara häftig att se på Blu-ray med! Mäktigare film får man ju leta efter. 

Själv längtar jag mest efter Mästerdetektiven Basil Mus, Oliver & gänget, Bernard och Bianca i Australien, Den lilla sjöjungfrun och Aladdin. Min barndoms filmer :)
Till toppen
rooney View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 20-april-2011
var: SE
Status: Offline
Poäng: 117
inläggsval inläggsval   Citera rooney Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-juli-2012 vid 19:43
Ser ut som att Disney gjort ett lika gott jobb med Skattkammarplaneten som de brukar göra: http://bluray.highdefdigest.com/6717/treasure_planet_10th.html
Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-juli-2012 vid 16:12
Postad av rooney rooney skrev:

Ser ut som att Disney gjort ett lika gott jobb med Skattkammarplaneten som de brukar göra: http://bluray.highdefdigest.com/6717/treasure_planet_10th.html

Beställde den från amazon.com härom veckan. Är riktigt taggad på att se hur den gör sig på blu-ray och med mitt nya ljudsystem - även om det inte rör sig om någon av mina direkta favoritfilmer. 
"Blathering blatherskite!"

Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-juli-2012 vid 23:45
Postad av rooney rooney skrev:

Ser ut som att Disney gjort ett lika gott jobb med Skattkammarplaneten som de brukar göra: http://bluray.highdefdigest.com/6717/treasure_planet_10th.html
Det bästa är ju att omslaget ser ut som det alltid har gjort. Annars verkar ju Disney ha någon sorts regel att en ny utgåva alltid skall ha nytt omslag.
Till toppen
rooney View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 20-april-2011
var: SE
Status: Offline
Poäng: 117
inläggsval inläggsval   Citera rooney Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-juli-2012 vid 23:59
Postad av Trubaduren Trubaduren skrev:

[QUOTE=rooney]Beställde den från amazon.com härom veckan. Är riktigt taggad på att se hur den gör sig på blu-ray och med mitt nya ljudsystem - även om det inte rör sig om någon av mina direkta favoritfilmer. 

Inte heller på min tio-i-topp, men i min bok var det den sista filmen som var okej ända tills Prinsessan och grodan...
Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-juli-2012 vid 16:21
Postad av rooney rooney skrev:

Inte heller på min tio-i-topp, men i min bok var det den sista filmen som var okej ända tills Prinsessan och grodan...

Håller med dig, även om jag personligen inte är vidare förtjust i vare sig Mulan eller Tarzan heller. Då föredrar jag nog Skattkammarplanen, men något klassiskt mästerverk anser jag nog inte att den är.
"Blathering blatherskite!"

Till toppen
Agrabah View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 27-december-2011
Status: Offline
Poäng: 285
inläggsval inläggsval   Citera Agrabah Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-juli-2012 vid 18:43
Nu har Blu-ray trailern till Pongo och de 101 dalmatinerna kommit ut. Det verkar som om Pongo och de 101 dalmatinerna inte är med i Diamond edition listan längre.
 
Varmt välkommen att besöka min Disney blogg: http://nouw.com/sacredgold
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-augusti-2012 vid 22:52
Och naturligtvis var inte Tarzan något undantag vad gäller bildkvalitén på Disneys bluraysläpp. Fantastisk klar, detaljrik och med djupa fina färger. Däremot förvånade ljudet mig. Inget DTS finns, och jag uppfattar ljudet som väldigt lågt inspelat. Minns nog ljudet på dvdn som bättre! Men bilden är återigen fantastisk!

Keep 'em coming.
Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-augusti-2012 vid 13:15
Postad av Hades Hades skrev:

Och naturligtvis var inte Tarzan något undantag vad gäller bildkvalitén på Disneys bluraysläpp. Fantastisk klar, detaljrik och med djupa fina färger. Däremot förvånade ljudet mig. Inget DTS finns, och jag uppfattar ljudet som väldigt lågt inspelat. Minns nog ljudet på dvdn som bättre! Men bilden är återigen fantastisk!

Keep 'em coming.


Intressant. I de recensioner som jag har tagit del av så har man varit rörande överens om att såväl ljud- som bildvalitet på blu-ray-utgåvan av just Tarzan har varit under all kritik, vilket har avskräckt mig från att införskaffa den. Men du tyckte alltså att bildkvaliten var godkänd, Hades? :-)

Ändrad av Trubaduren - 03-augusti-2012 vid 13:31
"Blathering blatherskite!"

Till toppen
 Svara Svara Sida  <1234 8>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media