Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Numrerade Pixar-filmer?

 Svara Svara Sida  123>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Heavens View Drop Down
Nykomling
Nykomling


Medlem sedan: 20-juni-2011
Status: Offline
Poäng: 1
inläggsval inläggsval   Citera Heavens Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Numrerade Pixar-filmer?
    Postad: 20-juni-2011 vid 19:17
Såg på Homeenter.com att 10st Pixar-filmer kommer som nyutgåva på både dvd och bluray till höst.
Vid varje titel stod även en siffra ex. Toy Story: Pixar 1. Betyder det att Pixar-filmerna kommer bli numrerade precis som klassikerna? Någon som vet något?
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-juni-2011 vid 20:10
Ja jag såg det i Disneys pressmaterial för nån dag sedan, vet dock inte så mycket mer om det ännu (annat än att det kommer ta evigheter att lägga till alla i Listan ^_^)
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-juni-2011 vid 23:23
Oh, det låter intressant. Jag har redan några Pixarfilmer. Men detta kan kanske bli läge att försöka få ihop en liten Pixarsamling :D 
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-juni-2011 vid 01:49

Åh, nu har jag sett på listan för kommande filmer. Det här blir bra. Nu kan jag skaffa en komplett Pixarsamling på Blu-ray :D

 

Två små frågor bara (Det kanske inte ens finns något svar på dem)

Kommer alla Pixarfilmer komma ut på sådan här utgåva så småningom?

Kommer inte Hitta Nemo på Blu-ray? På listan finns bara DVD med.
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-juni-2011 vid 08:55
Postad av Jeppe Jeppe skrev:

Två små frågor bara (Det kanske inte ens finns något svar på dem) Kommer alla Pixarfilmer komma ut på sådan här utgåva så småningom?

Med undantag för Toy Story 3 (och eventuellt Hitta Nemo på Blu-ray) kommer alla Pixars långfilmer i nya numrerade utgåvor redan i den här vågen. Fast jag förmodar att det i de flesta fallen bara är omslagen som är nya, inte innehållet.

Postad av Jeppe Jeppe skrev:

Kommer inte Hitta Nemo på Blu-ray? På listan finns bara DVD med.

Bra fråga. Den finns inte med i pressmaterialet. Hitta Nemo har sen 2-3 år tillbaka annonserats på Blu-ray i flera omgångar på olika håll i världen. Men utgåvan har hela tiden skjutits upp eller annullerats. Man kan ju undra vad det är för speciella problem med just den filmen?



Ändrad av Anders M Olsson - 26-juni-2011 vid 09:05
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-juni-2011 vid 11:32
Postad av Jeppe Jeppe skrev:

Kommer inte Hitta Nemo på Blu-ray?


Nej, inte denna gång heller (som Anders sa). När jag pratade med min kontakt på Disney så sa hon att det var just för att Hitta Nemo inte tidigare släppts på Blu-ray.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Blunder View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 09-september-2006
Status: Offline
Poäng: 95
inläggsval inläggsval   Citera Blunder Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-juni-2011 vid 00:17
Men suck, haha, jag som har kämpat och köpt alla pixar filmer på blu-ray hittils =/ Kommer se knas ut i hyllan för mina pedanta ögon om de nya blir numrerade. Kommer ju vilja ha de numrerade hmm...vad ska man göra? =/ Sälja de äldre kanske? Lär ju inte alls få lika mycket för dom som jag nyligen betalade.
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-juni-2011 vid 07:47
Postad av Adrina Adrina skrev:

Nej, inte denna gång heller (som Anders sa). När jag pratade med min kontakt på Disney så sa hon att det var just för att Hitta Nemo inte tidigare släppts på Blu-ray.

Det låter som ett svepskäl. Superhjältarna har ju inte heller släppts på Blu-ray tidigare, utan kommer här i sin första svenska Blu-rayutgåva.

Man bör istället fråga sig varför Hitta Nemo inte redan har släppts på Blu-ray när den faktiskt annonserades redan för 2-3 år sen? Det måste ligga speciella problem bakom som Disney inte vill berätta om.
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-juni-2011 vid 14:02
Japp, det låter ju onekligen konstigt. Att alla filmer, exakt alla (Med något undantag då) ska släppas i numrerade utgåvor på Blu-ray. Men inte just Hitta Nemo.

 

Det känns ju tråkigt om man nu, som jag, planerade att skaffa Blu-rayversionerna av filmerna. Då kan man inte skaffa en utav dem på Blu-ray, utan den ska skaffas på DVD. Och om man dessutom vill ha alla med nummer på ryggen så kommer det ju se dumt ut om det helt plötsligt sticker upp ett DVD-omslag mitt i alltihop. Nej, det där var mycket tråkigt.

Till toppen
kung-triton View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 08-augusti-2006
Status: Offline
Poäng: 278
inläggsval inläggsval   Citera kung-triton Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-juli-2011 vid 22:23
den enda anledningen till att dom gör detta är ju för att tjäna pengar. själv har jag boxen med alla pixar-filmer från toy story till ratatouille. tänker därför inte köpa de nya.
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-juli-2011 vid 00:43
Ja, det förstås. Men om man, som jag, inte äger så många av Pixars filmer så är ju detta en chans att få tag på allihop :)
Till toppen
m4dd3 View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 29-juni-2011
var: Stockholm
Status: Offline
Poäng: 33
inläggsval inläggsval   Citera m4dd3 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-juli-2011 vid 12:25
Frågade Discshop (som Homeenter äger) om varför de inte lagt ut de nya filmerna så att man kan boka och fick detta svar:

"Det är en kampanj som startar den 3/8 där Disney för första gången kommer att numrera alla Pixarfilmer likt sina egna Disneyklassiker. Det är samma utgåvor som redan finns ute, bara med nya omslag. Vi kommer inte att jobba med förbok på dessa, vi uppdaterar omslagen först vid kampanjstart."

Så det verkar ju vara exakt samma innehåll som på tidigare utgåvor, ni som undrade över detta.
Till toppen
Teddan View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 28-januari-2011
var: Skåne
Status: Offline
Poäng: 24
inläggsval inläggsval   Citera Teddan Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-juli-2011 vid 12:44
Jag köpte Upp (Blu-ray) idag på Onoffs utförsäljningsrea. Kostade mig cirka 100 spänn så det var värt ett köp även med vetskapen om att det snart kommer en numrerad utgåva. Har ju redan typ hälften av Pixar-filmerna och jag kommer troligtvis inte sälja dem för att köpa numrerade utgåvor.
 
Otroligt synd förresten att det inte blir någon Hitta Nemo-release den här hösten heller... Älskar den filmen ju!
Till toppen
m4dd3 View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 29-juni-2011
var: Stockholm
Status: Offline
Poäng: 33
inläggsval inläggsval   Citera m4dd3 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-juli-2011 vid 18:42
Så det är helt säkert att Hitta Nemo inte kommer på blu-ray nu i augusti? CDON har nämligen lagt till så att man kan boka den: http://cdon.se/film/disney_pixar_klassiker_05%3a_hitta_nemo_%28blu-ray%29-934243. Fast den är i och för sig den enda av klassikerna som har en bild som är lika stor som en dvd, om man jämför här: http://cdon.se/disney/animerat/disney-pixar_klassiker/.


Ändrad av m4dd3 - 23-juli-2011 vid 18:44
Till toppen
m4dd3 View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 29-juni-2011
var: Stockholm
Status: Offline
Poäng: 33
inläggsval inläggsval   Citera m4dd3 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-juli-2011 vid 19:01
Det är förresten lite intressant att Dischsop nu har förhandsbokning av de numrerade klassikerna, med tanke på svaret jag fick:
Citera Vi kommer inte att jobba med förbok på dessa, vi uppdaterar omslagen först vid kampanjstart."

Till toppen
92juar View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 24-maj-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 226
inläggsval inläggsval   Citera 92juar Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-juli-2011 vid 22:48
Vad kommer att hända med Toy Story 3 då? Kommer den att få en numrering eller?
Fjärtiska flytande två års studie på gymnasiet....
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-juli-2011 vid 07:56
Postad av m4dd3 m4dd3 skrev:

Så det är helt säkert att Hitta Nemo inte kommer på blu-ray nu i augusti? CDON har nämligen lagt till så att man kan boka den:

På direkt förfrågan till Disney i Sverige har svaret varit att Hitta Nemo inte kommer på Blu-ray i den här omgången, men att den kommer någon gång i framtiden. Hur länge det dröjer är det ingen som vet eller vill svara på.

Orsaken uppges vara att Hitta Nemo inte tidigare har varit släppt på Blu-ray. Med ett undantag (Superhjältarna på Blu-ray) är samtliga de numrerade utgåvorna tydligen bara nya upplagor av redan släppta filmer, men med nya omslag.

Fast när det gäller Disney kan man aldrig veta helt säkert. Alla beslut tas centralt, och plötsligt kan förutsättningarna vara helt ändrade.

Postad av 92juar 92juar skrev:

Vad kommer att hända med Toy Story 3 då? Kommer den att få en numrering eller?

Inte i den här omgången, men troligen när den återutges någon gång i framtiden.
Till toppen
m4dd3 View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 29-juni-2011
var: Stockholm
Status: Offline
Poäng: 33
inläggsval inläggsval   Citera m4dd3 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-augusti-2011 vid 14:41
Verkar som att alla filmer har en skiva, ifall någon skulle ha missat det. Jag fick hem 5 filmer idag och de hade alla en skiva. Är det någon som köpt filmerna och fått med pappfodral? Hade hoppats att de skulle ha det precis som Disney-filmerna, men mina filmer hade inte det.
Till toppen
Blunder View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 09-september-2006
Status: Offline
Poäng: 95
inläggsval inläggsval   Citera Blunder Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-augusti-2011 vid 12:00
Så de numrerade filmerna har INTE slipcases? :/ Känner ingen brådska att springa och köpa dem nu på direkten då :P Av de jag äger (vilket är alla som släppts) på blu-ray har bara Ratatouille och Upp samt Toy Story 3 pappfodral, så kanske behåller dom och köper resten..
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-augusti-2011 vid 16:23
På Hemmakväll i Lund hade alla de numrerade Pixarfilmerna pappfodral iallafall. Verkar vara lite blandat.
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
m4dd3 View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 29-juni-2011
var: Stockholm
Status: Offline
Poäng: 33
inläggsval inläggsval   Citera m4dd3 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-augusti-2011 vid 16:32
Här är min lilla samling:



Ska packa upp Woody imorgon när vi köpt ett stort vitrinskåp där jag kan ställa allt. :)


Ändrad av m4dd3 - 04-augusti-2011 vid 16:36
Till toppen
m4dd3 View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 29-juni-2011
var: Stockholm
Status: Offline
Poäng: 33
inläggsval inläggsval   Citera m4dd3 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-augusti-2011 vid 16:39
Postad av Sockerpajen Sockerpajen skrev:

På Hemmakväll i Lund hade alla de numrerade Pixarfilmerna pappfodral iallafall. Verkar vara lite blandat.

Åh...då måste jag kolla i en butik i närheten. Beställde mina genom CDON eftersom jag ändå hade rabatter att utnyttja där.
Till toppen
Blunder View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 09-september-2006
Status: Offline
Poäng: 95
inläggsval inläggsval   Citera Blunder Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-augusti-2011 vid 02:29
Postad av Sockerpajen Sockerpajen skrev:

På Hemmakväll i Lund hade alla de numrerade Pixarfilmerna pappfodral iallafall. Verkar vara lite blandat.

Var det dvd-filmerna eller blu-ray filmerna? Har sett vissa fall där dvd'erna har pappfodral men inte blu-raysen -_-
Till toppen
m4dd3 View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 29-juni-2011
var: Stockholm
Status: Offline
Poäng: 33
inläggsval inläggsval   Citera m4dd3 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-augusti-2011 vid 12:15
Postad av Blunder Blunder skrev:

Postad av Sockerpajen Sockerpajen skrev:

På Hemmakväll i Lund hade alla de numrerade Pixarfilmerna pappfodral iallafall. Verkar vara lite blandat.

Var det dvd-filmerna eller blu-ray filmerna? Har sett vissa fall där dvd'erna har pappfodral men inte blu-raysen -_-

Ja, jag undrar också det. Gick till en Hemmakväll-butik igår och de hade bara Pixar-filmerna på dvd och var utan pappfodral. Jag samlar på blu-ray.
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-augusti-2011 vid 12:43
Postad av Sockerpajen Sockerpajen skrev:

På Hemmakväll i Lund hade alla de numrerade Pixarfilmerna pappfodral iallafall. Verkar vara lite blandat.

Vilken av butikerna? Hemmakväll har minst tre butiker i Lund.
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-augusti-2011 vid 12:49
Svar till alla:
Det var DVD:rna som hade pappfodral, kollade inte på Blu-Ray. Och det var Hemmakväll på Bankgatan, vet inte om det är likadant på de andra Hemmakväll i Lund men det hade inte förvånat mig om de hade samma utbud.
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-augusti-2011 vid 12:55
Jag är mest intresserad av filmerna på Blu-ray, så jag hoppas att det finns slip-case på dem. Hmm, ska kanske titta på Hemmakväll här hemma också...

Ändrad av Jeppe - 05-augusti-2011 vid 12:55
Till toppen
m4dd3 View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 29-juni-2011
var: Stockholm
Status: Offline
Poäng: 33
inläggsval inläggsval   Citera m4dd3 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-augusti-2011 vid 01:54
Om någon hittar något ställe som säljer blu-ray-filmerna med slipcase meddela gärna här. Kommer att kolla i några fler butiker imorgon, lördag. Men hittills har jag bara hittat dem på blu-ray på Mediamarkt, utan slipcase. Har även kollat på Elgiganten och Hemmakväll, vilka inte verkar sälja de numrerade filmerna mer än på dvd...konstigt nog.
Till toppen
rooney View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 20-april-2011
var: SE
Status: Offline
Poäng: 117
inläggsval inläggsval   Citera rooney Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-augusti-2011 vid 22:50
Är det konstaterat att blu-ray-utgåvorna ens finns med slipcase?
Till toppen
m4dd3 View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 29-juni-2011
var: Stockholm
Status: Offline
Poäng: 33
inläggsval inläggsval   Citera m4dd3 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-augusti-2011 vid 10:22
Jag utgår nu från att det inte finns slipcase till blu-ray-filmerna. Har i alla fall inte hittat det i någon butik jag gått till. Flera affärer har inte ens uppdaterat till de numrerade omslagen.
Till toppen
 Svara Svara Sida  123>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media