Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Tråd låstKanonstart för Pirates 4

 Svara Svara
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
Direct Link To This Post Tråd: Kanonstart för Pirates 4
    Postad: 24-maj-2011 vid 08:30
Pirates of the Caribbean: I främmande farvatten hade sin internationella premiär i helgen och gjorde fantastiska resultat. I Sverige öppnade filmen starkare än någon annan Disney-film gjort tidigare, och det är den näst största öppningen någonsin i den svenska filmhistorien. Filmen har dragit in totalt drygt 32 miljoner kronor under de fem första dagarna efter premiären i onsdags, den 18 maj.

Fansen över hela världen kunde inte få nog av filmen under premiärhelgen vilket har gjort Pirates of the Caribbean: I främmande farvatten till den största internationella öppningen någonsin med uppskattade globala biljettintäkter på mer än 345 miljoner dollar på bara fem dagar.

Källa: Disney
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Guybrush_Threepwood View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar
Bannad /Prox lol

Medlem sedan: 01-maj-2011
Status: Offline
Poäng: 45
Direct Link To This Post Postad: 24-maj-2011 vid 14:00
Strålande! Kul att se att Svenskarna inte helt saknar smak. Jag måste säga att jag var lite orolig över att den pretentiösa kritikerkårens världen över rörande enade sågning av en film som är mer än bara okej skulle avskräcka folm. Men det var ju förstås fånigt att tvivla en sekund på Captain Sparrows massiva fanbase världen över. Jag är inte en person som egentligen bryr mig ett skvatt om Box Office-siffror men när det kommer till filmer jag älskar ser jag gärna att de går bra (helst mycket bra) så att vi kan vara säkra på att regissörerna får fortsätta göra bra filmer och att filmeserier (där fler uppföljare faktiskt ÄR befogade) som POTC får fortlöpa. Nu var ju "On Stranger Tides" den "sämsta" filmen i serien hittills men jag känner absolut inte att det skulle betyda slutet på serien. Sju filmer har Depp sagt och sju filmer vill jag se bli till verklighet. Jag håller tummarna för att "On Stranger Tides" ska dra in minst lika mycket som "At World's End" och allra helst passera miljard-strecket. Inte för att den förtjänar det mer än AWE men för att jag inte vill se några tvivel på att "Pirates of the Caribbean V" kommer att segla in i biograferna våren 2013.

Är Depp en sell-out? Nej, han älskar bara Jack minst lika mycket som publiken och det märks i varje film att det är ren och skär glädje som driver honom till skillnad från många andra så-kallade skådespelare som drivs av girighet och storhetsvansinne.

Förresten, varför är vi bara tre personer som har skrivit i filmens tråd en hel vecka efter smygpremiären???
Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Avatar
Moderator - Memento Mori

Medlem sedan: 27-september-2004
Status: Offline
Poäng: 460
Direct Link To This Post Postad: 24-maj-2011 vid 23:21
För det är bara tre forumiter som har haft den sällsynt dåliga smaken att sponsra detta taffliga spektakel till money grabber?
"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
Direct Link To This Post Postad: 26-maj-2011 vid 22:57
Jag har saknat dina rappa kommentarer Proxi! 
Får dock vänta och se om jag håller med dig tills jag har sett filmen...
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Guybrush_Threepwood View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar
Bannad /Prox lol

Medlem sedan: 01-maj-2011
Status: Offline
Poäng: 45
Direct Link To This Post Postad: 08-juni-2011 vid 18:00
807 Miljoner dollar på mindre än tre veckor!!! Gösse! POTC V & VI är säkrade! Captain Jack Sparrow kommer att leva för evigt!

$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$


Ändrad av Guybrush_Threepwood - 08-juni-2011 vid 18:05
Till toppen
Guybrush_Threepwood View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar
Bannad /Prox lol

Medlem sedan: 01-maj-2011
Status: Offline
Poäng: 45
Direct Link To This Post Postad: 16-juni-2011 vid 12:00
En vecka och hundra miljoner dollar senare. 907 Miljoner på mindre än en månad!!! Fy pörsk! Det är inte illa. Tveksamt om den orkar med 93 miljoner till men vi håller tummarna. Jag går nog en tredje gång i helgen. Mer pirater åt folket!
Till toppen
Guybrush_Threepwood View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar
Bannad /Prox lol

Medlem sedan: 01-maj-2011
Status: Offline
Poäng: 45
Direct Link To This Post Postad: 24-juni-2011 vid 16:00
Och där passerade "On Stranger Tides" "At World's End"s box office-siffror (fast bara med $200.000) och slog sig därmed in på topp 10-listan över historiens mest inkomstbringande filmer med hittills 963,605,976 intjänade dollar. På topp 10-listan finns tre av fyra POTC-filmer och Alice in Wonderland. Depp har alltså fyra av sina filmer bland de mest framgångsrika i historien. På listan finns även Toy Story 3 vilket gör att halva listan består av Disney-producerade filmer. Inte illa!
Till toppen
Guybrush_Threepwood View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar
Bannad /Prox lol

Medlem sedan: 01-maj-2011
Status: Offline
Poäng: 45
Direct Link To This Post Postad: 04-juli-2011 vid 10:00
Inte bara en kanonstart utan även en KANON-runda!!! "On Stranger Tides" passerade i helgen MILJARD-strecket och har nu dragit in över $1,007,703,000!!! Filmen ligger nu på sjunde plats över de mest inkomstbringande filmerna någonsin! Jag är ganska nöjd med resultatet. Då håller vi tummarna för att "Pirates of the Caribbean V" slår "Dead Man's Chest"s siffror. Och i Burtons regi skulle jag säga att chansen inte är liten. Undrar vad som krävs för att en pirat-film ska knäcka Avaturd...
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
Direct Link To This Post Postad: 04-juli-2011 vid 14:59
Själv hoppas jag innerligt att Rob Marshall återkommer i POTC 5 som regissör. Jag tycker han gjorde ett alldeles utmärkt arbete med 4an. 
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Guybrush_Threepwood View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar
Bannad /Prox lol

Medlem sedan: 01-maj-2011
Status: Offline
Poäng: 45
Direct Link To This Post Postad: 04-juli-2011 vid 18:00
Jag säger absolut inte att Marshall var ett dåligt (om än otippat) val av regissör. Men jag känner att han saknar den barnsliga lekfullhet som lyser igenom Verbinskis regi. Marshall är lite stelare. Men det är inte därför jag hoppas att Marshall skall bytas ut inför nästa del i serien, det finns många anledningar. Den främsta är att jag tycker att från och med nu ska varje film ha en egen regissör som sätter sin egen prägel på varje kapitel. En annan är att det är en gammal dröm att få se en skruvad pirat-film signerad Tim Burton. Och eftersom jag är en av de få personer i världen som fortfarande anser honom vara ett geni så lyssnar jag inte på det örat när protesterna från anti-Burton-kommitén börjar hagla. Andra regisörer jag skulle vilja se göra POTC är Guillermo del Toro, Terry Gilliam och Guy Ritchie vars Sherlock Holmes praktiskt taget kan ses som en avlägsen spin-off på POTC.
Till toppen
Guybrush_Threepwood View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar
Bannad /Prox lol

Medlem sedan: 01-maj-2011
Status: Offline
Poäng: 45
Direct Link To This Post Postad: 20-juli-2011 vid 12:00
On Stranger Tides passerade under helgen Alice in Wonderland's fantastiska siffror och har därmed tagit platsen som den sjätte mest inkomstbringande filmen i historien med sina
$1,028,836,920! Siktet är nu inställt på Toy Story 3 men det är nog ett äventyr för stort till och med för Jack Sparrow. Ytterligare 35 miljoner känns något övermäktigt. Om de korkade och lata amerikanerna hade dragit sitt strå till stacken hade vi pimplat rom vid sidan av Dead Man's Chest nu.

.

Tyvärr känns inte dessa gigantiska summor lika speciella när värdelöst avskräde som Transformers 3 drar in 700 miljoner på tio dagar och överhypade Potter plöjer nästan en halv miljard över helgen. Helt sjukt!

Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media