Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Disney Friends

 Svara Svara
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Guybrush_Threepwood View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar
Bannad /Prox lol

Medlem sedan: 01-maj-2011
Status: Offline
Poäng: 45
inläggsval inläggsval   Citera Guybrush_Threepwood Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Disney Friends
    Postad: 03-maj-2011 vid 19:00
Jag hade ingen aning om vad man bör förvänta sig av det här spelet när jag köpte det förra hösten. Det blev liggandes med plasten obruten fram tills i lördags då jag hörde Rafikis röst i huvudet; "Tiden är inne." Då visste jag att detta var dagen då plasten skulle brytas och jag skulle få reda på vad det var jag hade köpt. Jag blev positivt överraskad, även om jag inte hade några som helst förväntningar. Spelet börjar med att Tinkerbell knackar på spelarens fönster och berättar att man ska följa med henne. Okej då, lite älvguldstoft senare så flyger man tillsammans med Peter Pans sidekick. Det här börjar bra! Efter en kort stund kommer man till Tinkerbells favortit-plats, en groovy glänta full med stora svampar. Där får man som spelare berätta för Tink vad man heter och bekräfta vilken tid och datum det är. Sedan bär det av vidare till Disney Castle! Upp till ett av de många tornen bär det och där får spelaren reda på att han/hon är utvald till att bli en "guardian". Utan vidare förklaring blir man inbjuden genom en dörr. Där inne upptäcker jag att jag befinner mig i en enorm spelautomat med en klo hängande i taket. Jag möts av en grön liten varelse med tre ögon och en antenn på huvudet. Supermysigt!

Därefter genomgår man sin utbildning för att bli en "guardian" som man får förklarat för sig är en speciell person vars uppgift är att hjälpa invånarna i de olika världarna. Efter en liten stunds pratande, lekande och kittlande så är man klar med sin utbildning och redo för sitt första uppdrag.

Tillbaka ut genom dörren möts man av Tinkerbell som visar en runt i tornet och visar ens egen kammare och förklarar att varje dörr i tornet leder till en särskild värld. I Tinks eget rum kan man köpa saker för guld man hittar och tjänar på sina olika uppdrag. Utan vidare grubblande går jag genom den enda dörren, förrutom den första, som är olåst. Där i en vacker skogsglänta möts man av en bekant blå, koala-liknande varelse, Stitch! Efter att ha bekantat sig med honom en stund så följer jag med honom till en strand. Där möter vi Pleakley som vill ha hjälp med att hålla en stor eld vid liv för att hålla myggorna borta(?). Och ungefär där är jag nu. Har inte spelat det sedan i lördags, men det lilla jag har sett gillar jag. Man kan bokstavligen prata med Disney-vännerna genom NDS:ens mikrofon och använder stylusen till att plocka upp objekt, kittla/knuffa/peta på karaktärerna. Jag kommer att återkomma med en mer utförlig recension när jag har klarat spelet, men det lilla jag har sett hittills är ett mysigt och charmigt litet ävenyrs/roll-spel som jag tror ska kunna roa de flesta inbitna Disney-fanatiker.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-oktober-2017 vid 16:55
Det har ju för pörskan gått över fem år sedan man senast petade på det här spelet!
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media