Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Modig (Brave)

 Svara Svara Sida  12>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
enyamatrix1991 View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 03-april-2011
var: Enköping
Status: Offline
Poäng: 12
inläggsval inläggsval   Citera enyamatrix1991 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Modig (Brave)
    Postad: 25-april-2011 vid 12:58
SmileÄr det någon mer än jag som är ntresserad på den nya Disney filmen Brave ???  Wink



Filmen kommer ut 2012 och handlar om en upprorisk ung Prinsessa från skottland, som heter Merida????och kan skjuta pilbåge. Hon verkar strunta i en av de traditionella riterna som dom har och oavsiktligt släpper lös ett förfärligt ont väsen Shocked



Bilden nerantill föreställer Kung Fergus Drottning Elinor och kanske 3 små bröder , prinsessan Merida är nog längst till höger.




Ändrad av enyamatrix1991 - 25-april-2011 vid 12:59
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-april-2011 vid 16:05
Oj, jag har funderat över vad den handlar om länge, och tyckt att det verkar lite intressant. Men dessa bilder gör mig verkligen intresserad. Då har man ännu en film att se fram emot nu då :)
Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-april-2012 vid 12:21
Här kommer lite mer info - samt en ny trailer - till alla er som är intresserade av filmen:

"Blathering blatherskite!"

Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-maj-2012 vid 10:42
Här kommer den första svenska Affischen ^_^


"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
jordgubbsanka View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 12-december-2011
var: Östersund
Status: Offline
Poäng: 304
inläggsval inläggsval   Citera jordgubbsanka Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-maj-2012 vid 16:18
Vilka fler är inte förtjusta i titeln? "Brave" låter väl ok, men "Modig"... Visst, det är en logisk översättning, men jag gillar det inte. Varför inte "The bear and the bow"? Den titeln var ju mycket bättre, och jag tvivlar på att filmen döptes om för att locka båda könen som i Rapunzel-fallet....
"The bear and the bow" hade väl antgligen också låtit bättre på svenska än "Modig"...


Ändrad av jordgubbsanka - 10-maj-2012 vid 21:33
Hope, faith, love. <3
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-maj-2012 vid 22:52
Jag tror jag redan har skrivit det här i någon annan tråd, men jag tar det igen :)
Jag är inte alls så förtjust i Modig. Det låter inte alls lika bra som Brave, jag hade tyckt att Mod hade varit en bättre titel. Det känns liksom lite mer likt Brave, även fast det inte är helt korrekt översatt :)
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-maj-2012 vid 23:35
Jag tycker nog att "Tapper" hade varit en trevligare översättning...
Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-juni-2012 vid 13:56
Den första trailern med svenskt tal:


Själv kan jag inte påstå att jag är direkt nöjd med insatserna från de svenska röstskådespelarna. I synnerhet Amy Daimond låter väldigt oengagerad i mina öron. 
"Blathering blatherskite!"

Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-juni-2012 vid 23:33
Postad av Trubaduren Trubaduren skrev:

I synnerhet Amy Daimond låter väldigt oengagerad i mina öron.
Jag håller med. De andra var det absolut inget fel på, men huvudrollen är ju tyvärr viktigast.

Man kan ju hoppas att detta inte är det slutgiltiga, och att hon gör bättre i från sig i den fullständiga filmen.
Till toppen
Agrabah View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 27-december-2011
Status: Offline
Poäng: 285
inläggsval inläggsval   Citera Agrabah Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-augusti-2012 vid 18:29
Imorgon ska jag se Modig på bio!! Smile
Varmt välkommen att besöka min Disney blogg: http://nouw.com/sacredgold
Till toppen
Agrabah View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 27-december-2011
Status: Offline
Poäng: 285
inläggsval inläggsval   Citera Agrabah Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-augusti-2012 vid 18:35
Har precis kommit hem från bion. Jag tyckte att Modig var jättebra!!Big smile Handlingen var väldigt bra även om den påminde mycket om Björnbröder. Sångerna var också bra men nåt som tyckte var konstigt var att den sista sången i slutet av filmen var på engelska medan resten av sångerna var på svenska. Varför hade de inte den sången också på svenska om de nu har översatt alla andra sånger i filmen? De svenska rösterna var väldigt bra. Elisabet Carlsson var väldigt bra som drottning Ellinor. Ewa Fröling som häxan var ett mycket bra val. Tyvärr kände jag inte igen alla de svenska rösterna i filmen. Men de som jag kände igen var Charlotte Ardai-Jennefors som Maudie och Kim Sulocki som Wee Dingwall. Utav alla de svenska rösterna så var Amy Diamond inte en av de bästa. Hon var bra, men brast ibland i inlevelsen tyckte jag. I vissa scener är hon jättebra och i vissa scener lite dålig. Men hon förstör INTE upplevelsen i filmen.
 
Jag tycker att Modig är en jättebra film men inte en utav Pixars ALLRA bästa.Smile
Vad tycker ni om filmen?


Ändrad av Agrabah - 31-augusti-2012 vid 18:37
Varmt välkommen att besöka min Disney blogg: http://nouw.com/sacredgold
Till toppen
LeChuck. View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 01-augusti-2011
var: Tri-Island Area
Status: Offline
Poäng: 220
inläggsval inläggsval   Citera LeChuck. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-augusti-2012 vid 21:13
Såg den för ett par timmar sedan (tyvärr på svenska). Den var okej. Kändes inte alls som en Pixar-film på något sätt och vis (ändå är den ljusår bättre än Cars-skräpet) och handlingen var ju mest ett hopkok av Björnbröder och Mulan. Filmen saknade en ordentlig antagonist, jag satt länge och väntade på att en härligt elak Disney-skurk skulle presenteras men det uteblev.

De svenska rösterna var okej överlag, Diamond gjorde väl en hygglig insats antar jag, men jag önskar verkligen att jag bodde i en stad där man fick välja själv vilket språk man ska se filmer på.

Det bästa med filmen är utan tvivel hur vacker den är. Naturen och de robusta slottsmiljöerna ser fantastiska ut och jag önskar att de hade fyllts med en mer intressant intrig och fler intressanta karaktärer. Det fanns förvisso en hel del färgstarka figurer men de hamnade i bakgrunden och fick på tok för lite plats.
Hade hoppats på åtminsonde lite tomtar och troll i de lummiga skogarna men det fanns det förstås inte några heller.

Nja, hade hoppats på mer av den här filmen. Då var "Tangled" en mycket bättre "sago"-film, "Puss in Boots" också för den delen.

Jag längtar efter att få se "Brave" på engelska då jag vet att mycket gick till spillo i och med det torftiga språk vi kalla svenska.

Jag ger "Brave" en ljummen 3 av 5 som kanske blir lite varmare om jag får se filmen som den ska ses.


Just ja! 3D:n var ganska obetydlig, även där slår "Tangled" "Brave" på fingrarna... och "Puss in Boots" också.
Till toppen
LeChuck. View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 01-augusti-2011
var: Tri-Island Area
Status: Offline
Poäng: 220
inläggsval inläggsval   Citera LeChuck. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-september-2012 vid 17:20
Oj! Det har nu gått en vecka sedan premiären. Är det verkligen ingen som har någonting att säga om Brave?
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-september-2012 vid 17:27
Jag har inte haft tid att se den, har varit en stökig vecka. Men jag hoppas kunna se den snart innan jag åker på 1 veckas semester.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-september-2012 vid 19:53
Den går bara på svenska här och/eller i 3D. Har ingen lust att se något av dem. 

Blir kanske en tur till Göteborg i så fall, eller så blir det svenskt tal. Har inte bestämt mig än. Men vill väldigt gärna se den! 
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Jappmannen View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 28-mars-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 106
inläggsval inläggsval   Citera Jappmannen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-september-2012 vid 10:57
Tycker den varbra. "Trots" att den var på svenska. Vi ska bevara vår dubbning. Just Sverige har en fantastisk dubbningskultur och historia och så dåligt var det inte. Ser fram emot att sen den på Engelska. Någon som vet releasedatum på DVD/Blu-ray?(USA)
Vad vore diner utan lite musik?
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-september-2012 vid 16:29
Postad av Jappmannen Jappmannen skrev:

Någon som vet releasedatum på DVD/Blu-ray?(USA)

13 november.
Till toppen
LeChuck. View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 01-augusti-2011
var: Tri-Island Area
Status: Offline
Poäng: 220
inläggsval inläggsval   Citera LeChuck. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-september-2012 vid 18:30
"Vi ska bevara vår dubbning."
Eh... nej. Dubbningen har spårat ur fullständigt i Sverige och det tycks allt vanligare att man väljer att inte ens visa animerad film med orginalspråket. Man vet att det har gått för långt när man börjar dubba Star Wars.
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-september-2012 vid 16:17
Är filmen Pixar aktig? Får känslan av att det är mer en Disney film än Pixar. (Ni vet vad jag menar...)

Bara intresserad på grund av den lilla anledningen till att jag egentligen inte får något grepp om filmen.
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
LeChuck. View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 01-augusti-2011
var: Tri-Island Area
Status: Offline
Poäng: 220
inläggsval inläggsval   Citera LeChuck. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-september-2012 vid 19:03
Som jag skrev i min "recension" här ovan känns den inte som en Pixar-film för fem öre. Inget av den uppfinningsrika finurlighet som många av deras bättre filmer lyser med finns i filmen och överlag tycker jag inte precis den känns särskilt "Disney" heller. Om det inte vore för att den var så snygg skulle jag nästan tro att den kom från en helt annan studio.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-september-2012 vid 18:57
Var och såg den idag i 3D. Tyckte den var jättebra. Bra handling och bra gjord.
Till toppen
LeChuck. View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 01-augusti-2011
var: Tri-Island Area
Status: Offline
Poäng: 220
inläggsval inläggsval   Citera LeChuck. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-september-2012 vid 19:42
På vilket sätt var den "jättebra"? Jättebra tycks vara ett ord som slängs omkring väldigt ofta nuförtiden.
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-november-2012 vid 14:08
Efter nästan fem år (känns det som) har jag äntligen sett Brave, på engelska dessutom. 

(Kan innehålla spår av spoilers.) 

Filmen var inte som jag trodde att den skulle vara och det är något bra. 
Jag trodde att hon skulle göra världens revolt och rymma ut på äventyr och hitta sig själv och besegra all ondska i hela världen, typ. 

Men jag blev positivt överraskad av Merida! Jag är väldigt glad att hon inte hade en sådan personlighet som jag trodde att hon skulle ha, en sån där överlägsen "I do whatever I want"- attityd. 
(Älskade att hon och hennes pappa satt och gjorde narr av alla prinsar... hehe.)
Hon var givetvis inte perfekt, men eftersom jag trodde att hon skulle vara mycket värre så har jag svårt för att säga något dåligt just nu. 
  Sen vet inte riktigt vad som hände när hon sköt pilen mitt i tu.. det är väldigt bra sätt att visa hur skicklig hon var men... har vi inte redan sett det i en annan film? (Robin Hood, lika bra att skriva ut det.) 

Handlingen var helt okej, den var väldigt enkel. Nästan lite för enkel. Som någon skrev tidigare så satt man ju och väntade på den där skurken som aldrig kom. (Nej, jag räknar inte björnprinsen som en skurk.) 

I alla fall, den kändes inte som en Pixar film. Vilket kanske är bra på ett sätt. Den var underhållande och jag vet att många barn som jag känner älskar filmen. 
Animationen var väldigt vacker, den hade roliga, sorgliga och spännande scener. Den hade ett hjärta som många Pixar filmer har och jag älskade dialekterna! 

Men den var inte perfekt, det kändes som att storyn var lite tunn, karaktärerna kändes inte så nyskapande... det känns som att det var ett ihop plock av en massa andra Disneyfilmer. Kan nämna fem stycken som jag såg spår hyfsat tydligt av och det finns säkert mer. 

Det är en helt okej, mysig, familjefilm! skulle rekommendera folk att titta på den. 7/10 tror jag att jag kan slå till med... 6,5 kanske... men känner mig generös idag. 

En sak dock, de tre pojkarna.. var det hennes syskon eller kusiner? De nämner det i filmen men jag satt väl i andra tankar just då...
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-november-2012 vid 19:10
Jag började se Brave / Modig på planet till Los Angeles för en dryg månad sen. Men jag gav upp efter 5-10 minuter. En kombination av dåliga förutsättningar gjorde att jag inte hade något utbyte av filmen den gången. Jag har en lätt hörselnedsättning, och ljudnivån i planet gjorde det svårt att uppfatta den dialektala engelska som pratades. Inte ens på högsta volym i lurarna hörde jag hela dialogen. Men filmen är säkert inte dålig, och jag ska ge den en ny chans när jag får hem den amerikanska Blu-rayutgåvan om en eller ett par veckor.

Det är märkligt att underhållningen i flygplan inte håller jämna steg med de mest basala funktioner som vi är vana vid från DVD, som att välja undertexter. Det fanns enstaka filmer i menyn som var textade på engelska, men det var då helt separata versioner av filmerna med "inbrända" texter. Istället för Brave valde jag Pirates - Band of Misfits som fanns i en textad utgåva. Filmen börjar lite trevande, men ganska snart slår den ut i en hel bukett underbart parodisk komik. Men det är en helt annan historia...
Till toppen
92juar View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 24-maj-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 226
inläggsval inläggsval   Citera 92juar Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-december-2012 vid 00:13
Jag tyckte att filmen var helt okej faktiskt.

Jag gillar verkligen att de handlade mycket om hennes mamma. Mammorna brukar alltid vara i bakgrunden i de flesta filmer men inte i denna de tyckte jag var väldigt härligt. De var en dotter-mamma relation inte, dotter-pappa eller prinsessa-styvmor.

Blev förvånad över slutet hade inbillat mig ett annat men blev glad över slutet ändå :)
Fjärtiska flytande två års studie på gymnasiet....
Till toppen
ilovedisneyforever View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 16-januari-2014
Status: Offline
Poäng: 28
inläggsval inläggsval   Citera ilovedisneyforever Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-juni-2014 vid 02:49
Såg Modig nyligen, var en riktigt bra film, fin sensmoral, och jag verkligen älskar kemin mellan Merida och hennes mamma som byggs upp under filmens gång.

Måste också säga att Amy Diamond gjorde ett riktigt bra jobb som Merida i den svenska dubbning Thumbs Up
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-augusti-2015 vid 00:00
Läste precis min recension från 2012 och har väl inte ändrat mig så mycket men jag måste ändå fråga folket här.

Ofta när jag söker omkring på internet så dyker samma sak upp: en hel del människor tycker att Merida är en bättre role model till deras barn (eller barn i allmänhet) för att hon inte lever sitt liv efter en man. Hon är självständig och yadda yadda. Ni vet säkert vad jag menar. 

Nu till min fråga; är det verkligen så? 

Varför skulle Merida vara en bättre förebild än Askungen? Askungen levde under hemska förhållanden hela sitt liv. Men ändå, slutade hon aldrig att drömma eller ge upp tanken på ett bättre liv. Är inte det bra?

Merida förgiftar hennes mamma (frivilligt!) och ingen bryr sig men god forbid att Ariel ger upp sin röst för att bli människa tillsammans med Eric, något hon ville bli långt innan hon ens träffade honom. 

Är det just att Merida inte har någon man som folk köper? 
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Jappmannen View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 28-mars-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 106
inläggsval inläggsval   Citera Jappmannen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-augusti-2015 vid 09:20
Vet inte riktigt om Askungen eller Merida är förebilder men hela grejen med Brave är att vara modig nog att säga ifrån och gå emot normen. I de flesta fairytales MÅSTE prinsar och prinsessor bli bortgifta men Merida är en av de få som bryter traditionen. Jag gissar att det är därför hon fick ett så stort genomslag. När det dessutom är levererat i ett klassiskt Pixar-paket med jordnära humor så blir det svårt att inte falla för Brave och Merida. Jag tillhör dem som fallit.
Vad vore diner utan lite musik?
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-augusti-2015 vid 23:44
Postad av Jappmannen Jappmannen skrev:

Vet inte riktigt om Askungen eller Merida är förebilder men hela grejen med Brave är att vara modig nog att säga ifrån och gå emot normen. I de flesta fairytales MÅSTE prinsar och prinsessor bli bortgifta men Merida är en av de få som bryter traditionen. Jag gissar att det är därför hon fick ett så stort genomslag. När det dessutom är levererat i ett klassiskt Pixar-paket med jordnära humor så blir det svårt att inte falla för Brave och Merida. Jag tillhör dem som fallit.


Det är nog just det med, jag tycker inte att Merida är modigt. Visst, hon är lite rebellisk men tycker inte att hon gör något modigt. Som sagt; hon förgiftar hennes mamma och sen ber hon inte ens om ursäkt. Jag har många problem med Merida (har jag insett) tycker inte om karaktären särskilt mycket. 
Det ironiska är kanske att jag älskar Merida på Disneyland/world. Hon är en av de roligaste karaktärerna i parkerna... men inte i filmen. 


Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Jappmannen View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 28-mars-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 106
inläggsval inläggsval   Citera Jappmannen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-augusti-2015 vid 08:17
Så du tycker inte det är ett dugg modigt att trotsa ett helt kungarike och gå emot normen? Dessutom känns det lite som att hon ber om ursäkt när hon gör allt för att rädda sin mors liv (vilket också skulle kunna ses som modigt) och sedan säger att hon älskar henne. Du menar alltså att Pixar inte har ett enda bra skäl att ge filmen titeln Brave?
Vad vore diner utan lite musik?
Till toppen
 Svara Svara Sida  12>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media