Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Två varelser som reser till månen. Titel?

 Svara Svara
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Rob View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 20-april-2011
Status: Offline
Poäng: 1
inläggsval inläggsval   Citera Rob Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Två varelser som reser till månen. Titel?
    Postad: 20-april-2011 vid 14:12
Hej. Har länge tänkt på vad denhär serien heter, men kommer inte på namnet!!

Serien visades på Jetix för nått år sedan (inte Disney!) och handlade om två varelser; en pappa och ett barn.. sen kommer jag även ihåg att dom satte sig i en soffa och reste till månen(?!) och där så hade dom kul me andra varelser och så reste dom tillbaka till Jorden. Vet någon titeln på denna serie? Tror att den visades vid år 2007 innan Jetix ersattes av DXD.

PS. Låter aningen konstigt... LOL  /Rob.
Till toppen
Lucky_#_One View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar
Persona non grata

Medlem sedan: 18-april-2011
var: Bluffonien
Status: Offline
Poäng: 5
inläggsval inläggsval   Citera Lucky_#_One Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-april-2011 vid 20:03

Halloj! Är ny här jag med, så jag passar på att vara hjälpsam det första jag gör! Serien du tänker på är Tiny Planets. Varelserna hetter Bing och Bong (tror jag) och jag är ganska säker på att de inte var släkt med varandra. De reste mycket riktigt i en soffa genom rymden men aldrig (såvitt jag vet) till våran måne. Jag saknar serien väldigt mycket då jag upplevde den som både underhållande och ganska meditativ. Finns en hel del klipp från serien på youtube, men utan Louise Raeders väna berättarröst är serien dessvärre inte densamma.


Hoppas det var till någon hjälp.

Glada hälsningar Charlie.
Till toppen
Rob View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 20-april-2011
Status: Offline
Poäng: 1
inläggsval inläggsval   Citera Rob Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-april-2011 vid 21:08
Tusen tack! /Rob.
Till toppen
Flynn Rider View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 10-april-2017
var: Corona
Status: Offline
Poäng: -3842
inläggsval inläggsval   Citera Flynn Rider Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-maj-2017 vid 16:38
Åh! Om man kunde få se Tiny Planets på svenska igen. Sjuka nostalgi-chocken det skulle vara.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-maj-2017 vid 09:56
Kultklassiker.

Undrar om Rob fick se serien igen.
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media