Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Tråd låstMilos flop stoppar Yellow Submarine

 Svara Svara
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
Direct Link To This Post Tråd: Milos flop stoppar Yellow Submarine
    Postad: 18-mars-2011 vid 23:26
Robert Zemeckis senaste film, Milo mot Mars (Mars needs moms) har tydligen floppat totalt. Med en kostnad på 150 miljoner amerikanska dollar så har den bara lyckats dra in 6,9 miljoner dollar under sin premiäröppning, så håller den på att bli en av de största ekonomiska flopparna i Hollywoods historia. Detta har lett till svårigheter mellan Disney och Zemeckis och det verkar nu som om den kommande re-maken av Yellow Submarine, som skulle använda sig av Motion capture liksom Milo mot mars, nu är stoppad. Tydligen har Yellow Submarine varit i kris innan och tydligen blev misslyckandet med Milo mot Mars sista droppen.

Detta kan även medföra en osäker framtid för den planerade uppföljaren till Vem satte dit Roger Rabbit.

Källa: Hollywood reporter

"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 295
Direct Link To This Post Postad: 19-mars-2011 vid 08:16
Synd, hade velat se vad de gjorde med Yellow Submarine ... frågan är hur bra den egentligen skulle ha varit utan beatles.
"Jag vet att det är en sten, jag vet, men för ögonblicket kan vi låtsas att det är ett frö; vi använder fantasin lite."
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
Direct Link To This Post Postad: 19-mars-2011 vid 11:13
Zemeckis kan fortfarande ta Yellow Submarine till en annan Studio om han så vill.
Jag tycker det är bra att Zemeckis med sin fanatiska användning av Motion capture får sig en knäpp på näsan. Jag tycker att Motion capture inte riktigt är mogen för animerade filmer som strävar efter att vara realistiska. Det är nånting i rörelserna som ger mig en bitter eftersmak.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media