Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Mobilsida/iPhone app?

 Svara Svara
Författare
 Betyg: Toppbetyg: 1 Röster, Medel 1,00  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Blunder View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 09-september-2006
Status: Offline
Poäng: 95
inläggsval inläggsval   Citera Blunder Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Mobilsida/iPhone app?
    Postad: 29-augusti-2010 vid 19:47
Brukar besöka sidan från min iPhone4 ibland och det är rätt jobbigt att behöva ladda alla saker på sidan/forumet och scrolla hela tiden, så undrar om det är planerat eller tänkt att göra en mobilvariant av Magicmovies, eller ännu bättre en iPhone app? Kanske inte hela hemsidan, utan forumet är väl det jag tänker på mest.

Vissa forum har ju inbyggd mobilversion/sida som bara behöver aktiveras via admininställningarna, men vet inte om Web Wiz forums har det? Smile


Ändrad av Blunder - 29-augusti-2010 vid 19:50
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-augusti-2010 vid 20:18
Jag har flera gånger funderat på idén att skapa en mobilanpassad version av sidan. Men jag vet inte hur många som skulle ha nytta av det. Jag tänkte också göra en app för det till iPhone ett tag. Men jag insåg snabbt att jag absolut inte har tid att gör något sådant.

WebWiz har ingen mobil-version av forumapplikationen men det är möjligt att det kommer nått sådant någon gång i framtiden.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Blunder View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 09-september-2006
Status: Offline
Poäng: 95
inläggsval inläggsval   Citera Blunder Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-augusti-2010 vid 20:36
Ah, jo det är kanske inte så värst många som skulle ha användning för det, har ingen koll på sidans besök etc. Skadade inte att fråga iaf, och nu vet jag hur det ligger till = )

Det är egentligen inte hela världen att browsa från telefonen, så får väl fortsätta med det Wink
Till toppen
kung-triton View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 08-augusti-2006
Status: Offline
Poäng: 278
inläggsval inläggsval   Citera kung-triton Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-juli-2014 vid 16:12
Jag upplever däremot problem när jag besöker sidan från min iPhone. Man liksom fastnar när man läser inlägg i forumet och kan inte zooma ut och se hela sidan. En app hade varit toppen, men förstår att det kanske inte är det lättaste att fixa!
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-juli-2014 vid 20:34
Postad av kung-triton kung-triton skrev:

Jag upplever däremot problem när jag besöker sidan från min iPhone. Man liksom fastnar när man läser inlägg i forumet och kan inte zooma ut och se hela sidan. En app hade varit toppen, men förstår att det kanske inte är det lättaste att fixa!

Är det inte så att det du ser är just mobilversionen av Web Wiz Forums? Om du scrollar ner längst ner på sidan finns ett menyval "Visa i Mobil / Klassisk". Om du väljer klassisk kommer sidan att se ut precis som du är van vid när du besöker den från en dator. Mobilversionen ger lite större text och tar bort en del information på sidan.


Ändrad av Anders M Olsson - 27-juli-2014 vid 20:34
Till toppen
kung-triton View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 08-augusti-2006
Status: Offline
Poäng: 278
inläggsval inläggsval   Citera kung-triton Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-juli-2014 vid 21:11
Postad av Anders M Olsson Anders M Olsson skrev:


Är det inte så att det du ser är just mobilversionen av Web Wiz Forums? Om du scrollar ner längst ner på sidan finns ett menyval "Visa i Mobil / Klassisk".

Nej när jag går in på sidan ser den ut precis som den gör på datorn, men direkt när jag klickar på forumet zoomar den in och när jag försöker zooma ut "studsar" den bara tillbaka. Och det finns inget val längst ner på sidan :/ finns det någon speciell länk så man kommer direkt in på mobilversionen, för den har jag aldrig fått upp. Det kanske skulle funkat bättre :)
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-juli-2014 vid 23:59
Jag har testat både på en iPad och en Androidtelefon. I båda fallen zoomar den in som du beskriver i läget mobil. Men inte i läget klassisk. Menyvalet finns där både på min padda och min telefon. Har tyvärr ingen iPhone att testa med. Möjligen kan du testa med att lägga in &MobileView=off eller on i slutet av urlen och se om det gör någon skillnad. Så här t.ex:
http://magicmovies.se/disneyssion/forum_posts.asp?TID=1672&MobileView=on
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-juli-2014 vid 17:31
Jag har funderat lite. Kanske jag skulle kunna göra en spegling av forumdelen av sidan som jag sen applicerar till den nya designen av sidan som jag arbetade på tidigare som är responsive. Skulle kunna vara en intressant utmaning och testa lite av de mina nya färdigheter med HTML/CSS (Jag förnekar inte att koden för denna sida har blivit något föråldrad).

Vi får se hur jag gör. Finns så mycket man vill göra men så lite tid :P
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
kung-triton View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 08-augusti-2006
Status: Offline
Poäng: 278
inläggsval inläggsval   Citera kung-triton Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-juli-2014 vid 21:17
Ok, känner mig lite dum för nu hittade jag det. Letade allra längst ner på sidan, och så var det så svårt att se när allt var inzoomat. Men nu löste det sig!

Postad av Adrina Adrina skrev:

Jag har funderat lite. Kanske jag skulle kunna göra en spegling av forumdelen av sidan som jag sen applicerar till den nya designen av sidan som jag arbetade på tidigare som är responsive. Skulle kunna vara en intressant utmaning och testa lite av de mina nya färdigheter med HTML/CSS (Jag förnekar inte att koden för denna sida har blivit något föråldrad).

Vi får se hur jag gör. Finns så mycket man vill göra men så lite tid :P

Ja det hade varit roligt, ser jättemycket fram emot den nya designen av sidan! Är inte helt 100 på koder och sånt men hade gärna hjälpt till om det hade behövts! Tyckte det var bra att du la ut förslaget här på forumet så man iallafall fick tycka till :) 
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-december-2014 vid 17:39
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media