Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Nya Äventyr Med Nalle Puh

 Svara Svara Sida  12>
Författare
 Betyg: Toppbetyg: 1 Röster, Medel 5,00  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Änglahund View Drop Down
Springschas
Springschas


Medlem sedan: 05-april-2017
Status: Offline
Poäng: 7
inläggsval inläggsval   Citera Änglahund Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Nya Äventyr Med Nalle Puh
    Postad: 07-april-2019 vid 23:08
Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:

Fick ett infall och såg några avsnitt på finska!
Hmmm... det var intressant.
Känns inte som att humorn fungerar på finska.
Vet inte hur ironi uppfattas i deras kultur.

Finska? 

Det var underligt. Hur kom du på den idén?
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-april-2019 vid 19:15
Fick ett infall och såg några avsnitt på finska!
Hmmm... det var intressant.
Känns inte som att humorn fungerar på finska.
Vet inte hur ironi uppfattas i deras kultur.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-april-2019 vid 22:45
Såg givetvis idag det förtjusande avsnittet "April Pooh".
Mycket humor och värme inpressat på de få minuterna.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-februari-2019 vid 12:21
Peter Wanngren spöar Hellberg och Lydahl med båda händerna på ryggen.

Peter kommer alltid vara Sveriges Tiger.
Till toppen
TonyTonka View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 13-juli-2018
var: Kungälv
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera TonyTonka Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-februari-2019 vid 23:37
Älskar den här serien och har gjort det sedan jag var barn. Big smile

Den här serien har grym bakgrundsmusik, bra karaktärer och avsnitt som man blir glad och varm av. Smile

Trots att jag tycker att både Thomas Hellberg och Roffe Lydahl är bättre som Tigger än Peter Wanngren så kan jag inte förneka att både han och Olli Markenros har viss nostalgi i sig.^^


Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-augusti-2018 vid 21:32
Postad av Xfinger Xfinger skrev:

Mail ? ;)



Vi har mycket att diskutera, kamrat.

pulp_fiction47@hotmail.co,
Till toppen
Xfinger View Drop Down
Springschas
Springschas


Medlem sedan: 17-juni-2018
Status: Offline
Poäng: 22
inläggsval inläggsval   Citera Xfinger Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-augusti-2018 vid 06:56
Mail bokolle? ;)
Till toppen
bokolle View Drop Down
Nykomling
Nykomling


Medlem sedan: 01-augusti-2018
Status: Offline
Poäng: 1
inläggsval inläggsval   Citera bokolle Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-augusti-2018 vid 05:48
Jag kommer rikligt belöna den som kan fixa alla avsnitten åt mig. Detta kan vara den bästa serien som någonsin producerats.


Ändrad av bokolle - 01-augusti-2018 vid 05:50
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-juli-2018 vid 10:11
Såg nyss "The Good, The Bad and The Tigger".
Wah! Så klassiskt.

Tänk att det finns två avsnitt med Western-tema i den här serien...
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-juni-2018 vid 11:15
Kollar lite spontant igenom serien på originalspråket de sista veckorna.
Så avkopplande.
Till toppen
Guybrush/Threepwood View Drop Down
Nykomling
Nykomling


Medlem sedan: 01-maj-2018
var: Tri-IslandArea
Status: Offline
Poäng: -9866
inläggsval inläggsval   Citera Guybrush/Threepwood Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-maj-2018 vid 19:12
Gah! Nu blev jag sugen på ett par avsnitt!
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-februari-2018 vid 18:32
Glömde bort att detta är den officiella "The New Adventures of Winnie The Pooh"-tråden...

"I'm Cuuuuupiiiid!"
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-oktober-2017 vid 18:30
Såg häromveckan DVD:n "Spökligt Roligt" som innehåller flera kanonepisoder.
"Franken-Puh" skrämde mig när jag var liten, förmodligen (tyvärr) det närmaste Tim Burton's Winnie the Pooh vi någonsin kommer.
"Nasse Blir Riddare" är också det ett avsnitt som gav mig sköna, kalla kårar på dagistiden. Drak-Ior är fan scary!
"Things That Go Piglet in The Night", när Tiger ska lära Ior att gunga mitt natten är också hysteriskt roligt.

Allt som allt, denna DVD med skräcktema är ett måste i varje Puh-fans samling!
Den innehåller ju också klassikern "Boo To You Too, Winnie the Pooh".
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-september-2017 vid 15:00
Igår såg jag spontant avsnittet "Good-bye Mr. Pooh" som är ett av de som väcker mest nostalgi. Finns så många bra skämt och citat i det.

Puh kommer tillbaka efter att ha varit "bortrest" i två minuter och finner att Ior squattar i hans lya.

Ior: Hejsan, Puh. Redan tillbaka?
Puh: Du ser bekant ut...
Ior: Jag är nog lätt att glömma. Mitt namn är Ior.

Haha! Så älskvärt!
Till toppen
Flynn Rider View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 10-april-2017
var: Corona
Status: Offline
Poäng: -3842
inläggsval inläggsval   Citera Flynn Rider Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-april-2017 vid 12:03
Såg igår kväll avsnittet 'Mörkret'. Ett av mina favoritavsnitt när jag var liten. Men jag blev förvånad över att de översatte 'woozles' till 'ängslingar'...
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-april-2017 vid 21:03
Postad av TecknatNörd TecknatNörd skrev:

Ohh denna serien är så himla härlig.
Har alltid gillat Nalle Puh en så härlig björn.
Tyvärr har jag bara några enstaka avsnitt av denna serien, skulle så gärna bara vilja sätta mig och kolla på hela serien en helg.


Den är mångbottnad. Den är både mysig och gullig men ofta även lite mörk och har en humor vuxna kan uppskatta.
Det är också något visst med KM Studios första dubb/översättning som plockar fram det bästa och mest bisarra i skämten.

Jag älskar den här serien och kommer göra det tills jag dör.
Till toppen
TecknatNörd View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 05-januari-2017
Status: Offline
Poäng: 132
inläggsval inläggsval   Citera TecknatNörd Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-april-2017 vid 12:59
Ohh denna serien är så himla härlig.
Har alltid gillat Nalle Puh en så härlig björn.
Tyvärr har jag bara några enstaka avsnitt av denna serien, skulle så gärna bara vilja sätta mig och kolla på hela serien en helg.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-april-2017 vid 15:02
Postad av Hjv313 Hjv313 skrev:

Svår fråga, det finns så många bra! Men ovannämnda Un-Valentine´s Day är en favorit. Avsnitten där fågeln Kessie var med var nog mina favoriter när jag var yngre.



Vad tycker du om "April Pooh"?

Såg det härliga avsnittet idag, första april till ära. Klippte också "What's the score Pooh?", en riktig slapstick-pärla där de verkligen maxar Eeyores-hus-blir-demolerat-skämtet.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-februari-2017 vid 09:25
Postad av Hjv313 Hjv313 skrev:

Såg det också nu. Jag gillar att alla Nalle puh karaktärer är med i det här avsnittet. Inte ofta det händer i Tv-serien.


Inte ofta det händer någonstans överhuvudtaget.
Till toppen
Hjv313 View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 22-februari-2016
Status: Offline
Poäng: 8
inläggsval inläggsval   Citera Hjv313 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-februari-2017 vid 18:02
Såg det också nu. Jag gillar att alla Nalle puh karaktärer är med i det här avsnittet. Inte ofta det händer i Tv-serien.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-februari-2017 vid 16:11
Postad av Hjv313 Hjv313 skrev:

Svår fråga, det finns så många bra! Men ovannämnda Un-Valentine´s Day är en favorit. Avsnitten där fågeln Kessie var med var nog mina favoriter när jag var yngre.


Happy "Un-Valentine's Day"!

Ser avsnittet (med engelskt tal) i denna stund.

"You always bounce the ones you love."
- Tigger


Rabbit: "Since when does a valentine need gunpowder?"
Tigger: "Since I took over the special defects. Hohohohoo!"


Så många bra quotes i det här avsnittet.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-februari-2017 vid 12:00
Snart dags för "Un-Valentine's Day"! Det enda positiva med den patetiska och kommersiella skräpdagen.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-juli-2016 vid 15:50
Postad av Hjv313 Hjv313 skrev:

Svår fråga, det finns så många bra! Men ovannämnda Un-Valentine´s Day är en favorit. Avsnitten där fågeln Kessie var med var nog mina favoriter när jag var yngre.

Vad sägs om "Paw and Order", "All's Well That Ends Wishing Well" eller "A Knight to Remember"?

Som sagt, underbar serie med så många klassiska episoder. Till frukosten idag skickade jag random i "Cloud, Cloud Go Away" och "Easy Come, Easy Gopher".

"Un-Valentine's Day" är definitivt ett av de roligaste avsnitten. Brukar kolla på det kring Alla Hjärtans Dag, en högtid jag föraktar djupt, så det avsnittet är skön satir för mig.
Till toppen
Hjv313 View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 22-februari-2016
Status: Offline
Poäng: 8
inläggsval inläggsval   Citera Hjv313 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-juni-2016 vid 10:06
Svår fråga, det finns så många bra! Men ovannämnda Un-Valentine´s Day är en favorit. Avsnitten där fågeln Kessie var med var nog mina favoriter när jag var yngre.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-juni-2016 vid 15:00
Postad av Hjv313 Hjv313 skrev:

Drar upp den här gamla tråden för att tipsa om att Disney Channel efter många år äntligen börjat visa denna serie igen, sedan i måndags. Den har hittills gått klockan 6.45 på morgonen och 21.20 på kvällen. Väl värd att se.

Har inte några Disneykanaler, men däremot har jag alla avsnitt av denna underbara serie. 

Vilket är ditt favoritavsnitt?
Till toppen
Hjv313 View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 22-februari-2016
Status: Offline
Poäng: 8
inläggsval inläggsval   Citera Hjv313 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-juni-2016 vid 08:59
Drar upp den här gamla tråden för att tipsa om att Disney Channel efter många år äntligen börjat visa denna serie igen, sedan i måndags. Den har hittills gått klockan 6.45 på morgonen och 21.20 på kvällen. Väl värd att se.
Till toppen
LeChuck. View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 01-augusti-2011
var: Tri-Island Area
Status: Offline
Poäng: 220
inläggsval inläggsval   Citera LeChuck. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-februari-2012 vid 14:21
Avsnittet du tänker på är "Monkey see, Monkey do better". Det var ett av avsnitten jag aldrig såg som liten. Mest på grund av att det tillhörde den bunt avsnitt med dåliga röster som SVT aldrig visade. Du har rätt, det är helt klart ett av de sämsta i serien. Känns inte alls som en story värdig Nalle Puh. Apans röst i den "nya" (typ 2003) dubben görs förvisso av Johan Hedenberg och det är ju en förlåtande faktor. 

 

Både låter som, och ser ut som en jäkla skräckfilm...
             

Japp, den apan är definitivt ond.

Ändrad av LeChuck. - 15-februari-2012 vid 14:26
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-februari-2012 vid 14:11
Jag minns säkert mer om jag verkligen tänker efter. Men ett utav de få som jag minns bara sådär är det där. Ett annat jag minns är ett avsnitt med en stor leksaksapa som de skruvade upp i ryggen. Gillade det aldrig riktigt, tyckte apan var skrikig, gapig och läskig... Vilket i och för sig kan ha att göra med att jag var 5 eller 6 år när jag såg det senast, jag måste se om det :)
Till toppen
LeChuck. View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 01-augusti-2011
var: Tri-Island Area
Status: Offline
Poäng: 220
inläggsval inläggsval   Citera LeChuck. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-februari-2012 vid 13:53
Sorgligt att du inte har fler minnen av serien. Det är ju trots allt en av de bästa Disney någonsin har producerat. Jag har tillgång till alla episoderna både på svenska och engelska.
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-februari-2012 vid 13:36
Det där är ett utav de få avsnitten som jag verkligen minns utav de inspelade avsnitt som jag såg när jag var liten. Minns inte jättemycket av det, men jag minns att jag gillade det :)
Till toppen
 Svara Svara Sida  12>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media