Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Skönheten och odjuret - DVD/BD

 Svara Svara
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Coraline View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 23-januari-2008
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 1
inläggsval inläggsval   Citera Coraline Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Skönheten och odjuret - DVD/BD
    Postad: 13-augusti-2010 vid 21:30
Hej allihopa, jag har lite funderingar kring den nya Skönheten och odjuret utgåvan som släpps 2010-10-20.
Är det någon som vet om att kommer släppas en dvd-utgåva med två skivor? (alltså extramaterial osv)
Och sen undrar jag om "Skönheten och odjuret - Den förtrollade julen" också kommer att släppas i samband med den första filmen?

Tack på hörhand för svar ^^
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-augusti-2010 vid 22:00
DVD-utgåvan blir 2 skivor och Blu-ray blir 2 skivor + DVD
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Coraline View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 23-januari-2008
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 1
inläggsval inläggsval   Citera Coraline Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-augusti-2010 vid 22:32
Men enligt det som står på cdon.com, homeenter, och discshop så är dvd releasen enbart en skiva..
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-augusti-2010 vid 22:36
Fick information från Disney idag och där står det 2 skivor:  http://www.magicmovies.se/kopguide-dvd.asp?id=315
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-augusti-2010 vid 23:44
Aha. Det låter bra med två skivor :) Synd bara att omslaget inte var så snyggt, men det får man väl leva med. Är det samma eller liknande extramaterial som på förra utgåvan eller är det helt nytt?
Det vet ni kanske inte. men det skadar ju inte att fråga :)
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-augusti-2010 vid 08:10
Jag älskar det nya omslaget. Kommer Människa igen scenen vara med ? Eller kommer filmen vara utan den scenen ? (Förra utgåvan har sången Människa igen). Och kommer Belles Magiska Värld tillbaka ? Ang omslaget, Kommer det att stå Diamond Edition på omslaget ? Det gör det inte på Snövit omslaget ? (Snövit är väl också Diamond Edition ?)

Ändrad av disney_girl - 14-augusti-2010 vid 08:15
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-augusti-2010 vid 11:32
Det står ingenting på omslaget om att den skulle vara med. Men det står att det är 3 versioner av filmen på Disc 1 och om man ska jämföra med den Collectors edition som kom ut 2002 och också hade 3 versioner så betyder det att dessa tre versioner är: Originalversionen, Specialversionen (med människa igen) samt en Work in progress -version med Rough animation-sekvenser och storyboardbilder.

Om Belles magiska värld och den magiska julen kommer släppas ännu vet jag ingenting om. Men om man ska kolla på Disney's tidigare marknadsföringsstrategi för Uppföljare till klassikerna så finns nog chansen att de släpps inte långt efter Skönheten och Odjuret.

Det kommer stå Diamond Edition på Blu-ray utgåvan av filmen vilket det även gjorde på Snövit. Däremot kommer det inte stå det på DVD:n


"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-augusti-2010 vid 11:44
Vad kul med flera versioner av filmen :) Den här Collectors Edition som du pratar om Adrina, går den fortfarande att få tag på på något sätt?
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-augusti-2010 vid 11:53
Bara begagnat. om man tex hittar den på tex. tradera så så brukar den ligga runt 1000 kr, men jag vet inte om kanske priset går ner nu när den nya utgåvan kommer.

detta är Collector Edition: http://www.magicmovies.se/kopguide-dvd.asp?id=5
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-augusti-2010 vid 14:54
Men gud så bra att de har med olika versioner av filmen så man kan välja vilken man vill se. Personligen hade jag klarat mig alldeles utmärkt utan specialversionen med Människa igen-scenen, men Work in progress låter ju lite skoj. 
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-augusti-2010 vid 15:10
Åh, Collectors Edition verkar verkligen intressant. Men inte för 1000 kronor. Men om priset går ner så kanske :)

 

 

Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-augusti-2010 vid 10:41
På discshops hemsida kan man se både framsidan och baksidan av fodralet. På baksidan så står det lampan Lumiere. Men Lumiere är
ju en ljusstake.

http://www.discshop.se/shop/coverview.php?id=81753&side=back

Ändrad av disney_girl - 16-augusti-2010 vid 10:42
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-augusti-2010 vid 11:27
Skönt att jag inte är den enda som stör mig på sånt där. Det är samma sak som med Lejonkungen på DVD. Där står det babianen Rafiki.
Till toppen
Emmylee View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-mars-2010
Status: Offline
Poäng: 236
inläggsval inläggsval   Citera Emmylee Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-augusti-2010 vid 15:17
Postad av Jeppe Jeppe skrev:

Skönt att jag inte är den enda som stör mig på sånt där. Det är samma sak som med Lejonkungen på DVD. Där står det babianen Rafiki.


Han är ju en babian. Eller en mandrill-babian rättare sagt.
I'm simply saying that life, uh... finds a way.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-augusti-2010 vid 18:45
Nån som vet om det kommer ett nytt svenskt soundtrack ? Jag har engelska soundtracket med Människa igen sången.

http://pixhost.ws/share/img/2006_06_2/bb_918.jpg

Ändrad av disney_girl - 16-augusti-2010 vid 18:49
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-augusti-2010 vid 21:00
Jag har alltid trott att Rafiki är en babian... Har jag missat nåt..?

Att Lumière är en ljusstake och inte en lampa tycker jag är rätt grovt att missa på. Är det dagens barns om växer upp i ett modernt samhälle som inte vet vad en ljusstake är för något?
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-augusti-2010 vid 00:00
Jag har tänkt att han är en mandrill. Men det kanske heter mandrillbabian som Emmylee säger, jag har ingen aning.
Till toppen
RWB bokmal View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 28-oktober-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 140
inläggsval inläggsval   Citera RWB bokmal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-augusti-2010 vid 07:35
Det heter mandrill, men mandrill är en slags babian.
"She's her own biggest biggest fan, Pepper Ann!"
Till toppen
Emmylee View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-mars-2010
Status: Offline
Poäng: 236
inläggsval inläggsval   Citera Emmylee Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-augusti-2010 vid 23:42
Postad av disney_girl disney_girl skrev:

Nån som vet om det kommer ett nytt svenskt soundtrack ? Jag har engelska soundtracket med Människa igen sången.

http://pixhost.ws/share/img/2006_06_2/bb_918.jpg


Disney sitter på en hel del soundtracks med svensk produktion. Varför dem inte släpper dem har jag ingen aning om. Det borde dem göra nu!

Svenska versionen av Skönheten & Odjuret har släppts. Om inte i Sverige så, nånstans iallafall:


och även Mulan:


I'm simply saying that life, uh... finds a way.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-augusti-2010 vid 21:11
Är det nån här som har svenska soundtracket ?
Till toppen
Blunder View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 09-september-2006
Status: Offline
Poäng: 95
inläggsval inläggsval   Citera Blunder Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-augusti-2010 vid 21:30
soundtrack och soundtrack...finns ju flera versioner, men jag har denna versionen, det är historien och låtarna. Men det finns en version med enbart låtarna/musiken, men den har jag inte lyckats få tag på än.


Till toppen
Emmylee View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-mars-2010
Status: Offline
Poäng: 236
inläggsval inläggsval   Citera Emmylee Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-augusti-2010 vid 18:13
Postad av Blunder Blunder skrev:

soundtrack och soundtrack...finns ju flera versioner, men jag har denna versionen, det är historien och låtarna. Men det finns en version med enbart låtarna/musiken, men den har jag inte lyckats få tag på än.




Är låtarna på din skiva fria från effetker, alternativa voiceovers, berättarröst etc?
I'm simply saying that life, uh... finds a way.
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media