Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Lego Pirates of the Caribbean...

 Svara Svara
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Cadpig. View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar
BANNAD

Medlem sedan: 30-mars-2010
var: K-Holm
Status: Offline
Poäng: 151
inläggsval inläggsval   Citera Cadpig. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Lego Pirates of the Caribbean...
    Postad: 11-augusti-2010 vid 13:00
Star Wars, Indiana Jones, Batman och senast Harry Pott-face. Vi vet alla att det kommer att komma, men när? Och kommer de att göra det till "Lego POTC: The Original Trilogy" typ eller fokusera på en film.

Som jag ser det; Lego och POTC, det bästa av två världar.
Till toppen
Emmylee View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-mars-2010
Status: Offline
Poäng: 236
inläggsval inläggsval   Citera Emmylee Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-augusti-2010 vid 16:29
Tror Walt Disney är försiktiga med att samarbeta med andra företag, rent generellt. Sker ganska sällan. Speciellt när det gäller en av deras största succér, så ser dem nog helst att producera spelen helt själva och dem behöver nog inte Lego's hjälp för att nå den breda målgruppen som POTC riktar sig mot.

Har aldrig lirat ett Lego-spel förut. Varför är de så bra? Eller rättare sagt: varför är de bättre än de vanliga* spelen?

*Vanliga, alltså där karaktärerna och miljöer framstår som dem gör i filmerna.
I'm simply saying that life, uh... finds a way.
Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-augusti-2010 vid 16:38
Postad av Emmylee Emmylee skrev:


Varför är de så bra? Eller rättare sagt: varför är de bättre än de vanliga* spelen?


Jag har faktiskt ingen som helst aning om varför så många verkar uppskatta dessa LEGO-spel. Nu har jag visserligen bara spelat Star Wars-LEGO, men jag tröttnade efter 20 minuter.
"Blathering blatherskite!"

Till toppen
Emmylee View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-mars-2010
Status: Offline
Poäng: 236
inläggsval inläggsval   Citera Emmylee Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-augusti-2010 vid 16:45
Postad av Trubaduren Trubaduren skrev:

Postad av Emmylee Emmylee skrev:


Varför är de så bra? Eller rättare sagt: varför är de bättre än de vanliga* spelen?


Jag har faktiskt ingen som helst aning om varför så många verkar uppskatta dessa LEGO-spel. Nu har jag visserligen bara spelat Star Wars-LEGO, men jag tröttnade efter 20 minuter.


Ja, jag tycker de verkar väldigt slarvigt utvecklade helt och hållet. Det känns ju som att LEGO bara snor ett lyckat koncept och sätter sin prägel på det, istället för att skapa orginella spel som är releventa till LEGO-världen. Något som handlar om LEGO dvs.
I'm simply saying that life, uh... finds a way.
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-augusti-2010 vid 17:14
Har aldrig spelat något LEGO-spel heller. Men läste en rescension i Aftonbladet av Harry Potter - spelet. Den fick väldigt bra kritik och fyra plus. Jag skulle nog spela ett LEGO-spel om jag fick tag på ett. Tycker det verkar helt OK (Fast jag spelar inte så mycket spel överhuvudtaget så jag har inte mycket att jämföra med egentligen).
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/recensioner/spel/article7539780.ab
Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Avatar
Moderator - Memento Mori

Medlem sedan: 27-september-2004
Status: Offline
Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-augusti-2010 vid 17:19
Postad av Trubaduren Trubaduren skrev:

Postad av Emmylee Emmylee skrev:


Varför är de så bra? Eller rättare sagt: varför är de bättre än de vanliga* spelen?


Jag har faktiskt ingen som helst aning om varför så många verkar uppskatta dessa LEGO-spel. Nu har jag visserligen bara spelat Star Wars-LEGO, men jag tröttnade efter 20 minuter.


Ha dock i åtanke att den tilltänkta målgruppen är ganska mycket yngre, och har helt andra krav och förutsättningar än dig. Vet att mina yngre kusiner är väldigt förtjusta i lego-spelen.

"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-augusti-2010 vid 17:44
Kan så vara, men den främsta anledningen till att jag aldrig fastande för spelet var att jag fann spelsystemet alldeles för krångligt och frustrerande. 
"Blathering blatherskite!"

Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-augusti-2010 vid 20:02
Det enda legospelet jag spelat är Lego Racers. Lagom iq-befriat och hur roligt som helst. LOL
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Cadpig. View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar
BANNAD

Medlem sedan: 30-mars-2010
var: K-Holm
Status: Offline
Poäng: 151
inläggsval inläggsval   Citera Cadpig. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-augusti-2010 vid 20:42
Anledningen till att vi tycker Lego-spelen är tilltalande är att de tar oss tillbaka till barndomen. Lego var en stor del av min, liksom många andras, uppväxt och att få återuppleva åtminstone lite av den känslan fast i en virituell version är underbart. Sen att de använder sig av några av de bästa franchiserna som finns, Batman+Indy (resten bryr jag mig inte om) är bara en bonus.

 

"Det enda legospelet jag spelat är Lego Racers. Lagom iq-befriat och hur roligt som helst. LOL"

 

Körde demot ett par tusen gånger. Borde ha skaffat hela spelet.
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-augusti-2010 vid 21:32
Postad av Svenzon Svenzon skrev:

Det enda legospelet jag spelat är Lego Racers. Lagom iq-befriat och hur roligt som helst. LOL
Och här sitter jag och säger att jag inte hade spelat ett enda LEGO-spel.  Men jag har ju också spelat LEGO Racers. Det är roligt :D
Till toppen
Cadpig. View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar
BANNAD

Medlem sedan: 30-mars-2010
var: K-Holm
Status: Offline
Poäng: 151
inläggsval inläggsval   Citera Cadpig. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-augusti-2010 vid 23:03
Postad av Emmylee Emmylee skrev:

Tror Walt Disney är försiktiga med att samarbeta med andra företag, rent generellt. Sker ganska sällan. Speciellt när det gäller en av deras största succér, så ser dem nog helst att producera spelen helt själva och dem behöver nog inte Lego's hjälp för att nå den breda målgruppen som POTC riktar sig mot.

Har aldrig lirat ett Lego-spel förut. Varför är de så bra? Eller rättare sagt: varför är de bättre än de vanliga* spelen?

*Vanliga, alltså där karaktärerna och miljöer framstår som dem gör i filmerna.

 

 

Lego har ju nu Toy Story licensen så det dröjer nog inte så länge innan vi ser ett Lego Toy Story-spel. De är väl inte bättre (eller sämtre) än de "vanliga" spelen. De är Lego helt enkelt och Lego är kickass.
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-augusti-2010 vid 08:45
Postad av Cadpig. Cadpig. skrev:

 
Körde demot ett par tusen gånger. Borde ha skaffat hela spelet.


Och jag har både ettan och tvåan. Tvåan är lite mer än bara köra race, även om det givetvis är loppen som gör spelet. Finns inget roligare än att ligga tvåa i loppet och sen spränga bort ledaren innan mållinjen. LOL
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-augusti-2010 vid 09:44
Vi har också både ettan och tvåan. Jag tycker nog tvåan är roligare. Fast det var några år sedan jag spelade nu.
Till toppen
Cadpig. View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar
BANNAD

Medlem sedan: 30-mars-2010
var: K-Holm
Status: Offline
Poäng: 151
inläggsval inläggsval   Citera Cadpig. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-augusti-2010 vid 11:06
Postad av Svenzon Svenzon skrev:

Postad av Cadpig. Cadpig. skrev:

 
Körde demot ett par tusen gånger. Borde ha skaffat hela spelet.


Och jag har både ettan och tvåan. Tvåan är lite mer än bara köra race, även om det givetvis är loppen som gör spelet. Finns inget roligare än att ligga tvåa i loppet och sen spränga bort ledaren innan mållinjen. LOL

 

Amen to that! De borde ju kombinera Lego Pirates med Lego POTC. Jack måste ju få slåss mot den där superstereotypa kaptenen som både har lapp för ögat, träben, krok och en papegoja! Kallade honom alltid för Kapten Orvar av någon anledning....
Den enda banan som fanns tillgänglig i demot var just Pirat-staden. Kapten Orvar ledde alltid på den.
Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-augusti-2010 vid 15:51
Postad av Cadpig. Cadpig. skrev:

De borde ju kombinera Lego Pirates med Lego POTC. Jack måste ju få slåss mot den där superstereotypa kaptenen som både har lapp för ögat, träben, krok och en papegoja! den.


Det där tycker jag faktiskt lät som ett väldigt intressant koncept. Vidareutveckla gärna den idén.

När jag var liten hade jag nått LEGO-spel, där det gällde att ta sig igenom en bana och olika hinder, genom att använda olika legobitar och olika experter (nån var sprängämnesexpert, nån teknikexpert, nån byggde linbanor och grejer med rep osv) för att bygga en "väg" fram till andra ändan av banan. Det tyckte jag var väldigt roligt, och där fick man verkligen "bygga" med lego. Till skillnad från t.ex. LEGO-Star Wars där det i stort sett var som ett vanligt spel, bortsett från att alla karaktärer och byggnader bestod av legobitar.


Ändrad av Trubaduren - 12-augusti-2010 vid 15:59
"Blathering blatherskite!"

Till toppen
Cadpig. View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar
BANNAD

Medlem sedan: 30-mars-2010
var: K-Holm
Status: Offline
Poäng: 151
inläggsval inläggsval   Citera Cadpig. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-augusti-2010 vid 09:29
"Det där tycker jag faktiskt lät som ett väldigt intressant koncept."

Tack så mycket. Och som ett fan av Lego Pirates tycker jag det känns som en självklarhet. Det är skulle gå ihop som Puh och håning. Damn, nu blev jag sugen att hälla ut en stor hög med Lego på golvet och bygga... något stort.
Till toppen
Randolph_Carter View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar
Persona non grata

Medlem sedan: 29-september-2010
var: Arkham
Status: Offline
Poäng: 29
inläggsval inläggsval   Citera Randolph_Carter Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-oktober-2010 vid 14:23
Man kan inte få för mycket av POTC så jag är helt klart för ett Lego POTC. Frågan är bara varför vi inte redan har sett det förverkligas?
Till toppen
One.0.One View Drop Down
Temp. Spärrat konto
Temp. Spärrat konto
Avatar

Medlem sedan: 22-november-2010
var: KTOWN
Status: Offline
Poäng: 1
inläggsval inläggsval   Citera One.0.One Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-november-2010 vid 08:31
Postad av Emmylee Emmylee skrev:

Tror Walt Disney är försiktiga med att samarbeta med andra företag, rent generellt. Sker ganska sällan. Speciellt när det gäller en av deras största succér, så ser dem nog helst att producera spelen helt själva och dem behöver nog inte Lego's hjälp för att nå den breda målgruppen som POTC riktar sig mot.

Gäsp. Ibland blir det lite tjatigt att alltid ha rätt.


Kommer i maj nästa år.
Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-november-2010 vid 11:14
Postad av One.0.One One.0.One skrev:

Gäsp. Ibland blir det lite tjatigt att alltid ha rätt.




Framförallt börjar det bli väldigt tjatigt att du gång på gång skapar nya användakonton, trots att du ständigt blir banlyst och trots att du inte verkar det minsta intresserad av att lyssna till andra människors åsikter. Ständigt samma spydiga och provocerande attityd, oavsett användarnamn. Må det vara 101dalmatiner, Cadpig, Randolph_Carter, One.0One eller någonting annat.

Jag förstår inte varför du ens bryr dig om att dela med dig om dina åsikter, du är ju uppenbarligen inte intresserad av att höra om andras. Vi har ju ändå fel hela högen, såvida vi inte tycker precis som dig.

Väldigt synd att du har sån attityd, då jag faktiskt väldigt ofta delar dina åsikter.


Ändrad av Trubaduren - 23-november-2010 vid 21:34
Till toppen
Guybrush_Threepwood View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar
Bannad /Prox lol

Medlem sedan: 01-maj-2011
Status: Offline
Poäng: 45
inläggsval inläggsval   Citera Guybrush_Threepwood Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-juni-2011 vid 17:00
Lego Pirates of the Caribbean: The Video Game ser helt klart ut som ett av de bättre Lego-liren. Blir definitivt ett köp till minst två konsoler (PS3 och 3DS). Men jag förbannar fortfarande Disney för deras minst sagt idiotiska val att låta skrota Armada of the Damned för det här. Jag begriper inte hur någon kan vara så korkad. Varför skulle någon spola ner hundra miljoner dollar i toaletten? Varför?
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-april-2016 vid 00:08
Götapetter! Det har gått fem år sedan det här spelet släpptes och jag har fortfarande inte införskaffat det till någon konsol!! Ska ju ha det till åtminstone PS3, NDS, PSP och Wii!
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media