Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

The Anubis Gates

 Svara Svara
Författare
 Betyg: Toppbetyg: 1 Röster, Medel 5,00  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Cadpig. View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar
BANNAD

Medlem sedan: 30-mars-2010
var: K-Holm
Status: Offline
Poäng: 151
inläggsval inläggsval   Citera Cadpig. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: The Anubis Gates
    Postad: 11-augusti-2010 vid 12:52
Om POTC: On Stranger Tides blir en stor succé (vadå "om"?) så hoppas jag att det blir starten för fler filmatiseringar av Tim Powers böcker och jag spånade lite ideér med min käre far igår kväll och kom på att en Disney/Bruckheimer-adaption av The Anubis Gates skulle vara en dröm! Det skulle vara så perfekt även om den kan vara lite i råaste laget för en Disney-film... Fast å andra sidan, efter det vi bevittnade i At World's End så tror jag att de kommer undan med det mesta.

 

 

Producent: Jerry Bruckheimer
Regisör: Gore Verbinski (Ja, jag vill att han teamar upp med Bruckheimer igen.)
Roller:

Brendan Doyle - Nicholas Cage (klippt och skuren för rollen)
J. Cochran Darrow - Ian McKellen
Dr. Romanelli/Romany - Ben Kingsley (tro mig, har ni läst boken så vet ni varför)
Jacky - Mia Wasikowska (give the girl a chance)
Horrabin - förmodligen svåraste rollen att casta. Jag är enormt frestad att säga Johnny Depp, för det skulle återigen vara ljusår ifrån allt han tidigare spelat men samtidigt finns det nog "bättre" alternativ för denna komplexa och skrämmande karaktär.

Ändrad av Cadpig. - 11-augusti-2010 vid 12:53
Till toppen
Emmylee View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-mars-2010
Status: Offline
Poäng: 236
inläggsval inläggsval   Citera Emmylee Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-augusti-2010 vid 16:42
Har faktiskt läst den, och den skulle kunna bli en helt ok rulle. Om det inte vore för att likheterna med Stargate är många. Såvida inte filmskaparna tar boken och gör något jag aldrig sett förut, så skulle jag inte vara så intresserad.

Filmatiseringen av Anubis skulle dock kommit innan Stargate. Stargate är ingen höjdare.
I'm simply saying that life, uh... finds a way.
Till toppen
Cadpig. View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar
BANNAD

Medlem sedan: 30-mars-2010
var: K-Holm
Status: Offline
Poäng: 151
inläggsval inläggsval   Citera Cadpig. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-augusti-2010 vid 20:35
Stargate och The Anubis Gates skulle jag aldrig ha förknippat med varandra om inte du tog upp det. Stargate är en bortglömd 90-talsrulle och bara för att de reser i genom just en port och hamnar på en planet med Egyptisk-aktig civilisation tycker jag inte att likheterna är särskilt stora. Inte det minsta. Märkligt att du har läst den känner ingen som ens har hört talas om den, finns det någon bok du inte läst, någon film du inte sett?
Till toppen
Emmylee View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-mars-2010
Status: Offline
Poäng: 236
inläggsval inläggsval   Citera Emmylee Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-augusti-2010 vid 17:34
Postad av Cadpig. Cadpig. skrev:

Stargate och The Anubis Gates skulle jag aldrig ha förknippat med varandra om inte du tog upp det. Stargate är en bortglömd 90-talsrulle och bara för att de reser i genom just en port och hamnar på en planet med Egyptisk-aktig civilisation tycker jag inte att likheterna är särskilt stora. Inte det minsta. Märkligt att du har läst den känner ingen som ens har hört talas om den, finns det någon bok du inte läst, någon film du inte sett?


Nej, för det första så ska vi ju klargöra att The Anubis Gates är en enormt mycket bättre historia än Stargate. Men i och med att jag tycker Stargate och dess spin-offs är riktigt avtändande så känns det, för mig, lite ofräscht att filmatisera TAG. Men som sagt, om jobbet utförs bra med rätt folk bakom spakarna så kan det bli riktigt bra.

Min familj har haft boken i bokhyllan i åratal. Efter att ha tittat på dess väldig slitna omslag, så blev jag efter många år sugen på att läsa den. Men det var rätt längesen, så jag minns inte alltför mycket, annat än att den var väldigt fängslande. Plus att jag var mindre då, så den var lite svårare att läsa. Jag får plocka upp den igen snart och läsa när jag får tid.
I'm simply saying that life, uh... finds a way.
Till toppen
Cadpig. View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar
BANNAD

Medlem sedan: 30-mars-2010
var: K-Holm
Status: Offline
Poäng: 151
inläggsval inläggsval   Citera Cadpig. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-augusti-2010 vid 08:52

Är det denna utgåva ni äger?


Och ja, Stargates alla hundra spin-offs är avtändande. Orginalet är helt okej, förmodligen bättre än okej när den var ny. Jag tror ingen (om filmen görs på rätt sätt vill säga) kommer att tänka "Åh, de rippar ju Stargate, wtf?!?!"11" när de får se The Anubis Gates. Bara det att AG handlar om tidsresor och att SG handlar om rymdresor tycker i alla fall jag gör skillnaden enorm. Dessutom är ju "Stargate" en fysisk port skapad av intelligent liv medan "The Anubis Gates" är maskhål i tidsrymden som uppkommer som ett naturfenomen. Skillnaderna går inte att räkna, de är för många.
Till toppen
LeChuck. View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 01-augusti-2011
var: Tri-Island Area
Status: Offline
Poäng: 220
inläggsval inläggsval   Citera LeChuck. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-december-2011 vid 16:17
Jo, man kan nog kalla On Stranger Tides för en smärre succé. Det vore underbart att se en filmatisering av The Anubis Gates. Och den här uppställningen ser fortfarande grym ut:

Producent: Jerry Bruckheimer
Regissör: Gore Verbinski (Fasligt underskattad regissör)
Roller:

Brendan Doyle - Nicholas Cage (klippt och skuren för rollen)
J. Cochran Darrow - Ian McKellen
Dr. Romanelli/Romany - Ben Kingsley
Jacky - Mia Wasikowska (Hon är ju på väg uppåt!)
Horrabin - Vore underbart att se Depp som Horrabin. Lite av det närmaste vi kan komma av att någonsin få se honom spela Jokern.
Till toppen
Wally.B.Feed View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 01-december-2012
var: Scabb Island
Status: Offline
Poäng: 2
inläggsval inläggsval   Citera Wally.B.Feed Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-december-2012 vid 19:21
Märkligt att inga nyheter om en adaption av The Anubis Gates ännu har uppdagats. Det är verkligen enb idé för bra för att gå till spillo.
Till toppen
Jigsaw View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist


Medlem sedan: 03-augusti-2013
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera Jigsaw Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-januari-2014 vid 18:22
Postad av Emmylee Emmylee skrev:

Har faktiskt läst den, och den skulle kunna bli en helt ok rulle. Om det inte vore för att likheterna med Stargate är många. Såvida inte filmskaparna tar boken och gör något jag aldrig sett förut, så skulle jag inte vara så intresserad.

Filmatiseringen av Anubis skulle dock kommit innan Stargate. Stargate är ingen höjdare.



Mycket korkat inlägg. En helt ok rulle? Likheter med Stargate? Var får den här wannabe-filmvetaren allt ifrån?
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-augusti-2016 vid 17:14
Det här är en på tok för bra filmidé för att låta rinna mellan fingrarna. Men den skulle förmodligen behöva vara kring tre timmar lång för att kunna göra boken den minsta rättvisa.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-februari-2017 vid 16:29
Jag vägrar ge upp hoppet om en adaption av "The Anubis Gates" signerad Jerry Bruckheimer.
Hm, jag måste säga att jag är imponerad av mitt sju år yngre jags vision av filmatiseringen. 
Det här ser ju riktigt, riktigt lovande ut!

Regisör: Gore Verbinski 

I rollistan:
Brendan Doyle - Nicholas Cage
J. Cochran Darrow - Ian McKellen
Dr. Romanelli/Romany - Ben Kingsley
Jacky - Mia Wasikowska (YES!)
Horrabin - Johnny Depp 
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-augusti-2017 vid 18:19
Ska börja läsa Tim Powers "On Stranger Tides" nu i veckan.
Till toppen
Änglahund View Drop Down
Springschas
Springschas


Medlem sedan: 05-april-2017
Status: Offline
Poäng: 7
inläggsval inläggsval   Citera Änglahund Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-oktober-2020 vid 22:56
En tokbra idé jag vägrar släppa.
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media