Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Tråd låstdel Toro gör Haunted Mansion

 Svara Svara
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
Direct Link To This Post Tråd: del Toro gör Haunted Mansion
    Postad: 24-juli-2010 vid 16:22
Under Comic-con gjorde den mexikanska filmregissören Guillermo del Toro (Hell boy och den hyllade Pan's Labyrinth) ett överraskningsbesök. Han annonserade att han kommer att vara med och producera och skriva manus till en omstart av The Haunted Mansion. Om del Toro kommer att regisserar är ännu inte klart.

Guillermo del Toro gjorde även klart att detta inte kommer att vara en fortsättning eller spin off på komedin Spökhuset från 2003 med Eddie Murphy som också var baserad på the Haunted Mansion. Han lade också fram att det inte kommer att bli en komedi utan kommer att bli en läskig och rolig film, och att det läskiga kommer att vara läskigt. Enligt del Toro kommer filmens handling att röra sig runt Hattlådespöket.


"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Cadpig. View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar
BANNAD

Medlem sedan: 30-mars-2010
var: K-Holm
Status: Offline
Poäng: 151
Direct Link To This Post Postad: 25-juli-2010 vid 17:41
Coolt. Vet inte mycket om åkattraktionen och har inte sett Murphy-filmen men är ett hängivet fan av Del Toro. Stackarn fick ju överge Bilbo-projektet. Hoppas att Jackson återvänder till regisör-stolen. BILBO 3D!!!
Till toppen
jojogo View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 27-juli-2010
var: köping
Status: Offline
Poäng: 4
Direct Link To This Post Postad: 30-juli-2010 vid 15:18
Vilka namnkunniga små figurer ska medverka i denna filmen då? Jag har ju hört att de kan va rätt så upptagna i dessa dar, vill ju inte att de ska överarbeta sig liksom. Någon som idag är svår att kontraktera är Musse Pigg. Han har inte gjort film på många år nu så jag antar väl att han fortfarande lever på sina stora rojalties, så mycket han måste få in runt juletid i bara Sverige.
Enligt SVT är han en riktigt hård men älskad förhandlare, och i en bra sits dessutom, då svenska folket ju kräver honom på skärmen varje år, ingen riktig julanda här inte, utan tvärtom rätt osympatisk, hypokratisk, med tanke på hur han spelar i sina filmer. Här ses han i ett av hans underhållstäta mansion:

Ändrad av jojogo - 05-augusti-2010 vid 10:03
Till toppen
Cadpig. View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar
BANNAD

Medlem sedan: 30-mars-2010
var: K-Holm
Status: Offline
Poäng: 151
Direct Link To This Post Postad: 01-augusti-2010 vid 20:36
Okej, jag fattar (borde ha gjort det redan på Jack Sparrow-böckerna-tråden), du är ett troll. Sidans första riktiga troll (dumhe5 kanske inte ska räknas?) tror jag minsann. Grattis.
Till toppen
jojogo View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 27-juli-2010
var: köping
Status: Offline
Poäng: 4
Direct Link To This Post Postad: 02-augusti-2010 vid 15:06
Ok, låt mig först här säga att jag inte riktigt förstår den indignation jag väckt i denna tråd, och ej heller vad som ska ses som anstötligt i Sparrow-tråden. Blir lite upprörd över detta till synes omotiverade påhopp. Vad är det jag har gjort förtjänandes mig denna påflugenhet?

Håller du inte med om att Musse Pigg är lite väl gniden i dessa dagar? Jag menar, att han är rikare en Von Anka är väl obestridligt? Har du ens träffat Musse? Det har jag, och jag tror inte att han tar detta så hårt, detta troll är nämligen på mycket gått öran med sin vän Musse Pigg, så mellan oss finns inga hard feelings:

Du borde  verkligen försöka förklara dig bättre, tala i det tydliga som Benjamin syrsa, och inte mummeltänka i det dunkla som Långbén

/ tackar som piggast



Ändrad av jojogo - 09-augusti-2010 vid 14:55
Till toppen
Cadpig. View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar
BANNAD

Medlem sedan: 30-mars-2010
var: K-Holm
Status: Offline
Poäng: 151
Direct Link To This Post Postad: 03-augusti-2010 vid 22:33
Om du försöker vara rolig (försöker du FAKTISKT att vara rolig?) så misslyckas du tyvärr kapitalt. Det känns mest som om Eliaspbo har skaffat sig ett ordföråd och maler på som han brukar.

Varför skulle Musse Pigg eller någon av de andra trademark-karaktärerna förekomma i The Haunted Mansion? Kan du förklara det för mig?

 



Ändrad av Cadpig. - 03-augusti-2010 vid 22:48
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
Direct Link To This Post Postad: 04-augusti-2010 vid 00:24
För en gångs skull håller jag med Cadpig. Vad pratar du egentligen om jojogo?
Till toppen
Cadpig. View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar
BANNAD

Medlem sedan: 30-mars-2010
var: K-Holm
Status: Offline
Poäng: 151
Direct Link To This Post Postad: 05-augusti-2010 vid 13:37

Vadå "för en gångs skull". Tycker att det har hänt både en och två gånger att vi tycker rätt lika.

Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
Direct Link To This Post Postad: 10-augusti-2010 vid 13:42
Postad av jojogo jojogo skrev:

Ok, låt mig först här säga att jag inte riktigt förstår den indignation jag väckt i denna tråd, och ej heller vad som ska ses som anstötligt i Sparrow-tråden. Blir lite upprörd över detta till synes omotiverade påhopp. Vad är det jag har gjort förtjänandes mig denna påflugenhet?

Håller du inte med om att Musse Pigg är lite väl gniden i dessa dagar? Jag menar, att han är rikare en Von Anka är väl obestridligt? Har du ens träffat Musse? Det har jag, och jag tror inte att han tar detta så hårt, detta troll är nämligen på mycket gått öran med sin vän Musse Pigg, så mellan oss finns inga hard feelings:

Du borde  verkligen försöka förklara dig bättre, tala i det tydliga som Benjamin syrsa, och inte mummeltänka i det dunkla som Långbén

/ tackar som piggast



Du besitter tveklöst ett synnerligen intressant och innehållsrikt vokabulär, vilket får till följd att man vid en första anblick av dina inlägg får intrycket av att du är en mogen och insiktsfull individ som är väl bevandrad i de ämnen som diskuteras. Men om man sedan inte, vilket jag till en början tillät mig göra, faller för dina goda språkkunskaper och ditt närmast artistfulla sätt att uttrycka dig, så inser man tämligen snabbt att dina inlägg inte är något annat än innehållslös och karnivalistisk rappakalja. De betyder ingenting, och framförallt har de aldrig något som helst att göra med de ämnen som diskuteras. Så Cadpigs beskrivning av dig som troll får nog ändå anses som en tämligen adekvat beskrivning av ditt beteende såhär långt.


"Blathering blatherskite!"

Till toppen
Cadpig. View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar
BANNAD

Medlem sedan: 30-mars-2010
var: K-Holm
Status: Offline
Poäng: 151
Direct Link To This Post Postad: 10-augusti-2010 vid 14:50
Tack, Trubaduren. Fast "artistfullt" skulle jag nog inte villja kalla hans sätt att uttrycka sig, snarare överdrivet och pretientöst. Akademiker kanske roar sig med att använda 200 ord fler än vad meningen kräver, personligen ser jag det som tröttsamt ordbajsande.
Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
Direct Link To This Post Postad: 10-augusti-2010 vid 20:51
Jag håller i princip med dig, men jag kan trots allt inte låta bli att känna en viss beundran inför någon som bemästrar den här typen av "ordbajseri". Det krävs trots allt ett visst mått av skicklighet att kunna uttrycka sig själv på det viset.

Men för att återgå till ämnet: Vad är "hattlådespöket" för något?


Ändrad av Trubaduren - 10-augusti-2010 vid 20:54
"Blathering blatherskite!"

Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
Direct Link To This Post Postad: 10-augusti-2010 vid 21:41
Ett spöke som håller en hattlåda. Det spöket var med i originaluppsättningen av The Haunted Mansion men togs bort kort efter premiären av åkatraktionen.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Cadpig. View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar
BANNAD

Medlem sedan: 30-mars-2010
var: K-Holm
Status: Offline
Poäng: 151
Direct Link To This Post Postad: 10-augusti-2010 vid 22:16

Originaluppsättningen?

Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
Direct Link To This Post Postad: 10-augusti-2010 vid 22:44
av åkatraktionen, med tiden så ändrade de ju saker, lägger till nya saker, tar bort saker som inte fungerar 
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Cadpig. View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar
BANNAD

Medlem sedan: 30-mars-2010
var: K-Holm
Status: Offline
Poäng: 151
Direct Link To This Post Postad: 10-augusti-2010 vid 23:06
Ja, du tänker zå! Varför rök detta hattlådespöke då? Var han för skrämmande?
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
Direct Link To This Post Postad: 10-augusti-2010 vid 23:21
Jag vet faktiskt inte av vilken anledning som den försvann så pass tidigt som den gjorde.
men här är en webbsida med en bild av den:
http://www.shocktillyoudrop.com/news/comicconnews.php?id=15940
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Cadpig. View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar
BANNAD

Medlem sedan: 30-mars-2010
var: K-Holm
Status: Offline
Poäng: 151
Direct Link To This Post Postad: 10-augusti-2010 vid 23:53
Alright, tja han kan väl klassas som ganska creepy. Men inte tillräckligt för att skrämma ungar från vettet tycker jag nog.
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
Direct Link To This Post Postad: 11-augusti-2010 vid 00:01
Beror nog lite på hur man presenterar honom.... skulle nog tro att det är mer än bara en hatt i den lådan... kanske tog av hatten lite för långt ner  ^_^
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
femton View Drop Down
Nykomling
Nykomling


Medlem sedan: 18-augusti-2010
Status: Offline
Poäng: 7
Direct Link To This Post Postad: 18-augusti-2010 vid 16:13
Oh den filmen ska bli spännande att se! Nån som vet när den kommer ut?
Till toppen
Emmylee View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-mars-2010
Status: Offline
Poäng: 236
Direct Link To This Post Postad: 18-augusti-2010 vid 17:57
Postad av femton femton skrev:

Oh den filmen ska bli spännande att se! Nån som vet när den kommer ut?


2012.
I'm simply saying that life, uh... finds a way.
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media