Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Disney Film som utspelar sig i nutid?

 Svara Svara Sida  12>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Adelle View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 06-maj-2010
var: Göteborg
Status: Offline
Poäng: 28
inläggsval inläggsval   Citera Adelle Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Disney Film som utspelar sig i nutid?
    Postad: 09-maj-2010 vid 13:34
Hur hade ni reagerat om de hade gjort en tecknad Disney film i nutid. I de flesta filmerna är det ju tillbaks i tiden, eller har jag fel? Skulle det kunna bli en bra Disney film om miljön såg ut som det gör nu, byggnader, industier, elektroniska apparater (tex; mobiltelefoner). Huvudkaraktären i vardagliga kläder. Jag tycker själv det hade förstört jätte mycket :) Vad tror/tycker ni? :) 

Förlåt om ämnet diskuterats tidigare :) men är nyfiken på vad ni tycker :)
Till toppen
Emmylee View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-mars-2010
Status: Offline
Poäng: 236
inläggsval inläggsval   Citera Emmylee Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-maj-2010 vid 15:52
Jag tror "Oliver & Gänget" utspelas i nutid, och även "Bernard & Bianca"-filmerna. Jag gillar inte Oliver & Gänget så mycket men "Bernard & Bianca I Australien" är en av mina favoriter och att den utspelas i nutid förstör inte ett dugg! Allt handlar om strukturen på storyn. Dem får gärna göra filmer som utspelas i nutid men dem ska låta bli att använda sig av smaklösa skämt om Ebay, google och allt som är "det senaste" (Toy Story 3, och bland de värsta "Transformers" från 2007) - bara för att refera till vår nutid betyder det inte att det är ett dugg roligt för det. Exempel från Transformers:

- How did you find me?!
- [pause]... Ebay!

.... vilket dessutom bara är en av flera vidriga produktplaceringar jag någonsin sett.

Så slutsatsen är: Gör gärna film i nutid men se till att ha en bra story och karaktärer som kan driva skämten framåt och ge fan i att lägga dit krystade och överspelade onödiga referenser till vår samtid, som av 97 % är helt dödtrista och förstör för hela storyn.
I'm simply saying that life, uh... finds a way.
Till toppen
Adelle View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 06-maj-2010
var: Göteborg
Status: Offline
Poäng: 28
inläggsval inläggsval   Citera Adelle Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-maj-2010 vid 16:21

Jag tänkte mer nutid som (2000-tal , ungefär mellan 2006-2010). Oliver och gänget och Bernad & Bianca känns mer som 1980-1990-tal. Jag tycker också om bernad och Bianca i Austrailen, men där är det ju inte riktigt någon stats miljö, mins att det var väldigt mycket natur i den filmen? :) Jag vet inte, kanske du har rätt i att en bra story kunde funka, men jag är tveksam. 

Till toppen
Emmylee View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-mars-2010
Status: Offline
Poäng: 236
inläggsval inläggsval   Citera Emmylee Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-maj-2010 vid 17:13
Då kanske du skulle specifierat din fråga som "Film om 2000-talet med massa stadsmiljöer och tekniska prylar, skulle det funka?".
I'm simply saying that life, uh... finds a way.
Till toppen
Fjollrika View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 01-april-2010
Status: Offline
Poäng: 63
inläggsval inläggsval   Citera Fjollrika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-maj-2010 vid 17:17
Jag tror visst att det skulle gå att göra en Disneyfilm i nutid. Däremot i mitt fall hade jag nog saknat den nostalgiska sagokänslan som ofta kommer på köpet när filmen utspelar sig i samtid med originalberättelsen Smile 
I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything.
Till toppen
Emmylee View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-mars-2010
Status: Offline
Poäng: 236
inläggsval inläggsval   Citera Emmylee Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-maj-2010 vid 17:21
"Janne Långben The Movie" är att ett annat exempel på en film som gjordes i nutid - och som blev extremt lyckad! Handlar om tonårsproblem med ställningar till kärleken och familjen och hela idol-beundrandet som följde efter artister, främsta exemplet Michael Jackson. Jag tycker "Janne Långben The Movie" är en helt utmärkt film men också en utmärkt skildring av kids på 90-talet. Och framförallt gjordes den med mycket hjärta och respekt för karaktärerna! Sångerna är fantastiska och de svenska rösterna likaså. Låten "Eye To Eye" (aka "I 2 I") är en av mina favoriter, och jag minns tydligt hur jag brukade höja ljudet på högtalarna till max och spola tillbaka om och om igen under slutscenen.
I'm simply saying that life, uh... finds a way.
Till toppen
Emmylee View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-mars-2010
Status: Offline
Poäng: 236
inläggsval inläggsval   Citera Emmylee Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-maj-2010 vid 17:25
Det finns ingen riktig tacksam våg att göra en berättelse om idag. Som jag nämnde ovan så var ju Michael Jackson som en storm som svepte över världen och som förändrade kulturen på synliga och osynliga sätt - vilket summerades bra i "Janne Långben The Movie". Idag, 2010 - finns det inte så mycket intressant att berätta.
I'm simply saying that life, uh... finds a way.
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-maj-2010 vid 19:46

Disney gör ju väldigt många filmer just nu som utspelar sig i nutid. G-force till exempel, inte för att jag tyckte den var så jättebra men det är ändå nutid.

Alla dataanimerade klassiker hittills har vart i nutid. Där tycker jag i alla fall att Bolt är lyckad, medans de andra är väldigt dåliga.
Till toppen
Emmylee View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-mars-2010
Status: Offline
Poäng: 236
inläggsval inläggsval   Citera Emmylee Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-maj-2010 vid 20:13
G-Force - "inte så jättebra"? Ni är helt tokiga på det här forumet! Nämn inte ens sånt skräp. Låter lite som Eliaspbo nu, men jag blir väldigt tagen måste jag säga.
I'm simply saying that life, uh... finds a way.
Till toppen
Adelle View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 06-maj-2010
var: Göteborg
Status: Offline
Poäng: 28
inläggsval inläggsval   Citera Adelle Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-maj-2010 vid 20:36

Själv tycker jag att de gamla miljöerna i Disney filmerna är en del av det intressanta. Janne Långben The Movie är en jätte bra film, fast samtidigt känns det inte som den bjuder på det där extra. I de flesta filmerna bjuds man in till miljöer som man inte är så vana vid, vilket gör miljön enligt mig mer intressant. Jag kan hålla med om att en bra story kan göra en tecknad film väldigt underhållande, men tycker det krävs det där lilla extra fall den ska bli "magisk". Känns som att såfort man dras in i nutiden, känns allt så förutspått.

Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-maj-2010 vid 21:07
Oliver & Gänget var "nutid" när den gjordes, och den blev ju bra, så det skulle säkert kunna gå att göra en nutidsfilm nu också. Själv tycker jag det är roligare om filmen utspelar sig i annan tid och miljö än den som är min egen vardag. Det är en del av tjusningen, att man får se något annat än det man är van vid. Många av klassikerna är dessutom baserade på sagor eller historiska händelser och det hade nog bara blivit konstigt att modernisera. Oliver & gänget är i och för sig en riktigt bra  modernisering, så helt omöjligt är det inte. Det gäller väl att kunna dra gränsen någonstans för hur mycket man vill ändra och hur pass bra det blir när berättelsen hamnar i en annan tid och miljö än originalet.

Lilo & Stitch är väl tänkt som "nutid" också? Eller? Min absoluta favorit är annars Skattkammarplaneten, som i och för sig inte är nutid, men som har hamnat väldigt långt ifrån sin originaltid.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Dreamer View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-februari-2010
var: frillesås
Status: Offline
Poäng: 237
inläggsval inläggsval   Citera Dreamer Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-maj-2010 vid 21:41
jag vet inte riktigt hur jag skulle reagera....

jag är mer förtjust i de mysiga filmena som utspelar sej i naturen tex lejonkungen och bambi

men vist hade jag blivit sur om det hadde varit som i madagaskar2 och ett gäng turister på zafari plötsligt sladat in och förstört hela den härliga naturstäminigen >.<
"avatar av fireleaming"
Till toppen
Emmylee View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-mars-2010
Status: Offline
Poäng: 236
inläggsval inläggsval   Citera Emmylee Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-maj-2010 vid 01:02
Postad av Adelle Adelle skrev:

Själv tycker jag att de gamla miljöerna i Disney filmerna är en del av det intressanta. Janne Långben The Movie är en jätte bra film, fast samtidigt känns det inte som den bjuder på det där extra. I de flesta filmerna bjuds man in till miljöer som man inte är så vana vid, vilket gör miljön enligt mig mer intressant. Jag kan hålla med om att en bra story kan göra en tecknad film väldigt underhållande, men tycker det krävs det där lilla extra fall den ska bli "magisk". Känns som att såfort man dras in i nutiden, känns allt så förutspått.



Förlåt, men vilken ignorant bedömning. Vad är "det lilla extra" som saknas? Jag tycker "det lilla extra (i min tanke filmens magi)"  finns där hela tiden. Säg bara vad du gillar och ogillar och vad du svarar på och vad som berör dig eller inte berör dig. Kom inte med massa dravel som inte säger något konstruktivt och som bara är en negativ vinkel.
I'm simply saying that life, uh... finds a way.
Till toppen
Emmylee View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-mars-2010
Status: Offline
Poäng: 236
inläggsval inläggsval   Citera Emmylee Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-maj-2010 vid 01:07
Som Svenzon nämnde, Lilo & Stitch utspelas i nutid. Ogillade du den, Adelle? Jag tycker den är helt fantastisk, den sista riktigt bra av klassikerna. Alla Elvis-inslag, familje-problem, problem även hos socialen och framförallt funnen vänskap - blandat med stor humor, action och sci-fi! Det kunde gått fel, men det blev SÅ RÄTT! För att inte glömma den fantastiska musiken! Någon annan som älskar Hawaiian Roller Coaster Ride? Den har ju verkligen det där "lilla extra" (to say the least), det måste du hålla med om?


Ändrad av Emmylee - 10-maj-2010 vid 01:09
I'm simply saying that life, uh... finds a way.
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-maj-2010 vid 10:39
Lilo och stitch är en av de mest lyckade filmerna från 2000-talet. Jag fullkomligt älskar Lilo och Stitch, den är så mysig och söt. Tillsammans med Björnbröder och Prinsessan och grodan så är den en av de tre lyckade filmerna på 2000-talet.
Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 295
inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-maj-2010 vid 19:20
Men om man ska göra en REJÄL nutidsfilm blir det väl att man sitter inne på facebook halva filmen xD Jag har bara en känsla av det. u.u
"Jag vet att det är en sten, jag vet, men för ögonblicket kan vi låtsas att det är ett frö; vi använder fantasin lite."
Till toppen
Leffe91X View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 11-april-2010
Status: Offline
Poäng: 21
inläggsval inläggsval   Citera Leffe91X Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-maj-2010 vid 20:06
Postad av Eilonwy Eilonwy skrev:

Men om man ska göra en REJÄL nutidsfilm blir det väl att man sitter inne på facebook halva filmen xD Jag har bara en känsla av det. u.u


Ganska sant. hahaha
Till toppen
Fjollrika View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 01-april-2010
Status: Offline
Poäng: 63
inläggsval inläggsval   Citera Fjollrika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-maj-2010 vid 22:24
Postad av Adelle Adelle skrev:

Själv tycker jag att de gamla miljöerna i Disney filmerna är en del av det intressanta. Janne Långben The Movie är en jätte bra film, fast samtidigt känns det inte som den bjuder på det där extra. I de flesta filmerna bjuds man in till miljöer som man inte är så vana vid, vilket gör miljön enligt mig mer intressant. Jag kan hålla med om att en bra story kan göra en tecknad film väldigt underhållande, men tycker det krävs det där lilla extra fall den ska bli "magisk". Känns som att såfort man dras in i nutiden, känns allt så förutspått.


Jag håller till viss del med. I många av de filmer som utspelar sig i nutid försvinner den magiska disneykänslan lite. Janne Långben the Movie är ett sådant exempel för mig, filmen i sig är helt okej men det känns hela tiden som det saknas något. Det räcker inte hela vägen. Detta är kanske inte på grund av att den utspelar sig i nutid, men jag kan se samma problem i Familjen Robinson och Lilla Kycklingen (Vilddjuren tycker jag att vi ignorerar, den är dålig på helt andra nivåer). I Lilo och Stitch däremot, som många redan har påpekat, tycker jag att de lyckades skapa den här mysiga disneykänslan över filmen. Det är ju trots allt den man letar efter, även om jag personligen är mycket förtjust i det lite nostalgiska "gamla" och svunna tider som de flesta av filmerna trots allt utspelar sig i.
I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything.
Till toppen
Emmylee View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-mars-2010
Status: Offline
Poäng: 236
inläggsval inläggsval   Citera Emmylee Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-maj-2010 vid 12:21
"Dumbo", "Bambi" och "Pongo och de 101 Dalmatinerna" är också filmer som utspelas i nutid för övrigt. Tyder ju på att bara man har en bra story så går det.
I'm simply saying that life, uh... finds a way.
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-maj-2010 vid 18:14
Fast Bambi tar oss ändå till en annan plats, nog för att skogen är en känd plats för många, men kontakten med människovärlden är inte så stor, det är endast jägaren som har gevär. I Dumbo så ser vi en modern tågvagn, telefonstolpar och liknande. I 101 Dalmatiner så ser vi neonskyltar, TV-apparater och lastbilar bland annat. Det är lite mer modernt än de vackra skogsmiljöerna i Bambi, därför så har jag svårt att se Bambi som en film i nutid (Även fast den är det). Men Dumbo och 101 Dalmatiner är filmer i nutid som är bra absolut.
Till toppen
Emmylee View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-mars-2010
Status: Offline
Poäng: 236
inläggsval inläggsval   Citera Emmylee Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-maj-2010 vid 23:20
Postad av Jeppe Jeppe skrev:

Fast Bambi tar oss ändå till en annan plats, nog för att skogen är en känd plats för många, men kontakten med människovärlden är inte så stor, det är endast jägaren som har gevär. I Dumbo så ser vi en modern tågvagn, telefonstolpar och liknande. I 101 Dalmatiner så ser vi neonskyltar, TV-apparater och lastbilar bland annat. Det är lite mer modernt än de vackra skogsmiljöerna i Bambi, därför så har jag svårt att se Bambi som en film i nutid (Även fast den är det). Men Dumbo och 101 Dalmatiner är filmer i nutid som är bra absolut.


Tro det eller ej, men det finns fascinerande platser och fascinerande karaktärer på vår jord as we speak också. Tycker inte riktigt du säger någonting med ditt inlägg men jag antar att du syftar på en mer "tidslös" tid, som Lejonkungen t.ex.
I'm simply saying that life, uh... finds a way.
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-maj-2010 vid 23:33
Det var typ det jag menade fast du använde lite bättre ord och enklare förklaring, så då var det uppklarat. Tack!
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-maj-2010 vid 23:47
Postad av Emmylee Emmylee skrev:

G-Force - "inte så jättebra"? Ni är helt tokiga på det här forumet! Nämn inte ens sånt skräp. Låter lite som Eliaspbo nu, men jag blir väldigt tagen måste jag säga.

Jag läste igenom tråden nu och trots att detta skrevs för ett tag sedan har jag inte riktigt märkt det förräns nu och får skriva ett svar dåSmile. Först G-Force är en Disneyfilm, om du blir medlem på ett Disneyforum så får du vara beredd på att Disneyfilmer kommer diskuteras Bra eller dåliga. Bara för att du tycker filmen är skräp betyder inte det att alla tycker det och helt plötsligt slutar diskutera den för att Emmylee inte tycker om den. Du och jag har visst olika definition av uttrycket "inte så jättebra". Du reagerar som om jag sagt att filmen var en av de mest lyckade filmerna under 2000-talet. Låt mig bara klargöra att det tycker jag inte. Min definiton av "inte så jättebra" är: "Den var helt ok när man såg den, men jag kommer troligtvis inte se den igen". En film är jättebra eller inte så jättebra, eller utmärkt eller... ja listan kan göras lång. Vad jag menar med detta inlägg som du troligtvis kommer tycka är meningslöst då jag inte kan få in vad jag vill säga med lite mindre utrymme och troligtvis är för ung för att kunna föra en diskussion med (Jag vet att du skrev det åt Eliaspbo, men jag är en sådan som tar åt mig om jag är typ likadan och i detta fall är jag det då han är 13 och jag är 14, det kanske är drygt att det är det, men då är det så) Vad jag då vill få fram med detta är att G-force hade sin ljuspunkter, vissa skämt skrattade man åt och lite småkul här och var. En filmär nästan aldrig bara bra eller bara dålig. Man kan nästan alltid hitta något i en film som man gillar eller inte gillar så är det bara.

Nu läser jag igenom detta och inser att det kanske är lite elakt. Jag vill bara säga att det inte är menat så. Jag skrev vad jag ville skriva, men det är inte på något sätt menat att vara elakt.
Till toppen
Emmylee View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-mars-2010
Status: Offline
Poäng: 236
inläggsval inläggsval   Citera Emmylee Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-maj-2010 vid 01:02
Postad av Jeppe Jeppe skrev:

Postad av Emmylee Emmylee skrev:

G-Force - "inte så jättebra"? Ni är helt tokiga på det här forumet! Nämn inte ens sånt skräp. Låter lite som Eliaspbo nu, men jag blir väldigt tagen måste jag säga.

Jag läste igenom tråden nu och trots att detta skrevs för ett tag sedan har jag inte riktigt märkt det förräns nu och får skriva ett svar dåSmile. Först G-Force är en Disneyfilm, om du blir medlem på ett Disneyforum så får du vara beredd på att Disneyfilmer kommer diskuteras Bra eller dåliga. Bara för att du tycker filmen är skräp betyder inte det att alla tycker det och helt plötsligt slutar diskutera den för att Emmylee inte tycker om den. Du och jag har visst olika definition av uttrycket "inte så jättebra". Du reagerar som om jag sagt att filmen var en av de mest lyckade filmerna under 2000-talet. Låt mig bara klargöra att det tycker jag inte. Min definiton av "inte så jättebra" är: "Den var helt ok när man såg den, men jag kommer troligtvis inte se den igen". En film är jättebra eller inte så jättebra, eller utmärkt eller... ja listan kan göras lång. Vad jag menar med detta inlägg som du troligtvis kommer tycka är meningslöst då jag inte kan få in vad jag vill säga med lite mindre utrymme och troligtvis är för ung för att kunna föra en diskussion med (Jag vet att du skrev det åt Eliaspbo, men jag är en sådan som tar åt mig om jag är typ likadan och i detta fall är jag det då han är 13 och jag är 14, det kanske är drygt att det är det, men då är det så) Vad jag då vill få fram med detta är att G-force hade sin ljuspunkter, vissa skämt skrattade man åt och lite småkul här och var. En filmär nästan aldrig bara bra eller bara dålig. Man kan nästan alltid hitta något i en film som man gillar eller inte gillar så är det bara.

Nu läser jag igenom detta och inser att det kanske är lite elakt. Jag vill bara säga att det inte är menat så. Jag skrev vad jag ville skriva, men det är inte på något sätt menat att vara elakt.


Elakt? Nej, jag tar inte åt mig iallafall. Vad gäller "G-Force" så ville jag bara uttrycka mitt hat för filmen på ett effektivt sätt. Såklart att den ska diskuteras (även om jag främst hade velat se er såga ner den till bitar).
Att jag nämnde att Eliaspbo var ung var inte menat som nedvärderande, utan mer som att jag ville ge lite förståelse för att inte "hoppa på honom". Jag brukar inte underskatta de yngre, men vissa får mig att tänka "var jag såhär förut?". Du är dock ett undantag, du backar iallafall inte för att försöka förklara. Sen lär de väl bli mer tjabblande oss emellan framöver, eftersom vi verkar ha lite skilda filmsmaker, men det är det vi här för!Smile
I'm simply saying that life, uh... finds a way.
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-maj-2010 vid 13:00

Japp varför ett forum om alla tyckte likadant? G-force är som sagt ok, men inget jag kommer se igen, det finns så många otroligt mycket bättre filmer. Mer tjabblande blir det säkert, men som sagt vad gör vi annars här. 



Ändrad av Jeppe - 22-maj-2010 vid 15:06
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-maj-2010 vid 20:36
Lady och Lufsen utspelade sig i USA i början av 1900-talet

AristoCats utspelade sig i paris 1910

Mästerdetektiven Basil Mus utspelade sig i london 1897
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-maj-2010 vid 20:42
Men ingen av dem utspelar sig i nutid i förhållande till när filmerna gjordes. 
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-maj-2010 vid 20:05
Kan du förklara så att jag förstår vad du menar.
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-maj-2010 vid 20:12
Lady och Lufsen gjordes på50-talet, men utspekar sig i början på 1900-talet

Basil Mus gjordes på 80-talet men utspelar sigpå 1800-talet

Aristocats gjordes på 70-talet men utspelar sig 1910

 

Alltså var filmerna inte ens nutid i förhållande till när de gjordes.

Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-maj-2010 vid 20:37
Tack för ditt förtydligande, Jeppe. :)
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
 Svara Svara Sida  12>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media