Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Frankenweenie

 Svara Svara Sida  123>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Dreamer View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-februari-2010
var: frillesås
Status: Offline
Poäng: 237
inläggsval inläggsval   Citera Dreamer Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Frankenweenie
    Postad: 21-april-2010 vid 16:30


Nån mer än jag som längtar efter Tim burtons kommande stopmotion Film?

troligtvis så komer den väll med 3D efekter och det är jag väldigt nyfiken på hur det kan bli

Jag såg den gammla svartvita filmen för ett tag sedan och iden med att ha en hund som en slags frankenstein tycker jag var jätte härlig (DEN SVARTVITA fRANKENWEENIE ÄR CHARMIG MEN RÄTT SEG I ÖVRIGT) råkade trycka på caps lock... orkar inte ändra :P
men jag gillar storyn och hoppas den blir bra ^-^
"avatar av fireleaming"
Till toppen
Emmylee View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-mars-2010
Status: Offline
Poäng: 236
inläggsval inläggsval   Citera Emmylee Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-april-2010 vid 19:53
Intressant karaktär den där Frankenweenie, visst. Men personligen så förväntar jag mig inget som är bra av Tim Burton (hans bästa är Beetlejuice - resten har han varit enormt slarvig med). Får helt enkelt se hur det blir - hoppas dem kör på med stop-motion. 3D:n kan dem slopa direkt. Och jag hoppas vi slipper Johnny Depp och Helena Bonham Carter. Och han får gärna lägga ner mer av sin frånvarande passion och hjärta i det här.
Förlåt om jag ältar om och om igen med mitt misstycke för Burton, men - you brought it up!
I'm simply saying that life, uh... finds a way.
Till toppen
Dreamer View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-februari-2010
var: frillesås
Status: Offline
Poäng: 237
inläggsval inläggsval   Citera Dreamer Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-april-2010 vid 21:32
Inga problem Emmylee Vad vore ett diskutionsforum om alla tyckte likadant hela tiden? ^-^

Beetlejuice har jag faktiskt aldrig sett men det som gör mej sugen på Frankenweenie är att jag är så förtjust i Corpse bride och hoppas på att burtons ska göra nått liknande

jag har aldrig varit något större fan av tex Nigtmare before cristmas (ok gillar stilen på karaktärerna men inte mycket mer)

så du tror inte på 3D till stop-motion? varför inte? jag är nyfiken på om man kunde få in ett större djup i bilden med den tekniken och kanske förtydliga lite mer att det är dockor de filmar och inte något som är animerat

undrar hur lönsamt det är egentligen att göra en sån film i dagens samhälle? jag menar det är ju ett otroligt tidskrävande jobb att ta kort-flytta-ta kort-flytta hela tiden fast nu när jag tänker lite på det så kanske det inte är så stor skildnad från hur disney tecknade många av sina filmer med teckningar som skiljer sej lite från varandra hela tiden

och apropå röstskådisar så hoppas jag att han lyckas klämma in Cristopher Lee nånstans igen för jag gillar verkligen hans röst

(jag vet här kommer också återanvändande av skådis in igen men han är ju inte med i alla filmer iallafall :P )
"avatar av fireleaming"
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-april-2010 vid 22:05
Avnågon anledning så tycker jag inte den här historien låter som något riktigt bra, det är nog inget jag kommer vänta som en tok på, jag kommer nog se den, men av det jag läst här så har jag inte så stora förväntningar. 
Till toppen
Emmylee View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-mars-2010
Status: Offline
Poäng: 236
inläggsval inläggsval   Citera Emmylee Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-april-2010 vid 23:22
Postad av Dreamer Dreamer skrev:


så du tror inte på 3D till stop-motion? varför inte? jag är nyfiken på om man kunde få in ett större djup i bilden med den tekniken och kanske förtydliga lite mer att det är dockor de filmar och inte något som är animerat

undrar hur lönsamt det är egentligen att göra en sån film i dagens samhälle? jag menar det är ju ett otroligt tidskrävande jobb att ta kort-flytta-ta kort-flytta hela tiden fast nu när jag tänker lite på det så kanske det inte är så stor skildnad från hur disney tecknade många av sina filmer med teckningar som skiljer sej lite från varandra hela tiden

och apropå röstskådisar så hoppas jag att han lyckas klämma in Cristopher Lee nånstans igen för jag gillar verkligen hans röst

(jag vet här kommer också återanvändande av skådis in igen men han är ju inte med i alla filmer iallafall :P )
Jag har sett bl.a Avatar i 3D på bio, och visst det var rätt coolt - men OCKSÅ onödigt jobbigt. Det blev kladdigt på brillorna, bilden var inte det bästa, struligt för ögonen tycker de flesta. Och jag tycker faktiskt att en 3D-film kräver en 3D-duk! Som på Liseberg, där är det helt otroligt bra. Och sen ogillar jag att 3D i fortsättningen kommer användas som ett fånigt försäljningsknep. Clash of the Titans spelades inte in i 3D, det lade dem på efteråt vilket är helt meningslöst eftersom den inte filmats för att anpassas åt 3D. Jag pröjsar hellre 50:- mindre för 2D, tack!
Angående stop-motion, vilket jag oftast älskar (speciellt Wallace & Gromit) så tror jag i Burton's fall att mycket kommer att finslipas med datoranimation. Om munnarna ska röras till exempel, ögon blinkas osv. Sen kommer förmodligen mycket actionsekvenser (om det nu är det i just den här story) att datoranimeras. Men kanske inte, jag är iallafall väldigt kritisk - som förmodligen märksTongue

Och Christopher Lee får ALLTID vara med. Mycket bra skådis som sällan sviker och en mycket bra röst. De får gärna plocka med John Hurt också (hört honom som the Horned King i engelska versionen av "Taran..."?), mycket bra skådis och väldigt cool röst. Jag ser hellre att dem använder sig av folk som kan använda sina röster och som har väldigt trevliga röster att lyssna på, istället för att plocka skådisar populära i Hollywood (som i alla Dreamworks värdelösa datoranimerade filmer till exempel).

I'm simply saying that life, uh... finds a way.
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-april-2010 vid 14:37
John Hurt älskar jag som draken i Merlin som gick på TV förra året. En underbar karaktär med en mysig röst,jag hade ingen aning om att han gör The horned king, men jag kan lätt tro att det är bra. Jag har inte sett Taran på flera år och när jag såg den visste jag inte att den var en Disneyfilm. Därför så ser jag grymt mycket fram emot att den kommer på DVD och som jag har fattat det så kommer den i sommar, eller?
Till toppen
Dreamer View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-februari-2010
var: frillesås
Status: Offline
Poäng: 237
inläggsval inläggsval   Citera Dreamer Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-april-2010 vid 14:43
jeppe nu är jag ingen vidare skrivare så gå inte efter vad du läser av mej för då låter väll allt halvdant Tongue

Och emmyleee jag hade blivit otroligt besviken om de hade datoranimerat detaljer som ögon och munnar... jag menar det är ju en av de facinerande detaljerna i tex Corpse bride att de inte gjorde det >.< och att lägga till en massa datoranimerade actionsekvenser känns också bara som något som förstör (vet att det finns vissa sånna i tidigare nämnda film) jag håller med det du nämnde om 3D efekterna i avatar (att det blev rörig altså) men för mej var det mest texten jag störde mej på så jag struntade snabbt i att läsa.
jag såg avatar både med och utan 3D och vist var 3D mer mäktigt men jag kände att jag lättare tog till mej filmen när den var i 2D (man lade märke till mer detaljer då)

roligt att du också gillar Cristopher Lee han har varit en av mina fauvoritskådisar ganska länge nu (fick nydligen lånat en engelsk ljudbok där han var uppläsaren och jag njöt verkligen av att höra honom läsa ) jag har inte så stor koll på vem jon hurts är men jag får väll söka på youtube och lystna på hur han låter
"avatar av fireleaming"
Till toppen
Emmylee View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-mars-2010
Status: Offline
Poäng: 236
inläggsval inläggsval   Citera Emmylee Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-april-2010 vid 14:54
Exakt, Dreamer. Ska det vara stop-motion så ska det vara det fullt ut!
I'm simply saying that life, uh... finds a way.
Till toppen
Jack-Sparrow View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist

Omogen pirate Wannabe

Medlem sedan: 04-september-2009
var: Cook Islands
Status: Offline
Poäng: 76
inläggsval inläggsval   Citera Jack-Sparrow Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-juni-2010 vid 23:34
Struntprat, struntprat och mer struntprat. Burton är en av få i Hollywood som har hjärta och passion. Han är INTE LAT. Hur många andra skulle insistera på att dressera riktiga ekorrar till scenen i Jordnötsrummet i Charlie & The Chocolate Factory? Hur många skulle ha lyckats göra Sweeney Todd lika charmig som bloddrypande? Hur många andra skulle ens komma på tanken att göra en dockfilm i dagens CGI-klimat?  Jo, just det, Tim Burton.
Och attityden gentemot den bäste skådespelaren av sin generation är ganska motbjudande på den här sidan. Savvy? 
Till toppen
Jack-Sparrow View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist

Omogen pirate Wannabe

Medlem sedan: 04-september-2009
var: Cook Islands
Status: Offline
Poäng: 76
inläggsval inläggsval   Citera Jack-Sparrow Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-juni-2010 vid 23:36
Förresten, den här tråden hör hemma i Animerade Filmer.
Till toppen
Emmylee View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-mars-2010
Status: Offline
Poäng: 236
inläggsval inläggsval   Citera Emmylee Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-juni-2010 vid 01:45
Postad av Jack-Sparrow Jack-Sparrow skrev:

Struntprat, struntprat och mer struntprat. Burton är en av få i Hollywood som har hjärta och passion. Han är INTE LAT. Hur många andra skulle insistera på att dressera riktiga ekorrar till scenen i Jordnötsrummet i Charlie & The Chocolate Factory? Hur många skulle ha lyckats göra Sweeney Todd lika charmig som bloddrypande? Hur många andra skulle ens komma på tanken att göra en dockfilm i dagens CGI-klimat?  Jo, just det, Tim Burton.
Och attityden gentemot den bäste skådespelaren av sin generation är ganska motbjudande på den här sidan. Savvy? 


Hjärta och passion? Tim Burton har inte gjort något originellt sen Beetlejuice. Han har inte gjort något bra sedan Ed Wood. Tim Burton är en av de mest ytligaste och enformigaste regissörer som verkar i Hollywood idag. De filmer som hade potential som Edward Scissorhands och Big Fish faller helt platt till marken - dem krossar aldrig målet!

Hur många skulle insistera på att dressera riktiga ekorrar? Hur många skulle ha lyckats göra Sweeney Todd lika charmig som bloddrypande? Vilka fåniga exempel för att beskriva en bra filmskapare! Det finns tusentals som skulle klara av dem som nämndes ovan. Tim Burton bidrar inget till de här filmerna som inte någon annan kan eller redan har gjort.

Hur många andra skulle ens komma på tanken att göra en dockfilm i dagens CGI-klimat? Ett CGI-klimat som Burton utan någon som helst värdighet tar och utnyttjar till det fullaste.

Tim Burton var en av mina favoritregissörer förut, vilket gör mig väldigt besviken, ledsen och förbannad över det faktum att han grävt ner sig i detta träsk.
I'm simply saying that life, uh... finds a way.
Till toppen
Dreamer View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-februari-2010
var: frillesås
Status: Offline
Poäng: 237
inläggsval inläggsval   Citera Dreamer Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-juni-2010 vid 14:49
he he nu verkar det ju som om man antingen måste gilla ELLER hata burtons :P fast själva tråden var ju egentligen om fankenweenie
själv älskar jag just de filmer som emmylee nämnde (big fish,edward siccorhand)
jag är ju inte lika förtjust i kalle och chokladfabriken och nigtmare before cristmas men det har jag ju som sagt nämnt förut
jag tycker inte det är helt fel att en regissör satttsar på en viss genre för då vet man ju vad man har att vänta sej när man väljer att se filmen och de som inte gillar burtons kan då lätt välja en annan film
det jag tycker är mysigt är just stop motion film och ingen som skulle kallas lat skulle väll sattsa på en sådan eller hur? sen gillar jag ju såklart stilen på burtons filmer
han är ju en regissör som blivit känd och självklart kan man ha olika åsikter om honom därför


btw jag missade helt att burtons skulle ha blivit kallad lat så jag skriver det här som svar till emmylee och jack sparrow
"avatar av fireleaming"
Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Avatar
Moderator - Memento Mori

Medlem sedan: 27-september-2004
Status: Offline
Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-juni-2010 vid 00:12
Tim Burton, har inte han spenderat de senaste 10-15 åren med att göra samma film, med samma skådespelare, i samma roller om och om igen?
"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
Cadpig. View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar
BANNAD

Medlem sedan: 30-mars-2010
var: K-Holm
Status: Offline
Poäng: 151
inläggsval inläggsval   Citera Cadpig. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-augusti-2010 vid 22:03
´Tim Burton är oförtjänt avskydd. Jag har höga förväntingar på Frankenweenie. Hoppas den är svartvit som orginalet.

"Tim Burton, har inte han spenderat de senaste 10-15 åren med att göra samma film, med samma skådespelare, i samma roller om och om igen?"

That might possibly be the funniest thing I've read in quite some time. Thank you for the good laugh, old chum.
Till toppen
Disneyfantast View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 27-augusti-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 166
inläggsval inläggsval   Citera Disneyfantast Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-augusti-2010 vid 16:50
När det gäller Burton ser jag alltid fram emot hans filmer. Det känns lite kul att han ska göra en remake på sin egen kortfilm som han gjorde innan hans karriär tog fart på allvar.

Jag tror att den kan bli riktigt bra, speciellt om den är i stop-motion för jag fantiserar om hur det kan komma att se ut så jag ser verkligen fram emot den eftersom jag gillade kortfilmen.  

MVH
   //Håkan
Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-september-2010 vid 21:38
Postad av Proximus Proximus skrev:

Tim Burton, har inte han spenderat de senaste 10-15 åren med att göra samma film, med samma skådespelare, i samma roller om och om igen?


Haha, klockren kommentar! Den enkla meningen summerar Tim Burtons karriär på ett slående sätt.

Jag får lätt känslan som att han själv ser sig som väldigt djup och originell, när han i själv verket är extremt förutsägbar och enkelspårig. Ständigt samma skådespelare och ständigt samma ton i samtliga filmer.

Älskar dock Tim Burtons Batman, även om den är väldigt slarvigt komponerad.
"Blathering blatherskite!"

Till toppen
Emmylee View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-mars-2010
Status: Offline
Poäng: 236
inläggsval inläggsval   Citera Emmylee Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-september-2010 vid 19:54
Måste ändå säga att den just nu har en riktigt imponerande rollista. Så länge inte Helena Bonham-Carter och Johnny Depp blir inblandade - för då spricker det totalt.
I'm simply saying that life, uh... finds a way.
Till toppen
Disneyfantast View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 27-augusti-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 166
inläggsval inläggsval   Citera Disneyfantast Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-september-2010 vid 20:17
Inte för att jag ser något fel i det om de skulle bli inblandade men samtidigt kan det vara kul om det kan vara lite andra som omväxling.
MVH
   //Håkan
Till toppen
Tarrant__Hightopp View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 09-juni-2010
var: Underland
Status: Offline
Poäng: 5
inläggsval inläggsval   Citera Tarrant__Hightopp Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-september-2010 vid 15:36
Depp måste vara med på ett hörn! Hoppas bara att han hinner peta in "Weenie" i sitt fullspäckade schema.

Hatet mot Burton som blossar upp överallt är för övrigt tämligen motbjudande.
Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-september-2010 vid 16:09
Vad det handlar om är att väldigt många människor, mig själv inräknad, starkt känner av Johnny Depps överanvändning de senaste åren. I synnerhet inom Tim Burtons produktioner. Det är inte frågan om något hat gentemot vare sig Depp eller Burton, snarare rör det sig om en för tillfället mättad marknad, samt det faktum att många känner av en stark tendens vad gäller upprepningar i såväl agerande som berättande.

Det folk saknar är förnyelse. Det finns, som jag har tolkat det, en uppfattning hos många människor att Tim Burton har kört fast i samma hjulspår, vilket till stor del har kommit att påverka även Johnny Depp när det gäller hans rollgestaltningar i filmer som de båda är inblandade i.
De skulle nog båda må bra av att rannsaka sig själva och försöka komma på sätt att förnya sig och utvecklas, utan att för den sakens skull tappa sin unika särart och personlighet.

Som exempel kan jag dra till med två av mina favoritförfattare inom serievärlden: Frank Miller och Chris Claremont.
De har båda betytt oändligt mycket för den amerikanska serieindustrin och de har skapat enastående verk och karaktärer. Men båda har de haft samma problem. De har inte utvecklats ett dugg de senaste 20-30 åren. De har i princip stått still, och hur bra deras gamla verk än är så kommer de aldrig med nått nytt. Deras glansperiod är över. De har tömt sin kreativa ådra, och allt som nu produceras för deras hand är mossiga upprepningar och otidsenliga skapelser.

Med det inte sagt att vare sig Johnny Depp eller Tim Burton inte har oändligt mycket mer att ge, men det krävs att de utvecklas och förändras om de ska lyckas hålla sig kvar på samma höga nivå som tidigare. Det räcker inte att köra på som man alltid har gjort. Då kommer man för eller senare att fastna.



Ändrad av Trubaduren - 28-september-2010 vid 16:12
"Blathering blatherskite!"

Till toppen
Tinsan-girl View Drop Down
Producent
Producent
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 270
inläggsval inläggsval   Citera Tinsan-girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-september-2010 vid 16:40
Postad av Tarrant__Hightopp Tarrant__Hightopp skrev:

Depp måste vara med på ett hörn! Hoppas bara att han hinner peta in "Weenie" i sitt fullspäckade schema.

Hatet mot Burton som blossar upp överallt är för övrigt tämligen motbjudande.

 

Som Trubaduren skrev ovanför mig (kan tyvärr inte citera allt, då det var så långt, men det fanns mängder av kloka ord i just det inlägget!Wink) är folk kanske less på att se Johnny Depp i Just Tim Burtons produktioner. Han är ju med i varenda film som Tim Burton gör, och det blir sannerligen tråkigt. Så håller med om att rollistan kan variera, med nya skådespelare.

Det handlar inte om något hat mot Burton, alla har en åsikt och man får faktiskt tycka olika. Annars är det väl ingen idé att ha ett forum.

Så haka inte upp dig på att en del kanske inte riktigt gillar Burton, eller tycker att det har blivit för mycket av Johnny Depp. Vi respekterar din åsikt, så du kan gott och väl respektera oss andra också. Ge och ta, som man säger.

Hör med hjärtat ditt, så ska du förstå.
Till toppen
Guybrush_Threepwood View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar
Bannad /Prox lol

Medlem sedan: 01-maj-2011
Status: Offline
Poäng: 45
inläggsval inläggsval   Citera Guybrush_Threepwood Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-juli-2011 vid 18:00

Sammarbetet mellan Burton och Depp har hittills inte resulterat i en enda film som är sämre än bra. Stryk det, sämre än riktigt bra! Så varför det skulle vara tråkigt att se de jobba tillsammans kan jag inte för mitt liv begripa. Vad som däremot är tråkigt och även lite irriterande är att de tycks köra på "huvudroll eller ingen roll alls"-stuket. Här hade jag velat ha Depps röst i någon mindre roll som bara dyker upp emellanåt och lyser upp filmen med sin närvaro. Hoppas de gör ett stop-motion projekt tillsammans igen någon gång framöver. Corpse Bride är ju en modern klassiker! Grim Fandango skulle vara så j*vla underbar i Burtons regi!

Till toppen
Dreamer View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-februari-2010
var: frillesås
Status: Offline
Poäng: 237
inläggsval inläggsval   Citera Dreamer Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-augusti-2011 vid 09:05
Postad av Proximus Proximus skrev:

Tim Burton, har inte han spenderat de senaste 10-15 åren med att göra samma film, med samma skådespelare, i samma roller om och om igen?


Det där är ett klassiskt och rejält utslitet påstående som jag har hört många gånger förr

Att Tim Burtons har snöat in sej på en och samma genre det tänker jag inte förneka... inte heller att filmerna liknar varandra rent utseendemässigt

Men storyn skiljer sej! Burtons berättelser handlar oftast om de som är annorlunda och utanför men de utvecklas på olika sätt och jag har faktiskt aldrig sett burtons som förutsägbar snarare tvärt om!
Hur många hade tex kunnat räkna ut händelseförloppet i Big Fish första gången de sett filmen? Inte jag i alla fall.
Och inte kunde jag heller räkna ut att stackars Edward schizzorhands skulle råka döda en kille och för evigt bli fast i sitt torn.
Jag älskar Burtons han är en egensinnig konstnär som envist klamrar sej fast vid sin egen personliga stil och inte låter sej påverkas av andra.

Och den nära vänskapen med Johnny Depp tycker jag är riktigt facinerande.

För om man tänker efter...
Burtons har sin hårt sammansatta lilla grupp av skådespelare och medarbetare som han litar på och trivs att jobba med,
Är det inte precis samma sak med de stora Disney animatörerna som samarbetar med varandra? eller en helt vanlig amatörteater för den delen?
Bara för att det råkar vara ett ovanligt koncept i filmvärlden behöver inte betyda att det inte skulle vara efektivt för det eller hur?
"avatar av fireleaming"
Till toppen
LeChuck. View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 01-augusti-2011
var: Tri-Island Area
Status: Offline
Poäng: 220
inläggsval inläggsval   Citera LeChuck. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-augusti-2011 vid 11:15

Exakt. Burton är och förblir ett unikum. Släng ett getöga på hans filmografi:

1982 Vincent (Svart-vit dockanimation om en morbid pojke som drömmer om att vara Vincent Price. Berättad av Vincent Price)
1984 Frankenweenie (Svart-vit kortfilm som både är en hyllning till, och parodi på, Frankestein, om ensam pojke som saknar sin hund till den grad att han väcker hundens lik till liv med elektricitet)
1985 Pee-wee's Big Adventure (Färglatt energi-piller om ett barn i en vuxen mans kropp på jakt efter sin stulna röda cykel)
1988 Beetlejuice (mörk humor om livet efter detta i orginell historia där Michael Keaton gör sitt livs roll)
1989 Batman (fortfarande bästa tolkningen av "Läderlappen". Nolan-fanboys kan skrika hur högt de vill, Keaton ÄR Batman och Nicholson ÄR Jokern)
1990 Edward Scissorhands (Pinocchio möter Frankenstein. En unik och fantastisk saga om utanförskap som tillika utdelar en rejäl satirisk känga mot det inskränkta livet i den typiskt amerikanska förorten. Mästerverk!)
1992 Batman Returns (Burton fick fria tyglar och gjorde en mörk julsaga om ett missförstått missfoster som vill hämnas på det samhälle som vände honom ryggen)
1993 The Nightmare Before Christmas (Ok, det är lika mycket Henry Sellicks film som Burtons. Men om det inte vore för Burton skulle inte det här musikaliska konstsycket till film finnas. Grinchen fast tvärtom, ut-och-in och upp-och-ner. Fantastisk humor och bra sånger)
1994 Ed Wood (Fantastisk och upplyftande film som mycket väl skulle kunnat frossa i den tragiske figurens, som var "the worst director ever" i Hollywood på 50-talet, olyckor och ständiga misslyckanden men vänder istället på steken och berättar en positiv och inspirerande historia om att aldrig ge upp och inte släppa sina drömmars mål ur sikte)
1996 Mars Attacks!  (Smart, vass och mycket, mycket elak sci-fi-parodi som även den inte hymlar med att göra satir över amerikaners fåfänga, storhetsvansinne och lathet)
1999 Sleepy Hollow (Mycket bättre än ursprungssagan om Ichabod Crane. Att göra "The Legend of Sleepy Hollow" till en paranormal detektiv-historia var något av den smartaste överföringen av källmaterial jag någonsin har sett. En riktig 90-talsklassiker och snygg så att jag dregglar)
2001 Planet of the Apes (Inte så pissig som många vill få den att framstå som. Onödig men samtidigt drog den in pengar till Burtons kommande och betydligt intressantare projekt. Också en mycket estetiskt tilltalande film)
2003 Big Fish (Har... faktiskt inte sett den än(SKÄMS!) men efter vad jag vet så är även den en film som inte riktigt liknar någon annan. Lovar att jag ser den innan sommaren är slut)
2005 Charlie and the Chocolate Factory  (Underskattad skratt-fest. Ett godisfyrverkeri med lysande Depp i rollen som sociopat-chokladfabrikören Willy Wonka. Köp den på Blu-ray, det är den värd!)
2005 Corpse Bride (Burtons andra dock-mästerverk. Snäppet sämre än "Nightmare" men är ändå så pass olik att det egentligen är en skymf att jämföra  de)
2007 Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street (Lika blodig som rolig och gripande. En av de bästa musikaler jag någonsin har sett. Gav mig defintivt mersmak av att se en sjungande Depp)
2010 Alice in Wonderland (underskattad film som desutom lyckades med konststycket att få konverterad 3D att se super-läcker ut. Det är en film som verkligen har växt på mig sedan jag såg den på premiären i mars förra året. Har nu sett den sex gånger. VILL HA UPPFÖLJARE!)
2012 Dark Shadows (Håller för tillfället på att kollar på serien från -66. Det här kommer bli skitbra!)
2012 Abraham Lincoln: Vampire Hunter (Burton har producerat många bra filmer som jag inte nämnt i listan. Har inte läst boken, men med en titel som denna kan det inte bli fel)
2012 Frankenweenie (även om orginal kortisen är en bra och gullig film känner jag liksom Burton att idén var bättre än utförandet. Och vilket sett är bättre att göra om filmen på än att göra den till Burtons tredje dock-filmsklassiker??? Kan inte vänta!)

Burton är ett geni. Ingen annan regissör skulle insistera på att använda riktiga ekorrar i den fantastiska nötrum-scenene i "Charlie & The Choclate Factory", bara en sån sak! Nej, han fortsätter att roa (oroa?) överraska och inspirera mig år efter år. Definitvt en av de bästa regissörerna i modern tid, och ännu mer defintivt en av de mest unika i historien.
Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-november-2011 vid 19:41
Här kommer lite bilder och information om den kommande filmen:

"Blathering blatherskite!"

Till toppen
LeChuck. View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 01-augusti-2011
var: Tri-Island Area
Status: Offline
Poäng: 220
inläggsval inläggsval   Citera LeChuck. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-november-2011 vid 21:46
Hur bra Frankenweenie kommer att bli kan jag inte låta bli att se fram emot Dark Shadows ännu mer.
Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-februari-2012 vid 12:45
En svensk poster för den kommande filmen: 

"Blathering blatherskite!"

Till toppen
LeChuck. View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 01-augusti-2011
var: Tri-Island Area
Status: Offline
Poäng: 220
inläggsval inläggsval   Citera LeChuck. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-februari-2012 vid 13:40
Hmmm. Jag tänkte precis posta den amerikanska postern...
Frankenweenie
Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-februari-2012 vid 14:04
Trailer: 



Ändrad av Trubaduren - 02-mars-2012 vid 19:58
"Blathering blatherskite!"

Till toppen
LeChuck. View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 01-augusti-2011
var: Tri-Island Area
Status: Offline
Poäng: 220
inläggsval inläggsval   Citera LeChuck. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-juni-2012 vid 09:30

Det ska bli riktigt spännande att se en stop-motion-film i 3D, en svart-vit sådan tillråga på allt! Kommer förmodligen att se super-läckert ut. Det är väl också första gången någon gör något sådant? Eller? Svart-vit film i 3D. Rätta mig gärna om jag har fel. Och med tanke på hur utsökt (den konverterade) 3D:n i AiW är så kan man bara fantisera om hur gött det kommer smaka nu över två år senare.

Förrutom solklara The Hobbit så är nog Frankenweenie den film som lockar mest den återstående halvan av året.



Ändrad av LeChuck. - 21-juni-2012 vid 09:32
Till toppen
 Svara Svara Sida  123>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media