Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Tråd låstFilm om Maleficent?

 Svara Svara
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
Direct Link To This Post Tråd: Film om Maleficent?
    Postad: 25-mars-2010 vid 14:15
Det ryktas om att det kommer att göras en live-action film om Den onda Fen (Maleficent) från Törnrosa (1959). Tydligen ska Linda Woolverton (Skönheten och Odjuret, Lejonkungen och Alice i Underlandet (2010)) skriva manuset och tilltänkt regissör ska tydligen vara Tim Burton. Ännu finns inget överenskommelse med Burton men tydligen ska han ha visat visst intresse i karaktären under postproduktionen av Alice i Underlandet.

Idén tycks vara att berättelsen om Törnrosa ska berättas hur Den onda fens perspektiv.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
Direct Link To This Post Postad: 25-mars-2010 vid 14:34
Jag har hållt ögonen på projektet sedan det poppade upp på imdb. Låter som en cool idé. Jag gillar verkligen Maleficent och känner att hon lätt förtjänar en egen film.
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
Direct Link To This Post Postad: 25-mars-2010 vid 14:50
Låter underbart, Maleficent, Cruella och Ursula är liksom de främsta kvinnliga skurkarna, och det skulle vara helt underbart att få se en av dom i sin egen film, som "101dalmatiner" sa, det förtjänar hon verkligen, låter även som en grymt cool idé, detta ser vi fram emot.
Till toppen
Emmylee View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-mars-2010
Status: Offline
Poäng: 236
Direct Link To This Post Postad: 25-mars-2010 vid 15:08
Jag gillar också Maleficent. Men Tim Burton kan dra åt helvete. Lite hårt uttryckt kanske, men där kan vi snacka om snubbe vars filmer till 85 % faller helt platt till marken. Och det är inte bättre att han fortsätter gå sin väg med att göra en massa remakes och uppföljare - och att dem dessutom ser helt otroligt smaklösa ut.
Jag gillar Beetlejuice. Jag gillar Batman. Jag gillar Batman Returns och jag gillar Ed Wood. Jag gillade Sleepy Hollow och Big Fish, men jag har på senare tid haft svårt att se något speciellt i dem. Det är bara något i dem som jag tycker misslyckas att fånga mig.
Och Edward Scissorhands var bra ´första gången men såg den, men fan vad den faller platt. Den har inte heller mycket att ge - den hade så stor potential att bli något magiskt men allt det hamnar åt sidan.
I'm simply saying that life, uh... finds a way.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
Direct Link To This Post Postad: 25-mars-2010 vid 16:04
På något sätt är jag inte förvånad att höra det här från dig. Jag känner ingen person (utanför nätet) som inte gillar Tim Burton, Och det är snarare 80% av hans filmer som inte faller platt utan år efter år fortsätter att fängsla nya tittare. Edward Scissorhands är min favoritfilm och jag har sett den omkring 10 gånger. Burton är precis rätt man för Maleficent-filmen. Vad kan jag säga, sucks to be you, then.

Ändrad av 101dalmatiner - 25-mars-2010 vid 16:05
Till toppen
Tinsan-girl View Drop Down
Producent
Producent
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 270
Direct Link To This Post Postad: 25-mars-2010 vid 19:17
Det låter riktigt intressant!Smile 

 

Maleficent är ju en ganska intressant karaktär bland Disneys alla klassiker. Så en film som berättas ur hennes perspektiv skulle vara kul att se faktiskt.

 

Undrar vem som skulle kunna gestalta henne.

Hör med hjärtat ditt, så ska du förstå.
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
Direct Link To This Post Postad: 25-mars-2010 vid 19:24
Blir väl Johnny Depp om det blir Burton som regisserar ^_^
Helena Bohem Carter som Aurora.
*PIK*
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Emmylee View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-mars-2010
Status: Offline
Poäng: 236
Direct Link To This Post Postad: 25-mars-2010 vid 22:02
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

På något sätt är jag inte förvånad att höra det här från dig. Jag känner ingen person (utanför nätet) som inte gillar Tim Burton, Och det är snarare 80% av hans filmer som inte faller platt utan år efter år fortsätter att fängsla nya tittare. Edward Scissorhands är min favoritfilm och jag har sett den omkring 10 gånger. Burton är precis rätt man för Maleficent-filmen. Vad kan jag säga, sucks to be you, then.
Jag känner många som inte gillar honom. Och de flesta känner inte ens till hans verk (förvisso inga filmkunniga). Bland filmfolk så är han ju populär av nån skum anledning. Fint imagery, absolut - men det tycker jag inte han ska ha full cred för. Och det är så extremt tjatigt att han alltid använder sig av sin flickvän/fru och Johnny Depp. Sen har han ju inte stått för manuset på de flesta av hans filmer så där tappar han även poäng. Det jag kan uppskatta med honom är användingen av det visuella (som sagt, en hel del andra hjälper honom med det) men det har också tappat i och med Kalle & Chockladfabriken, Sweeney Todd och sen Alice. Dem ser, ursäkta språket, helt förjävliga ut.

 

Men åsikter skiljer sig ju.Smile

I'm simply saying that life, uh... finds a way.
Till toppen
Dreamer View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-februari-2010
var: frillesås
Status: Offline
Poäng: 237
Direct Link To This Post Postad: 25-mars-2010 vid 22:26
men klänningarna i sweeney todd är åtminstone urläckra ^-^ håller med om att kalle och chokladfabriken är något av det visuellt fulaste av burtons på senaste år men sweeney todd gillar jag
"avatar av fireleaming"
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
Direct Link To This Post Postad: 26-mars-2010 vid 01:03
Sweeney Todd skulle jag räkna som en av de mest visuellt tilltalande filmer som gjorts.

 

Susan Sarandon dyker upp i mitt huvud som en kandidat till att spela Maleficent. Förmodligen pga hennes roll i Enchanted.

Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 295
Direct Link To This Post Postad: 26-mars-2010 vid 22:04
Då blir väl jag den enda som tycker att det här låter lite konstigt ... en film om skurken i Törnrosa? Sama film ur hennes synvinkel? O.o Låter som en dålig idé till en spinoff, enligt mig :S Plus att teckningsstilen har ändrats grovt sedan 50-talet; det kommer inte kännas som samma karaktär enligt mig :S
"Jag vet att det är en sten, jag vet, men för ögonblicket kan vi låtsas att det är ett frö; vi använder fantasin lite."
Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 295
Direct Link To This Post Postad: 26-mars-2010 vid 22:36
Nu ser jag att det står Live-Action ... av någon anledning känns det både värre och bättre ^^' men jag gillar fortfarande inte själva tanken.
"Jag vet att det är en sten, jag vet, men för ögonblicket kan vi låtsas att det är ett frö; vi använder fantasin lite."
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
Direct Link To This Post Postad: 30-mars-2010 vid 16:55
Postad av Daniel Daniel skrev:

Blir väl Johnny Depp om det blir Burton som regisserar ^_^
Helena Bohem Carter som Aurora.
*PIK*

 

Det får vi väl hoppas! Depp äger i allt han gör!

Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
Direct Link To This Post Postad: 15-april-2010 vid 20:20
Bläddrade igenom en tidning som kom för någon vecka sedan, såg rubriken "Angelina Jolie vill spela häxa". Jag brydde mig inte så mycket om det, men jag tyckte precis innan jag bläddrade förbi att jag såg Maleficent. Nu var jag bara tvungen att titta i artikeln. Och vad står det då? Jo, det står att Angelina Jolie är grymt intresserad av rollen som Maleficent. Jag minns inte om hon hade bivit tillfrågad, men ve och fasa om hon blir det och tackar ja. Angelina Jolie är en person som skulle få hela karaktärern Maleficent att förstöras helt för mig, hon skulle göra den fel, helt fel. Hon passar liksom inte, vad tycker ni?
Till toppen
Emmylee View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-mars-2010
Status: Offline
Poäng: 236
Direct Link To This Post Postad: 16-april-2010 vid 13:25
Jag håller med, Jeppe. Men jag är väldigt tveksam till om någon överhuvudtaget kan göra rollen rättvisa. För mig är den redan gjord till perfektion - så varför komma med en ny? Känns helt meningslöst, som med alla remakes.
I'm simply saying that life, uh... finds a way.
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
Direct Link To This Post Postad: 16-april-2010 vid 22:57
Jag tror inte att någon riktigt kan leva upp till rollen, men någon kan definitivt göra en bättre insats än Angelina Jolie. Jag gillar ju förslaget Susan Sarandon som någon hade. Men som sagt vem det än blir så får vi hoppas att det blir någon som kan fånga känslan i rollen på ett så bra sätt som möjligt.

 

Jag är inte heller så jättemycket för remakes, Alice i underlandet (Burton) gillade jag. Men det kan även ha sin grund i att jag tycker den första disneyversionen är något av det sämsta Disney gjort. Men i just detta fall så tycker jag att det ska bli grymt intressant att se, då jag tycker att Maleficents roll i originalet inte är så värst varierande (Fast det är det som gör den så bra). Men historien är ju som sagt mest inriktad på Törnrosa och Prinsen och då börjar man ju undra hur man ska kunna bygga upp en rättvis historia till det som ska fokusera mest på Maleficent som ändå inte blir för långtråkig (Vill inte använda det ordet men kom inte på något bättre.) Är det någon som förstår mitt något förvirrade resonemang?

Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
Direct Link To This Post Postad: 16-april-2010 vid 23:22
Jag tycker att burtons version av alice i underlandet är helt okej och hyfsad, men riktigt tråkig, jag föredrar disneys tecknade version från 1951, den är mycket bättre och roligare, och dessutom är den mer en "RIKTIG" alice i underlandet film.

Ändrad av Eliaspbo - 18-april-2010 vid 08:40
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media