Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

WD Treasures

 Svara Svara Sida  12>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Sandra View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-september-2004
Status: Offline
Poäng: 70
inläggsval inläggsval   Citera Sandra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: WD Treasures
    Postad: 10-november-2004 vid 11:57
Det finns ju 3 olika Disney Treasures utgivna i Sverige... kommer alla övriga som släppts i USA släppas här också förr eller senare? Hoppas verkligen det... har nyligen köpt C Donald och S Symphonies - och de är ju hur bra som helst! MKT bättre än jag hade förväntat mig.
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-november-2004 vid 13:33
Vi ska nog inte räkna med att alla de amerikanska boxarna kommer att släppas i motsvarande versioner här. Vi får nog vara glada om vi så småningom får alla volymerna med tecknade kortfilmer. Den internationella marknaden för de övriga är antagligen begränsad. Titlar som Disneyland USA, Mickey Mouse Club, Davy Crockett osv behandlar ju väldigt lokala amerikanska företeelser som inte är så kända i övriga världen.

Jag gissar också att de svartvita Musse-volymerna kommer att dröja, i den mån de alls kommer ut här.

Nästa svenska volym blir för övrigt Mickey Mouse in Living Colour volym 2. Den ligger i princip redan färdig, och väntar bara på ett releasedatum.
Till toppen
avskum View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 10-januari-2005
Status: Offline
Poäng: 17
inläggsval inläggsval   Citera avskum Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-januari-2005 vid 00:59

kommer det ges ut boxar med piff&puff, pluto, figaro, tjuren ferdinand och sådant som inte kan sorteras in under musse och kalle? Finns det sådana boxar i USA?  Vilka dvd.er med kortfilmer finns egentligen i USA?

Satsar de på att ge ut ALLA kortfilmer? Även sådana kontroversiella som t.ex. "the führers face" ?

Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-januari-2005 vid 11:14
Postad av avskum avskum skrev:

kommer det ges ut boxar med piff&puff, pluto, figaro, tjuren ferdinand och sådant som inte kan sorteras in under musse och kalle? Finns det sådana boxar i USA?  Vilka dvd.er med kortfilmer finns egentligen i USA?

Satsar de på att ge ut ALLA kortfilmer? Även sådana kontroversiella som t.ex. "the führers face" ?


Piff o Puff kommer troligen inte att ges ut i egen box. Det har bara gjorts tre "egna" filmer med Piff o Puff. I alla andra filmer (20 st) är Piff o Puff gäster, framför allt i Kalle Ankas filmer, men även i någon mån i filmer med Pluto och Musse. Det betyder att om alla filmer med Kalle, Musse och Pluto så småningom ges ut kommer man att få de flesta Piff o Puff-filmerna på köpet. De tre egna filmerna kan sorteras in under "Assorted Treasures", se nedan, eller så kan de eventuellt bli extramaterial i någon kommande Kalle Anka-box.

Den första boxen med Pluto kom för en månad sen i USA.

Filmer med uddafigurer som Figaro, tjuren Ferdinand m.fl. är på gång i en box som har arbetsnamnet "Assorted Treasures". Det är mycket troligt att den kommer i december i år i USA.

Der Fuehrers Face finns redan på DVD i boxen Walt Disney on the Front Lines.

Det har totalt kommit 14 boxar i Treasures-serien i USA. Beskrivningar på de amerikanska boxarna hittar du t.ex. här:
http://www.ultimatedisney.com/treasures.html

På den här sidan hittar du information om vilka kortfilmer som finns, och vilka som har getts ut på video (i Sverige) och på DVD (både internationellt och i Sverige) :
http://disneyania.tonakaistudio.com/filmer/kortfilmer.htm

Länken till kortfilmssidan uppdaterad 2005-11-02 / Anders M Olsson


Ändrad av Anders M Olsson
Till toppen
avskum View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 10-januari-2005
Status: Offline
Poäng: 17
inläggsval inläggsval   Citera avskum Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-januari-2005 vid 13:59

Postad av Anders M Olsson Anders M Olsson skrev:



Jag gissar också att de svartvita Musse-volymerna kommer att dröja, i den mån de alls kommer ut här.

Varför tror du inte de svartvita mussefilmerna kommer ges ut i Sverige? Anses de så "mossiga" och ointressanta?


Jag antar att alla "vanliga" boxar med Pluto och Långben, Musse och Kalle kommer ges ut i Sverige så småningom? Konstigt vore det väl annars. Davy Crocket, Micke Mouse club och sådant klarar jag mig utan. ( Britney Spears och Christina Aguilera som barn - huuuh!)

Men undrar om "on the Frontlines" kommer ges ut i Sverige? Den innehåller väl mestadels tecknad film? Eller gjorde Disney "vanliga" propaganda- och informationsfilmer också? Tror ni den är av intresse för den utländska marknaden, eller kommer den bara säljas inom USA?

Jag skulle gärna vilja se "the führers face" och de andra.

har assorted treasures kommit än? Vad tror ni det kommer för mer boxar?

 



Ändrad av Proximus
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-januari-2005 vid 17:27
Postad av avskum avskum skrev:

Varför tror du inte de svartvita mussefilmerna kommer ges ut i Sverige? Anses de så "mossiga" och ointressanta?

Jag utesluter inte att de svartvita mussefilmerna kommer att ges ut så småningom, men jag gissar att de kommer att dröja. Jag skulle inte vilja kalla dem mossiga, men de är nog mera intressanta för samlare och cineaster än för barnfamiljer. Och det är barnfamiljerna som Disney ser som sin primära målgrupp i Sverige.

Postad av avskum avskum skrev:


Jag antar att alla "vanliga" boxar med Pluto och Långben, Musse och Kalle kommer ges ut i Sverige så småningom? Konstigt vore det väl annars. Davy Crocket, Micke Mouse club och sådant klarar jag mig utan. ( Britney Spears och Christina Aguilera som barn - huuuh!)

Fel årtionde, Avskum! Mickey Mouse Club handlar om originalserien från 50-talet, inte om någon nyare inkarnation! Britney Spears och Christina Aguilera var inte ens födda när originalserien gjordes.

Postad av avskum avskum skrev:


Men undrar om "on the Frontlines" kommer ges ut i Sverige? Den innehåller väl mestadels tecknad film? Eller gjorde Disney "vanliga" propaganda- och informationsfilmer också? Tror ni den är av intresse för den utländska marknaden, eller kommer den bara säljas inom USA?

Jag tror att den är av för begränsat intresse för att ges ut i Sverige.

Postad av avskum avskum skrev:


Jag skulle gärna vilja se "the führers face" och de andra.

Köp den amerikanska utgåvan då. Eller vänta, så kanske Der Fuehrer's Face kommer i nästa Kalle Anka-box om 1-2 år.

Postad av avskum avskum skrev:


har assorted treasures kommit än? Vad tror ni det kommer för mer boxar?

Nej, Assorted Treasures har inte kommit än. Jag skrev ju ovan att den troligen kommer i december i år (2005).

De som är troliga är, förutom Assorted Treasures:
- True Life Adventures (naturfilmer)
- Chronological Donald, vol 2
- Silly Symphonies, vol 2

Men observera att det bara är gissningar. Ingenting är officiellt ännu så länge. Om en eller ett par månader tror jag att vi har säkrare information.


Ändrad av Anders M Olsson
Till toppen
avskum View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 10-januari-2005
Status: Offline
Poäng: 17
inläggsval inläggsval   Citera avskum Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-januari-2005 vid 23:03

Tack för många bra svar! Förlåt mina missuppfattningar om Micke Mouse club och att jag inte såg det där med december 2005.

Jasså, du tror att Fuhrers face kommer vara med på den vanliga chronological donald del 2? Jag trodde den bara skulle vara med på "frontline" dvd:n?

Är det mestadels tecknat på "frontline" eller gjorde Disney även icke-tecknade propagandafilmer?

 

Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-januari-2005 vid 10:51
Postad av avskum avskum skrev:

Jasså, du tror att Fuhrers face kommer vara med på den vanliga chronological donald del 2? Jag trodde den bara skulle vara med på "frontline" dvd:n?


Ja, det verkar troligt att den kommer med på The Chronological Donald volym 2. Den är en av flera Kalle Anka-filmer med militärmotiv som gjordes under krigsåren, och det finns ingen anledning att tro att Disney skulle hoppa över dem i en kronologisk utgivning av Kalles filmer. Motsvarande filmer med Pluto och Långben finns både i boxen On the Front Lines och i Plutos respektive Långbens egna boxar.

Postad av avskum avskum skrev:

Är det mestadels tecknat på "frontline" eller gjorde Disney även icke-tecknade propagandafilmer?

Det är mestadels tecknat, men huvudnumret på On the Front Lines är långfilmen Victory Through Air Power som även innehåller en del spelfilmssegment.
http://disneyania.tonakaistudio.com/filmer/airpower.htm

Länken till Victory Through Air Power uppdaterad 2005-11-02 / Anders M Olsson



Ändrad av Anders M Olsson
Till toppen
avskum View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 10-januari-2005
Status: Offline
Poäng: 17
inläggsval inläggsval   Citera avskum Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-januari-2005 vid 01:40

Tack så mycket för alla uttömmande, kunniga svar! Bra sida det här!

Så man behöver alltså inte köpa "frontline" ? Alla De filmer som är på den kommer alltså att finnas med på andra boxar som KOMMER släppas i Sverige, till skillnad från Frontline?



Ändrad av avskum
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-januari-2005 vid 08:28
Postad av avskum avskum skrev:

Tack så mycket för alla uttömmande, kunniga svar! Bra sida det här!

Så man behöver alltså inte köpa "frontline" ? Alla De filmer som är på den kommer alltså att finnas med på andra boxar som KOMMER släppas i Sverige, till skillnad från Frontline?



Nej, alla filmer i boxen On the Front Lines kommer inte att finnas med i andra boxar. De som kommer att släppas dubbelt är bara filmer av underhållningskaraktär med de centrala disneyfigurerna (Kalle, Långben, Pluto m.fl.). Dit räknas sannolikt även Der Fuehrers Face, men inte mera udda propagandafilmer som Education For Death, Reason and Emotion, långfilmen Victory Through Air Power m.fl.
Till toppen
avskum View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 10-januari-2005
Status: Offline
Poäng: 17
inläggsval inläggsval   Citera avskum Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-januari-2005 vid 12:17
nej jag förstår, men kommer alla tecknade att släppas på pluto/långben och kalle boxarna också? Är alla tecknade filmer på frontline med de figurena?
Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Avatar
Moderator - Memento Mori

Medlem sedan: 27-september-2004
Status: Offline
Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-januari-2005 vid 13:22
Nej Disney gorde flera propaganda filmer som inte hade någon av de vanliga Disneyfigurerna. Bla då som Anders sa Education For Death och Reason and Emotion.
Education kan jag verkligen rekomdera då jag tycker att den är nästan hysteriskt rolig,  Ja se jänkare. 

Förtydligande
Alltså finns det tecknade filmer på frontline som inte är kalle, långben, pluto eller någon annan av Disneys vanliga figurer.


Ändrad av Proximus
"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
Nuffe90 View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 08-april-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Nuffe90 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-april-2005 vid 20:56

Jag tänker nog köpa TCD volume 2 när den släpps i usa (kul med plåtbox).

On the front lines filmerna har jag sett på internet.

Education for death är helt sjuk, tecknad hitler

Älskar Disneykortfilmer. :D
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-april-2005 vid 22:26
Hoppas verkligen att det kommer en samling med Långbens kotfilmer. Han är så bra!
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-november-2005 vid 06:10
Nu verkar det faktiskt som det är nya Treasures på gång utanför USA. Enligt den holländska sajten
http://www.disneyinfo.nl/
kommer ett antal Treasures som är nya för region 2 att släppas i Holland den 15 mars 2006:

The Chronological Donald - Volume Two
The Complete Goofy
The Complete Pluto - Volume One

Det behöver naturligtvis inte betyda att de kommer till Sverige exakt samma datum, men det gör det troligt att de kommer att släppas här inom en inte alltför avlägsen framtid.
Till toppen
TetteN87 View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 22-september-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera TetteN87 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-december-2005 vid 09:40
På Disney treasures Mickey Mouse in Living Colour volym 2; Är det någon som vet varför den nu ges ut i "grått" fodral istället för i det silvriga som de andra? Nu tycker ju jag att alla Disney Treasures borde vara i silverfodral!

AdminEdit: Jag flyttade ditt inlägg


Ändrad av Daniel
I've been dreaming of a true loves kiss, and a prince I'm hoping comes with this.
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-december-2005 vid 10:19
Har sett fodralet till MM-In Living Color 2? Om det är bilden på fodralet du syftar på så är det grått av den anledningen att det är svårt att få en bra bild om fodralet reflekterar. Även de andra WDT var gråa på bilderna men hade "Silverfodral". Jag har dock inte sett fodralet heller så jag vet inte hur den sur ut på riktigt.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-december-2005 vid 22:17
men fodralet skiftar inte i silver som dom andra utan det är bara grått
Till toppen
TetteN87 View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 22-september-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera TetteN87 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-december-2005 vid 22:22

Postad av stitch stitch skrev:

men fodralet skiftar inte i silver som dom andra utan det är bara grått

Jo, jag är mycket besviken, ser ju inte klokt ut om man "helt plötsligt" ska ha ett grått fodral, jag vill ha mitt i silver! :-/

I've been dreaming of a true loves kiss, and a prince I'm hoping comes with this.
Till toppen
Pierre View Drop Down
Nykomling
Nykomling


Medlem sedan: 07-maj-2006
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Pierre Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-maj-2006 vid 19:31
Postad av Anders M Olsson Anders M Olsson skrev:

Nu verkar det faktiskt som det är nya Treasures på gång utanför USA. Enligt den holländska sajten
http://www.disneyinfo.nl/
kommer ett antal Treasures som är nya för region 2 att släppas i Holland den 15 mars 2006:

The Chronological Donald - Volume Two
The Complete Goofy
The Complete Pluto - Volume One

Det behöver naturligtvis inte betyda att de kommer till Sverige exakt samma datum, men det gör det troligt att de kommer att släppas här inom en inte alltför avlägsen framtid.
 
Enligt samma sida har dessa utgåvor blivit inställda/uppskjutna.... Jag skulle dock kunna sätta nåra kronor på att "Complete Goofy" släpps på Reg. 2 nästa år, när Långben fyller 75 år.... Det borde man i alla fall göra :)
Till toppen
larbert View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 12-maj-2006
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera larbert Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-maj-2006 vid 15:16
Jag är ny på detta forum och kunde inte låta bli att kommentera på min favoritkortis - Der Fuehrers Face (eller Donald Duck in Nuttsy Land) som den hette från början. Chronological Donald 2 finns på Discshop, men releasedatum saknas.

AdminEdit: tog bort länken då den strider mot forumets policy


Ändrad av Daniel - 12-maj-2006 vid 15:34
Till toppen
Tingeling View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 21-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 140
inläggsval inläggsval   Citera Tingeling Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-maj-2006 vid 15:31
Jag har hållit utkik efter "Chronological Donald vol. 2"... Är den alltså på gång i Sverige nu?
Varför nöja sig med lycka när man kan kräva eufori?

Vill du ha en avatar?
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-maj-2006 vid 13:49
Postad av Tingeling Tingeling skrev:

Jag har hållit utkik efter "Chronological Donald vol. 2"... Är den alltså på gång i Sverige nu?

Nej, den tycks inte vara på gång inom den närmaste tiden. De tre nya treasures som skulle ha kommit ut i Holland i våras blev annulerade. Men låt oss hålla tummarna, så kanske det trots allt kommer fler svenska treasures så småningom.

Till toppen
TetteN87 View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 22-september-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera TetteN87 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-september-2006 vid 12:50
Finns det nya planer på fler WDT:s nu snart i Sverige eller är det fortfarande Mickey Mouse in Living Colour volym 2 som är den "nyaste" i Sverige?
I've been dreaming of a true loves kiss, and a prince I'm hoping comes with this.
Till toppen
Elvis View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 25-mars-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 4
inläggsval inläggsval   Citera Elvis Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-mars-2007 vid 18:32
2 st svenska Disney Treasures verkar äntligen vara på G i alla fall!! Big%20smile

Release 2007-06-13

Disney Treasures : Complete Pluto 1930-47 (2-disc)

Disney Treasures - Chronological Donald Vol. 2 (2-disc)

Hoppas bara Goofy kommer snart oxå...

Även Ducktales har premiär samma datum:

Knatte, Fnatte & Tjatte på äventyr - Vol 1
Knatte, Fnatte & Tjatte på äventyr - Vol 2


The king is dead, long live the king.
Till toppen
perham View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 24-januari-2008
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 33
inläggsval inläggsval   Citera perham Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-april-2008 vid 18:36
I höstas släpptes Chronological Donald, Vols. 1+2, Complete Pluto samt Mickey Mouse in Living Color, Vol. 2 i en box här i Sverige. Därutöver finns Silly Symphonies och Mickey Mouse in Living Color, Vol. 1 tillgängliga separat.
 
Fråga: Finns det någon information som antyder att fler av de amerikanska Walt Disney Treasures-boxarna kommer att släppas här i Sverige? Personligen är jag särskilt intresserad av Complete Goofy, Mickey Mouse in Black & White, Vols. 1+2 samt fortsättningen i Chronological Donald.
Till toppen
perham View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 24-januari-2008
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 33
inläggsval inläggsval   Citera perham Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-juni-2008 vid 12:41

Ingen som vet något om nästa våg av Walt Disney Treasures här i Sverige?

Till toppen
disneyworld_ View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 14-maj-2008
Status: Offline
Poäng: 92
inläggsval inläggsval   Citera disneyworld_ Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-juli-2008 vid 00:02
Finns det någon risk att WD Treasures boxen är utgående? Vill veta hur högt jag måste prioritera mitt inköp av den.
Till toppen
perham View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 24-januari-2008
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 33
inläggsval inläggsval   Citera perham Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-december-2008 vid 19:16
Bumpar tråden för tredje gången. Det kom inga Walt Disney Treasures Region 2 till den här julen, som jag hade hoppats. Istället satsar man på boxen som släpptes lagom till jul förra året i år igen. Men återigen, finns det tecken på att återuppta Walt Disney Treasures här i Sverige igen? TCD, vol. 3 och TCD, vol. 4 är OOP hos Amazon.com, samma gäller för More Silly Symphonies. Funderar på att inhandla TCD4 och MSS innan priserna skjuter i höjden, men skulle föredra att köpa Region 2-utgåvor.
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-december-2008 vid 11:58
Postad av perham perham skrev:

Men återigen, finns det tecken på att återuppta Walt Disney Treasures här i Sverige igen? TCD, vol. 3 och TCD, vol. 4 är OOP hos Amazon.com, samma gäller för More Silly Symphonies. Funderar på att inhandla TCD4 och MSS innan priserna skjuter i höjden, men skulle föredra att köpa Region 2-utgåvor.

Det som närmast är på gång här i Sverige tycks vara Mickey Mouse in Black & White (båda volymerna). 15 juli är det sagt, men eftersom det är ett drygt halvår dit får man vara beredd på att planerna kan ändras.


Ändrad av Anders M Olsson - 15-december-2008 vid 11:59
Till toppen
 Svara Svara Sida  12>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media