Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

WD Treasures

 Svara Svara Sida  <12
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
perham View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 24-januari-2008
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 33
inläggsval inläggsval   Citera perham Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-december-2008 vid 14:26
Hej Anders,
 
Vad roligt att Disney fortsätter att satsa på Walt Disney Treasures för Region 1. Jag tycker nog att valet av Mickey Mouse In Black & White är överraskande, eftersom Musse i svartvitt inte är stor alls här i Europa, såvitt jag vet. Alla har väl sett "Steamboat Willie", men för många är det nog den enda bekantskapen med Musse i svartvitt. Hoppas nu inte att de här utgåvorna (om det nu blir dem som de släpper i Region 2) säljer dåligt så att Disney får för sig att inte släppa fler av WDTerna i Region 2.
 
För egen del hade de gärna fått välja annorlunda eftersom jag köpte Region 1-utgåvorna av båda Mickey Mouse In Black & White för bara ett par månader sedan. Men jag blir såklart tvungen att köpa de här också.
Till toppen
Elvis View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 25-mars-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 4
inläggsval inläggsval   Citera Elvis Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-februari-2009 vid 11:17
Lite fler glada nyheter go vänner ang. dvd-släpp i Sverige!

  • Walt Disney Treasures: The Chronological Donald, volym 3 kommer på DVD 27 maj.
  • Oswald the Lucky Rabbit kommer på DVD 27 maj.
  • Walt Disney Treasures: Mickey Mouse in Black & White vol 1 kommer på DVD 27 maj.
  • Walt Disney Treasures: Mickey Mouse in Black & White vol 2 kommer på DVD 27 maj.
Önskar bara att de kunde prioritera Goofy någon gång oxå, han kanske är lite mer känd i Sverige än Oswald i alla fall...

The king is dead, long live the king.
Till toppen
perham View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 24-januari-2008
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 33
inläggsval inläggsval   Citera perham Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-februari-2009 vid 14:30
Hej Elvis,
 
Tack för informationen. Var har du fått reda på titlar och datum? Jag har också läst att Oswald och Donald, Vol. 3 ska vara på gång till Region 2, och Anders nämnde tidigare i den här tråden om Mickey B&W, Vols. 1&2. Jag håller med dig om att Oswald är ett märkligt val ur kommersiell synpunkt, och jag tycker detsamma om de svartvita Musse Pigg-volymerna. Tycker som du att Complete Goofy är ett säkrare val ur försäljningssynpunkt, kanske tillsammans med de båda respektive andra volymerna av Pluto och Silly Symphonies. Å andra sidan är det roligt att vi får något överhuvudtaget, oavsett vad det blir!
Till toppen
Elvis View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 25-mars-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 4
inläggsval inläggsval   Citera Elvis Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-februari-2009 vid 16:39
Jag hittade infon på:   http://disneyania.tonakaistudio.com/nyheter/

Jag är givetvis väldigt glad för dvd-releaserna, men kan inte låta bli att fundera varför det ibland tar ett par år mellan de nya släppen av WD Treasures. Shocked  Man går ju som på nålar i mellanåt då framtiden för WD Treasures i Sverige är rätt oförutsägbar.

Även med andra dvds som Ducktales och Rescue Rangers  ser framtiden oviss ut i Sverige. När man gogglar så går det även ett rykte om att de ska sluta helt med de klassiska tv-serier som ges ut i USA, å då blir det destu mindre troligt att de även skulle komma till Sverige till slut. Allting verkar bero på hur bra deras försäljning går (den tecknade serien Gargoyles verkar ha avstannat helt i USA tex).

Man får en känsla av att varumärket Disney har svärtats ner en hel del. Både när det gäller deras service och det senare utbudet av moderna tv-serier (med ett och annat undantag).

Det finns ju en orsak till att de klassiska Kalle Anka avsnitten fortfarande är väldigt bra när man ser dem.

1.) Bra berättande historier.  2.) Bra animering. 3.) Klassisk & tidlös humor.

Varför ändra på ett så väl fungerande koncept?

The king is dead, long live the king.
Till toppen
Patsa View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 18-augusti-2006
Status: Offline
Poäng: 37
inläggsval inläggsval   Citera Patsa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-mars-2009 vid 21:36
Jag kommer givetvis att köpa alla dessa även om jag redan har de flesta på region 1. Approve

Det kom förresten en ny Goofy film för något år sedan som var gjord i "klassisk" stil, tyckte den var riktigt bra. Mer sånt tack!



Ändrad av Patsa - 22-mars-2009 vid 21:39
Till toppen
Elvis View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 25-mars-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 4
inläggsval inläggsval   Citera Elvis Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-mars-2009 vid 22:41
Vilken film menar du? Är den släppt i Sverige eller bara i USA?

Den senaste som jag kom å tänka på är en gemensam film me kalle, långben å musse som musketörer. Den gillade jag rätt mycket faktiskt...
The king is dead, long live the king.
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-mars-2009 vid 23:00
Jag tror Patsa syftar på How To Hook Up Your Home Theater.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-april-2009 vid 18:15
Jag är så glad att dessa underbara utgåvor äntligen kommer till sverige!
 
Jag köpte några Disney Treasures när jag var i USA inne på Virgin, dom hade 2-disk utgåvor på alla!!Smile men nu när Mickey Mouse in Black and white kommer till sverige,..kommer dom också vara 2-disk utgåvor??? och får man dem i plåtomslag som i usa???
 
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-april-2009 vid 07:31
Postad av Art_of_Minnie Art_of_Minnie skrev:

Jag köpte några Disney Treasures när jag var i USA inne på Virgin, dom hade 2-disk utgåvor på alla!!Smile men nu när Mickey Mouse in Black and white kommer till sverige,..kommer dom också vara 2-disk utgåvor??? och får man dem i plåtomslag som i usa???

Ja, det blir 2-discutgåvor. Nej, det blir inga plåtlådor i Sverige, bara vanliga plastomslag, troligen med instick i silver.
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-april-2009 vid 09:21
Vet du om allt som är med på diskarna, alltså allt extramaterial, samlingskortet och allt sånt är med på den svenska utgåvan?

Ändrad av Art_of_Minnie - 13-april-2009 vid 09:45
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-april-2009 vid 20:48
Postad av Art_of_Minnie Art_of_Minnie skrev:

Vet du om allt som är med på diskarna, alltså allt extramaterial, samlingskortet och allt sånt är med på den svenska utgåvan?

Vanligtvis brukar de svenska Treasures-utgåvorna stämma innehållsmässigt med de amerikanska, men det finns även ett par undantag där det har gjorts mindre ändringar; filmer som har bytts ut eller utgått etc.

Lösa trycksaker såsom äkthetsbevis, innehållsförteckningar, samlarbilder mm brukar INTE finnas med i de svenska utgåvorna.

Exakt vad som gäller för årets utgåvor vet jag inte. Det får vi se när de kommer ut.
Till toppen
perham View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 24-januari-2008
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 33
inläggsval inläggsval   Citera perham Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-maj-2009 vid 16:54

På Discshop går det nu att förboka The Complete Goofy samt båda volymerna av Mickey Mouse In Black & White och de planeras att ges ut 19 augusti i år. Sedan tidigare är The Chronological Donald, Vol. 3 samt Oswald The Lucky Rabbit möjliga att förboka på både CDon och Discshop, och de släpps redan nu på onsdag, dvs. 27 maj.

Till toppen
 Svara Svara Sida  <12
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media