Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Presentationsforum

 Svara Svara Sida  123 4>
Författare
 Betyg: Toppbetyg: 2 Röster, Medel 3,00  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Presentationsforum
    Postad: 13-mars-2010 vid 16:20
Så, nu startar jag tråden bara för sakens skull.

 

Har blivit lite nyfiken på övriga medlemmar och de sk medlemsprofilerna ger ingen info av värde direkt. Jag vet att 101dalmatiner är närmare två meter lång, att Sockerpajen har en blogg och att Art_of_Minnie bor i Göteborgstrakten. Det är liksom inte mycket efter ett par år. Förvisso är risken kanske stor att det blir väldigt mycket off topic i den här tråden (dvs sådant som inte rör Disney) men å andra sidan rör det ju oss medlemmar och kan på så vis ändå vara värt att diskutera.

 

Vad tror vi om saken?

Till toppen
Tinsan-girl View Drop Down
Producent
Producent
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 270
inläggsval inläggsval   Citera Tinsan-girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-mars-2010 vid 17:48
Det var en mycket bra tråd. Smile Då kan vi lugnt hålla oss till ämnet på trådar som har med Disney att göra och inte börja snacka om annat.

 

Jag återkommer.

Hör med hjärtat ditt, så ska du förstå.
Till toppen
92juar View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 24-maj-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 226
inläggsval inläggsval   Citera 92juar Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-mars-2010 vid 19:00
Jag gillar det
Fjärtiska flytande två års studie på gymnasiet....
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-mars-2010 vid 20:19
Som jag sa lite i tråden som var upphov till denna tråd... Hur skulle nu vilja ha presentationerna ? ska det vara ett eget forum där varje person som vill skriva en presentation skapar en ny tråd eller ska det vara en enda tråd där samtliga får turas om att skriva i?

Kom gärna med förslag!
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Dreamer View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-februari-2010
var: frillesås
Status: Offline
Poäng: 237
inläggsval inläggsval   Citera Dreamer Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-mars-2010 vid 22:48
det är väll bara att turas om tycker jag Big smile jag blev tippsad om det här forumet av Art_of_Minnie bor mellan Kungsbacka och Varberg (om nu det säger er så mycket) och har altid varit väldigt förtjust i tecknad film. Jag gillar de där lite vuxnare filmerna som skönheten och odjuret lejonkungen och ringaren i nottre dame men det är inte bara disney som gäller utan även (dreamworks) prinsen av egypten och spirit är otroligt bra filmer... jag är också en väldigt stark naturälskare och gillar att vistas ute i skog och mark. att kolla på tvserier tex kim posible och annat som kan gå på disneychannel är därför inte något jag gör ofta. jag är också lite konstnärlig och gillar att måla och pyssla.
mer om mej kanske kommer senare för nu är jag nyfiken på vad jag får veta om er
"avatar av fireleaming"
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-mars-2010 vid 00:15
Kul, då får man berätta lite. Jag heter Jesper, jag år 14 år och bor i den minsta byn att finna norr om Australien. En liten obetydlig by i Dalarna, men det är mysigt och fint, och innan någon eventuellt hinner fråga: Jag är inte bonde, jag har inte hängselbyxor, jag har inte träskor, jag vallar inte får, jag har mobiltelefon och jag överlever faktiskt på "landet". Jag är ju inte säker på att någon kommer fråga men jag har fått dom frågorna förut och är lite trött på dem så jag tar inga risker :P.
Jag har blont lockigt hår (vilket gett mig det åh så fantasifulla smeknamnet Guldlock :P), jag är 1,70 någonting lång och väger nog lite mer än vad en 14-åring bör göra. Mina absolut största fritidsintressen är teater (både att spela och se på) det är så kul med alla människor man träffar och man blir som en stor familj. Jag älskar att sjunga och skulle nog våga säga att jag sjunger rätt så bra. Sedan så har vi ju såklart Disney som de senaste åren blivit en rätt så stor del av mitt liv (Och på grund av mitt prat om det även en stor del av min familj och mina vänners liv, jag vet inte om det har blivit det ofrivilligt men då är det så) Jag hade ju sett Disney förut, men när jag för första gången såg och hörde Som eldar från Ringaren i Notre Dame för tre år sedan så var jag fast, sedan så har det fortsatt och utvecklats till det intresse jag har idag. Jag är vad man skulle kunna kalla en liten outsider (tack vare mina något udda intressen), men jag trivs med det, jag har de vänner jag behöver och de andra struntar jag i. Teatern gav mig en större vänkrets och jag är den evigt tacksam, jag spelar teater i närmsta stads lokala teater. Det var lite om mig, om det undras över något så är det fritt fram att fråga, nu vill jag höra om er andra.
Till toppen
Clopin View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 13-mars-2010
var: Skåne
Status: Offline
Poäng: 14
inläggsval inläggsval   Citera Clopin Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-mars-2010 vid 00:48
Jag är blond, ett par centimeter under medellängd och blir tjugo i år- vilket jag har svårt att smälta, jag som fortfarande älskar Disney och samlar på badankor! Jag är lite av en ensamvarg- jag har många vänner men behöver massor med tid för mig själv för att må bra och jag känner mig låst om jag är för "uppbokad". Jag älskar litteratur (min favoritbok är Ringaren i Notre Dame av Victor Hugo), film, skriva, måla, rita och fotografera. Jag älskar att baka och laga mat också, och jag sjunger gärna högt för mig själv när jag gör det- helst Disneysånger. Mina favorit-Disney är Ringaren i Notre Dame, Skönheten och Odjuret och Kejsarens nya stil. När jag blir stor ska jag bli en nervig författare som går omkring i morgonrock, dricker te och bor i en mysigt stökig lägenhet full med böcker, filmer och prylar.
Otototototoi!
Till toppen
RWB bokmal View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 28-oktober-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 140
inläggsval inläggsval   Citera RWB bokmal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-mars-2010 vid 02:26

Postar en mer ingående beskrivning sen.

Här är jag på bild. :P

Randig tröja.

http://i200.photobucket.com/albums/aa79/RWB89/Grabbarnasdagmedmormorochmorfar2.jpg

"She's her own biggest biggest fan, Pepper Ann!"
Till toppen
Tinsan-girl View Drop Down
Producent
Producent
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 270
inläggsval inläggsval   Citera Tinsan-girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-mars-2010 vid 08:41
Jag är en 21-årig tjej som gillar film, böcker och skrivning. Adopterades från Indien av käre far när jag var endast fem månader gammal, så jag är väldigt mörk. Har en ett år äldre bästis sen småbarnsben. Har gått treårig utbilding på teater. Trivdes bra där för alla var snälla. Smile Snackade Disney med en underbar tjej där på gymnasiet

 

Jag är bara 150 cm lång, vilket kan skapa problem på min praktikplats när jag ska vattna blommorna. De står så högt upp. Men då får jag hjälp av någon annan och det är tur.Tongue Som jag sa är jag mörk i hyn, bär glasögon och har en ganska vanlig klädstil. Tröja och jeans så är jag nöjd. Håret är numera axellångt sen jag klippte mig.

 

Jag tycker om att läsa, speciellt fantasy. Har läst alla Harry Potter böcker och är snart klar med sista Twilight-boken "Så länge vi båda andas". Jag gillar även deckare och romantiska böcker. Som förebilder inom författar-skapet har jag J K Rowling, Marian Keyes   och Camilla Läckberg.

 

Jag gillar även film. Harry Potter, komedier, Disney, action, allt utom skräck går bra. Har Morgan Freeman som förebild inom skådespeleriet. Även Loa Falkman, Daniel Radcliffe, Ian Hart, Julia Roberts, Emma Watson, Rupert Grint, Magiie Smith och Richard Dean Anderson räknas också med.

Jag bor i Västerbotten i norra Svergie. I en liten obetydlig by som kallas Skelleftå. Dötråkigt för inget händer och mina drömar om skådespelerska är inte riktigt att tänka på. Är avlägset släkt med författaren  Per-Olov Enquist, men det är inget jag skryter om, när jag inte har träffat honom.

 

Det var allt.



Ändrad av Tinsan-girl - 14-mars-2010 vid 08:45
Hör med hjärtat ditt, så ska du förstå.
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-mars-2010 vid 12:15




Ändrad av Hades - 30-maj-2011 vid 12:29
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-mars-2010 vid 13:04

Vill även lägga till mina främsta teaterförbeilder, för deras underbara rörelsemönster, ofattbara timing, roliga roller och underbart skådespeleri så är de främsta Nils Poppe och Eva Rydberg (Ja som sagt, kanske lite ovanliga förebilder för en 14-åring, men men.)



Ändrad av Jeppe - 15-mars-2010 vid 10:06
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-mars-2010 vid 16:49

Okey, my turn..Smile

Jag heter Camilla ,jag är 16 år och bor i Kungsbacka. Jag föddes i Särö och växte upp i Kullavik men jag är till hälften från Makedonien (Jygoslavien). Jag bor i Kungsbacka sedan 3 år tillbaka, där jag går sista terminen i nian.Jag bor i villa tillsammans med min mamma,pappa,bror och lilla Pepsi (min hund). Jag har alltid älskat att måla och teckna och har gått på olika konstkurser sedan jag var 6 år. Jag har även jobbat extra med att undervisa i konst. I höst kommer jag börja på Schillerska i Göteborg där jag kommer gå Estet-bild. Jag älskar också att träna, laga mat, titta på film och att resa. Jag och min familj har åkt till Usa varje år sedan jag var 10 år, flera gånger per år. Jag blev tagen allra första gången och har velat flytta dit sen dess. Hela familjens dröm och mål är att flytta dit en dag.(förhoppningsvis inom en snar framtid) Jag har starka åsikter om mycket och tvekar inte att dela med mig av dem, jag ger 110 % i allt jag ger mig in i, Jag hatar att städa, så mitt rum ser ut som ett slagfält, särskillt mitt skrivbord där jag sitter och skissar på nätterna. Jag har varit hockeyspelare och gått i både karate och boxning. Jag älskar mörk choklad och annat sött, frukt, te och är rent sagt beroende av kanelLOL.

 

Jag har alltid älskat och disney och andra animerade  filmer men jag blev inte en disneyfantast förren jag  jag besökte Walt Disney World, där jag föll för magin och stämningen. Jag ville aldrig riktigt släppa känslan och med tiden blev det liksom ett intresse och en del av mig. När jag var 10 år började jag samla på Mimmi och Musse och på Disneys tecknade klassiker. Jag samlar även på Jane Austens böcker och filmer.
För nuvarande jobbar jag med att dela ut reklam och som fotomodell. jag är 175 cm lång och ser ut såhär:
 

Ändrad av Art_of_Minnie - 14-mars-2010 vid 20:00
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 295
inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-mars-2010 vid 20:35
Me!
Heter Ellinor, är 15 år och föredrar att inte säga var jag bor som den försiktiga människa jag är. Går i musikklasser och tycker alltså väldigt mycket om att sjunga. Har skrivit böcker sedan jag var 6 år och vill bli författare eller jobba med film eller båda (lite väl fantastiska drömmar, men strunt i det; försöker man inte händer det ju inget?). Jag har älskat disney sedan jag var liten, men den riktiga nördperioden kom när jag inte sett en enda disneyfilm på 2 år och drog fram alla igen ^^' Jag nördar disney bland annat. Är ett troget fan av beatles och Titanic också (båten, inte filmen. Men jag gillar filmen xD) och min absoluta favoritbok är Watership Down, även kallad "Den Långa Flykten".
Kommer inte på mer att skriva om mig själv, men ett litet tillägg är att jag inte trodde att den här tråden skulle bli särskilt intressant, men det var den faktiskt :P

Ändrad av Eilonwy - 11-juni-2010 vid 16:08
"Jag vet att det är en sten, jag vet, men för ögonblicket kan vi låtsas att det är ett frö; vi använder fantasin lite."
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-mars-2010 vid 21:31
Rätt bra uppslutning än så länge får jag säga. Ska man göra någonting mer av detta? Vet inte vad, antar att mest nyare medlemmar kommer hitta hit. Nåja, rätt intressant ändå, gött att ha lite koll på vem man snackar med.
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-mars-2010 vid 22:27
Tjatja.

Jag heter Mikaela, kallas för Mikka och fyller 18 i år.
Jag bor i Skåne, utanför Lund på en bondgård (så du är inte den enda lantisen här Jeppe!)
Mitt största intresse är film så just nu går jag i andra ring på medialinjen med drömmen om att kunna jobba med film i framtiden. Jag har väldigt blandad filmsmak och samlar även dvd:er, för tillfället står det drygt 170 filmer i min hylla.
Jag gillar också att fotografera och sy kläder.

Jag är lite av en nörd, festar inte direkt och har inget emot att sitta hemma med familjen. Nörda in mig på olika ämnen (både i skolan och hobby). Satt och läst LOTR-trivia till 3 på natten någon gång. Och ja, jag är nattmänniska som gärna sover bort halva dagen i förmån för natten. Mitt filmintresse inkulderar såklart i stor grad Disney. Samlar såklart på dessa klassiker (och utvalda andra), lyssnar på musiken och såklart skriver här på forumet. Har varit medlem här sedan 2006, shit inte tänkt på att det gått så lång tid jösses.

Hmm, finns kanske inte så mycket mer att säga. Film tar upp mycket av mitt liv, älskar att kunna snärta fram namn på regissörer, skådespelare och kompositörer illa kvickt. Att vara den personen folk vänder sig till för filmtips osv. är alltid lika grymt.

Och ehm ja såklart så har jag ju lite vänner och sånt som jag gör utanför hemmet också. Men när man bor ganska avlägset på landet och inte har så lätt att ta sig därifrån så får man lägga sin tid på något vettigt iallafall. Eller ja, vettigt enligt mig iallafall.

Just det, en bild. Jag är löjligt poséig på nästan alla bilder så det är kanske inte riktigt såhär jag ser ut alla gånger men men.




Ändrad av Sockerpajen - 14-mars-2010 vid 22:49
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-mars-2010 vid 22:38
Verkar som det blir en gemensam tråd för presentationer, och det är kanske lika bra. Det verkar även som om det blir denna tråd som blir presentationstråden så jag ska nog ta  och pinna den så den alltid ligger högt upp.

Själv avvaktar jag lite med en presentation av mig själv av olika själ. Men jag kan nog lova ganska säkert, tror jag ^_^ att den kommer att komma och tror nog kanske bli lite omskakande, men det får ni leva med *cliffhanger*

Grattis på födelsedagen Sockerpajen, hoppas du haft en trevlig dag. Själv har jag 4 dagar kvar till min födelsedag ^_^ *nodge nodge*


"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-mars-2010 vid 22:49
oj shit, varför skrev jag idag? xD Skulle skriva iår, fyller inte år förän den 21 september.
Roligt sommarlov eller hur? Alla ens vänner är 18 och jag är inte myndig föränn skolan har börjat...
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Jake View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 10-januari-2006
Status: Offline
Poäng: 736
inläggsval inläggsval   Citera Jake Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-mars-2010 vid 00:32
Tänk på att detta forum är öppet för alla att läsa, inloggad eller inte. Så gå inte för långt bara och gör er integritet en otjänst. Smile
Don’t worry about a thing,

’cause every little thing gonna be all right.


Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-mars-2010 vid 00:46

Jag som tänkte slänga upp mitt födelsenummer och bankomatkoden i nästa inlägg...

 

 

Haha, innan nån kommenterar att jag är dum i huvudet: Nej, det tänkte jag faktiskt inte.



Ändrad av Hades - 15-mars-2010 vid 00:48
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-mars-2010 vid 10:51
"Eilonwy" Den långa flykten, jag har någon tecknad version av den från början av 2000-talet uppdelad i tre delar, den är så söt och jag älskar den. Har även boken men har aldrig fått mig för att läsa den, men det kanske man borde?

 

"Sockerpajen" Vad skönt att jag inte är den enda "lantisen".

Jag vill även be om ursäkt ifall jag var lite för dömande mot er i mitt första inlägg här på tråden om vad jag inte var bara för att jag bodde där jag bodde. Det är bara det att jag är trött på alla dessa fördomar när man berättar var man bor så jag tog det på en gång i stället, hoppas att ingen tog illa upp.

 

Hur tar man med en bild i ett inlägg?

 

 

Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-mars-2010 vid 11:35
Postad av Jeppe Jeppe skrev:

Hur tar man med en bild i ett inlägg?


Om Du trycker på "Svara" knappen istället för att använda snabbtextfältet direkt efter sista inlägget i en tråd så har du alternativet att kunna ha med en bild i inlägget. Men du kan inte ladda upp bilden till magicmovies.se men du kan ladda upp bilderna till webbsiter som Photobucket elelr andra liknande bildtjänster där du har rätt att direktlänka till bilderna du laddar upp.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-mars-2010 vid 12:31
Oj, vad jag känner mig gammal efter att ha läst era presentationer. LOL Men jag gör väl ett försök till att skriva ihop nåt om mig själv ändå.


Jag heter Ingela och är 29 år och bor i en liten by utanför Lund i Skåne. Jag har två äldre systrar och en yngre bror, samt en hel drös med andra släktingar som jag inte ska tråka ut er med. Jag jobbar som byggnadsingenjör och spenderar större delen av min fritid i stallet hos min häst. Jag bor i lägenhet och  hästen är inhyrd på en gård en bit härifrån. Förutom hästen så lägger jag rätt mycket tid på att läsa, jag älskar böcker! Annars är jag rätt Svenssonaktig (haha) och gillar film, musik och att teckna. Vännerna försöker jag träffa så ofta det går, men har insett att det var betydligt lättare när man gick i skolan och hade samma schema. Bland mina bästa vänner har jag en läkare, en lärare och en förskolelärare ("dagisfröken") och att hitta tider som passar alla är nästan omöjligt. Men alla gillar Disney, även om jag och förskoleläraren är lite värre än de andra. Tongue

Jag har gillat Disney sen...jag vet inte när. Tittade alltid på Disneydags och dessförinnan Disneyklubben när jag var liten, och givetvis Kalle Anka på julafton. Men den första klassikern som jag såg på bio var faktiskt Skönheten & Odjuret. Sen dess har jag varit fast i klassikernas värld.

Hm, eftersom jag oftast är den som står bakom kameran så finns det inte så många bilder på mig (som inte även inkluderar en häst), men jag lyckades hitta en på mig och min bror. Ni får ignorera honom. Wink


Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-mars-2010 vid 12:32
Postad av Tinsan-girl Tinsan-girl skrev:

Jag är en 21-årig tjej som gillar film, böcker och skrivning. Adopterades från Indien av käre far när jag var endast fem månader gammal, så jag är väldigt mörk.

 


Vad spännande, vilken del av Indien kommer du ifrån? Min kusin är också adopterad från Indien.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
disney_erika View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 23-december-2007
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera disney_erika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-mars-2010 vid 16:39
Vad roligt med en sån här tråd!
Jag heter Erika (Svårt att gissa ^^) Jag är 16 år och bor i en lägenhet med min familj i Halmstad. Här har jag bott i ca 5 månader, innan dess bodde jag i en liten by ca 30 minuter från Halmstad. Jag flyttade till Halmstad för att jag går första året på gymnasiet här. Jag går på linjen estet teater. Världens grymmaste linje har tilloch med fått träffa en stor svensk skådespelare i utbildnigsyfte! Jag har nu senast varit ute och spelat barnpjäser som vi själv vi skrivit utifrån barnböcker. Dröm jobbet är självklart skådespelare eller dubbare.
Minna störat intressen förutom teater och Disney är läsa och skriva. Jag skriver väldigt mycket noveller men även dikter och manus. Bok smaken är väldigt blandad allt mellan gammla klasiker som Ringaren i Notre Dame till Twilight böckerna.
Disney har jag gillat... så länge jag kan minnas.Klassikerna är självklart bäst men jag gillar även många spelfilmer från disney tex Tuck Everlastin och Newises. Förutom disney film gillar jag Musikaler och Komedier väldigt mycket, några favorit filmer är Hairspray och Rat Race.
Bilden, ja vad ska man säga. Har egentligen glassögon, har faktis ingen annig om varför jag inte har dem på mig på bilden^^

 

 

Right before your eyes and beyond your wildest dreams
Till toppen
BosarX View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 10-januari-2007
Status: Offline
Poäng: 52
inläggsval inläggsval   Citera BosarX Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-mars-2010 vid 17:33
Bra tråd tycker jag. Vi gillart! :]

Niclas heter jag. Är 22 år gammal, bor i Stockholm.
Stora intressen är korpfotboll, träning, tv-spelande, bild och animation. Jobbar sen några år tillbaka med ett grafikjobb.

Nintendo är min motsvarighet till Disney i tv-spelsvärlden om nån skulle vara intresserad. ^^. Zeldaspelen håller jag högst av allt där, men de flesta spelen ur marioserien och smash bros ligger mig varmt där med. Annars blir det mycket konsol-FPS och stora RPG eller sporttitlar.

Så med tanke på jobbet och intressen för tecknad film och tv-spel är det väl för väl att träning också gör mig glad. Gym har aldrig riktigt tilltalat mig, men allt som rör på sig som fotboll, löpning, cykling, simmning och boll och racketsporter gör jag gärna och ofta. Snart vårsäsong, vilket betyder cykelsäsong till jobbet. Najs!

Disneyintresset är allmänt känt bland vänner och kollegor. Och jag ser nog till att påminna dem ganska ofta. Som liten parvel var det såklart världens grej med de stora disneyfilmerna och serierna på tv med disneydags osv. Känner mig idag lyckligt lottad för den period av Disney vi växt upp med, med superfilmer som Lejonkungen, Skönheten och Odjuret, Den Lilla Sjöjungfrun, Pocahontas m.fl. och Luftens Hjältar, Räddningspatrullen och Bumbibjörnarna på tv varje fredag! Min första film på bio var Skönheten och Odjuret och jag tycker att det är fantastiskt att både 4-5 år gamla Niclas och 22 år gamla Niclas älskar den. Och lika roligt är det att vara minst lika pepp som mina 15 år yngre kusiner på nya disneyfilmer.

Tillfället då Disney för mig gick från att vara en sentimental barndomsskatt till att bli ett återupptaget intresse var för ett par år sedan då jag tillsammans med ett par kompisar anordnade ett disneymarathon med alla klassikerna från Snövit fram till Tarzan, uppdelade på 6 fullspäckade söndagar i rad. Tillslut var jag nog den enda ur gänget som såg dem allihop, och jag fick ta till alla mina knep för att locka dit de andra, men oj vilken disneyfest vi alla tyckte att det vart. Disneymarathon i goda vänners lag rekommenderas! Någonstanns i mitten så fastnade jag iallafall, och insåg att det här ju faktiskt var var magi på riktigt och inte något jag som barn tyckt var magiskt.


Ändrad av BosarX - 08-juni-2011 vid 11:34
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-mars-2010 vid 18:03
Jag är inte den mest intressanta personen på planeten så vi får se hur det här går..

Jag heter Emma (duh!)  och är 18 år gammal. ( även fast jag känner mig som 11 eller nåt)
Jag läser estet musik på gymnasiet och tycker att det är väldigt roligt! Jag har ingen aning om vad jag ska göra i framtiden så jag är glad att jag har ett år kvar innan studenten; ) 

Jag bor i ett hus med min mamma, bror och syster och trivs bra här! På fritiden så.. tittar jag på film och sitter vid min kära lilla macbook ; ) Jag har blandad musiksmak men lyssnar mest på filmmusik.

Mitt Disney intresse då.. När jag var liten var det de enda jag tittade på. Då Den Lilla Sjöjungfrun var min absoluta favoritfilm. Sen kommer man upp i åldern då allt är pinsamt, sen för några år sedan skulle jag och min lillasyster titta på en disneyfilm (och vi tyckte att det var såå retligt^^) Då kollade vi på DLS och efter det så har jag älskat allt som har med Disney att göra. Jag fick alla jag kände att börja kolla och prata disneyfilmer helt spontant så det är jag stolt över. :D 

Annars läser jag väldigt mycket (och snabbt vilket är bra oftast men ibland lite tråkigt) Redigerar filmer på datorn gör jag rätt ofta också... ja det var nog det:)
Om ni vill se bild på mig så får ni väl fråga efter min facebook eller något liknande, men jag kan säga att jag har brun/rött hår, grå/grön/ljusblåa ögon och är någonstans emellan 160-170 cm lång...typ.
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 295
inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-mars-2010 vid 19:53
Postad av Jeppe Jeppe skrev:

"Eilonwy" Den långa flykten, jag har någon tecknad version av den från början av 2000-talet uppdelad i tre delar, den är så söt och jag älskar den. Har även boken men har aldrig fått mig för att läsa den, men det kanske man borde?

 

 

 

yes you should ^^ Den är underbar, särskilt om man gillar filme(rna)n. Finns en film från 70-talet också som jag föredrar framför tv-serien (som du har), men efter att ha sett några avsnitt av TV-serien har jag lärt mig att börja gilla den :)
"Jag vet att det är en sten, jag vet, men för ögonblicket kan vi låtsas att det är ett frö; vi använder fantasin lite."
Till toppen
disney_erika View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 23-december-2007
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera disney_erika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-mars-2010 vid 20:59
Postad av Eilonwy Eilonwy skrev:

Den är underbar, särskilt om man gillar filme(rna)n. Finns en film från 70-talet också som jag föredrar framför tv-serien (som du har), men efter att ha sett några avsnitt av TV-serien har jag lärt mig att börja gilla den :)

Jag tror jag har sett den i skolan, den fins bara på engelska va? Och är ganska "Vuxen" eller är jag helt ute och cycklar, mins alle fall att jagh tyckte den var bra Smile
Right before your eyes and beyond your wildest dreams
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-mars-2010 vid 21:09
Ja, jag vet inte, lite "vuxen" är den nog. Jag minns att jag tyckte den var läskig när jag var typ 10, men det var mer för att de "onda" karaktärerna var riktigt läskigttecknade, trots att det var bl.a. en katt och en räv vad jag minns så var det läskigt. Jag skulle nog säga för den som jag säger om Ringaren i Notre Dame. Jag tycker den är underbar, men det är ingen jag skulle visa för min treåriga lillasyster
Jag vet inte om den bara finns på engelska, det kanske är 70-talsversionen, min version är i alla fall dubbad.

 

Jag har inte sett 70-talsversionen men jag har försökt få tag på den. Men det går lite dåligt

Till toppen
Tinsan-girl View Drop Down
Producent
Producent
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 270
inläggsval inläggsval   Citera Tinsan-girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-mars-2010 vid 18:24
Postad av Svenzon Svenzon skrev:

Postad av Tinsan-girl Tinsan-girl skrev:

Jag är en 21-årig tjej som gillar film, böcker och skrivning. Adopterades från Indien av käre far när jag var endast fem månader gammal, så jag är väldigt mörk.

 


Vad spännande, vilken del av Indien kommer du ifrån? Min kusin är också adopterad från Indien.

 

Adopterades från Calcutta. Vet ej så mycket om pappan, men mamman åkte iväg när jag föddes.

Hör med hjärtat ditt, så ska du förstå.
Till toppen
 Svara Svara Sida  123 4>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media