Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Svensk animerad film

 Svara Svara
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Lamme View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 24-april-2008
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 29
inläggsval inläggsval   Citera Lamme Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Svensk animerad film
    Postad: 11-mars-2010 vid 17:08

Tja! Jag sitter här och hoppas på att Sverige ska växa animations mässigt. Disney är stora och jag gissar att vi aldrig kommer nå lika långt men, vi har stor potential!

Har är några trailers från årets student filmer från Eksjö gymnasiums program Animation. De alla har premiär den 27 maj och det är precis sånna här saker vi borde satsa mera på. Eller?

http://www.youtube.com/watch?v=r184M0bbx6g

Håll 2-D animationen levande!
Till toppen
Adelle View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 06-maj-2010
var: Göteborg
Status: Offline
Poäng: 28
inläggsval inläggsval   Citera Adelle Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-maj-2010 vid 11:31
Håller med :) Tänkte söka till Eksjö :D jag tror det finns jätte många här i Sverige som älskar animation och jag är jätte glad över att vi faktiskt har ett flertal gymnasium som erbjuder kurser i 2D animation. Dock har jag hört att de ska ta bort 2D animation på de flesta gymnasium och ersätta det med 3D. Jag tror att om något svenskt företag som håller på med animation verkligen skulle satsa, så skulle de behöva vara väldigt säkra på att filmen slår igenom i Sverige (bästa fall utomlands också). Jag tror de flesta kör på det säkra kortet, 3D animation, man kan tydligen tjäna väldigt mycket pengar på kort tid om man är riktigt duktig inom det.
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-maj-2010 vid 12:13
Ja när det gäller 3D-animation så finns det väldigt många kurser i Sverige nu inom det området. Jag gick på Nacademin i Stockholm 2004-2006 och gjorde en kortfilm i 3D, baserad på ett gammalt spel, som examensprojekt http://www.youtube.com/watch?v=ckBdOt37FCU
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Adelle View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 06-maj-2010
var: Göteborg
Status: Offline
Poäng: 28
inläggsval inläggsval   Citera Adelle Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-maj-2010 vid 09:23
Postad av Adrina Adrina skrev:

Ja när det gäller 3D-animation så finns det väldigt många kurser i Sverige nu inom det området. Jag gick på Nacademin i Stockholm 2004-2006 och gjorde en kortfilm i 3D, baserad på ett gammalt spel, som examensprojekt http://www.youtube.com/watch?v=ckBdOt37FCU
Tycker det är jätte possitivt! :) Jag ser att du är jätte duktig inom Animation :)
Till toppen
Dreamer View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-februari-2010
var: frillesås
Status: Offline
Poäng: 237
inläggsval inläggsval   Citera Dreamer Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-maj-2010 vid 22:19
du är ju grym adrina viste inte att du kunde sånt! riktigt roligt att se önskar att jag kunde handskar med datorer lika bra ^-^
"avatar av fireleaming"
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media