Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Richard Rich

 Svara Svara
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Richard Rich
    Postad: 02-mars-2010 vid 17:55
Visst har Richard Rich varit med och gjort Bernad och Bianca ? Det står inget om det på sidan om honom. Har för mig att hans namn är med på förtexterna på filmen. Jag gillar Svanprinsessan filmerna. Jag har alla tre på dvd. Micke Och Molle har Richard även gjort lite av musiken till. Vad tycker ni om hans filmer ?

Ändrad av disney_girl - 02-mars-2010 vid 17:57
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-mars-2010 vid 20:42
Richard Rich är mycket riktigt en del av teamet bakom Bernard och Bianca. Han är listad som Assistant Director.

Anledningen till att det inte står med på denna sida är för att jag inte tagit med alla "yrkesgrupper" när jag listat produktionsteam på denna sida.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-mars-2010 vid 21:05
På youtube så kan man se making of The Swan Princess feauterette. Vilket är något som finns på nån vhs utgåva. Som släpptes i USA.
Vet ni om denna making of finns på de vhs utgåvor som givits ut i Sverige ? (Jag har endast alla tre filmerna på dvd.)
Till toppen
Dreamer View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-februari-2010
var: frillesås
Status: Offline
Poäng: 237
inläggsval inläggsval   Citera Dreamer Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-mars-2010 vid 21:14
gjordes svanprinsessan av disney då?
"avatar av fireleaming"
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-mars-2010 vid 16:45
Postad av Dreamer Dreamer skrev:

gjordes svanprinsessan av disney då?



Nej, Svanprinsessan filmerna är inte gjorda av disney. Richard Rich startade eget. Efter det att han hadde lämnat disney. Ställde min fråga för att jag hittade nån feautterette på youtube. Och tänkte om ni visste om det finns med på vhs utgåvorna. Jag har box med alla tre filmerna. Köpt import från england. Svenska ljudspåret är med. Som bonusmaterial så är det med trailers. Samt sing along bonus. Bakomkulisserna grejen finns på nån vhs utgåva.

Ändrad av disney_girl - 15-mars-2010 vid 16:50
Till toppen
Dreamer View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-februari-2010
var: frillesås
Status: Offline
Poäng: 237
inläggsval inläggsval   Citera Dreamer Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-mars-2010 vid 20:53
ok blev bara lite förvirrad där,,,, jag såg dem när jag var liten men det var länge sedan nu, grodan är min fauvoritkaraktär :D
"avatar av fireleaming"
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-oktober-2010 vid 12:18
Taran och Den magiska Kitteln har Richard Rich gjort. Det är en av mina favorit filmer.
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media