Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Böckerna bakom klassikerna.

 Svara Svara Sida  12>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
92juar View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 24-maj-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 226
inläggsval inläggsval   Citera 92juar Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Böckerna bakom klassikerna.
    Postad: 02-mars-2010 vid 13:21
Vissa av Disney klassikerna är ju från börjar böcker, T.ex. Den lilla sjöjungfrun, Ringaren i notre dame, Djungelboken, Pongo och de 101 dalmatinerna.
Är det någon som har läst några av böckerna?
Jag vill läsa böckerna för att filmerna är så bra, men det har inte blivit av än
Fjärtiska flytande två års studie på gymnasiet....
Till toppen
Dreamer View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-februari-2010
var: frillesås
Status: Offline
Poäng: 237
inläggsval inläggsval   Citera Dreamer Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-mars-2010 vid 20:43
jag läste just alice i underlandet men det vet nog de flesta vid det här laget Tongue jag hade väldigt gärna velat läsa boken som är förlagan till bambi men de hade inte den på mitt bibliotek Disapprove jag har läst tusen och en natt och den var riktigt bra och har även läst (en förkortad vertion) den lilla sjöjungfrun

oliwer twist är också riktigt bra den läste jag när jag var liten Thumbs Up
"avatar av fireleaming"
Till toppen
92juar View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 24-maj-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 226
inläggsval inläggsval   Citera 92juar Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-mars-2010 vid 12:25
Postad av Dreamer Dreamer skrev:

jag läste just alice i underlandet men det vet nog de flesta vid det här laget Tongue jag hade väldigt gärna velat läsa boken som är förlagan till bambi men de hade inte den på mitt bibliotek Disapprove jag har läst tusen och en natt och den var riktigt bra och har även läst (en förkortad vertion) den lilla sjöjungfrunoliwer twist är också riktigt bra den läste jag när jag var liten Thumbs Up



Du har läst en del. Jag ska också göra det men det blir aldrig av.
Tycker du inte att det blir lite tråkigt att läsa böckerna när du redan vet hur det ska sluta?
Fjärtiska flytande två års studie på gymnasiet....
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-mars-2010 vid 12:31
Oftast skiljer sig ju sluten i Disneys filmer markant från sluten i de klassiska verk som filmerna bygger på. Det är många gånger då böckerna/sagorna inte slutar lyckligt, men det går ju inte för sig i en Disney film.
Till toppen
Dreamer View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-februari-2010
var: frillesås
Status: Offline
Poäng: 237
inläggsval inläggsval   Citera Dreamer Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-mars-2010 vid 12:59
he he jag hann ju knappt svara innan 101dalmatiner svarade så bra åt mej jo vist skiljer sej offta slutet en hel del men lika ofta är hela berättelserna skildrade på ett annat sätt och många interessanta bitar faller ur oliwer twist är ju en riktig pojke och inte en liten kattunge som i oliver och gänget och hela berättelsen är mycket mörkare i tusen och en natt (många sagor jag vet men jag menar nu alladin) är berättelsen mer rak på sak och man får inte veta så mycket om varför huvudpersonen vill gifta sej med prinsessan det finns även en del som beskriver en trädgård med frukter gjorda av rubiner safirer och andra ädelstenar inne i andens grotta den lilla sköjungfrun e ju en riktig tragedi och hon dör ju i slutet
.
 man får helt enkelt  lära sej mer om berättelsen på ett helt nytt sätt och veta mer om hur sagan ursprungligen var

har även läst historien om pocahontas och hon var ju en gammal gumma när hon träffade john smith föreställ dej hur det skulle sett ut om john smith skulle bli kär i filmens huvudperson och denne skulle vara 70+ Tongue


Ändrad av Dreamer - 04-mars-2010 vid 13:03
"avatar av fireleaming"
Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 295
inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-mars-2010 vid 13:48
har för mig att det var tvärtom, att hon var 12 år när hon träffade honom och John Smith var en gammal gubbe?
Jag har påbörjat ringaren i notre dame, men tappade lusten att läsa någonting sen, och nu måste den tillbaka till bibblan. Däremot har jag läst ett par DLS-versioner som liten :P
"Jag vet att det är en sten, jag vet, men för ögonblicket kan vi låtsas att det är ett frö; vi använder fantasin lite."
Till toppen
Dreamer View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-februari-2010
var: frillesås
Status: Offline
Poäng: 237
inläggsval inläggsval   Citera Dreamer Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-mars-2010 vid 22:09
ok det var ju länge sedan jag läste det där med pocahontas så jag kan ha fått det om bakfoten.... jag får kolla upp det nån dag
"avatar av fireleaming"
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-mars-2010 vid 22:20
Jag har läst en lättläst version av Ringare från Notre Dame, jag har velat läsa Bambi men inte hittat den. I femman så läste vår lärare en lättläst version av Oliver Twist för oss som vi fick jobba med. Jag har velat läsa Den lilla sjöjungfrun och 101 Dalmatiner men får liksom aldrig tid. Jag skulle även vilja läsa den längre versionen av Ringaren från Notre Dame också för den lättlästa hade bara med det viktigaste och det var rätt så dåligt beckrivet tyvärr var det den enda utgåvan på biblioteket.
Till toppen
Jessica View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent


Medlem sedan: 24-juli-2006
var: Närheten av GBG
Status: Offline
Poäng: 105
inläggsval inläggsval   Citera Jessica Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-mars-2010 vid 03:14
Postad av Dreamer Dreamer skrev:

hon dör ju i slutet


Öh! Spoiler alert!
- jag är en bacill
Till toppen
92juar View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 24-maj-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 226
inläggsval inläggsval   Citera 92juar Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-mars-2010 vid 09:10
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Oftast skiljer sig ju sluten i Disneys filmer markant från sluten i de klassiska verk som filmerna bygger på. Det är många gånger då böckerna/sagorna inte slutar lyckligt, men det går ju inte för sig i en Disney film.


Ja men om det ska vara för barn så är det ju bra att filmen slutar lyckligt. Om Ariel skulle ha död i slutet då kanske den inte hade blivit lika populär som den är i dag, men vem vet.
Fjärtiska flytande två års studie på gymnasiet....
Till toppen
92juar View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 24-maj-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 226
inläggsval inläggsval   Citera 92juar Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-mars-2010 vid 09:14
Hur kan man få tag på boken om Pocahontas????
Fjärtiska flytande två års studie på gymnasiet....
Till toppen
Dreamer View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-februari-2010
var: frillesås
Status: Offline
Poäng: 237
inläggsval inläggsval   Citera Dreamer Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-mars-2010 vid 10:08
tror inte att det finns en bok jag läste sägnen i en bok om indianer 
"avatar av fireleaming"
Till toppen
Dreamer View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-februari-2010
var: frillesås
Status: Offline
Poäng: 237
inläggsval inläggsval   Citera Dreamer Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-mars-2010 vid 10:12
ok hon var ung ni hade helt rätt här är lite info från wikipedia för de som vill veta mer
http://sv.wikipedia.org/wiki/Pocahontas
"avatar av fireleaming"
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-mars-2010 vid 12:40
Postad av 92juar 92juar skrev:


Tycker du inte att det blir lite tråkigt att läsa böckerna när du redan vet hur det ska sluta?



Vet att frågan inte var ställd till mig, men jag måste svara ändå: absolut inte! Jag kan läsa samma bok flera gånger om, oftast med lite tid emellan dock (finns bara en enda som jag har läst två gånger på rad efter varandra).Jag ser ingen skillnad på att läsa en bok två gånger som att se en film två gånger. Man upptäcker alltid nya saker, även om man har huvuddragen klart för sig.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 295
inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-mars-2010 vid 13:03
Postad av Svenzon Svenzon skrev:

Postad av 92juar 92juar skrev:


Tycker du inte att det blir lite tråkigt att läsa böckerna när du redan vet hur det ska sluta?



Vet att frågan inte var ställd till mig, men jag måste svara ändå: absolut inte! Jag kan läsa samma bok flera gånger om, oftast med lite tid emellan dock (finns bara en enda som jag har läst två gånger på rad efter varandra).Jag ser ingen skillnad på att läsa en bok två gånger som att se en film två gånger. Man upptäcker alltid nya saker, även om man har huvuddragen klart för sig.

 

nu blir jag nyfiken, vilken bok var det? :P

"Jag vet att det är en sten, jag vet, men för ögonblicket kan vi låtsas att det är ett frö; vi använder fantasin lite."
Till toppen
disney_erika View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 23-december-2007
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera disney_erika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-mars-2010 vid 14:56
Jag har läst,
Alice i underlandet och Alice i spegellandet ~ Ganska röriga böcker men bra, ingen tvivel om det.
De trennes bok (Taran och den magiska kitteln) ~ Första boken ur serien om Taran, längesen jag läste men har för mig att den var lång ifrån disney vertionen.
En spökhistoria vid jul ~ Det spelar ingen roll hur bra efftekter de har den kommer aldrig komma upp i samma klass som boken. (Dock är jag väldigt svag för mupparnas veriton och musses har ju sin charm den med.)
Right before your eyes and beyond your wildest dreams
Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 295
inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-mars-2010 vid 17:15
Juste, De Trennes Bok har jag läst! Och Tredje i serien också, Llyrs slott. de var bra, men disney hade typ blandat de två första böckerna i sin version.
"Jag vet att det är en sten, jag vet, men för ögonblicket kan vi låtsas att det är ett frö; vi använder fantasin lite."
Till toppen
92juar View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 24-maj-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 226
inläggsval inläggsval   Citera 92juar Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-mars-2010 vid 15:50
Jag vill läsa en Disney bok nu. Vilken ska jag börja med? Några förslag?
Fjärtiska flytande två års studie på gymnasiet....
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-mars-2010 vid 01:10
Postad av Dreamer Dreamer skrev:

tror inte att det finns en bok jag läste sägnen i en bok om indianer 

Det finns dramatiserade böcker baserade på sägnen med lite tillägg för att få en bättre historia då sägnen inte innehåller så jättemycket information så har de lagt till lite grejer som man inte vet om det har hänt, jag har lånat en sån bok på biblioteket en gång men jag fick aldrig för mig att läsa den och jag minns inte författaren.

Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-mars-2010 vid 09:12
Postad av Eilonwy Eilonwy skrev:

 

nu blir jag nyfiken, vilken bok var det? :P



En liten kärlekssång - Michelle Magorian (som även skrivit Godnatt Mister Tom). Vet inte varför, men den är helt underbar. Jag läser mycket böcker, men detta är den enda som det blir så tomt efter när jag har läst sista sidan, så senaste gången så började jag helt enkelt om från början igen. LOL
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
92juar View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 24-maj-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 226
inläggsval inläggsval   Citera 92juar Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-mars-2010 vid 17:22
Var på bibloteket i går och hittade Djungelboken, Ringaren i notre dame, Oliver Twist och Alice i underlandet. Det blir lite svårt att välja men det blev tills sist Alice i underlandet.
Hoppas att den är lika bra som filmen Dem jag känner som har läst boken tycker att den är så konstig. Jag får väl se om den är så konstig som dem säger att den är

Ändrad av 92juar - 09-mars-2010 vid 17:22
Fjärtiska flytande två års studie på gymnasiet....
Till toppen
Clopin View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 13-mars-2010
var: Skåne
Status: Offline
Poäng: 14
inläggsval inläggsval   Citera Clopin Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-mars-2010 vid 00:13
Jag har läst Alice i Underlandet, Lilla Sjöjungfrun och Ringaren i Notre Dame. Jag gillar Alice i Underlandet och Lilla sjöjungfrun, de är fina! Ringaren i Notre Dame är alldeles underbar, en av mina absoluta favoritböcker.
Otototototoi!
Till toppen
Fjollrika View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 01-april-2010
Status: Offline
Poäng: 63
inläggsval inläggsval   Citera Fjollrika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-april-2010 vid 21:52
Jag har läst
Askungen intressant och mycket annorlunda. Gillar Askungens personlighet i originalversionen (eller den versionen som jag läste, det är ju en gammal folksaga).
Alice i underlandet, Alice i spegellandet Jag gillade aldrig dem, var nog för konstiga för mig.
Peter Pan Författaren är otroligt skicklig, men fy vad man ogillar Peter Pan genom hela boken, en mer odräglig och självupptagen pojke får man leta efter.
Törnrosa Ungefär lika tråkig som Disneyfilmen, om inte värre.
Robin Hood Här kan man prata om skillnader LOL
Sherlock Holmes Jag gillar hur de fick samma detektivkänsla i Basil Mus.
Ringaren i Notre Dame Har nämnt det förr här på forumet, men jag kunde aldrig komma över alla husbeskrivningar.
Kejsarens nya kläder Gillade filmen, otroligt söt. Sagan har jag däremot alltid tyckt var lite för klen och händelselös.

Tror det var alla Smile
I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything.
Till toppen
RWB bokmal View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 28-oktober-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 140
inläggsval inläggsval   Citera RWB bokmal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-april-2010 vid 07:33
Postad av Fjollrika Fjollrika skrev:

Jag har läst

Peter Pan Författaren är otroligt skicklig, men fy vad man ogillar Peter Pan genom hela boken, en mer odräglig och självupptagen pojke får man leta efter.

Du vet att han var menad att vara skurken från början?Tongue

Och att författaren egentligen ville ha en kvinna som Krok, när Krok väl las till i manus?

Och att Peter Pan började sitt liv som en teaterpjäs, inte en bok? Wink

"She's her own biggest biggest fan, Pepper Ann!"
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-april-2010 vid 14:22
Jag gillar själva filmen Peter Pan, men Peter och Tingeling är inga karaktärer som man fastnar för, precis som med Alice i Alice i underlandet, skillnaden här är att Peter Pan är en mycket bättre historia än Alice i underlandet och därför är Peter Pan bättre än Alice i underlandet.
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-april-2010 vid 14:30
Jag har läst en del böcker bakom de tecknade klassikerna.

Snövit & de sju dvärgarna, Askungen, Törnrosa, Kejsarens nya stil,  Prinsessan & grodan
Klassiska sagor som säkert finns i mängder av olika versioner. De jag har läst är från en sagobok för barn, så de var nog förskönade en del jämfört med originalberättelserna. Har en känsla av att sagorna har mildrats med tiden, men det hade varit kul att läsa någon äldre version också.

Alice i Underlandet - Absolut ingen bok för mig. Jag tyckte mest den var rörig och gick inte att hänga med i alls. Ingenting hade ju med vartannat att göra?

Peter Pan - Blev överraskad när jag upptäckte att boken var helt annorlunda och mycket grymmare än Disneys version. Men jag gillade boken och tycker filmen funkar fint även om den inte följer boken så mycket. (Lite off topic, men även filmen Finding Neverland, som handlar om James Barrie och hur han skrev teaterpjäsen Peter Pan, är en riktigt bra film.)
 
Djungelboken - Den här boken tyckte jag var rätt tråkig och seg att läsa. Kommer inte ens ihåg hur pass den stämde överens med filmen. :o

Robin Hood - En legend som finns i mängder av olika versioner. Jag har läst några olika och även om huvuddragen oftast är samma så varierar de rätt mycket i handling. Man vet aldrig hur det kommer att sluta när man hittar en oläst Robin Hood-bok.

Nalle Puh - Behöver väl ingen närmare redovisning? Älskar originalillustrationerna i boken.

Oliver & gänget - Oliver Twist är också en bra bok, Dickens visste hur han skulle skriva för att få berättelsen att funka. Jag får nog ta och läsa om boken innan jag skriver nåt mer om den. :p

Aladdin - Också en klassisk saga som funkar lika bra som bok och film.

Ringaren i Notre Dame - Ganska annorlunda än filmen. Boken tyckte jag var ganska seg. I allmänhet tycker jag de äldre böckerna brukar ha mer beskrivningar och vara segare att läsa än nyare. Om det inte händer nåt på flera sidor så blir man ju uttråkad. :p

Herkules - Har en boksamling med grekiska sagor om stjärnbilder och där är en bok tillägnad Herakles och hans stordåd. Skiljer sig en del från filmen, men både Hades och hydran är med i boken i alla fall. Wink

Tarzan - Haha, Tarzan har jag läst i serieformat, en hel tjock bok med tecknade bildrutor. Har inget som helst minne av boken, mer än att jag vet att jag har läst den, så jag får kanske gå och kolla ifall biblioteket har kvar den så jag kan låna den igen.

Skattkammarplaneten - Skattkammarön är en av mina favoritböcker i klassikerväg. Filmen följer händelserna rätt bra, med lite Disney-twist såklart. (Även Mupparna på Skattkammarön följer boken helt okej. Faktiskt.)


Ändrad av Svenzon - 29-april-2010 vid 14:31
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-april-2010 vid 14:36
Glömde nämna Pocahontas som i och för sig inte är en bok, men berättelsen om Pocahontas och John Smith finns att läsa i alla fall. Tror jag hittade den i en faktabok om indianer.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-april-2010 vid 14:39
Nu när du säger vilka du har läst så kommer jag på hur många jag egentligen har läst. Känner ni till de här lättlästa versionerna av klassikerna som är skrivna av Maj Bylock. Jag har läst rätt så många sådana kom jag just på. Robin Hood, Ringaren i Notre Dame och Oliver Twist. Sedan har jag ju läst Djungelboken (Första delen av två tror jag) och Nalle Puh (I Någon sagosamling som jag vet att jag har någonstans.) Jag har även jag läst sagorna som ligger till grund för filmerna, Snövit, Törnrosa, Den lilla Sjöjungfrun, Askungen och alla de där riktiga klassikerna i någon form av sagosamling där med. Jag skulle vilja läsa mer om Herkules. Skattkammarön planerar jag att kanske låna på biblioteket. Men just nu så läser jag Ronja Rövardotter och en bok i taget räcker.
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-april-2010 vid 14:59
Haha, visst är det så, när man börjar fundera så kommer man ihåg fler och fler. En del sagor har man kanske inte ens läst själv, utan fått läst högt för sig av sina föräldrar eller i skolan och kommer ihåg berättelsen på det sättet.

Insåg att jag glömde Den lilla sjöjungfrun också, den har jag läst i nån gammal samling av H.C Andersens berättelser.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-maj-2010 vid 21:56
Postad av Jeppe Jeppe skrev:

Jag gillar själva filmen Peter Pan, men Peter och Tingeling är inga karaktärer som man fastnar för, precis som med Alice i Alice i underlandet, skillnaden här är att Peter Pan är en mycket bättre historia än Alice i underlandet och därför är Peter Pan bättre än Alice i underlandet.

Peter Pan är riktigt tråkig och rörig och seg, personligen föredrar jag alice i underlandet framför peter pan, men vem vet, jag kanske kommer att se om peter pan och ändra uppfattning.
Till toppen
 Svara Svara Sida  12>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media