Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Jonas

 Svara Svara Sida  12>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
92juar View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 24-maj-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 226
inläggsval inläggsval   Citera 92juar Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Jonas
    Postad: 06-december-2009 vid 17:05
Nu har jag sett alla Jonas avsnitten. Jag tyckte att dem var helt okej. Vad tycker ni?
Fjärtiska flytande två års studie på gymnasiet....
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-december-2009 vid 17:27
Att de talanglösa nollorna får en egen tv-serie är nog det mest tragiska som hänt sedan Hannah Montana slog igenom. Jag begår hellre seppuku än ser ett avsnitt av den vedervärdiga smörjan.
Till toppen
92juar View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 24-maj-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 226
inläggsval inläggsval   Citera 92juar Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-december-2009 vid 21:29
Jag tycker att dem är helt okej, men jag tycket inte om att Kevin alltid får spela den dumma. Det är lite konstigt.
Vad är det som är så dåligt med dem?
Fjärtiska flytande två års studie på gymnasiet....
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-december-2009 vid 00:07
Tja... vill du verkligen att jag drar upp det? Eller snarare; vill JAG verkligen dra upp det? Risken är stor att jag banar iväg och om bara en procent av mina kännslor för dem kläs i ord på den här sidan så är nog inte banningen långt borta.
Till toppen
hofverberg View Drop Down
Regissör
Regissör


Medlem sedan: 22-juni-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 269
inläggsval inläggsval   Citera hofverberg Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-december-2009 vid 10:49
Själv tycker jag att Jonas är en helt okej komediserie. Jag är inte alls särskilt förtjust i Jonas Brothers som artister, men serien som sådan är fullt godkänd och är trots allt ganska rolig. Det tillhör inte någon av de bättre Disney Channel-serierna, men är fullt sevärd i alla fall.
Jag hoppas bara att skandinaviska Disney Channel börjar visa nya avsnitt snart; nu har de ju bara visat repriser de senaste veckorna.

Ändrad av hofverberg - 11-december-2009 vid 10:50
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-december-2009 vid 10:58
Jag har undvikt Jonas- serien, faktum är att jag inte ens vågat slå på disney channel en enda gång sedan...törs jag säga det?....Camp Rock!Sick
Jonas Brothers är det sämsta, mest vidriga och motbjudande som hänt sedan Hannah Montana kom..
Ett dagisbarn skulle varit en bättre skådespelare än någon av dem, och deras musik , som ska föreställa rock, är en ny musikstil som jag själv kallar bög-pop. Deras namn på bandet är väldigt fantasifullt också..."host"Dead

Ändrad av Art_of_Minnie - 12-december-2009 vid 11:09
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Emmylee View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-mars-2010
Status: Offline
Poäng: 236
inläggsval inläggsval   Citera Emmylee Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-juli-2010 vid 00:01
Helt sanslöst att någon kan ha något gott att säga om dem. HELT SANSLÖST!
I'm simply saying that life, uh... finds a way.
Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-juli-2010 vid 00:26
Postad av Emmylee Emmylee skrev:

Helt sanslöst att någon kan ha något gott att säga om dem. HELT SANSLÖST!


Kloka ord. Men alla har förstås rätt att tycka vad de vill, även om jag för mitt liv inte kan förstå hur man kan uppskatta den här...tvivelaktiga produktionen.
"Blathering blatherskite!"

Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-augusti-2010 vid 17:54
Jag tycker den kan vara lite underhållande, ibland om man ser den på engelska och man lyckas se något av avsnitten där det är mer musik och säng en skådespel (för även om de inte är några fantastiska artister så är de bra mycket bättre på musik än att agera).
Tycker att denna serie, precis som mycket annat på Disney Channel ska ses för vad den är. Den är ju riktad till 12-14-åringar som vill se lite söta skådespelare som hoppar omkring, sjunger trallvänlig musik och snubblar i soptunnor.

Dessutom är den bättre än mycket annat på DC, om Jonas visas så kan jag faktiskt se ett avsnitt om jag inte har något annat för sig, inget jag skäms över att säga.

Hade gärna velat höra någon som faktiskt gillar serien berätta varför hon/han tycker så, annars får den här tråden samma negativa bittra ton som jag sett i så många andra trådar den senaste tiden.

Finns det verkligen inga barn här som gillar serien och kan berätta varför? (Hade ju inte förvånat mig om ingen vågar säga det för då blir man sågad direkt av alla oss pretentiösa medlemmar...)
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-augusti-2010 vid 19:13
Jag har aldrig sett serien, om jag hade haft Disney Channel så hade jag nog kunnat kolla på ett avsnitt eller två. 

Jag hyser inte det hat mot dem som många verkar göra... de är unga och talangfulla (snälla skriv inte tillbaka att "ne de är de inte" orkar inte argumentera om den saken) och de har dragit in väldigt mycket pengar till Disney så varför inte ge dem en egen serie? Barn verkar ju gilla den och som Sockerpajen skrev så riktar den väl sig till barn 12-14 åringar. Om jag fortfarande hade vart i den åldern kan jag nästan garantera att jag skulle tyckt om serien. Den har ju blivit nominerad till en Emmy för bästa barnprogram (som Wizards vann förra året) så några måste ju tycka om den. 

Nu låter det som att jag försvarar serien, vilket jag kanske gör.. men eftersom jag inte har sett något avsnitt så återkommer jag när jag har gjort det för att skriva min åsikt om programmet i sig.
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-augusti-2010 vid 20:55
Postad av Sockerpajen Sockerpajen skrev:

Den är ju riktad till 12-14-åringar som vill se lite söta skådespelare som hoppar omkring, sjunger trallvänlig musik och snubblar i soptunnor.

 

Nej, inte 14-åringar. Jag var 14 för ett par månader sedan. Jag tyckte inte om det då heller. Att snubbla i soptunnor är inte direkt det mest komiska någon kan göra. Musik kan vara trevligt ibland. Men jag tappade fötroendet för Jonas Brothers musik då det första jag någonsin hörde med dom var deras version av Poor unfortunate souls från Den Lilla Sjöjungfrun.

 

I stort sett alla av Disneys serier är ju så här. Med dryga skådespelare och skådespelerskor. Där det alt som oftast är en sjukt dålig humor. Det finns en serie jag klarar av. och det är Wizards of Wawerley place. Det är helt ok att titta på när man inte har något bättreför sig. Zack och Codys ljuva hotelliv kan också fungera. Även fast jag inte står ut med just Zack och Cody. 

 

 

Till toppen
Cadpig. View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar
BANNAD

Medlem sedan: 30-mars-2010
var: K-Holm
Status: Offline
Poäng: 151
inläggsval inläggsval   Citera Cadpig. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-augusti-2010 vid 20:57
ne de är de inte!!!!!1

Skoja bara. Men jag tycker inte att faktumet att en serie är riktad till 12-14-åringar är en ursäkt för att den ska få vara hur vidrig som helst. Jag slänger fram första bästa exempel; Bumbibjörnarna, riktas inte den till 5-6-åringar? Jag är 22 och tvekar inte en sekund att plöja flera avsnitt på raken. Samma sak kommer jag känna när jag är 42 och 92 också. Det är kvalitet helt enkelt. När jag var liten så fanns inte den här morbida hysterin kring talanglösa tonåringar som bisarrt nog tjänar mer på en månad än vad min släkt har gjort sammanlagt 5 generationer bakåt i tiden. Någonting är fel när massmedia lyckas hjärntvätta ungar till att sänka sina krav så mycket att i princip vilken pretty-boy som helst kan bli en superstar. Det finns ju folk som jämför de här stolpskotten med Beatles!!!  
Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 295
inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-augusti-2010 vid 21:47
Man ska ALDRIG jämföra Jonas Brothers med beatles. Tappade all respekt för Jonas när jag hörde covern på Hello Goodbye. Jag kan acceptera att de gjort den till en rocklåt, men de sjunger den bara så fel ...
"Jag vet att det är en sten, jag vet, men för ögonblicket kan vi låtsas att det är ett frö; vi använder fantasin lite."
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-augusti-2010 vid 01:18
Allt ungar ser på behöver ju inte vara moralkakor heller.
När jag var yngre älskade jag och titta på typ Sailor Moon, Pokemon, Kim Possible och liknande. Det var underhållande, det behöver inte vara lärorikt exakt hela tiden. Ungarna går ju i skolan för tusan, låt de kolla på lite hjärndödande harmlös underhållning imellanåt.

Dessutom så kan ju uttrycket "kvalite" diskuteras. 101cadpig tycker att Bumbibjörnarna håller hög kvalite, själv tyckte jag att det var urtråkigt när jag var yngre, sämsta biten i Disneydags liksom.
Och Jeppe, bara för att det är riktat till 12-14 åringar så betyder det inte att alla 12-14 åringar tycker om det, vi har alla olika smak.

"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 295
inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-augusti-2010 vid 12:11

Jag har inte sett programmet men får ändå intrycket av Jonas Brothers i allmänhet att det riktar sig mer mot 9-13 åringar, eller åtminstone att det är 9-13 åringar som tycker om det.

"Jag vet att det är en sten, jag vet, men för ögonblicket kan vi låtsas att det är ett frö; vi använder fantasin lite."
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-augusti-2010 vid 14:33
Nåväl, kör för 9-13 åringar då. Unga tonåringar och äldre barn i vilket fall.
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
jojogo View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 27-juli-2010
var: köping
Status: Offline
Poäng: 4
inläggsval inläggsval   Citera jojogo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-augusti-2010 vid 15:40
Här sprids ju bitterheten vida, och hos ingen lika mycket som hos Cadpig. Den/Det har väl svårt att acceptera att saker förändras med tiden, och ännu mycket svårare med distansen till det nya när det inte fattas. Att Cadpig. är på krigsstigen mot det mesta har jag bittert fått erfara genom personligt påhopp i form av att kalla mig ett troll i denna tråd, helt utan repressalier från administratör. Det kom ur det blå också, simultant men att -pig. erkände att denna ilska byggts upp under tidigare av mig gjorda trådinlägg, utan att ha frigjorts, likt anden i flaskan.

Kanske är det nån här som känner till varför the pig. beter sig på beskrivet vis? Det verkar va massa personliga problem in der hindergrund denna/detta inte har behandlat, som den/det uttar på andra och annat i form av att va reaktionär och missnöjesfull


Ändrad av jojogo - 09-augusti-2010 vid 15:00
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-augusti-2010 vid 16:26
Cadpig är en legend häromkring, fast mer känd under sin förra användare som gavs upp efter 3000 inlägg. Jävligt smart och välformulerad men ingen respekt för andras åsikter dessvärre.
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Fjollrika View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 01-april-2010
Status: Offline
Poäng: 63
inläggsval inläggsval   Citera Fjollrika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-augusti-2010 vid 18:22
Jag är inget fan av Jonas brothers serie eller musik, men jag kan förstå populariteten. DC musiken är ofta enkel och lätt att förstå även om man är yngre och inte förstår engelska. Precis som Hanna Montana tror jag att serien fångar unga tittare genom musik som lätt fastnar och att ta upp "problem" som barn kan förstå. Att de kanske inte är så duktiga skådespelare är ofta inget problem för barn. Jag själv såg på Digimon (och brydde mig inte ett dugg om att animationen är pinsamt dålig) och liknande.

Det är tydligen en trend i Disney med sjungande tonåringar och även om det inte är min favoritmusik så måste jag erkänna att jag har hört värre. Mycket värre.

Men som Sockerpajen skrev tidigare, har vi inga som tycker om serien som kan skriva lite om vad det är de gillar och varför? Jag tycker att vi saknar lite balans i våra inlägg. Ingen som känner någon utanför forumet annars? Jag tycker det är ganska intressant att veta vad som tilltalar olika människor, och särskilt i vilka åldrar.
I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything.
Till toppen
hofverberg View Drop Down
Regissör
Regissör


Medlem sedan: 22-juni-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 269
inläggsval inläggsval   Citera hofverberg Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-augusti-2010 vid 20:17
Jag tycker att Jonas är en helt okej serie, och jag har sett alla avsnitt hittills. Det är visserligen inte alltför djupt och ibland något barnsligt, men samtidigt är det riktigt roligt där man får skratta ganska mycket under varje avsnitt. Mer än så kräver i alla fall inte jag av en serie som denna. Då är jag ändå 32 år gammal, så jag är långt över den främsta målgruppen.
Jonas kommer inte upp i samma klass som Magi på Waverly Place eller Sonnys chans (som är de bästa Disney Channel-serierna just nu), men det är fullt sevärt. Dock har jag aldrig varit speciellt förtjust i Jonas Brothers som artister, och jag lyckas inte för mitt liv att komma ihåg vem som är vem av de tre. Jag tycker också att Stella och Macy är mer intressanta karaktärer än de tre bröderna, så på sätt och vis måste man väl se det som ett misslyckande från manusförfattarnas sida. Fastän Jobas Brothers sjunger rätt bra så ger jag heller inte mycket för deras musik, så därför föredrar jag avsnitt där sånger hålls till ett minimum. Men det är i alla fall tillräckligt trevlig underhållning för stunden för att jag ska bry mig om att spela in avsnitten på digitalboxens hårddisk för att se i efterhand.
Till toppen
Cadpig. View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar
BANNAD

Medlem sedan: 30-mars-2010
var: K-Holm
Status: Offline
Poäng: 151
inläggsval inläggsval   Citera Cadpig. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-augusti-2010 vid 22:09
Postad av jojogo jojogo skrev:

Här sprids ju bitterheten vida, och hos ingen lika mycket som hos Cadpig. Den/Det har väl svårt att acceptera att saker förändras med tiden, och ännu mycket svårare med distansen till det nya när det inte fattas. Att Cadpig. är på krigsstigen mot det mesta har jag bittert fått erfara genom personligt påhopp i form av att kalla mig ett troll i denna tråd, helt utan repressalier från administratör. Det kom ur det blå också, simultant men att -pig. erkände att denna ilska byggts upp under tidigare av mig gjorda trådinlägg, utan att ha frigjorts, likt anden i flaskan.

Kanske är det nån här som känner till varför the pig. beter sig på beskrivet vis? Det verkar va massa personliga problem in der hindergrund denna/detta inte har behandlat, som den/det uttar på andra och annat i form av att va reaktionär och missnöjesfull

 

Men är du inte ett Troll då? Du snackar ju bara en massa goja hela tiden och verkar bara ha som mål att förvirra folk. Delta gärna i diskussioner men gör det åtminstone någorlunda seriöst. Kolla på ditt inlägg i Sparrow-böckerna-tråden, ser det seriöst ut? Jag fattade åtminstone inte vad du kacklade om och fick inte intrycket av att du alls läst (eller ens hört talas om) böckerna i fråga.

 

"Allt ungar ser på behöver ju inte vara moralkakor heller."


That makes no sense. Moralkakor? Vem har nämnt någonting om det? Eller ens att serier skulle behöva vara lärorika? De får gärna vara utflippade, helcrazy och totalt anarkistiska, men låt de åtminstone vara underhållande istället för plågsamma.

Ändrad av Cadpig. - 03-augusti-2010 vid 22:43
Till toppen
jojogo View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 27-juli-2010
var: köping
Status: Offline
Poäng: 4
inläggsval inläggsval   Citera jojogo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-augusti-2010 vid 14:57
Postad av Cadpig. Cadpig. skrev:

Men är du inte ett Troll då? Du snackar ju bara en massa goja hela tiden och verkar bara ha som mål att förvirra folk. Delta gärna i diskussioner men gör det åtminstone någorlunda seriöst. Kolla på ditt inlägg i Sparrow-böckerna-tråden, ser det seriöst ut? Jag fattade åtminstone inte vad du kacklade om och fick inte intrycket av att du alls läst (eller ens hört talas om) böckerna i fråga.

"Allt ungar ser på behöver ju inte vara moralkakor heller."

That makes no sense. Moralkakor? Vem har nämnt någonting om det? Eller ens att serier skulle behöva vara lärorika? De får gärna vara utflippade, helcrazy och totalt anarkistiska, men låt de åtminstone vara underhållande istället för plågsamma.


Nej nu tror jag det får räcka med dina övertramp genom ren klumpighet. Skulle du vilja vara så vänlig och upplysa mig om var och när jag har inlagt mellanstycket i din, här, senaste citation? Jag använde strängen som sökbegrepp här på forumet och fann en träff (inlägg 2). Om du har en tillstymmelse till det förstånd som här nyligen tillskrivits dig, bör du finna att det inte är mig du citerar i detta, och bör således be pardon för vad som klassas §{ förtal mineur }. Jag kan få dig in på anstalt för detta, bildligt skrivet!


Ändrad av jojogo - 04-augusti-2010 vid 14:58
Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Avatar
Moderator - Memento Mori

Medlem sedan: 27-september-2004
Status: Offline
Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-augusti-2010 vid 17:44
Ta det via PM bitte.

Edit: Jag skojar inte. Något mer käbbel mellen er två och det får konsekvenser.


Ändrad av Proximus - 04-augusti-2010 vid 23:34
"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
Cadpig. View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar
BANNAD

Medlem sedan: 30-mars-2010
var: K-Holm
Status: Offline
Poäng: 151
inläggsval inläggsval   Citera Cadpig. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-augusti-2010 vid 13:08
Går inte, mitt PM är spärrat på livstid.

 

Och "mitten-citatet" var från Sockerpajen då jag ville hålla mig till duskisionen samtidigt som jag ville få rätsida på dina avsikter. Jag har inte gjort några påhopp. Om du inte är här för att trolla omkring, visa det då. Jag vill inte tjafsa, men jag vill inte heller diskutera med någon som bara ger go'dag yxskaft-svar hela tiden. Jag antar att det inte finns mer att säga om det här för du undviker ju att ge några svar. Så jag får väl börja undvika dig för att minska risken för poänglösa konflikter. Hoppas Proxi har överseende.

Till toppen
femton View Drop Down
Nykomling
Nykomling


Medlem sedan: 18-augusti-2010
Status: Offline
Poäng: 7
inläggsval inläggsval   Citera femton Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-augusti-2010 vid 12:20
Ok mina kära vänner, låt oss återkomma till vad vi tänkte skriva om egentligen, tv-serien Jonas!! Jag har tittat på den några gånger men gillar inte den riktigt, kan ha att göra med att jag inte gillar Jonas Brothers. Skulle inte precis byta mitt guld för att köpa deras CD liksom och när de sen gör tv-serier. nej har nog något mot dem mer än mot serien.


Ändrad av femton - 17-september-2010 vid 09:23
Till toppen
Cadpig. View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar
BANNAD

Medlem sedan: 30-mars-2010
var: K-Holm
Status: Offline
Poäng: 151
inläggsval inläggsval   Citera Cadpig. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-augusti-2010 vid 16:25
"Jag har tittat på den några gånger men gillar inte den riktigt, kan ha att göra med att jag inte gillar Jonas Brothers."

Det kan inte ha att göra med att det är illa skriven smörja med talanglösa skådisar som varken kan sjunga eller spela? Eller att humorn är så B-ig att huden knottrar sig? Eller att serien får Två och en Halv Män att framstå som Seinfeld?
Men om serien faktiskt är sämre än "Alaska Nebraska" eller "Suck och Cornys Tråkiga Havsliv" är verkligen inte lätt att avgöra. Gradskillnader i helvetet....

 

"Finns det verkligen inga barn här som gillar serien och kan berätta varför? (Hade ju inte förvånat mig om ingen vågar säga det för då blir man sågad direkt av alla oss pretentiösa medlemmar...)"


Okej, jag fattar att den sista kommentaren var skriven med glimten i ögat. Men det är ändå ganska irriterande att falla under etiketten "pretentiös" bara för att man har den goda smaken att se att det här INTE är bra tv. Ordet passar in på vissa personer dock, nämner inga namn.
Till toppen
ehansi View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 11-augusti-2010
Status: Offline
Poäng: 10
inläggsval inläggsval   Citera ehansi Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-augusti-2010 vid 19:53
Serien är som andra nämnt, kass. Visst, något roligt inslag kan vid vissa tillfällen inträffa, men det är väldigt ovanligt. Samma sak med Camp Rock. Men det här är min åsikt, sen är det ju så att vissa andra uppfattar serien på ett annat sätt. Fast sen så tycker jag inte att man borde klanka ner på Jonas Brothers, och sätta en stämpel på dom bara för att dom är usla skådespelare och gör dåliga filmer. Det betyder inte att det är något fel på deras musikaliska talanger. Även om vissa låtar kan vara lite bubbel-pop eller hur man ska beskriva det, så ska man inte låta skenet bedra. Dom spelar sina egna instrument, och det är absolut inget fel på deras röster. Men om serien, ja den är kass haha.
Till toppen
Cadpig. View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar
BANNAD

Medlem sedan: 30-mars-2010
var: K-Holm
Status: Offline
Poäng: 151
inläggsval inläggsval   Citera Cadpig. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-augusti-2010 vid 08:15
"Det betyder inte att det är något fel på deras musikaliska talanger."

Trust me, it IS.
Inte i deras egen sunk-genre kanske, men jag skulle hellre svälja ett getingbo än lyssna på någonting ur den. Och när freaks sedan kommer och kallar de för "de nya Beatles" så sätter i alla fall jag ner foten.
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-augusti-2010 vid 13:38
Lyssnar på Jonas Brothers just i detta nu, rätt bra musik tycker jag, bättre än mycket av de skräp som spelas på radio nu för tiden. Lite som Disney-låtar fast popigare.
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
ehansi View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 11-augusti-2010
Status: Offline
Poäng: 10
inläggsval inläggsval   Citera ehansi Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-augusti-2010 vid 16:53
Att jämföra dom med Beatles kommer jag aldrig, i någon värld, att förstå. Det är bara löjligt på alla sätt och vis. Vad Beatles gjorde var unikt, och kommer aldrig att kunna göras om igen på samma sätt. Ingen kan jämföras med dom, speciellt inte Jonas Brothers, det håller jag med om.
Till toppen
 Svara Svara Sida  12>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media