Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Up

 Svara Svara
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Up
    Postad: 16-oktober-2009 vid 00:29
Hur kan det inte finnas en tråd om denna film än? Måste vara fler än jag som är taggade? Svensk premiär imorgon, den missar jag tyvärr. Ska förhoppningsvis se den i brjan av nästa vecka.

En ny Pixarfilm är alltid någonting att se fram emot. Up är för mig ungefär där Wall-E var innan jag såg den. Jag är peppad och nyfiken, men har inte jättehöga förväntningar, förhandsbuzzet till trots. Den här gången är det dessutom regissören av Monsters, inc som ligger bakom. Den filmen är en av de Pixarfilmer jag rankar lägst (har väldigt svårt att lista dessa alster, Pixar har aldrig gjort en dålig film) och det sänker förstås mina förväntningar lite extra.

Dock! På måndag sitter jag förmodligen där med fula glasögon på näsan och förhoppningsvis trivs jag, som jag brukar göra. Vad tros?
Till toppen
RWB bokmal View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 28-oktober-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 140
inläggsval inläggsval   Citera RWB bokmal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-oktober-2009 vid 11:41

NITPICK: Det svenska namnet på filmen är Upp.

Och jag tänker nog gå och se den, helst på engelska, dock. 

"She's her own biggest biggest fan, Pepper Ann!"
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-oktober-2009 vid 12:52
Jag ska gå och se "Up" ikväll. Det blir den engelska versionen såklart och jag hoppas på en ny Pixar-klassiker. Thumbs Up
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-oktober-2009 vid 22:34
Jag har precis kommit hem ifrån biografen och jag är mållös. Det finns inte många ord som kan beskriva Upp. fantastiskt underbar? Låt mig försöka ge lite jämförelser istället.

Roligare än Rattatouille och Monsters Inc
Sorgligare än WALL-E
Vackrare än Hitta Nemo

Gud, jag är så glad nu. Finns inte mycket som går upp mot känslan av att ha sett ett nytt mästerverk.

Gå och se den! Och helst imorron.

"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-oktober-2009 vid 23:08
Postad av Sockerpajen Sockerpajen skrev:

Jag har precis kommit hem ifrån biografen och jag är mållös. Det finns inte många ord som kan beskriva Upp. fantastiskt underbar? Låt mig försöka ge lite jämförelser istället.

Roligare än Rattatouille och Monsters Inc
Sorgligare än WALL-E
Vackrare än Hitta Nemo

Gud, jag är så glad nu. Finns inte mycket som går upp mot känslan av att ha sett ett nytt mästerverk.

Gå och se den! Och helst imorron.


Tycker att du har gjort väldigt bra jämförelser!  väldigt bra beskrivning på filmen i helhet! 
Tyckte att Up var jättemysig, det var väldigt annorlunda humor i den och så sorgligt vacker : )
Den har fått högsta betyg i alla recensioner jag har sett och det får den av mig med.
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Akeruru View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 30-mars-2008
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 182
inläggsval inläggsval   Citera Akeruru Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-oktober-2009 vid 22:01
Postad av Emmaaa Emmaaa skrev:

Tyckte att Up var jättemysig, det var väldigt annorlunda humor i den och så sorgligt vacker : )
Den har fått högsta betyg i alla recensioner jag har sett och det får den av mig med.

Jag instämmer :) Väldigt fin film med härliga karaktärer och Pixar fortsätter sin tradition med originella/oväntade hjältar! Jag är speciellt förtjust i Dug/Dogge x)
Save 2D-animation!
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-oktober-2009 vid 19:37
Postad av RWB bokmal RWB bokmal skrev:

NITPICK: Det svenska namnet på filmen är Upp.

Stämmer bra det, väljer dock att kalla den Up eftersom jag använder originaltitlarna på nästan alla övriga Pixarfilmer. Det känns bäst så.
Blir mycket spänd över att se era omdömen om filmen! Ska se den imorgon kväll...förväntningarna är fortfarande (för att vara inför en Pixarfilm) relativt låga MEN det ska bli väldigt intressant!
Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Avatar
Moderator - Memento Mori

Medlem sedan: 27-september-2004
Status: Offline
Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-oktober-2009 vid 17:24
En kollega hadde varit och sett filmen i helgen, och både hon och hennes son (7 år) älskade den.
"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-oktober-2009 vid 11:17

Sådär ja, nu har jag sett filmen.

Som sagt har Pixar hittills inte gjort en enda dålig film, Up är inget undantag. Den är ovanligt sorglig, den är samtidigt ganska rolig (nästan lite för rolig, jag ser aldrig en Pixarfilm för humorns skull och här blir det nästan lite väl mycket ibland), den är välanimerad utan att få mig att tappa hakan (som i fallen Ratatouille och Hitta Nemo) och detta ger i slutändan ordet "fin". Up är en fin film. Tyvärr tycker jag inte den tillhör Pixars bästa, utan skulle ranka den något lägre, strax under mittenstrecket kanske, tillsammans med filmer som Wall-E och Cars.

Det märks att det är samma regissör som ligger bakom Monsters, inc. Jag tyckte Up påminde lite om just den filmen. Hela känslan och vissa vändningar var väldigt lika. Sägas bör dock att Up är bättre än det mesta jag sett från andra studios det senaste, så som animerad film är den mycket lyckad. Som animerad film från Pixar imponerar den inte lika mycket på mig.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-oktober-2009 vid 11:52
Sämre än Cars är den väl i alla fall inte?
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-oktober-2009 vid 12:06
Nej, men ganska jämn med Cars, men det säger ju inte så mycket eftersom jag gillar den. Up hamnar nåt snäpp före.
Till toppen
BosarX View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 10-januari-2007
Status: Offline
Poäng: 52
inläggsval inläggsval   Citera BosarX Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-oktober-2009 vid 11:29
Jag får nog hålla med Hades ungefär.

Filmen var fin. Man blev ganska glad och upplyft(LOL) av den. Introt var var riktigt bra, fick samma känsla som inledningen av Wall-E, (som jag som hel film inte rankar bland de högsta). Det känndes modigt, nytt och lovande. Sen blev det äventyr och lustiga hundar. Någonstans inuti Up finns en väldigt bra historia, och den berättas bra också, jag hade kanske bara önskat att den presenterats något annorlunda. Jag får inte riktigt "mästerverkskänslan" helt enkelt.

Eloge för att Up med ganska enkla medel får mig att skratta högt till vissa sekvenser. Men jag föredrar ju små lyckotårar i ögonvrån framför ett gott skratt när det kommer till disney och pixar.

Intressant det du säger om Monsters Inc och filmens vändningar förresten Hades. Hade inte inte riktigt tänkt på det.
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-oktober-2009 vid 19:14
Jag tycker UP är otroligt vacker, har en mycket rörande och genomtänkt historia, rolig men framför allt tilltalande på ett ganska sorgset sätt, men fint sätt. Den handlar liksom om livet, hur kort det faktiskt är....(inte om monster, som har som jobb att skrämma barn för att få elektricitet^^) och kändes därför väldigt verklig, åtminstone i början och slutet. Lite som en ringklocka kanske...
Början på filmen är definitivt den bästa delen, tyvärr tycker jag den spårar ur lite när fågeln och de talande hundarna, (som egentligen inte ens har med storyn att göra,) dyker upp. Det tycker jag föstör känslan man haft under början av filmen,den röda tråden försvinner. Dock så är slutet också rikigt bra!
För övrigt skulle jag nog klassa den som en av Pixars hittills bästa filmer. Den var enligt mej mycket bättre än både Cars, Hitta Nemo och Monsters Inc, Men den slår inte Toy story, Wall-e och Rattatouile^^....Smile
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Blunder View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 09-september-2006
Status: Offline
Poäng: 95
inläggsval inläggsval   Citera Blunder Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-februari-2010 vid 22:03
Jag blir vansinnig! Har åkt runt till varenda affär i Borås nu i jakt efter 4-disc blu-ray versionen av filmen men inte en enda har ens fått in den! Den enda versionen jag hittade var 2-disc versionen i EN affär, men 2-disc versionen har inget slipcase. vilket tyvärr är en stor grej för mig - jag samlar ju på disney blu-rays, så självklart vill jag ha den snyggare mer påkostade utgåvan, och 4-discaren verkar ha ett slipcase enligt bilderna, men någon som kan bekräfta detta? Trodde att blu-ray hade blivit en någorlunda standard nu iallafall..men tydligen inte i  Borås -_-

Vet inte om jag vågar beställa den från nätet heller, för förra gången jag beställde en film med slip-case (Snövit, från discshop) kom den med förstörda kanter och diverse repor på omslaget, men det verkar vara det enda alternativet för mig...

Har ni köpt filmen än? :)




Ändrad av Blunder - 18-februari-2010 vid 22:06
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-februari-2010 vid 22:11
Jag har fått hem de 5 DVD-exemplaren av Upp som är priserna i den senaste tävlingen och de har ingen Slip-case.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-februari-2010 vid 20:18
Postad av Blunder Blunder skrev:

Jag blir vansinnig! Har åkt runt till varenda affär i Borås nu i jakt efter 4-disc blu-ray versionen av filmen men inte en enda har ens fått in den! Den enda versionen jag hittade var 2-disc versionen i EN affär, men 2-disc versionen har inget slipcase. vilket tyvärr är en stor grej för mig - jag samlar ju på disney blu-rays, så självklart vill jag ha den snyggare mer påkostade utgåvan, och 4-discaren verkar ha ett slipcase enligt bilderna, men någon som kan bekräfta detta? Trodde att blu-ray hade blivit en någorlunda standard nu iallafall..men tydligen inte i  Borås -_-

Vet inte om jag vågar beställa den från nätet heller, för förra gången jag beställde en film med slip-case (Snövit, från discshop) kom den med förstörda kanter och diverse repor på omslaget, men det verkar vara det enda alternativet för mig...

Har ni köpt filmen än? :)


jag ska defenitivt köpa den på Blu-ray! det blir min första disney film i det formatet^^ vilka har du mer på Blu-ray Blunder?

Ändrad av Art_of_Minnie - 22-februari-2010 vid 20:19
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-februari-2010 vid 21:03
Postad av Blunder Blunder skrev:

Jag blir vansinnig! Har åkt runt till varenda affär i Borås nu i jakt efter 4-disc blu-ray versionen av filmen men inte en enda har ens fått in den! ..men tydligen inte i  Borås -_-

Håller med dig! Smile
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-mars-2010 vid 14:35
Köpte Upp i dag. Tycker den är jättebra. Jag kan se den hur många gånger som hellst. Absolut en av mina favoriter bland Pixar filmerna. (Diggar även Hitta Nemo samt Monsters´Inc)
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-mars-2010 vid 21:07
Postad av Art_of_Minnie Art_of_Minnie skrev:

Jag tycker UP är otroligt vacker, har en mycket rörande och genomtänkt historia, rolig men framför allt tilltalande på ett ganska sorgset sätt, men fint sätt. Den handlar liksom om livet, hur kort det faktiskt är....(inte om monster, som har som jobb att skrämma barn för att få elektricitet^^) och kändes därför väldigt verklig, åtminstone i början och slutet. Lite som en ringklocka kanske...
Början på filmen är definitivt den bästa delen, tyvärr tycker jag den spårar ur lite när fågeln och de talande hundarna, (som egentligen inte ens har med storyn att göra,) dyker upp. Det tycker jag föstör känslan man haft under början av filmen,den röda tråden försvinner. Dock så är slutet också rikigt bra!
För övrigt skulle jag nog klassa den som en av Pixars hittills bästa filmer. Den var enligt mej mycket bättre än både Cars, Hitta Nemo och Monsters Inc, Men den slår inte Toy story, Wall-e och Rattatouile^^....Smile


Håller verkligen inte med. Jag älskar när fågeln och hundarna dyker upp, väldigt humoristisk och vad hade en Pixar film varit utan humorn? Och vadå har inte med storyn att göra och tappar den röda tråden? Det är ju inte som att historien slutar direkt när de dyker upp, den utvecklas och försvåras såklart. Hade inte varit en särskilt spännande film om Carl åkte dit, satte dit huset och satt och surade där resten av sitt liv. Väldigt trist film. Såklart det måste finnas bikaraktärer och hinder i filmen!
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-mars-2010 vid 21:28
Jag fastnar mer och mer för Up (har sett den tre gånger nu) men jag håller med Art_of_Minnie lite. Självklart måste man ha lite bikaraktärer och humor som kan tilltala yngre också, men jag tycker början är bäst. Första halvan, kanske. Det spårar lite sen, men som Sockerpajen säger måste "hinder" finnas och jag vet inte vad man kunde gjort annorlunda. Men det känns som att man i Up inte vet riktigt vilken publik man riktar sig till...nåja, för mig är första halvan av Up bättre än den andra, precis som i fallet Wall-E alltså. Up är dock på det stora hela bättre än Wall-E, det tycker jag allt. Börjar bli bökigt att rangordna Pixars filmer nu.
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-oktober-2010 vid 18:06
Och här kommer jag, långt efter alla andra, och har nu äntligen sett Upp. Jag håller med om att den påminner något om Monsters Inc, och eftersom jag tycker den filmen är jättebra så är det absolut inget fel i det. ;) Jag gillade hur de sammanfattade Carls och Ellys liv tillsammans i början och att Carl sen ger sig ut för att förverkliga deras dröm. Där är mer känslor i Upp än i de tidigare pixar-filmerna (eller så är det bara jag som blivit äldre...) och storyn är inte lika "rak" som i t.ex. Monsters Inc eller Hitta Nemo. Här är ju huvudmålet att placera huset på klippan men historien blir mer komplicerad när fågeln och hundarna dyker upp och Carl får överge sin dröm för något viktigare.

Som vanligt är jag inte så bra på att analysera och få fram vad jag egentligen menar, men det är i alla fall en väldigt bra film. Tongue
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-oktober-2010 vid 20:06
Postad av Svenzon Svenzon skrev:


Som vanligt är jag inte så bra på att analysera och få fram vad jag egentligen menar, men det är i alla fall en väldigt bra film. Tongue
Varför nedvärderar du dig själv? Jag förstår precis hur du menar, och jag kan bara säga att jag instämmer till 100% Smile
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-oktober-2010 vid 20:19
Haha, vad bra. Tack! Smile 
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-november-2014 vid 21:41
Denna pixarfilm,är verkligen en av mina favoriter. Gillade att dom talande hundarna inte rör på munnen när dom pratar. Utan rösten är via halsbanden. Gillar också att vänskapen mellan Carl och Oskar utvecklas på ett fint sätt. Så denna film är min favorit tillsammans med Monsters Inc.
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-februari-2017 vid 20:18
Vet inte om det är den stigande åldern eller om filmen verkligen blir bättre för var gång jag ser den. Det kan gå lite tid emellan, men senast jag såg den så satt jag och bölade till introt om Carl och Elly. Det är så fint! Carls historia är gripande, Kanske för att jag numera kan föreställa mig sorgen och saknaden ifall min livspartner skulle gå bort. Det är inte någon lätt resa Carl bjuds på, han har precis förlorat Elly, sen vill de riva hans hus och när han äntligen får träffa sin stora idol från barndomen, så visar han sig vara en galning som försöker döda honom. Som motvikt till allt elände finns Oskar och Dogge och jag tycker de gör ett jättebra jobb med att väga upp allt elände. Vänskapen som växer fram mellan Carl och Oskar byggs upp genom hela filmen och inte ens den gamle, grinige gubben kan motstå den lille grabben. Upp har definitivt klättrat en del på min Pixar-lista sen jag såg den första gången.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-februari-2017 vid 12:56
Det lät ju inte måttligt sentimentalt.
Jag har fortfarande inte sett denna film. Ska förmodligen försöka samla ihop samtliga Pixar-filmer under '17.
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-februari-2017 vid 13:25
Ibland behöver man lite sentimentala filmer.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media