Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Kejsarens nya stil 2?

 Svara Svara
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
???? View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 22-juni-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 4
inläggsval inläggsval   Citera ???? Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Kejsarens nya stil 2?
    Postad: 03-november-2004 vid 19:48
Jag har för ett litet tag sen läst här att Kejsarens nya stil 2 ska komma men är det verkligen sant? Det låter konstigt men ändå kul för Kejsarens nya stil var verkligen en rolig Disney film! Men om den kommer, vad tycker ni om den då?
En av dom första medlemmarna! =)
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-november-2004 vid 20:02
Det ska komma en Kejsarens nya stil 2, fast den ska heta (prel.) Kronks new Groove, så på svenska blir det väl: Kronks nya stil . Men man kan ju aldrig vara säker på om den i slutändan kommer eller inte (har vi tur så kommer den inte ), den kan ju tas ur produktion

Läs mer om den på: www.disneyfilmsidan.se/U-kejsaren2.htm (inte mycket info än dock)


Ändrad av Daniel
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
x_emir_x View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 29-september-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 37
inläggsval inläggsval   Citera x_emir_x Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-november-2004 vid 06:13

Hejsan!!

Som jag har läst nånstans så ska den heta: Emperor's Newer Groove. Dvs "Kejsarens Nyare Stil". Är det Rätt eller är jag helt ute och cyklar?

Mvh - Emir

Varför ta ungen, när man kan ta noshörningen. Vi kör på det.
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-november-2004 vid 19:30
Nej då det är också en titel som nämts till filmen, men vad jag vet är Kronks New Groove den senaste. Det är mycket möjligt att filmen kommer att heta The Emperor's Newer Groove, då man under en produktion ändrar fram och tillbaka på titlarna (de har väl svårt att bestämma sig). Brother Bear hette först Brother Bear sedan ändrade man till bara Bear, för att sedan ändra till baka. Home on The Range hette tidigare Sweating Bullets och Sweatin' Bullets, men ändrades sedan till den nuvarande 
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
*Timon* View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 05-juni-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera *Timon* Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-augusti-2005 vid 17:29

Jaa, dom har lite svårt att bestämma sig vad det gäller namn.

Jag såg Kejsarens nya stil och tyckte den var så där, ganska rolig. Men en uppföljare på den...? Jag är tveksam. :/

"-Vad är det här? Pumbaa, du sitter på fjärren!
- Åh, jag trodde det var en kaka." Lejonkungen 3

"- Petade du dig i näsan?
-Nä, men det kliade på insidan!" Lejonkungen 3
Till toppen
nalani View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 02-juni-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 40
inläggsval inläggsval   Citera nalani Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-augusti-2005 vid 09:45
Jag älskar Kejsarens nya stil... speciellt med originalrösterna  Men snälla, ingen uppföljare... Nån som har hört nåt nytt, är den på gång fortfarande?
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-augusti-2005 vid 12:08
Nä Kejsarens nya stil gillar jag inte... är för anorlunda från en klassik disney klassiker helt enkelt och en uppföljare låter ju inte så lockande heller!!

Ändrad av Saga
Love will be your guide
Till toppen
ljuden View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 26-juli-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera ljuden Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-september-2005 vid 21:30
Jag tycker att kejsarens nya stil var riktigt rolig, fast det blir nog inte bra med en uppföljare..men man ska aldrig säga aldrig den kan ju bli bra.
"Bara börja vissla"
Till toppen
Ariel_ View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 26-december-2004
Status: Offline
Poäng: 76
inläggsval inläggsval   Citera Ariel_ Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-september-2005 vid 11:46
håller med dig *Timon* jag tyckte att kjesarens nya stil var bra :) men uppföljaren till den kommer nog inte bli bra tyvärr   
Hercules: how did you get mixed up with...
Megara: pinnhead with hovs? well you know how men are they think no means yes and get lost means take me i'm yours
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-september-2005 vid 12:20
Är det helt klarlagt att den svenska titeln blir Kronks nya stil, eller är det bara en kvalificerad gissning?
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-september-2005 vid 13:28
Jag har en bekräftelse från Buena Vista Home Entertainment att den svenska titeln är Kejsarens nya stil 2 - Kronks nya stil.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Minnie View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 01-juli-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 4
inläggsval inläggsval   Citera Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-september-2005 vid 17:36
Jag har också hört att det ska komma en uppföljare till Kejsarens nya stil och att den ska heta Kronks new Groove. Jag såg det på en hemsida med alla disney filmer, jag tror att den kommer ut 2006.
If you can't say something nice, don't say nothing at all.
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-september-2005 vid 17:45
Har du läset mer en det första inlägget i denna tråd?
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Hanna_N View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 15-augusti-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 131
inläggsval inläggsval   Citera Hanna_N Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-november-2005 vid 18:51
Jag älskar verkligen kejsarens nya stil, den är jätterolig. Jag tror att uppföljaren också kommer att vara riktigt kul . Jag tycker att det är kul att kejsarens nya stil sticker ut ifrån de andra klassikerna
Boom baam baby, rafsa fram käket..hungerkungen gungar in
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-december-2005 vid 21:24
jag är rädd att kejsarens nya stil inte kommer att bli en lika speciell film när den får en uppföljare för då finns det liksom inte bara en film. så är det med alla klassiker som får uppföljare NER MED UPPFÖLJARE!
Till toppen
Hanna_N View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 15-augusti-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 131
inläggsval inläggsval   Citera Hanna_N Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-december-2005 vid 08:04
Jag tycker också att de flesta uppföljare är riktigt dåliga, men jag "måste" iaf se alla och visst finns det en och annan som är riktigt bra som tex lejonkungen 2. Därför tror jag att det kan komma flera bra uppföljare som är roliga att se på (även fast det aldrig är samma känsla som att kolla på en riktig klassiker). Man får se det från den positiva sidan
Boom baam baby, rafsa fram käket..hungerkungen gungar in
Till toppen
TetteN87 View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 22-september-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera TetteN87 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-december-2005 vid 12:45
Jag tycker att Kejsarens nya stil är en gnaska så dålig film! Rolig javisst! men fult tecknad med kantiga gubbar och stela miljöer, nej jag kan klara mig utan uppföljaren...
I've been dreaming of a true loves kiss, and a prince I'm hoping comes with this.
Till toppen
Hanna_N View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 15-augusti-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 131
inläggsval inläggsval   Citera Hanna_N Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-december-2005 vid 16:17

Jag tycker att det bara är ett annat sätt att teckna, det är inte sämre för att det är kantigt. Dessutom är filmer som herkules och mulan mycket mer kantiga än vad kejsarens nya stil är. Men jag gillar alla de filmerna. Snart kommer tvåan  ska bli kul att se

Boom baam baby, rafsa fram käket..hungerkungen gungar in
Till toppen
OceanSoul View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 15-december-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 70
inläggsval inläggsval   Citera OceanSoul Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-december-2005 vid 14:00
Jag älskar Kronk och hoppas på en egen film för honom den skulle (förhoppningsvis) äga totalt
eller så skulle det bli för mycket av det goda.
Kronk är ju en biroll och kanske borde hållas som det,
vad vet jag, men jag tror att det SKULLE KUNNA bli bra.

Postad av Hanna_N Hanna_N skrev:

Jag tycker också att de flesta uppföljare är riktigt dåliga, men jag "måste" iaf se alla och visst finns det en och annan som är riktigt bra som tex lejonkungen 2.


Först gången jag såg Lejonkungen 2 blev jag riktigt besviken, jag tyckte den var mycket sämre tecknad än ettan..men jag kan digga storyn iofs och musiken är härlig, speciellt "He lives in you" med Tina Turner är jättebra.
Men annars var det en besvikelse efter den så vackert tecknade ettan.
AdminEdit: Jag lade ihop dina inlägg. Läs Reglerna


Ändrad av Daniel
Till toppen
Hanna_N View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 15-augusti-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 131
inläggsval inläggsval   Citera Hanna_N Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-december-2005 vid 14:53

Så är det med alla uppföljare, de har inte samma kvalitet som klassikerna, det är ett faktum. Det läggs inte ner lika mycket tid och pengar på dem. Men jag tycker att lejonkungen 2 funkar, jag tycker tom att den är bra. Storyn är gullig och den kommer i kronologisk ordning efter den första filmen. Men nog om lejonkungen. Jag kollade nyss på trailern för kronks nya stil, och jag tror att jag kommer att gilla den

Boom baam baby, rafsa fram käket..hungerkungen gungar in
Till toppen
Hanna_N View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 15-augusti-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 131
inläggsval inläggsval   Citera Hanna_N Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-januari-2006 vid 21:22

Vad tycker ni om kejsarens nya stil då?

Jag inte att den var lika rolig som den första. Jag trodde att den skulle vara rätt rolig iaf, men det fanns mycket lite roliga delar i den. Handling var så där, den var inte jätte kass, jag antar att den fungerar. Men jag tyckte att rösterna var konstiga, har de bytt alla röster?? eller lät det bara konstigt.

Boom baam baby, rafsa fram käket..hungerkungen gungar in
Till toppen
OceanSoul View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 15-december-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 70
inläggsval inläggsval   Citera OceanSoul Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-mars-2006 vid 10:48
jag tyckte att den var rolig och underhållande
inte lika rolig som ettan, men den var rolig
men var det andra röster i den här? jag tyckte det lät så ibland..
det förtog lite av "Kejsarens nya stil"-känslan liksom..

Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media