Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Läskigaste Disney-skurken genom tiderna

 Svara Svara Sida  <123>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Mrs.J.R View Drop Down
Springschas
Springschas


Medlem sedan: 08-oktober-2009
Status: Offline
Poäng: 14
inläggsval inläggsval   Citera Mrs.J.R Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-oktober-2009 vid 21:49
Drottningen (eller häxan kanske är rättare sagt) i Snövit är väldigt obehaglig, fast inget slår Frollo, han är så allvarlig och arg, inte mjuk på något vis.
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-oktober-2009 vid 18:27
Postad av Tinsan-girl Tinsan-girl skrev:

Postad av Eliaspbo Eliaspbo skrev:

Vad ekxsakt är det du pratar om, vem är McLeach och Frollo.

 

 


McLeach är med i Bernard och Bianca i Australien. Han är ondskefull tjuvskytt som försöker fånga en jättelik örn för att kunna tjäna pengar. Han håller Joey/Cody fången så att han kan avslöja var den stora örnen håller till.

 

Frollo är med i Disneys tecknade version av Ringaren i Notre Dame. Han är en mycket ond man, som tar hand om den stackars Quasimodo, efter att ha orsakat mammans (och även pappans) död. Cry

 

Hoppas det var till någon hjälp.Smile

Tack för ditt svar, det var väl att jag fick veta det.
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-oktober-2009 vid 21:07
1.Drottningen i snövit-att hon vill vara vackrast i landet är skrämmande, och dessutom får jag gåshud när hon blir häxan

2.Hjärter dam-hon är bara hemsk

3.Cruella de vil-mest att hon är galen i pälsar, men tro mig, man ska inte jaga eller döda djur nu för tiden

4.Edgar-jag håller med tinsan-girl

5.Råttigan-mest i big ben(klockan i london)

6.Ursula-jag håller med tinsan-girl

Jag tycker att alla disneyskurkar är så läskiga att dom ger mig mardrömmar.

Ändrad av Eliaspbo - 28-oktober-2009 vid 21:08
Till toppen
Caela View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 29-december-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 94
inläggsval inläggsval   Citera Caela Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-november-2009 vid 20:50
Blev så inspirerad när jag läste så jag började tänka på vad jag tycker och tänker om skurkarna Smile

Jag har en tendens att jag har lite olika kategorier för skurkar. Läskiga, roliga, elaka.. ja ni fattar nog.

Den som jag tyckte var absolut läskigast när jag var liten (jag började gråta och sprang bokstavligt ut till mammaEmbarrassed) var valen i Pinocchio. Kommer inte ihåg namnet just nu, men scenerna med honom var det absolut läskigaste i hela filmen!

Frollo har bytt kategori genom åren, när jag var liten så tyckte inte jag om honom mest för att han skurk och väldigt elak mot alla andra. Men nu så tycker jag att han är mer psyskiskt läskig. Det som Bokmal var inne på lite högre upp, Frollo tror verkligen att han gör det rätta när han vill utrota zigenarna. Han är verkligen så mentalt störd så det blir läskigt eftersom det är så svårt att stoppa honom. Dock så är RiND en av mina absoluta favoritfilmer, kanske för att det är väldigt realistiskt i sina personskildringar.

En av mina favoritskurkar är Hades! En väl omnämnd skurk som jag faktiskt inte ser som så elak. Visst man fattar att han vill ha Herkules död, men jag ser honom mest som komisk. Nån annan som håller med?

Nej, nu kommer jag inte på några fler bra formuleringar så jag får återkomma Big smile
Jag håller inte alls med honom. Hur kan en värld som skapat så underbara ting, vara ond?
Till toppen
Tinsan-girl View Drop Down
Producent
Producent
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 270
inläggsval inläggsval   Citera Tinsan-girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-november-2009 vid 09:30
Postad av Caela Caela skrev:

En av mina favoritskurkar är Hades! En väl omnämnd skurk som jag faktiskt inte ser som så elak. Visst man fattar att han vill ha Herkules död, men jag ser honom mest som komisk. Nån annan som håller med?

 

Jag håller med dig om att Hades är mer komsik än läskig! Smile Såg Herkules för en tid sen på Youtube och den är bara för härlig med sin käcka humor och de bra sångerna. (Kanske inte så vackert tecknad men den är ju rolig och det är det som är huvudsaken.LOL Handlingen är också bra, det glömde jag säga!Sleepy)

Hades är bara för skön när han ska släppa ut titanerna (eller vad det är för varelser) och de går åt helt fel håll! Citat med färg.
Varelserna/titanerna: Krossa Zeus! Förgör honom!
Hades: Öh...grabbar! Olympos är väl åt det hållet? 

 

 

Ja, det här blev ju en lyckad tråd måste jag säga. Smile Trodde aldrig att den skulle bli så poppis, men det blev den och det är lika roligt varje gång jag ser ett nytt inlägg och får läsa andra åsikter om Disneys skurkar. Smile

Väldigt vad Frollo blev populär! LOL Skämt åsido! Clown Nej, men vi kan säga att han är en mycket omnämd skurk. De allra flesta har ju klassat honom som den mest läskiga skurken (inklusive jag själv, men så är han ju min första skurk som jag såg på bio.EmbarrassedWink) Disney har haft genom tiderna.



Ändrad av Tinsan-girl - 28-november-2009 vid 09:22
Hör med hjärtat ditt, så ska du förstå.
Till toppen
Yeestaynes View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 18-januari-2009
Status: Offline
Poäng: 65
inläggsval inläggsval   Citera Yeestaynes Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-januari-2010 vid 21:48
Jag (precis som över 50% av alla som skrivit inlägg i tråden också har konstaterat) måste säga att Frollo är den läskigaste Disney skurken genom tiderna. Jag ryser än idag när han träder fram på sin läskiga svarta häst (när man ser honom för första gången). Hela han är ren ondska, både i hans handlingar & rent utseendemässigt. Ingen humor & kall rakt igenom.
Gud vad jag ryser när Frollos sång "Som Eldar" dyker upp i filmen, så mäktig, fantastisk och samtidigt så läskig Tongue
Till toppen
Ankisten View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 16-maj-2009
Status: Offline
Poäng: 69
inläggsval inläggsval   Citera Ankisten Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-januari-2010 vid 12:15
Jag kan inte annat än hålla med om det som har sagts om Frollo, särskilt det som Bokmal och Caela sade, att han faktiskt tror att det han gör är rätt. Någon som handlar, med tanken om att man faktiskt gör rätt in-etsat i sin hjärna, är ju desto svårare att övertala till det "rätta" än den som faktiskt vet att den agerar helt fel, eftersom att den hela tiden förföljs av sitt eget samvete.

För övrigt så är nog min favorit bland skurkarna Den onda fen, hon är hela orsaken till att jag tycker om Törnrosa, så härligt, karaktäristiskt kylig. ^^

Som många nämnt är kusken också obehaglig, intala stackars barn till tron om att de ska till ett jätteroligt nöjesfält, för att sedan förvandla dem till åsnor...
Till toppen
NotUnderstandable View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 17-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 4
inläggsval inläggsval   Citera NotUnderstandable Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-januari-2010 vid 00:23
Jag gillar faktiskt de flesta skurkarna och tycker inte de är så läskiga, men några är läskiga och här är de:

1. Hon den där tanten i Bernard och Bianca(den första). D: Hon är så läskig när hon säger till Penny att ingen vill adoptera henne.

2. Råttigan. Jag har alltid varit rädd för honom. D: Han bara är läskig.

3. Kusken i Pinocchio. :S Han känns så obehaglig, som en pedofil. :S

4. Kapten Krok har jag alltid varit rädd för. Han är rolig, men samtidigt läskig. Det gör det ännu läskigare. O.o


Ja, som ni ser är Frollo inte med. Jag verkar vara den enda som inte tycker han inte är läskig. o.O

Som de flesta andra tycker jag att Hades och Ursula är roliga. Jag var faktiskt "kär" i Hades när jag var yngre. xD
Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 295
inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-januari-2010 vid 18:14
Åh, den läskigaste disneyskurken jag vet är definitivt The Horned King i the black cauldron (yes, it's a disney movie) Han går där med sina horn och ... är läskig ^^' Men Frollo är också jävligt creepy. Hades är inte läskig, men jag gillar honom - han är nice :D Sedan har man ju Hopper i ett småkrypsliv också. Han är lite läskig ... Disapprove
Till toppen
Tinsan-girl View Drop Down
Producent
Producent
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 270
inläggsval inläggsval   Citera Tinsan-girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-januari-2010 vid 09:08
Postad av NotUnderstandable NotUnderstandable skrev:

Ja, som ni ser är Frollo inte med. Jag verkar vara den enda som inte tycker han inte är läskig. o.O

 

 

Äsch, det gör väl ingenting om du tycker att Frollo inte är läskig.Tongue Man får skriva ner skurkar som man tycker inte är så läskiga. Som jag skrev när jag startade tråden, finns inga rätt och fel. Jag har till exempel skrivit ner Edgar men jag ser honom inte som läskig, mest larvig, men ändå skurk.

 

Du får gärna skriva en liten motivation om varför du tycker att Frollo inte  är så kuslig, om du vill förstås. 
Oh, ja, damen i Bernard och Bianca heter madame Medus, om du undrar. Jag håller med, hon är elak, och hon ser läskig ut med sminket hon har runt ögonen. Galen är hon också.

 

 

 

 



Ändrad av Tinsan-girl - 13-februari-2010 vid 07:30
Hör med hjärtat ditt, så ska du förstå.
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-februari-2010 vid 18:51
Vilka skurkar finns i alla klassiker, pixar, uppföljare, spelfilmer och serier och övriga disneyfilmer

Och varför finns det skurkar i filmer & serier
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-maj-2010 vid 22:10
Har ni sett alla tiders halloween, för om ni inte har det så finns den på youtube, bara engelska, men det är bättre än spanska:;
http://www.youtube.com/watch?v=aw0HFrFwJyA
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-maj-2010 vid 22:23
Postad av Eliaspbo Eliaspbo skrev:

Och varför finns det skurkar i filmer & serier

Huvudkaraktären eller huvudkaraktärerna måste stöta på motgångar, skulle det bara gå bra för dem så skulle filmen inte alls vara så bra. Motgångar behöver inte alltid vara i form av en skurk, det finns många lyckade filmer utan skurkar. Men det är oftast enklast att få till dessa motgångar i form av en skurk

Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-maj-2010 vid 15:44
När jag var liten tyckte jag Urusla var ganska läskig men nu kan jag inte komma på vilken skurk som jag tycker är obehagligast faktiskt...

Men den där kusken i Pinocchio var är ju ganska otäck, får lite peddo känslor av honom typ...



Ändrad av Saga - 26-maj-2010 vid 15:45
Love will be your guide
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-maj-2010 vid 21:49

Kusken i Pinnochio är inte  så läskig i saig. Men det han gör är läskigt. Scenen där Lampis blir förvandlad till Åsna har jag fortfarande svårt att se.

Till toppen
Leffe91X View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 11-april-2010
Status: Offline
Poäng: 21
inläggsval inläggsval   Citera Leffe91X Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-maj-2010 vid 21:50
Maleficent (den onda fen, Törnrosa) och drottningen när hon förvandlade sig till en gammal gumma (Snövit) var de som jag rös av att se när jag var liten. Tyckte att det var skräckfilmer för barn, speciellt Törnrosa. Kommer ihåg när man skulle gå upp på vinden sent på kvällen när man skulle hämta något, så först gick man jättesakta och sen sprang tillbaka så snabbt man kunde när man tagit saken för att jag fantisera om den onda fen gömde sig där uppe

Ändrad av Leffe91X - 26-maj-2010 vid 21:54
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-juni-2010 vid 20:47
Postad av Jeppe Jeppe skrev:

Kusken i Pinnochio är inte  så läskig i saig. Men det han gör är läskigt. Scenen där Lampis blir förvandlad till Åsna har jag fortfarande svårt att se.


Samma här, jag har altid tyckt att den scenen är läskig.
Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-juni-2010 vid 23:29
5. Styvmodern - Gifter in sig i en familj enbart på grund av pengarna, och behndlar efter makens död dennes dotter som en slav. Skulle inte förvåna mig om hon själv hade dödat sin man/Askungens pappa.
4. Scar - Är villig att mörda både sin bror och sin brorson, enbart i syfte att erhålla titeln som kung. Trots att han i övrigt helt saknar intresse av att styra landet eller leda sina undersåtar. Är inte heller sen med att hugga sina allierade i ryggen när det passar.
3. Den onda drottningen/Häxan - Hur skrupelfri och fullkomligt vidrig måste man inte vara som människa för att önska livet ur en oskyldig flicka, enbart på grund av hennes skönhet?
2. Kusken i Pinocchio - Scenen där barnen förvandlas till åsnor är ju fullkomligt mardrömslik. Människan framstår verkligen som ondskan personifierad.
1. Chernabog - Djävulen själv måste väl ändå anses vara den överlägset mest obehagliga och vidriga skurk som Disney någonsin skapat.
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-juni-2010 vid 08:34
Vilken film är Chemabog med i?
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-juni-2010 vid 09:52
Postad av Svenzon Svenzon skrev:

Vilken film är Chemabog med i?


I ett av styckerna i Fantasia
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-juni-2010 vid 11:22
Aha, den har jag inte sett hela, så jag har nog missat honom.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-juni-2010 vid 12:01
Om jag inte mins helt fel från en diskussion på youtube angående Fantasia, så skall scenen med Chernabog blivit helt bortklippt, eller i alla fall kraftigt retucerad, i en del utgåvor av filmen i USA, på grund av att den ansetts som allt för grotesk och hemsk.

Vet dock att när jag såg filmen på vhs här hemma i Sverige i min tidiga barndom, så fanns scenen (Night on Bald Mountain/Ave Maria) med. Har dock ingen aning om ifall den var i sin fulla längd eller inte.
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-juni-2010 vid 12:26
Nu blev jag nyfiken och får ta mig hem till mina föräldrar för att titta på filmen. Jag har den på vhs, men äger ingen videospelare själv.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-oktober-2010 vid 13:13

Såg nyligen Pocahontas och började fundera lite över det här med skurkar och deras motiv. Kom fram till att det kanske är dags att göra en liten comeback här till forumet och skriva ner lite utav mina tankar kring detta.

Skurkar kan ju vara mer eller mindre bra, några favoriter är Hades, Kapten Krok och Prins John, men om man nu ska se till vilken av Disneys skurkar som är läskigast så är ju den okrönte kungen av läskighet helt klart Frollo. Många andra av Disneys skurkar har komiska drag, eller en komisk sidekick - detta är emellertid ingenting för Frollo som ständigt är allvarlig, hård och kall. Hans hjärta påminner faktiskt något om de kalla stenmurarna som håller Quasimodo instängd i Notre Dame. Kanske är den främsta anledningen till att jag ser honom som den läskigaste skurken Disney har, att han på ett obehagligt vis är väldigt realistisk. Det har med all säkerhet funnits (och finns än) många människor som liknar Frollo. Hans djupt rotade hat för det annorlunda är fruktansvärt och ger mig verkligen rysningar. För att inte tala om hans sexuella begär av Esmeralda, vilket är en aspekt av filmen som jag faktiskt gillar då den ger filmen en mer skrämmande och vuxen ton. Men jag ska inte bli allt för långrandig då det redan har skrivits en hel del om Frollo.
Scar är en annan skurk som jag tycker hör till de mer läskiga. Han kommer ju visserligen inte upp i Frollos nivåer, men å andra sidan - vem gör det? Det jag tänker på gällande Scar är främst låten Var beredd där kopplingar till Hitler lätt kan göras. Det är alltid lika obehagligt att se hyenorna marschera nedanför honom som hjärntvättade soldater. Vidare torde Scar vara en av de mest giriga skurkarna då han går så långt som att döda sin bror för att få makt.
Shan-Yu har också en given plats på min lista över de läskigaste skurkarna. Inte heller han har några humoristiska drag även om han inte inger mig samma känsla som Frollo gör. Men hu, varje gång han säger "En liten flicka saknar sin docka. Och hon ska få tillbaks den." (något sådant) så går det rysningar genom hela mig. Uschanemej vilken creepy typ!
Jag såg ju som sagt då på Pocahontas när tankarna kring läskiga skurkar började gå, så självklart ska Ratcliffe även nämnas. Låten Vildar förklarar det mesta, "Den art som kallas röd, är bäst när den är död". Utöver hans totala kallsinnighet inför att mörda ett helt folk så är hans motiv ett högst klandervärt sådant. Kort sagt, en extremt girig och hemsk man.
Och så den, för mig, mest klassiska skurken Disney någonsin haft - drottningen i Snövit. Hon är tätt följd av den onda fén i Törnrosa men drottningen är trots allt värre. Hon har gett mig mardrömmar hela mitt liv och jag har faktiskt fortfarande lite svårt för att se henne, jag antar att det har att göra med min enorma rädsla för henne som liten - traumatiska upplevelser i barndomen så att sägaWink Det har nog inte så mycket att göra med hennes motiv utan snarare den där rösten och hennes isande kalla ögon, usch usch!
Det finns givetvis fler men dessa är nog de som jag tycker är värst, med Frollo och Drottningen i Snövit i spetsen. Att tänka sig de två tillsammans är sannerligen ingen angenäm tanke!
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 295
inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-oktober-2010 vid 13:25
Jag håller med om att Frollo är vidrig och det mesta andra du skrev. Det finns ju skurkar som är roliga, som man gillar för det, och inte för att de är läskiga (som Hades). Sedan tycker jag att The Horned King är väldigt läskig; inte av anledningarna du nämnde om de skurkar du tog upp, som att Scar påminner om Hitler (vilket han gör), men bara för att han är så äckligt läskig. Att väcka upp en armé av döda, det är inte vad jag kallar en rolig skurk ...
Men Ratcliffe ÄR en rasist, och jag tycker verkligen om budskapet i pocahontas om att alla är lika värda, vilken hudfärg eller kultur de än har. Och jag vet att det här inte är ett vidare bra svar på ditt inlägg, men jag är tvungen att säga att du har en poäng ...
"Jag vet att det är en sten, jag vet, men för ögonblicket kan vi låtsas att det är ett frö; vi använder fantasin lite."
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-oktober-2010 vid 13:35
Aaaw, välkommen tillbaka bara lilla jag, (Är det rätt att skriva så? haha) 
Har alltid tyckt om dina "analyser" i inläggen så det var roligt att läsa dem igen( :

Som vanligt har du ju en poäng, tyckte om det du skrev om Frollo. Den mannen asså... 

Jag har skaffat mig en ny skurk som jag hatar insåg jag förra helgen. Jafar från Aladdin, men inte för vad han gör utan vad han förvandlar sig till i slutet. haha! 
Fast han är väl ingen svärmorsdröm heller, han är så stel och han utnyttjar folk hit och dit...
Det är ju egetligen helt otroligt vad Disney skurkar kan göra för att få makt. Ja vet inte längre om jag ska kalla dem elaka eller desperata....
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-oktober-2010 vid 14:14

Vi diskuterade faktiskt Frollo jag och mina vänner för inte så länge sedan. Vi kom fram bland annat till det här som "Bara lilla jag" har skrivit. En av grejerna som gör Frollo läskig (Förutom hans rena ondska och vilja att utrota ett helt folk) är ju just att han inte har en humoristisk sidekick som tonar ner honom (Lefou, Iago, Hyenorna) Utan han är helt själv med all denna ondks asom inte tonas ned det minsta.

Dessutom det faktum att han verkligen tror att det han gör är rätt är otroligt skrämmande. 

Till toppen
Tinsan-girl View Drop Down
Producent
Producent
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 270
inläggsval inläggsval   Citera Tinsan-girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-oktober-2010 vid 15:13
Postad av Bara lilla jag Bara lilla jag skrev:

Såg nyligen Pocahontas och började fundera lite över det här med skurkar och deras motiv. Kom fram till att det kanske är dags att göra en liten comeback här till forumet och skriva ner lite utav mina tankar kring detta.

Jag såg ju som sagt då på Pocahontas när tankarna kring läskiga skurkar började gå, så självklart ska Ratcliffe även nämnas. Låten Vildar förklarar det mesta, "Den art som kallas röd, är bäst när den är död". Utöver hans totala kallsinnighet inför att mörda ett helt folk så är hans motiv ett högst klandervärt sådant. Kort sagt, en extremt girig och hemsk man.

 

Först vill jag bara säga: Välkommen tillbaka Bara lilla jag! Smile 

Kloka ord i ditt långa inlägg, som jag tyvärr var tvungen att korta ner för att kunna citera. (ta inte illa upp! Det var jättekloka ord!) Gillade din tanke angående Frollo (Ack att han inte blev krönt!LOL Skoja bara!) och jag tycker inte alls att du är långtradig! Det är ju det som är poängen med denna tråd; att man ska få häva ur sig det man tycker och tänker, oavsett om andra har sagt liknande tidigare. Wink 

Jaja, tillbaka till det jag valde att citera: Håller med till 100 % angående Ratcliffe! Tycker det är den mest girigaste typ Disney nånsin skapats. Han behandlar ju indianerna som om de inte fattar någonting, men det gör de, de är till och med aktiva, jag menar, han hjälper ju inte till att gräva! Shocked En hemsk, girig, lat och fet man! Det är han! Gapig är han också, så jag fattar varför Thomas ville sätta på munkavle! Hehehe!Evil Smile

Hör med hjärtat ditt, så ska du förstå.
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-oktober-2010 vid 17:53
Välkommen tillbaka, Bara lilla jag! Dina analyser har varit saknade och jag håller med om vartenda ord. Tongue
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-oktober-2010 vid 10:19
Först och främst vill jag tacka för välkomnandet tillbakaSmile Kom häromdagen på att jag saknade forumet lite Wink (Och Emmaaa, det går finemang att skriva det lite hursomhelst haha)

Jag har inte haft nöjet att se The Horned King som många har nämnt i den här tråden. Taran och den magiska kitteln känns lite bortglömd bland alla filmer tyvärr (det är väl därifrån han är eller har jag virrat till det helt och hållet nu?). Jag måste absolut se till att se den!

Angående Jafar som Emmaaa tog upp så är jag personligen lite kluven angående honom. Han är en bra skurk men av någon anledning inte en favorit. Trots att han har all läskighet som jag skulle behöva för att han ska platsa bland de läskigaste - han förvandlar sig ju trots allt till en orm, vilka jag har en stor fobi för. Men det är ändå något som inte riktigt klaffar, kanske är det Jago som jag nog faktiskt tycker bättre om än Jafar själv.
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
 Svara Svara Sida  <123>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media