Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Prince of Persia: Sands of Time

 Svara Svara Sida  12>
Författare
 Betyg: Toppbetyg: 1 Röster, Medel 5,00  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Prince of Persia: Sands of Time
    Postad: 23-augusti-2009 vid 12:55

Någon mer som ser fram emot den här filmen grymt mycket? Någonting att sätta tänderna i, i väntan på Pirates of the Caribbean: The Fountain of Youth.

Till toppen
Kenai_83 View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 22-augusti-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 20
inläggsval inläggsval   Citera Kenai_83 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-augusti-2009 vid 23:05
jisses, grymt.. finns det någon info om skådespelare m.m ??
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-augusti-2009 vid 00:23
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-september-2009 vid 20:20
Ingen mer som ser fram emot PoP?
Till toppen
Jake View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 10-januari-2006
Status: Offline
Poäng: 736
inläggsval inläggsval   Citera Jake Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-september-2009 vid 01:11
Nej. Spelet Sands of time satt jag olyckligen med och var totalt spatt vansinnig över. Oj vad jag sågade skiten till Game Cube. Slutade med att jag sålde det till en granne för 20 spänn bara för att bli av med eländet.

Ja har inget som helst behov, eller vilja till att ens fundera på att se den.
Don’t worry about a thing,

’cause every little thing gonna be all right.


Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-september-2009 vid 17:18
Typiskt din logik. Spelet är fantastiskt och precis lagom svårt (till PS2 åtminstonde) och en modern klassiker.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-september-2009 vid 17:33
Harry Gregson Williams kommer att skriva musiken. han har ju även gjort till bägge Narnia filmerna.
Till toppen
Akeruru View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 30-mars-2008
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 182
inläggsval inläggsval   Citera Akeruru Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-september-2009 vid 16:18
Postad av disney_girl disney_girl skrev:

Harry Gregson Williams kommer att skriva musiken

Och det är nästan anledning nog att se den xD Men jag är osäker. Hör jag att den får bra kritik på fler ställen än två-tre så kommer jag nog att i alla fall ge den en chans.
Save 2D-animation!
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-november-2009 vid 20:19
Det har kommit ut en trailer för Sands of time  nu: http://www.youtube.com/watch?v=Z8EA7EbFX4k&annotation_id=annotation_455055&feature=iv

Smått rörig trailer anser jag.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-november-2009 vid 13:10
Den här filmen har enorm potential, men kan även falla så hårt att nedslaget kommer skaka jorden i flera timmar efteråt. Detta är en typsik 50-50-film som balanserar på den knivsegg som är filmskaparnas och producenternas omdömen.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-februari-2010 vid 10:43
Jag såg trailern för filmen när jag var i Stockholm den 7 januari för att se den fantastiska "The Imaginarium of Dr. Parnassus" av Terry Gilliam, Heath Ledgers sista film, Johnny Depp i en biroll/huvudroll (ni förstår om ni ser filmen) och även Depps andra samarabete med geniet Terry Gilliam sedan den underbara "Fear and Loathing in Las Vegas" (den enda film jag sett i närheten av lika många gånger som Puhs film om Heffaklumpen). Hur som helst, trailern var det ja. Jag gillade vad jag såg, det verkar som de faktiskt har lyckats! Underbara och snygga orientaliska miljöer, Jake Gyllenhaal tycks vara som klippt och skuren i rollen som prinsen. Härligt med skådisar som Alfred Molina och Ben Kingsley i andra stora roller (två alltid utmärkta film-skurkar). Ja, det här kan mycket väl vara det vi törstande äventyrs-älskare behöver i väntan på "On Stranger Tides": storslagna vyer, svärd som gnistrar i solsken och en massa sandmonster som går i bitar när nämnda svärd hugger de itu! Med andra ord, en hel drös med en massa kul!

 



Ändrad av 101dalmatiner - 21-februari-2010 vid 10:46
Till toppen
Jack-Sparrow View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist

Omogen pirate Wannabe

Medlem sedan: 04-september-2009
var: Cook Islands
Status: Offline
Poäng: 76
inläggsval inläggsval   Citera Jack-Sparrow Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-mars-2010 vid 15:18
Yarrgh! Om bara ett par månader så ska vi besöka sanddynerna i det fantasydoftande orientaliska land i vilket Prince of Persia: Sands of Time utspelar sig! Jag längtar! När fick vi senast ett storslaget matinéäventyr? Var det National Treasure: The Book of Secrets sist? Jag minns ärligt talat inte vilket i sig ju är ett bevis på hur tunt det är på den här fronten. Jovisst ja! Indy's fjärde (och tamaste) äventyr får vi inte glömma! Två år sedan då.
Hoppas att Prince of Persia blir riktigt bra och att det blir en filmtrilogi av det hela!
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-mars-2010 vid 18:00
Jag ser just nu mycket fram emot PoP, nu när man har sett "Alice" så finns det inte mycket annat att se fram emot. Jag ser nog fram emot den här filmen mer än de flesta på forumet. Jag var med från början nämligen. Prince of Persia var typ det första eller andra spelet jag spelade.

 

Aah, good times.



Ändrad av 101dalmatiner - 09-mars-2010 vid 18:01
Till toppen
92juar View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 24-maj-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 226
inläggsval inläggsval   Citera 92juar Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-mars-2010 vid 18:07
Ja jag ser fram emot den. När har den premiär? Haha.. Spelet ser mycket bra ut
Fjärtiska flytande två års studie på gymnasiet....
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-mars-2010 vid 18:51
Gör dig inte märkvärdigt Dalmatinern, du är inte den enda som är gammal här! ^_^

19 maj är det senaste budet från Disney när det gäller preimären i Sverige.

http://www.magicmovies.se/film.asp?id=475

"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-mars-2010 vid 14:29
Det är möjligt. Men jag fick inte intrycket av att du tyckte filmen verkade vara mycket att efter att ha sett trailern medan jag däremot blev sugen på filmen efter att ha sett den.
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-mars-2010 vid 15:02
Det var den allra första trailern/teasern jag inte gillade för den kändes rörig. Det var mer kritik mot själva trailern och inte filmen. Jag gillar Sands of time-spelen väldigt mycket och ser fram emot filmen.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-mars-2010 vid 15:20
Aha! Men det är ju grejhöjt! Beer
Till toppen
92juar View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 24-maj-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 226
inläggsval inläggsval   Citera 92juar Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-maj-2010 vid 13:50
Imorgon ska jag och en kompis gå och se premiären. Jag har längtat så länge men imorgon så händer det äntligen   
Nån mer som ska se den imorgon ?
Fjärtiska flytande två års studie på gymnasiet....
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-maj-2010 vid 15:20
Jag såg trailern när jag var och såg Robin Hood (f.ö. en riktigt bra film, värd sin väntan Tongue ) i lördags och blev väl inte jätteimponerad. Vet inte om det bara är trailern som är rörig eller om filmen är det, men det var inget som lockade mig direkt. Ska bli kul att se vad den får för kritik av er sen.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-maj-2010 vid 18:16
Märks verkligen att det är Gregson-Williams som gjort musiken, hoppade nästan ur stolen först när jag trodde det var en trailer för "Skeppet Gryningen" men lugnade mig lite när jag såg att det var Prince of Persia.

Filmen verkade sjukt lökig, typ i stil med "Mumien" eller "National Treasure". Tur då att jag totalälskar såna filmer, spännande, roligt, förutsägbart och gärna lite romantisk (som det verkade att den var). Vet inte riktigt vad jag tycker om Jake Gyllenhaal i den rollen, he doesn't pull of the long hair.... Tänker bara på alternativa filmer som The Good Girl och Donnie Darko när jag ser honom men men, hur svårt kan det vara egentligen?

Ska iallafall se PoP imorgon på premiären, har sommarkortet så det är inte särskilt dyrt så jag tänkte "Varför inte?". Får väl ge ett omdöme imorgon eller något..
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 295
inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-maj-2010 vid 19:26
Jag ser fram emot filmen, mest för att Gemma Arterton (som spelade i en tvserie jag tittade på i julas och är en grym skådis enligt mig) är med och att jag brukade titta på när jag var liten och min brorsa spelade Prince of Persia, det var good times för mig xD Sedan verkar själva filmen bra enligt trailern också. Kanske ingenting jag ser på premiären, dock.
"Jag vet att det är en sten, jag vet, men för ögonblicket kan vi låtsas att det är ett frö; vi använder fantasin lite."
Till toppen
92juar View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 24-maj-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 226
inläggsval inläggsval   Citera 92juar Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-maj-2010 vid 19:35
Postad av Sockerpajen Sockerpajen skrev:

Märks verkligen att det är Gregson-Williams som gjort musiken, hoppade nästan ur stolen först när jag trodde det var en trailer för "Skeppet Gryningen" men lugnade mig lite när jag såg att det var Prince of Persia.Filmen verkade sjukt lökig, typ i stil med "Mumien" eller "National Treasure". Tur då att jag totalälskar såna filmer, spännande, roligt, förutsägbart och gärna lite romantisk (som det verkade att den var). Vet inte riktigt vad jag tycker om Jake Gyllenhaal i den rollen, he doesn't pull of the long hair.... Tänker bara på alternativa filmer som The Good Girl och Donnie Darko när jag ser honom men men, hur svårt kan det vara egentligen?Ska iallafall se PoP imorgon på premiären, har sommarkortet så det är inte särskilt dyrt så jag tänkte "Varför inte?". Får väl ge ett omdöme imorgon eller något..


Kul att du också ska se den i morgon
Jag tror att den kommer att vara bra iallafall får se imorgon.
Jag tycker att Jake Gyllenhaal är en bra skådis har inte gjort så mycket man har sätt, kommer att bli spännande att se han i den här filmen. En film som han gör jätte bra det är Brokeback Mountain
Jätte bra film, har sett den ett antal gånger
Längtar tills imorgon... Det är så spännande
Fjärtiska flytande två års studie på gymnasiet....
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-maj-2010 vid 22:00
Så, kom precis hem från bion och... jag gillade den verkligen!

Den är sjukt lökig, fylld av klichéer och en massa överdrivna fighting och hopp grejer (antagligen hämtade från spelet) men jag kan inte hjälpa att charmas av den och tänka "Yes en ny Mumien!"

För den är ganska lik Mumien, alltså på så vis att det är en äventyrsfilm med humor och romantik och lite magi och gudakraft. Jag tyckte iallafall om den och jag tar tillbaka det jag sa om Jake Gyllenhaal, han bär faktiskt upp det långa håret ganska bra.

Någon annan som sett den?

Justja, som vanligt så var Gregson-Williams soundtrack lysande. Jag tänkte inte på att det var där och det betyder oftast att de smälte ihop så bra med filmen att man inte ens noterade den.
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Jack-Sparrow View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist

Omogen pirate Wannabe

Medlem sedan: 04-september-2009
var: Cook Islands
Status: Offline
Poäng: 76
inläggsval inläggsval   Citera Jack-Sparrow Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-maj-2010 vid 00:00
Yarrrgh! Jag ser filmen som en sorts prequel på Pirates of the Caribbean. Det känns helt klart att filmerna utspelar sig i samma fantasy-universum! Den var gjord med samma lekfulla glädje och äventyrslystna känsla och låg också tillräckligt nära förlagan för att kunna klassas som en av de topp tre bästa filmerna som bygger på spel någonsin. Härlig film dock inte var lika bra som Alice in Wonderland, vårens absoluta höjdpunkt. Savvy?
Till toppen
92juar View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 24-maj-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 226
inläggsval inläggsval   Citera 92juar Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-maj-2010 vid 08:57
Jag gillade också filmen. Håller med att den liknar Pirates of the caribbean. Kommer att köpa den när den kommer ut på DVD
Jag skulle lätt kunna se den igen
Jag rekomenderar den verkligen
Fjärtiska flytande två års studie på gymnasiet....
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-juni-2010 vid 15:46
Jag såg den i lördags, blev ganska positivt överraskad. Jag hade sett trailers från filmen och tyckte den verkade lite överdriven och småfånig, men dock sevärd på grund av vilka som gjort den. Det är en suverän film. Den var mycket bättre än vad jag kunnat tro. Storyn är spacead men trots det så lyckas den beröra en på ett verkligt sätt. Det var lite "too much" i vissa scener men de tillfällerna mycket färre än vad jag trodde. Man köpte en hel del faktiskt. Skådespelarna var underbara i sina roller och jag kan inte sluta tänka på Fantasyland (från Disneyland) när jag tänker på miljöerna :), samt Indiana Jones.
 Det var en jättebra film och jag rekomenderar den starkt.Smile
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-juni-2010 vid 16:03
Blev faktiskt riktigt besviken på den här filmen. Ett verkligt bottennapp enligt mig.
Den var allt för förutsägbar rakt igenom, och det kändes inte som man fick se och uppleva något man inte redan hade varit med om förut.

Det var inte direkt som när jag hade sett Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl för första gången, och det första jag gjorde efteråt var att ta mig till närmsta skivbutik och köpa soundtracket. För att nästkommande deag se den igen, och ytterliggare en gång dagen därpå. 


Ändrad av Trubaduren - 24-juni-2010 vid 16:25
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-juni-2010 vid 02:05
Jag tyckte faktiskt väldigt mycket om soundtracket i den här filmen och lyssnade på det direkt när jag kom hem från bion. Harry Gregson-Williams är en av mina favoritkompositörer och jag tyckte att hans musik till PoP kändes som en härlig mix av Narnia och Agrabah.

Och visst, den är sjukt förutsägbar, men man kan ju inte förvänta sig mer av en matiné äventyrsfilm. De kan innehålla så mycket, spänning, humor, romantik och action men någon djupare plan eller klurigare twister ska man ju inte förvänta sig. Det är ingen Fight Club eller Illusionisten, ingen Schindler's List eller Pianisten. Det är "Mumien" i Persien + en magisk dolk, och med de förväntningarna så tycker jag den lyckas ganska bra..
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Zernabog View Drop Down
Springschas
Springschas


Medlem sedan: 15-juli-2010
Status: Offline
Poäng: 34
inläggsval inläggsval   Citera Zernabog Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-juli-2010 vid 16:09
http://www.welovedosgames.net/images/games/prince_17.png

Just det, ja. Skurken i det första Prince of Persia hette Jaffar. Det var 1989, tre år innan Aladdin kom. Var det månne därifrån man fick namnet?
Till toppen
 Svara Svara Sida  12>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media