Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Prince of Persia: Sands of Time

 Svara Svara Sida  <12
Författare
 Betyg: Toppbetyg: 1 Röster, Medel 5,00  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-september-2010 vid 18:10
Postad av Sockerpajen Sockerpajen skrev:

Jag tyckte faktiskt väldigt mycket om soundtracket i den här filmen och lyssnade på det direkt när jag kom hem från bion. Harry Gregson-Williams är en av mina favoritkompositörer och jag tyckte att hans musik till PoP kändes som en härlig mix av Narnia och Agrabah.Och visst, den är sjukt förutsägbar, men man kan ju inte förvänta sig mer av en matiné äventyrsfilm. De kan innehålla så mycket, spänning, humor, romantik och action men någon djupare plan eller klurigare twister ska man ju inte förvänta sig. Det är ingen Fight Club eller Illusionisten, ingen Schindler's List eller Pianisten. Det är "Mumien" i Persien + en magisk dolk, och med de förväntningarna så tycker jag den lyckas ganska bra..



Harry Gregson Williams är min favorit kompositör också. Synd att han inte var med på extramaterialet.Han är med på första Narnia filmens dvd extramaterial.
Till toppen
Guybrush_Threepwood View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar
Bannad /Prox lol

Medlem sedan: 01-maj-2011
Status: Offline
Poäng: 45
inläggsval inläggsval   Citera Guybrush_Threepwood Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-maj-2011 vid 15:00
Inför "Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides" så började jag värma upp redan för två veckor sedan. Eftersom jag missade "Prince of Persia: Sands of Time" på bio så har jag inte haft någon direkt brådska med att se den. Men den 17e April så bröt jag plasten till Bluray-fodralet och såg den. Den var ungefär som jag hade förväntat mig. Jag fattar dock inte hur de kunde komma på idén att plocka bort sand-creatures ur storyn? Det var liksom de som prinsen slogs mot genom hela spelet och så finns det inte ett enda sandmonster med i hela filmen? Det och bristen på imponerande stunts var en besvikelse. Dessutom känns beslutet att välja bort 3D:n märkligt då Prince of Persia-franchisen är som bäddad för feta och massiva 3D-scener. Alfred Molina (som jag i vanliga fall avgudar) hade ingenting att arbeta med och spelade stundtals över. För övrigt gjorde alla bra ifrån sig med det manus de tillgavs. Bra casting i stort, Gyllenhaal är riktigt porträttlik spelens prins och han har utan tvekan fysiken. Filmen var underhållande men når absolut inte upp till kusinerna "The Mummy" eller Indy (surprise!). Som avlägsen prequel till Pirates of the Caribbean fungerar den dock utmärkt. Det är lätt att föreställa sig att dessa "arabiska nätter" med gudar och magi utspelar sig i samma universum som Captain Jack Sparrow ca tusen år senare seglar omkring i, det är åtminstonde så jag väljer att se på det hela.

Synd (men inte förvånande egentligen) att filmen inte blev den brak-succé som Bruckheimer och slipsarna hade hoppats på men jag håller tummarna för att de 335 miljoner i biljett-intäkter plus x antal miljoner i DVD+Bluray-intäkter motiverar för ytterligare delar i "serien". Gör om och gör rätt skulle man kunna säga. Bättre lycka nästa gång. Jag tror ni kan vara någonting stort på spåren. Mer matiné-äventyr åt folket!
Till toppen
Patch View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 20-april-2011
Status: Offline
Poäng: 99
inläggsval inläggsval   Citera Patch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-maj-2013 vid 09:07
Inatt såg jag PoP för andra gången. Den var betydligt bättre nu när jag hade sänkt mina för förväntningar på den. Till och med Molinas biroll var roligare den här vändan än första! Visst önskar jag att filmens manus hade legat närmre spelet och visst är jag fortfarande sur och smått förbryllad över beslutet att inte innefatta en enda sand-skarabe i filmen, men på det stora hela är den en kul film. Jag går fortfarande och hoppas på två uppföljare. Om skit som Fast and the Furious kan få hela FEM uppföljare (snart sex) så är det ju en ren förolämpning att inte den här filmen, som är bättre än samtliga sunkfilmer i den patetiska serien tillsammans, kan få en enda. Förbannat sorgligt.
Till toppen
Tigger View Drop Down
Nykomling.
Nykomling.
Avatar

Medlem sedan: 01-juli-2015
Status: Offline
Poäng: 3
inläggsval inläggsval   Citera Tigger Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-augusti-2015 vid 22:08
Tror jag ska ta och se den här filmen in THREE-DEE inom kort. Känns som det ytterligare kan lyfta detta bortglömda lilla matiné-spektakel.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-september-2016 vid 18:39
Postad av Tigger Tigger skrev:

Tror jag ska ta och se den här filmen in THREE-DEE inom kort. Känns som det ytterligare kan lyfta detta bortglömda lilla matiné-spektakel.


Över ett år senare och har fortfarande inte gjort det.
Men jag känner att det snart är dags. Varför är det ingen som gillar den här filmen?!
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-april-2017 vid 17:20
Kan inte riktigt släppa hur sorgligt förbisedd den här filmen är och besviken jag är över att det inte blev en franchise av den.
Så bortkadtat!
Till toppen
Flynn Rider View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 10-april-2017
var: Corona
Status: Offline
Poäng: -3842
inläggsval inläggsval   Citera Flynn Rider Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-april-2017 vid 14:56
Inleder lätt uppvärmningen inför 'Döda Män Talar Inte' med att se 'Tidens Sand'. Håller med om att PoP passar utmärkt in i POTC-universat.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-maj-2017 vid 17:34
Postad av Tigger Tigger skrev:

Tror jag ska ta och se den här filmen in THREE-DEE inom kort. Känns som det ytterligare kan lyfta detta bortglömda lilla matiné-spektakel.


Nästan två år senare... Men nu i veckan SKA jag kolla "Prince of Persia: The Sands of Time" i 3D!
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-maj-2017 vid 23:57
Började i förmiddags uppvärmningen inför "Deaf Men Tell No Tales" med att se "The Sands of Time" för tredje gången och första gången in GLORIOUS THREE-DEE!
Mycket trevligt.
Kom igen, Bruckheimer! Ge oss tvåan!!
Till toppen
OliviaBelle View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-januari-2017
Status: Offline
Poäng: 261
inläggsval inläggsval   Citera OliviaBelle Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-maj-2017 vid 12:22
Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:

Började i förmiddags uppvärmningen inför "Deaf Men Tell No Tales" med att se "The Sands of Time" för tredje gången och första gången in GLORIOUS THREE-DEE!
Mycket trevligt.
Kom igen, Bruckheimer! Ge oss tvåan!!


Har du 3D hemma? Nyfiken på hur den upplevelsen är isånafall. Är det nåt att ha?
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-maj-2017 vid 13:00
Postad av OliviaBelle OliviaBelle skrev:


Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:

Började i förmiddags uppvärmningen inför "Dead Men Tell No Tales" med att se "The Sands of Time" för tredje gången och första gången in GLORIOUS THREE-DEE!
Mycket trevligt.
Kom igen, Bruckheimer! Ge oss tvåan!!


Har du 3D hemma? Nyfiken på hur den upplevelsen är isånafall. Är det nåt att ha?


Japp!
Det beror på. Gillar du inte 3D på bio (som märkligt många inte gör) så lär du inte bli frälst på hemmafronten.
Om du, som jag, tycker 3D (när den görs rätt) tillför en visuell upplevelse så är det definitivt något att ha.
Sedan om 'aktiv' eller 'passiv' 3D är bättre eller sämre har jag svårt att avgöra. Jag har tillgång till båda formaten och kan inte bestämma mig för vilket som är bäst.
Antar att 'aktiv' ses som väldigt omodernt i dagsläget, med glasögon som måste laddas med ström.

För att göra en lång historia kort, jag älskar det. Kan inte ens tänka mig att se filmer som "Alice in Wonderland", "Tintin" eller "Prometheus" i 2D.

Sedan är det ju kul att ha alternativet att se filmer man tycker BORDE ha gjorts i 3D (typ PoP) i 3D, även om virtuell 3D såklart inte når upp till den äkta varans kvalité.
Härnäst blir det nog att se "Hardcore Henry", en film som det närmast var kriminellt att inte filma i 3D, i virtuell 3D.

Ändrad av 102dalmatiner - 12-maj-2017 vid 13:08
Till toppen
Flynn Rider View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 10-april-2017
var: Corona
Status: Offline
Poäng: -3842
inläggsval inläggsval   Citera Flynn Rider Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-maj-2017 vid 14:35
Önskar min tv hade virtuell 3D. "Tidens Sand" borde ha filmats i 3D. Det känns som att de höll tillbaka hela projektet.

Undrar för övrigt hur en fortsättning skulle se ut när Dastan och... bruden... gifte sig i slutet.

Ändrad av Flynn Rider - 12-maj-2017 vid 17:48
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-maj-2017 vid 19:01
Postad av Flynn Rider Flynn Rider skrev:

Det känns som att de höll tillbaka hela projektet.

Undrar för övrigt hur en fortsättning skulle se ut när Dastan och... bruden... gifte sig i slutet.


Ja, faktiskt. Det är någonting jag inte tänkt på tidigare men det är någonting tillbakadraget över filmen. Den är som en kokong som är för trång för fjärilen. Rätt frustrerande att bevittna.

Jag har tyvärr bara spelat "The Sands of Time" än så länge men det känns väl som att "The Warrior Within" kunde gå att bygga uppföljaren på. Eller?
Till toppen
Bakura! View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 26-april-2011
var: Japan?
Status: Offline
Poäng: -9995
inläggsval inläggsval   Citera Bakura! Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-oktober-2019 vid 16:45
Ja älskar pop sands of time.
Tycker den är sjukt underhållande och grymt snygg.
Jättelessen att den inte fått några uppföljare.
Till toppen
Claire View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2018
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera Claire Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-oktober-2019 vid 18:45
Postad av Bakura! Bakura! skrev:

Ja älskar pop sands of time.
Tycker den är sjukt underhållande och grymt snygg.
Jättelessen att den inte fått några uppföljare.


Jag har tittat på en del när en av mina vänner spelat något sv spelen men jag har aldrig brytt mig om att ge filmen en chans.
Kanske en borde göra det.
Till toppen
Claire View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2018
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera Claire Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-oktober-2019 vid 17:14
Ska faktiskt ta och se den ikväll. 

Går in med låga förväntningar.
Till toppen
JonnaDISNEY View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 01-maj-2021
Status: Offline
Poäng: 85
inläggsval inläggsval   Citera JonnaDISNEY Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-maj-2022 vid 19:27
Tokigt underskattat film! Stört att vi aldrig fick tvåan
Till toppen
JonnaDISNEY View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 01-maj-2021
Status: Offline
Poäng: 85
inläggsval inläggsval   Citera JonnaDISNEY Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-juni-2023 vid 21:50
Solklar del av POTC sommaren 23
Till toppen
 Svara Svara Sida  <12
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media