Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Ingen Fantasia nästa år - vi får Dumbo

 Svara Svara
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Blunder View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 09-september-2006
Status: Offline
Poäng: 95
inläggsval inläggsval   Citera Blunder Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Ingen Fantasia nästa år - vi får Dumbo
    Postad: 18-augusti-2009 vid 13:33
UltimateDisney säger att den första Disney klassikern att utges nästa år blir Dumbo i en 2-disc DVD och 3-disc Blu-ray, och att detta kommer vara i februari. Det var ju ryktat att Fantasia skulle släppas men den verkar ha flyttats fram till 2011 nu.

Helt sjukt tycker jag då senaste utgåvan av Dumbo kom för några år sedan, och vi har inte haft Fantasia sen 2001, så  jag hade ställt in mig på en 2010 release och sett fram emot att se den på blu-ray Cry. Ingen aning varför de valde just Dumbo.


Ändrad av Blunder - 18-augusti-2009 vid 13:34
Till toppen
Yeestaynes View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 18-januari-2009
Status: Offline
Poäng: 65
inläggsval inläggsval   Citera Yeestaynes Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-augusti-2009 vid 16:48
Fantasia var högst på min framtida inköpslista!
Det var inget smart drag från Disney...
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-augusti-2009 vid 17:08
eh, det står ju att det är fantasia som kommer 2010 på disneyania, dom brukar väll inte ha fel?Confused
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Blunder View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 09-september-2006
Status: Offline
Poäng: 95
inläggsval inläggsval   Citera Blunder Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-augusti-2009 vid 17:36
Denna nyhet kom igår/idag, så de har väl inte hunnit uppdatera eller ändra bara.
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-augusti-2009 vid 17:50
Crap, har väntat på Fantasia länge redanOuch Var såå glad när jag fick höra att den skulle komma nästa år. Men, vet du när den släpps igen i USA?
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-augusti-2009 vid 18:13
Har inte Fantasia blivit uppskjuten innan? Känns nästan som de undviker att släppa den. Mig spelar det egentligen ingen större roll, jag har varken Fantasia eller Dumbo (tycker de tillhör Disneys sämre filmer) och kommer köpa båda. Men ändå.
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-augusti-2009 vid 20:17
Postad av Art_of_Minnie Art_of_Minnie skrev:

eh, det står ju att det är fantasia som kommer 2010 på disneyania, dom brukar väll inte ha fel?Confused

Disney ändrar sina planer litet då och då. Om uppgifterna på ultimatedisney.com visar sig stämma kommer vi naturligtvis att ändra det på Disneyania.

Men vi vill gärna kontrollera med våra egna kontakter på Disney först. Vi brukar inte publicera releasedatum enbart baserat på rykten från andra webbplatser.

Det finns flera frågetecken kring nyheten. T.ex. talas det om "Platinum Edition treatment" trots att platinaserien officiellt har upphört och ersatts av en diamantserie. Och ingår i så fall Dumbo i diamantserien? Då är det troligt att de båda Fantasia-filmerna kommer att senareläggas. Men det kan ju också tänkas att Dumbo blir den första tecknade filmen att ges ut på Blu-ray utanför diamantserien, och i så fall kanske Fantasia ligger kvar enligt den ursprungliga planen.

Tillägg 2009-08-20: Vi har nu fått besked från Disney. Dumbo kommer på Blu-ray och DVD här i Sverige den 24 mars. De båda Fantasia-filmerna är uppskjutna, troligen till 2012.



Ändrad av Anders M Olsson - 20-augusti-2009 vid 07:45
Till toppen
DisneyFanatic View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 12-oktober-2008
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 72
inläggsval inläggsval   Citera DisneyFanatic Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-augusti-2009 vid 18:11
Men nej! Vad besviken jag blev nu! Dumbo har jag redan, och Fantasia har (även jag) väntat på hur länge som helst! Tråkiga nyheter...
Men jaja, vad kan man göra...
Why can't they understand
the way we feel
They just don't trust
what they can't explain
I know we're different but,
deep inside us
We're not that different at all.
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-augusti-2009 vid 18:42
Oj, uppskjutna till 2012? Är det något problem med Fantasia-filmerna, något som gör att Disney undviker att släppa dem?
Till toppen
hofverberg View Drop Down
Regissör
Regissör


Medlem sedan: 22-juni-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 269
inläggsval inläggsval   Citera hofverberg Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-augusti-2009 vid 01:47
Det var riktigt tråkigt att höra, och dessutom ett märkligt beslut då den förra DVD-utgåvan av Dumbo fortfarande finns att köpa på många håll. Så om inte nästa års utgåva får med någon av de två första svenska dubbningarna (vilket tyvärr låter mycket osannolikt), så lär det inte ge mycket alls med denna nyutgåva...
 
Fantasia å andra sidan har ju varit utgången så länge, så att den är mycket svår att få tag i.
 


Ändrad av hofverberg - 22-augusti-2009 vid 01:47
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-augusti-2009 vid 13:17
Verkar helt onödigt med Dumbo dels med tanke på att den nyss kom på DVD och dessutom då det helt troligt blir skräpdubbningen från 1997.
 
Fantasia behövs långt mycket mer!
Till toppen
hofverberg View Drop Down
Regissör
Regissör


Medlem sedan: 22-juni-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 269
inläggsval inläggsval   Citera hofverberg Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-augusti-2009 vid 11:11
"Nyss kom på DVD" var väl att överdriva, då Dumbo såvitt jag vet släpptes förra gången 2001. Jag vet inte exakt när den utgick, men då jag sett en massa exemplar av den utgåvan i butiker så sent som i år, så skulle jag tro att det inte kan ha varit alltför länge sedan. I USA kanske det finns större behov av nyutgåva av Dumbo, men i Sverige ger det som sagt inte mycket då den förra utgåvan är så lätt att få tag i. Och dessutom är som sagt 1997 års andra omdubb riktigt dålig.
 
Skulle Disney däremot ta sitt förnuft tillfånga så att nästa års nyutgåva innehåller både 1946 års originaldubb och 1972 års första omdubb, så blir den ju istället mycket högintressant; i synnerhet som den första dubbningen aldrig ens släppts på VHS. Men jag inser förstås att den chansen är minimal...
 
Med nuvarande omdubbningar bör intresset för Fantasia i Skandinavien vara betydligt större, då den förra DVD-utgåvan varit utgången så länge och är mycket svår att få tag i till acceptabla priser. Även där skulle jag dock gärna se originaldubben på DVD, men 1980-talsdubben av Fantasia är i alla fall bra.
 
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-augusti-2009 vid 14:30
Jag tycker ändå inte att 2001 borde betraktas som längesen, då det är betydligt längre sen Fantasia kom ut. Men Disney är inte dumma, de försöker ju att göra filmerna sällsynta så att de ska bli så attraktiva som möjligt när de kommer ut.
 
Vad finns det som säger att de skulle ta sitt förnuft tillfånga nu, när de aldrig gjort det tidigare? Jag kan nog med 100% sannolikhets säga att vi får den nya dubbningen. Enda gången en film med flera dubbningar fått sin originaldubbning på en nyutgåva har ju varit genom misstag.
Och jag tvivlar ju på att det hjälper att skriva till dem och be dem använda någon av de gamla dubbningarna. Förresten, har de alla gamla dubbningar liggande i ett valv någonstans?
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-augusti-2009 vid 18:37
Någon som vet var jag kan hitta gammla utgåvan av Dumbo ?
Till toppen
spandex View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera spandex Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-september-2009 vid 00:05
Jag gjorde så här när jag hörde nyheten att Fantasia och Fantasia 2000 hade blivit skjutna på framtiden(?):
Gick ut på nätet och letade rätt på Fantasia Anthology (3-disc utgåva av Fantasia och Fantasia 2000 med MYCKET extramaterial - Region 1) på en auktions-site. Bjöd högst och fick punga ut med drygt 600:-
Surt men vad gör man? Ouch
Till toppen
hofverberg View Drop Down
Regissör
Regissör


Medlem sedan: 22-juni-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 269
inläggsval inläggsval   Citera hofverberg Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-september-2009 vid 09:50
Postad av stitch stitch skrev:

Jag tycker ändå inte att 2001 borde betraktas som längesen, då det är betydligt längre sen Fantasia kom ut. Men Disney är inte dumma, de försöker ju att göra filmerna sällsynta så att de ska bli så attraktiva som möjligt när de kommer ut.
 
Vad finns det som säger att de skulle ta sitt förnuft tillfånga nu, när de aldrig gjort det tidigare? Jag kan nog med 100% sannolikhets säga att vi får den nya dubbningen. Enda gången en film med flera dubbningar fått sin originaldubbning på en nyutgåva har ju varit genom misstag.
Och jag tvivlar ju på att det hjälper att skriva till dem och be dem använda någon av de gamla dubbningarna. Förresten, har de alla gamla dubbningar liggande i ett valv någonstans?
Fantasia släpptes på DVD i november 2000, så någon jättestor skillnad rent tidsmässigt är det inte (mindre än ett år). Skillnaden är ju däremot att Fantasia varit utgången mycket längre tid än Dumbo av någon anledning.
 
Tyvärr håller jag med att det inte finns något som tyder på att Disney ska ta sitt förnuft till fånga beträffande gamla dubbningar. Men hoppas kan man alltid... Personligen misstänker jag att den stora käppen i hjulet är Kirsten Saabye på Disney i Danmark - skulle hon ändra åsikt och rekommendera till huvudkontoret i USA att ta med äldre dubbningar, så tror jag inte att de är alltför svårövertalade. Men så länge som hon sätter sig på tvären, så väger nog synpunkter från Disney i Sverige inte särskilt tungt.
 
Såvitt jag vet bör alla äldre svenska dubbningar finnas bevarade i Disneys arkiv i USA.
 
Postad av disney_girl disney_girl skrev:

Någon som vet var jag kan hitta gammla utgåvan av Dumbo ?
Om du kollar i någon hyfsat välsorterad butik, så borde det finnas en chans att du hittar den. Jag såg i alla fall DVD-utgåvan på Åhlens här i Skellefteå så sent som ett par månader sedan. Annars finns ju alltid Tradera, där det säkert finns mängder av ex i varierande skick.
 
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-september-2009 vid 16:33
Jag vet inte om nästa dvd-utgåva av dumbo har 1972-års dubbning eller 1997-års dubbning, den tidigare dvd-utgåvan innehåller 1997-års dubbning.

Är det verkligen säkert att dumbo kommer ut nästa år istället för fantasia så att jag slipper fantasia längre tid.

Ändrad av Eliaspbo - 06-september-2009 vid 16:37
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-september-2009 vid 13:01
Vi ska nog inte ge upp hoppet än om Fantasia. Enligt en officiell pressrelease från Disney daterad så sent som den 10 september i år kommer både Fantasia och Skönheten och odjuret under 2010. Dumbo nämns inte i pressreleasen.

Enligt websajten Hi-def Release Lists är det exakta datumet den 2 mars i USA för Fantasia och Fantasia 2000. Skönheten och odjuret ska komma i USA den 5 oktober.



Ändrad av Anders M Olsson - 18-september-2009 vid 13:02
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-september-2009 vid 17:06
Postad av Eliaspbo Eliaspbo skrev:

Jag vet inte om nästa dvd-utgåva av dumbo har 1972-års dubbning eller 1997-års dubbning, den tidigare dvd-utgåvan innehåller 1997-års dubbning.

Är det verkligen säkert att dumbo kommer ut nästa år istället för fantasia så att jag slipper fantasia längre tid.
 
Jag hoppas verkligen på den gamla dubbningen. Fick en skymt av filmen när de visade den på Disney Channel och då var det den hemska nya dubbningen. Inte samma film ju Ouch
 
Och vad menar du med "så att jag slipper fantasia längre" ? Det är inte min favoritfilm heller men det är ju inget krav att köpa den bara för att den kommer ut igen.
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-oktober-2009 vid 19:19
Postad av Anders M Olsson Anders M Olsson skrev:

Vi ska nog inte ge upp hoppet än om Fantasia. Enligt en officiell pressrelease från Disney daterad så sent som den 10 september i år kommer både Fantasia och Skönheten och odjuret under 2010. Dumbo nämns inte i pressreleasen.

Enligt websajten Hi-def Release Lists är det exakta datumet den 2 mars i USA för Fantasia och Fantasia 2000. Skönheten och odjuret ska komma i USA den 5 oktober.

 
Trailers och reklaminstick i Snövit-dvdn säger att Dumbo är vårens "stora" release på dvd och blu-ray, att Aladdin släpps på dvd tidigt 2010 och att, som nämnt, Skönheten och Odjuret kommer på dvd och blu-ray om ganska exakt ett år.
Det går sådär med Fantasia, alltså. Inte mig emot egentligen. Har som sagt varken Fantasia eller Dumbo, och vad jag minns gillade jag ingen av dem något vidare. Det är för mig ovanligt att inte gilla Disneyfilmer, ser därför fram emot att se om båda och ändra uppfattning.


Ändrad av Hades - 07-oktober-2009 vid 21:33
Till toppen
Blunder View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 09-september-2006
Status: Offline
Poäng: 95
inläggsval inläggsval   Citera Blunder Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-oktober-2009 vid 19:57
Så Aladdin kommer på dvd igen, men inte blu-ray samtidigt? Kaos isåfall =/ haha
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-oktober-2009 vid 06:12
Postad av Hades Hades skrev:

Trailers och reklaminstick i Snövit-dvdn säger att Dumbo är vårens "stora" release på dvd och blu-ray, att Aladdin släpps på dvd tidigt 2010 och att, som nämnt, Skönheten och Odjuret kommer på dvd och blu-ray om ganska exakt ett år.
Det går sådär med Fantasia, alltså. Inte mig emot egentligen. Har varken Fantasia eller Dumbo, och vad jag minns gillade jag ingen av dem något vidare. Det är för mig ovanligt att inte gilla Disneyfilmer, ser därför fram emot att se om båda och ändra uppfattning.

I den amerikanska utgåvan av Snövit finns dock både Fantasia och Fantasia 2000 nämnda på baksidan av kapitelinsticket tillsammans med Skönheten och odjuret. Alla med release 2010.


Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-oktober-2009 vid 11:42
Tror man inte att marknaden i Sverige är tillräckligt stor för Fantasia och Fantasia 2000? Verkar ju också konstigt, borde inte den här platina-/diamant-/slumpvis utvalda-serien följa samma mönster i alla länder?
Att vissa "randomfilmer", typ Nalle Puh, släpps i två miljarder olika utgåvor i usa verkar ju ganska vanligt, men utgivningen av dessa lite tyngre titlar har ju hittills varit samma överallt, vad jag förtått.
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-oktober-2009 vid 13:05
Fast nu började ju denna diskussion om att det var UltimateDisney.com som hade sagt att Fantasia och Fantasia 2000 var framskjutna till 2011. Det måste ju ha rört sig om den amerikanska utgåvan i synnerhet. Så vi kan nog anta att Ultimate Disney hade fått fel uppgifter.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-oktober-2009 vid 13:18
Postad av Daniel Daniel skrev:

Fast nu började ju denna diskussion om att det var UltimateDisney.com som hade sagt att Fantasia och Fantasia 2000 var framskjutna till 2011. Det måste ju ha rört sig om den amerikanska utgåvan i synnerhet. Så vi kan nog anta att Ultimate Disney hade fått fel uppgifter.
Kanske, eller så är det Disney som har lite svårt för att bestämma sig och ändrar sina planer fram och tillbaka.
 
Den svenska avdelningen av Disney svarade för lite drygt en månad sen på en direkt fråga att Fantasia och Fantasia 2000 är uppskjutna, troligen till 2012.
 
Såna här stora releaser (tidigare Platinum Collection, numera Diamond Collection) brukar normalt vara synkroniserade runt hela jordklotet, så det skulle förvåna mig mycket om de kommer ut i USA men inte i Sverige.
 
Egentligen kan man inte vara säker på någonting förrän man står där med skivorna i handen. Tongue

Tillägg 2009-10-03: Jag ser nu att ultimatedisney.com har ändrat i sin releaselista. Enligt den ska Skönheten och odjuret komma redan till våren, medan de båda Fantasia-filmerna kommer hösten 2010.


Ändrad av Anders M Olsson - 03-oktober-2009 vid 11:01
Till toppen
Yeestaynes View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 18-januari-2009
Status: Offline
Poäng: 65
inläggsval inläggsval   Citera Yeestaynes Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-december-2009 vid 14:07
Dumbo omslaget har anlänt
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-december-2009 vid 17:23
Rätt fult.
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-december-2009 vid 20:03
Den ser väll hyffsad ut, bortsett från att Dumbo är rosa Confused...


Ändrad av Art_of_Minnie - 06-december-2009 vid 20:03
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
carre85 View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 27-mars-2008
Status: Offline
Poäng: 21
inläggsval inläggsval   Citera carre85 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-mars-2010 vid 08:41
Postad av Anders M Olsson Anders M Olsson skrev:

 
Tillägg 2009-10-03: Jag ser nu att ultimatedisney.com har ändrat i sin releaselista. Enligt den ska Skönheten och odjuret komma redan till våren, medan de båda Fantasia-filmerna kommer hösten 2010.


Är det någon som vet vad som händer nu? Fantasia och Fantasia 2000 ligger ju fortfarande mellan Dumbo (24 mars) och en annan film som har release 7 april här på sidan. Men eftersom inga bilder på nya omslag har blivit publicerade (vad jag har sett) så känns det tyvärr inte så hoppfullt :( Är de framflyttade och vad händer i så fall med Skönheten & Odjuret?

Väntar som jag vet inte vad just nu för att få köpa hem Fantasia, Fantasia 2000 samt Skönheten & Odjuret för då äntligen blir min samling komplett....


Ändrad av carre85 - 18-mars-2010 vid 08:42
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-mars-2010 vid 09:25
Postad av carre85 carre85 skrev:

Är det någon som vet vad som händer nu? Fantasia och Fantasia 2000 ligger ju fortfarande mellan Dumbo (24 mars) och en annan film som har release 7 april här på sidan. Men eftersom inga bilder på nya omslag har blivit publicerade (vad jag har sett) så känns det tyvärr inte så hoppfullt :( Är de framflyttade och vad händer i så fall med Skönheten & Odjuret?

Väntar som jag vet inte vad just nu för att få köpa hem Fantasia, Fantasia 2000 samt Skönheten & Odjuret för då äntligen blir min samling komplett....

Den senaste informationen är att Skönheten och odjuret kommer i USA i oktober i år och de båda Fantasia-filmerna i december. För Sverige finns ännu inget annonserat, men man kan väl gissa att det blir ungefär samtidigt som i USA (med någon månads tolerans).


Ändrad av Anders M Olsson - 18-mars-2010 vid 09:26
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media