Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Tangled (2010)

 Svara Svara Sida  <1 34567>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Snow white View Drop Down
Nykomling
Nykomling


Medlem sedan: 29-juni-2010
Status: Offline
Poäng: 7
inläggsval inläggsval   Citera Snow white Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-november-2010 vid 13:08
Postad av Jeppe Jeppe skrev:

Nja, filmen verkar söt på sina ställen. Vissa grejer verkar riktigt snyggt gjorda. Men samtididigt så känns det inte som Disney. Den har en humor som jag gillade på vissa ställen. Hästen som tuggade affischen var klockren. Men skämtet passar inte in i den sorts film jag hade hoppats att det här skulle bli. Men, jag kan ju bli överraskad. Jag kommer nog se filmen på bio. Fast med lagom höga förväntningar.

Jeppes inlägg summerar ganska bra vad jag också tycker om den här filmen. Av trailern att döma alltså.

Jag hade inte sett trailern förrän igår och jag måste säga att jag blev positivt överraskad. Hade inte bildat mig jättemycket uppfattning om filmen innan, men efter att jag sett trailern skulle jag absolut vilja se filmen, den verkade bra. Och rolig är nog bästa ordet att beskriva vad jag tyckte. Man kanske inte ska ha för höga krav på den, men om man inte har det, eller några förutfattade meningar om hur man tycker att filmen ska vara, så tror jag absolut att man kan få en underhållande filmupplevelse. 
Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 295
inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-november-2010 vid 22:53
Har ni förresten hört soundtracket, som släpptes i tisdags? Det finns på youtube, och jag tycker låtarna är riktigt bra (vissa är bättre än andra, förstås ... första delen av "When will my life begin" känns lite för poppig för min del, men reprisen är mycket bättre. Mother Knows Best, första delen är ganska hemsk, reprisen är bara ... elak ._. på ett bra sätt, då).
Men min favorit är nog ändå I see the light. Sedan är ju bakgrundsmusiken, den instrumentala, riktigt bra också ...
"Jag vet att det är en sten, jag vet, men för ögonblicket kan vi låtsas att det är ett frö; vi använder fantasin lite."
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-november-2010 vid 23:43
Har bara hört några låtar från soundtracket. Vissa är som sagt för poppiga och varken Alan Menken- eller Disneyaktiga.

 

Men ett par riktiga guldkorn finns. Som reprisen av Mother Knows Best. Har nog lyssnat sönder den nu. Den påminner mig lite grann om tidigare skurksånger :D

Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-november-2010 vid 18:57
Är det förresten bara jag som hittar likheter mellan Poor Unfortunate Souls från Den lilla Sjöjungfrun och reprisen utav Mother Knows Best?

 

Nu har jag lyssnat på alla låtarna, och ändrat lite uppfattning om några. Jag tycker fortfarande att vissa känns lite för poppiga. Men de är ändå bra. De känns fortfarande inte klassiskt Disneyaktiga. Men när jag tänker efter så stämmer de flesta in på vilken sorts film jag väntar mig att detta blir. Ingen låt är heller direkt dålig. Men vissa är bättre än andra.

 

Jag har bara hunnit lyssna på några stycken utav bakgrundsmusiken. Jag gillar den med. Den känns Alan Menken och liknar mycket från hans tidigare Disneymusik.

Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 295
inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-november-2010 vid 21:07
"The tear heals" måste ändå vara den bästa av alla bakgrundsmusiklåtarna. Och du är INTE ensam om att hitta likheter mellan "Mother knows best" och "Poor unfortunate souls", tro mig *kommentarer på youtube*.
Men, som sagt, håller jag med om att reprisen på Mother Knows Best är asbra. Jag blir så arg när hon säger "look at you - you think he'd be impressed?"
"Jag vet att det är en sten, jag vet, men för ögonblicket kan vi låtsas att det är ett frö; vi använder fantasin lite."
Till toppen
Disneyfantast View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 27-augusti-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 166
inläggsval inläggsval   Citera Disneyfantast Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-november-2010 vid 13:31
Efter att ha sett den fantastiska "Prinsessan och grodan" så känns det lite konstigt att "Tangled" då ska bli 3d och efter att ha sett trailen så påminner den lite om Shrek filmerna i stilen. Dock så ser filmen ut att vara rätt lovande ändå så det ska bli intressant att se den när den kommer.
MVH
   //Håkan
Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 295
inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-november-2010 vid 20:52
hittade en (av flera) recensioner av den på youtube, och den var ganska positiv.
http://www.youtube.com/watch?v=ks5TWvqf-jM
"Jag vet att det är en sten, jag vet, men för ögonblicket kan vi låtsas att det är ett frö; vi använder fantasin lite."
Till toppen
ttecknat View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 22-november-2010
Status: Offline
Poäng: 27
inläggsval inläggsval   Citera ttecknat Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-november-2010 vid 20:09
eftersom att jag inte kunde vänta tills den släpps i Sverige (liksom herregud, nästan 3 månader efter att den släppts i andra länder, DÅ släpper de filmen i Sverige, idiotiskt) så laddade jag ner den och kollade på den nyss. jag måste bara säga, den är otroligt bra! den är inte alls som trailerna framställer den. det är absolut mycket mer fokus på Rapunzel och den är i helig disney anda. jag kommer absolut att tvinga med en kompis och se den på bio på svenska. så ni som inte har sett filmen kommer inte att bli besvikna, jag blev det i allafall inte.

:)

Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 295
inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-november-2010 vid 21:23
Postad av ttecknat ttecknat skrev:

eftersom att jag inte kunde vänta tills den släpps i Sverige (liksom herregud, nästan 3 månader efter att den släppts i andra länder, DÅ släpper de filmen i Sverige, idiotiskt) så laddade jag ner den och kollade på den nyss. jag måste bara säga, den är otroligt bra! den är inte alls som trailerna framställer den. det är absolut mycket mer fokus på Rapunzel och den är i helig disney anda. jag kommer absolut att tvinga med en kompis och se den på bio på svenska. så ni som inte har sett filmen kommer inte att bli besvikna, jag blev det i allafall inte.

:)

 

Åh, nice! Smile Ville inte ladda ner den, men jag spoilade för mig själv och kollade in slutet på wikipedia bara för att få veta om det var som alla sa, att den var som en vanlig disneyfilm. Och det verkar som det, så tillsammans med din åsikt ser jag mycket fram emot den här filmen, även om jag inte tänker hoppas alldeles för mycket ...Confused

"Jag vet att det är en sten, jag vet, men för ögonblicket kan vi låtsas att det är ett frö; vi använder fantasin lite."
Till toppen
ttecknat View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 22-november-2010
Status: Offline
Poäng: 27
inläggsval inläggsval   Citera ttecknat Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-november-2010 vid 21:58

haha jo, men det bästa är ju egentligen att ha så låga förhoppningar som möjligt. då kan det ju bara bli bättre och man slipper bli besviken :)

Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 295
inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-december-2010 vid 20:31
Postad av ttecknat ttecknat skrev:

haha jo, men det bästa är ju egentligen att ha så låga förhoppningar som möjligt. då kan det ju bara bli bättre och man slipper bli besviken :)

Jo, det är så jag tänker också. Men jag förstår verkligen inte varför de ska vänta till FEBRUARI innan den kommer till Sverige, och framförallt inte varför det dröjer nästan lika länge innan den kommer till England, där de ändå inte behöver dubba om.
"Jag vet att det är en sten, jag vet, men för ögonblicket kan vi låtsas att det är ett frö; vi använder fantasin lite."
Till toppen
ttecknat View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 22-november-2010
Status: Offline
Poäng: 27
inläggsval inläggsval   Citera ttecknat Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-december-2010 vid 23:48
Att de väljer att vänta med att visa den i England är ju ett stort mysterium. Men, med tanke på all Harry Potter hysteri som pågår just nu så kanske det är ganska smart? Så den slipper överglänsas menar jag. ;)
Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 295
inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-december-2010 vid 21:16
Postad av ttecknat ttecknat skrev:

Att de väljer att vänta med att visa den i England är ju ett stort mysterium. Men, med tanke på all Harry Potter hysteri som pågår just nu så kanske det är ganska smart? Så den slipper överglänsas menar jag. ;)

Joo, kanske, men de hade ju kunnat visa den i januari, eller t om slutet av December. Fast i slutet av december kommer visserligen narnia, men vad är det för fel med januari?
"Jag vet att det är en sten, jag vet, men för ögonblicket kan vi låtsas att det är ett frö; vi använder fantasin lite."
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-december-2010 vid 22:48
Min låga förväntningar på denna film har officiellt höjts jättemycket. Dels efter att jag tagit reda på mer om storyn, hört soundtracket och andra folks omdömen av filmen.

 

Ville bara säga det :)

 

 

Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 295
inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-december-2010 vid 23:56
Postad av Jeppe Jeppe skrev:

Min låga förväntningar på denna film har officiellt höjts jättemycket. Dels efter att jag tagit reda på mer om storyn, hört soundtracket och andra folks omdömen av filmen.

 

Ville bara säga det :)

 

 


Behöver inte säga det, men jag håller med. Det man läser om den här filmen (och musiken!) höjer förväntningarna farligt mycket ... dock inte såsom det var med Prinsessan och Grodan, kan ha att göra med att den var klassiskt tecknad och inte datoranimerad.
"Jag vet att det är en sten, jag vet, men för ögonblicket kan vi låtsas att det är ett frö; vi använder fantasin lite."
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-december-2010 vid 00:33
Av någon anledning så var jag inte alls s jättemycket peppad på Prinsessan och Grodan. Det var att den var handanimerad som lockade. Varken handlingen, musiken, karaktärerna eller skurken hade med det hela att göra. Detta ledde ju till att jag verkligen älskade Prinsessan och Grodan

 

Men inför Tangled så höjs förväntningarna (precis som du säger) farligt mycket. Musiken är jättebra, Alan Menken är tillbaka i Disneysammanhang, en prinsessaga, en skurk som verkar otroligt bra. Om denna filmen hade varit handanimerad så hade jag knappt kunna vänta på att få se den.

Såna här förväntningar ät ju tyvärr på gott och ont. Synd om de inte lever upp till dem...
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-december-2010 vid 15:15
Jag har lyckats se en massa spoilers av denna film för jag har läst och tittat på allt jag fått tag på om Tangled. Lite synd då man ju inte vill veta så mycke om en film i förväg ( men jag kunde inte låta bli att titta Embarrassed ) men de blir ju nåt annat  när jag väl ser allt på bio och inte bara i små delar så att säga, av de jag sett och hört verkar filmen underbar hehe men man vet ju aldrig. 
Love will be your guide
Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 295
inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-december-2010 vid 16:46
Postad av Saga Saga skrev:

Jag har lyckats se en massa spoilers av denna film för jag har läst och tittat på allt jag fått tag på om Tangled. Lite synd då man ju inte vill veta så mycke om en film i förväg ( men jag kunde inte låta bli att titta Embarrassed ) men de blir ju nåt annat  när jag väl ser allt på bio och inte bara i små delar så att säga, av de jag sett och hört verkar filmen underbar hehe men man vet ju aldrig. 

Hah, efter att ha plågat mig själv genom att INTE samla på mig spoilers inför Prinsessan & Grodan, bestämde jag mig för att jag kunde tillåta mig själv att göra det på den här. Det kanske förstör filmen, men än så länge finns det många klipp som inte finns ute på youtube, och jag bryr mig helt enkelt inte lika mycket inför den här filmen som P&G (som jag redan sagt i tidigare inlägg).
"Jag vet att det är en sten, jag vet, men för ögonblicket kan vi låtsas att det är ett frö; vi använder fantasin lite."
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-december-2010 vid 13:28
Jag funderar lite över namnet till denna film, vad jag förstått kommer den heta Rapunzel i några länder som i Frankrike där den heter Raiponce och man kan ju då tycka att den kunde ha hetat de även i svergie men vi följer väl usa s regler antar jag Disapprove

Har för mig den ska heta Rapunzel the tangled story eller nåt sånt i ett annat land vilket ju var en lite rolig ide Smile En kompromiss så att säga
Love will be your guide
Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 295
inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-december-2010 vid 22:12
Postad av Saga Saga skrev:

Jag funderar lite över namnet till denna film, vad jag förstått kommer den heta Rapunzel i några länder som i Frankrike där den heter Raiponce och man kan ju då tycka att den kunde ha hetat de även i svergie men vi följer väl usa s regler antar jag Disapprove

Har för mig den ska heta Rapunzel the tangled story eller nåt sånt i ett annat land vilket ju var en lite rolig ide Smile En kompromiss så att säga

Låter som en bra kompromiss - inte som en prinsessfilm, vilket de inte ville att den skulle verka vara, men inte så överdrivet hemskt såsom Tangled/trassel var innan man vant sig vid det. Men annars tycker jag vi är väldigt amerikaniserade i Sverige, allt vi gör är som för att efterlikna USA med modet, beteendet, engelskan ... jag inkluderar även mig själv där, eftersom man anpassar sig väldigt väl vid sin omgivning.
"Jag vet att det är en sten, jag vet, men för ögonblicket kan vi låtsas att det är ett frö; vi använder fantasin lite."
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-december-2010 vid 15:52
Tycker oxå den titlen var bra faktiskt! På svenska skulle de väl bli Rapunzel en trasslig historia eller nå sånt hehe vilket inte lät lika bra kanske.

Love will be your guide
Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 295
inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-januari-2011 vid 21:18
Postad av ttecknat ttecknat skrev:

eftersom att jag inte kunde vänta tills den släpps i Sverige (liksom herregud, nästan 3 månader efter att den släppts i andra länder, DÅ släpper de filmen i Sverige, idiotiskt) så laddade jag ner den och kollade på den nyss. jag måste bara säga, den är otroligt bra! den är inte alls som trailerna framställer den. det är absolut mycket mer fokus på Rapunzel och den är i helig disney anda. jag kommer absolut att tvinga med en kompis och se den på bio på svenska. så ni som inte har sett filmen kommer inte att bli besvikna, jag blev det i allafall inte.

:)


Jag har en fråga till dig och andra som sett filmen ... vad kan man förvänta sig? Man ska ju aldrig förvänta sig för mycket, men det är inte kul att gå på en film med jättelåga förväntningar (jag är ganska taggad just nu ...), så jag undrar hur höga förväntningar som är rimliga? Embarrassed

Apropå spoilers hade någon gjort en liten video-grej av kysscenen och lagt ut den på deviantart, så nu ska jag inte kolla runt så mycket om den här filmen längre Ouch men gullig var den ^^'
"Jag vet att det är en sten, jag vet, men för ögonblicket kan vi låtsas att det är ett frö; vi använder fantasin lite."
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-januari-2011 vid 00:08

Mina reaktioner har med hjälp utav trailers och musiken blivit väldigt höga. Och ju närmare vi kommer premiären ju mer känner jag på mig att denna film kanske kommer vara just den där dataanimerade filmen som kommer att kunna mäta sig med de handanimerade klassikerna. 



Ändrad av Jeppe - 05-januari-2011 vid 00:10
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-januari-2011 vid 00:12
Har dessutom en vän som sett filmen.
Enligt henne var det en otroligt bra film. Med en helt underbart elak skurk som kan mäta sig med de allra bästa skurkarna. Även otroligt vacker musik som även den kan mäta sig med de bästa vi har hört från Alan Menken
Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 295
inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-januari-2011 vid 00:26
Postad av Jeppe Jeppe skrev:

Mina reaktioner har med hjälp utav trailers och musiken blivit väldigt höga. Och ju närmare vi kommer premiären ju mer känner jag på mig att denna film kanske kommer vara just den där dataanimerade filmen som kommer att kunna mäta sig med de handanimerade klassikerna. 


Exakt så tänker jag också ... på alla recensioner jag sett har den fått väldigt bra betyg. Men jag vill inte få för höga förväntningar heller Ouch
"Jag vet att det är en sten, jag vet, men för ögonblicket kan vi låtsas att det är ett frö; vi använder fantasin lite."
Till toppen
RWB bokmal View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 28-oktober-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 140
inläggsval inläggsval   Citera RWB bokmal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-januari-2011 vid 12:39
Postad av Jeppe Jeppe skrev:

Har dessutom en vän som sett filmen.

Enligt henne var det en otroligt bra film. Med en helt underbart elak skurk som kan mäta sig med de allra bästa skurkarna. Även otroligt vacker musik som även den kan mäta sig med de bästa vi har hört från Alan Menken


Filmen är bra, men skurken är inte på samma elakhetsnivå som tidigare skurkar. 

"She's her own biggest biggest fan, Pepper Ann!"
Till toppen
Tinsan-girl View Drop Down
Producent
Producent
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 270
inläggsval inläggsval   Citera Tinsan-girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-februari-2011 vid 21:43
Har sett några små snuttar från filmen, och den skulle faktiskt inte vara så tokig att se, den verkar kunna ge skrattmusklerna motion.Smile

 

Men det är en tanke som lurar i min skalle och jag blir tokig om jag inte får dela med mig av den. Ni får komma med så mycket kritik ni vill, för jag är säkert ute och cyklar.Wink

Men tycker ingen annan än jag att Trassel påminner om Ringaren i Notre Dame? I alla fall handlingsmässigt?

 

Okej, ska förklara hur jag tänker.

Likheter:

Frollo försöker få Quasimodo att tro att världen är en grym plats och håller honom gömd i klocktornet.

Mor Gothel (eller vad skurken nu heter) gör ungefär likadant. Hon håller Rapunzel gömd i ett torn, och det är bara hon som kommer dit, samtidigt som hon påpekar att världen är en grym plats.

Quasimodo vill så gärna komma ut ur klocktornet för att gå på festivalen som hålls varje år.

 

Rapunzel vill komma ut ur världen för att se på en festival som hålls varje år (vad hon inte vet är att den hålls som minne av att hon försvann).

 

Båda rymmer en dag för att gå på respektive festival och får stifta nya bekantskaper (Dock kommer ju Flynn in i Rapunzels torn av misstag) .

 

Olikheter:

Frollo kidnappar inte Quasimodo. Han tar bara hand om honom för att rädda sig själv från Guds vrede. Han har dessutom inget behov att se ung ut.

 

Rapunzels hår är magiskt medan Quasimodos frisyr är rätt så enkel.

 

Quasimodos mamma dödas i början av filmen (var pappan är vet ingen, antagligen död.), medan Rapunzels föräldrar lever och saknar sin dotter så förfärligt att det gör ont i hjärtat.

 

Mor Gothel vill ha evig ungdom, så därför kidnappar hon flickan då hon är ett spädbarn, eftersom hon inte kan ta en lock från hennes hår, då det förlorar sin magiska verkan då.

 

Ja, ni får säga till om jag är ute och cyklar.

 

Oh letade på internet angående namnbytet. Citat från Wikipedia och i färg.

 

 

Prinsessan och Grodan gick inte så bra som man hade hoppats, rent ekonomiskt. Det troddes att detta kunde ha att göra med att ordet "Prinsessa" fanns med i titeln, och att detta hade gjort att unga pojkar inte ville se se filmen. Därför valde man att ändra namnet på filmen "Rapunsel" till "Trassel". Det råder delade meninga om huruvida detta var bra.

 

 

Hör med hjärtat ditt, så ska du förstå.
Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 295
inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-februari-2011 vid 22:45
Jag såg faktiskt den här filmen på en förhandsvisning i lördags ... kändes lite skumt. Men hursomhelst, jag såg den på svenska och var kissnödig genom halva filmen så känslan förstördes lite (jag ska se på den engelska igen på fredag, hade redan biljetter till det innan jag visste att jag kunde gå på förhandsvisning).

Jag tyckte den var fin :) Ska inte spoila något eller gå djupare in på saken, men den var ungefär vad jag förväntat mig och jag hoppas verkligen att den är bättre på engelska ... jag tyckte att Molly Sandén saknade känsla i sångerna, hon bara sjöng som hon alltid gör ... kände inte den där lyckan i rösten när hon kommer ut ur tornet eller när hon ser rösten, jag hörde bara en röst som sjöng. När Mandy Moore sjunger hör man ju hur lycklig hon är över att äntligen vara ute osv ...

Jag hoppas ni förstår vad jag menar C: kanske är svårt när man inte sett båda versionerna (nu har ju jag inte sett den engelska versionen, men jag har hört låtarna på engelska)
"Jag vet att det är en sten, jag vet, men för ögonblicket kan vi låtsas att det är ett frö; vi använder fantasin lite."
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-februari-2011 vid 22:58
Haha, jag har faktiskt också tänkt på det där med Ringaren i Notre Dame. Men jag har inte vågat skriva något här innan jag faktiskt sett filmen. Och dessutom så verkade det lite långsökt, men ja, jag har tänkt så :D
Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 295
inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-februari-2011 vid 15:46
Egentligen har jag också det :/ får samma känsla när Mother Gothel hela tiden (i låtarna) säger att Rapunzel är ful, börjar bli knubbig osv som jag får när Frollo sjunger för Quasi om hur ful han är, och hur han är ett monster. :/
"Jag vet att det är en sten, jag vet, men för ögonblicket kan vi låtsas att det är ett frö; vi använder fantasin lite."
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1 34567>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media