Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Tangled (2010)

 Svara Svara Sida  123 7>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Blunder View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 09-september-2006
Status: Offline
Poäng: 95
inläggsval inläggsval   Citera Blunder Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Tangled (2010)
    Postad: 04-augusti-2009 vid 15:14


Någon mer som ser fram emot denna film? "Concept-Arten" är helt fängslande!

Bilderna påminner verkligen om när Disney var som bäst.

Det enda jag är lite tveksam över är hur det kommer se ut i 3D, jag önskar de kunde ha fortsatt trenden med Princess & The Frog och även gjort denna i 2D. Det skulle ha blivit riktigt bra tror jag, om man tänker på att det är en klassisk prinsess-saga, och om man ser på bilderna nedan.

Det verkar som om den kommer släppas "Holiday 2010" i USA, så vi får nog den inte förrän 2011? Cry











Ändrad av Blunder - 27-februari-2010 vid 17:43
Till toppen
Jake View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 10-januari-2006
Status: Offline
Poäng: 736
inläggsval inläggsval   Citera Jake Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-augusti-2009 vid 15:34
Jag brukar se fram emot nästan alla disneys filmer. Uppföljare till klassiker kanske är det återkommande undantaget, även om det finns bra uppföljare Smile.
 
Så här i början är man man väl alltid "Oh shit vilken bra film! Måste se!!" Sen när det väl börjar dra ihop sig och man ser trailers, posters mm så brukar suget avta om man märker att det här var ingenting för mig.
 
Så ja, nog är ja lite nyfiken allt. Men lite som du säger Blunder nu när du nämner fängslande så är konceptbilder ofta väldigt mycket bättre/finare/sportigare än slutvaran. =)
 
 
 


Ändrad av Jake - 04-augusti-2009 vid 15:35
Don’t worry about a thing,

’cause every little thing gonna be all right.


Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-augusti-2009 vid 20:10

Jag önskar verkligen också att man fortsatt med 2D även i denna film. Att den animeras i 3D är det enda som gör mig smått skeptisk för det här ser fantastiskt ut. Å andra spelar inte animationen så stor roll, om alla andra komponenter håller hög klass. I denna sekund bådar det hela gott.

Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-augusti-2009 vid 21:53
Ser verkligen vackert ut. Hoppas den här filmen blir bra!
Till toppen
Isabelle1995 View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 03-maj-2009
Status: Offline
Poäng: 7
inläggsval inläggsval   Citera Isabelle1995 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-augusti-2009 vid 21:55
Jag önskar att denna film skulle vara i 2D =/
Jag har en känsla av att filmen kommer se ut ungefär som shrek eller nåt, fast jag vet inte... Jag ser mer fram emot Prinsessan och Grodan i alla fall
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-augusti-2009 vid 23:34
Jag har för mig att man har utvecklat en speciell teknik som ska få filmen att se ut som en rörlig målning. Frågan är hur pass rörig bilden blir av det. Om man tar tex. en oljemålning så har ju de en tendens att se lite plottriga med mycket detaljer och djup. Jag har lite svårt och tro att man orkar se på sånt fast i rörlig form en längre tid. Men som sagt. vet vet ju inte riktigt hur den kommer att bli i slutändan.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-augusti-2009 vid 22:37
Jag ser fram emot den, även om den sägs vara i 3d, bara det inte blir en ny puttisnutti"Barbie" film så.., den som lever får se.LOL
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
DisneyFanatic View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 12-oktober-2008
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 72
inläggsval inläggsval   Citera DisneyFanatic Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-augusti-2009 vid 19:22
Jag tycker den ser lovande ut så långt iallfall. Fina bilder^^ Men ja, vi får se vad som händer. Just nu är även jag mer förväntansfull på Prinsessan och Grodan
Why can't they understand
the way we feel
They just don't trust
what they can't explain
I know we're different but,
deep inside us
We're not that different at all.
Till toppen
92juar View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 24-maj-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 226
inläggsval inläggsval   Citera 92juar Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-augusti-2009 vid 16:02
Ja jag kan bara hålla med alla andra att jag också längtar tills filmen kommer ut. Bilderna är jätte fina
Fjärtiska flytande två års studie på gymnasiet....
Till toppen
Anima View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 01-september-2009
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Anima Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-september-2009 vid 00:04

Wow, vilka vackra bilder! Den ser jag fram emot. Smile



Ändrad av Anima - 02-september-2009 vid 00:06
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-oktober-2009 vid 23:06
Jag hittade en till bild.
Tycker alla dessa bilder är väldigt fina och de får mig att längta till premiären, tror filmen faktiskt kan bli bra fast den inte är i 2D. Vill veta lite mer om själva berättelsen då jag mest sett bilder från filmen så jag ska leta lite fakta nu och se om de är intressant eller ej.

Ändrad av Saga - 27-oktober-2009 vid 23:08
Love will be your guide
Till toppen
Mrs.J.R View Drop Down
Springschas
Springschas


Medlem sedan: 08-oktober-2009
Status: Offline
Poäng: 14
inläggsval inläggsval   Citera Mrs.J.R Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-oktober-2009 vid 15:51
Jag antar att eftersom att prinsessan pch grodan är det stora nya "2D-projektet" så ville de antagligen göra något snabbare under tiden. Bilderna ser väldigt fina ut i alla fall, vi får se hur det blir. 
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-oktober-2009 vid 16:22
Postad av Mrs.J.R Mrs.J.R skrev:

Jag antar att eftersom att prinsessan pch grodan är det stora nya "2D-projektet" så ville de antagligen göra något snabbare under tiden.


Snabbt och snabbt, denna film har varit i produktion i flera år. 2004 lade jag till filmen till denna sidan (men jag kan inte komme på vilket år den först annonserades). Den har ju till och med hunnit med ett regissörsbyte (filmen skulle regisseras av Glen Keane från början)
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-december-2009 vid 23:54
Ny bild från filmen: http://www.slashfilm.com/2009/12/30/new-image-from-disneys-rapunzel/

Oklart om det är konceptbild eller en scen från filmen.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Akeruru View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 30-mars-2008
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 182
inläggsval inläggsval   Citera Akeruru Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-januari-2010 vid 13:21
Koncepten till den här filmen är verkligen väldigt vackra!

Dock blir jag fundersam när jag ser den senaste bilden där. Om det är taget ut filmen känner jag mig tveksam. Jag gillar inte riktigt Incredibles-looken på Rapunzel... Nu har de kört med den stilen alldeles för länge - de får ta och hitta på något nytt nu. Jag gillar konceptskisserna jättemycket, särskilt den som Saga postade, så jag hoppas att det är mer så hon kommer att se ut...

http://www.youtube.com/watch?v=kRO6EHhPr5g&feature=related

Det här "klippet" har legat ute ganska länge, men jag har inte sett det i den här tråden :P Det kanske inte ens är officiellt, men det ser "Rapunzelaktigt" ut, så jag lägger upp det här.

Om det är ett officiellt klipp blir jag tyvärr ännu mer tveksam till den här filmen när jag ser animationen. Jag gillar inte stilen på den heller - alldeles för överdriven, särskilt på ordet "magic". Hmm...


Ändrad av Akeruru - 02-januari-2010 vid 13:21
Save 2D-animation!
Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 295
inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-januari-2010 vid 10:45
Jag tycker den verkar bra. Min kompis sa dock att det bara var ett löst rykte som inte var sant, men jag ska nog inte låta henne bisserwassra över mig ... I'm the disney-nerd of us. Jag tycker stilen ser bra & speciell ut, men hoppas att den sista bilden på rapunzel inte är officiel, för ... den ser alldeles för fjäskig ut, ungefär som en datatörnrosa.
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-januari-2010 vid 15:29
Jag är faktiskt ganska förtjust i både sista bilden och klippet. Tycker stilen känns ren och enkel. Lite mycket "The Incredibles" över det kanske, men tycker det verkar snyggt. Framför allt gillar jag blicken hon ger mot slutet av klippet, efter att hon sagt just "magic". Ser naturligt och levande ut. Dessutom litar jag ganska mycket på Glen Keane, han om någon på Disney borde veta vad han sysslar med. Även om han inte jobbar med filmen längre var han ju ändå med i hundra år, så jag är lugn än så länge.
Till toppen
Nnic View Drop Down
Nykomling
Nykomling


Medlem sedan: 07-februari-2010
Status: Offline
Poäng: 1
inläggsval inläggsval   Citera Nnic Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-februari-2010 vid 04:48
Är det någon som vet vem som möjligtvis kommer att regissera den svenska dubbningen?

Ändrad av Nnic - 12-februari-2010 vid 12:45
Till toppen
Blunder View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 09-september-2006
Status: Offline
Poäng: 95
inläggsval inläggsval   Citera Blunder Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-februari-2010 vid 23:42
Filmen har nu bytt namn till Tangled enligt denna sida som skriver:

"Walt Disney Animation Studios’s 2010 computer animated release Rapunzel has been retitled Tangled. Producer Roy Conli explains:

“Hey everyone, I’m Roy Conli, producer of Disney’s next animated film. I have some exciting news to share, and it was important to me that YOU guys – the Disney fans – hear it first. I want to tell you about Walt Disney Animation Studio’s 2010 release, Tangled. It’s a really fresh, smart take on the Rapunzel story. In our film, the infamous bandit Flynn Rider meets his match in the girl with the 70 feet of magical golden hair. We’re having a lot of fun pairing Flynn, who’s seen it all, with Rapunzel, who’s been locked away in a tower for 18 years. I’m so proud of the crew working on this film – they’re doing a fantastic job creating an awesome story with great characters and a stunning world – and it’s all going to look amazing in 3D. All of us here at the studio are incredibly excited for you to see Tangled when it comes out in theaters this November.”


Directed by Byron Howard & Nathan Greno (the co-director and head of story on Bolt respectively), this new telling of the classic fairy tale, will transport audiences “to a stunning CG fantasy world complete with the iconic tower, an evil witch, a gallant hero and, of course, the mysterious girl with the long golden tresses. Expect adventure, heart, humor, and hair, lots of hair.” Our lead heroine is voiced by Mandy Moore while Chuck’s Zachary Levi will play a “dashing bandit” named Flynn Ryder who hits the road with the “rebellious, teenage hair apparent.” The voice cast is also rumored to include David Schwimmer, Matthew Gary Gubler, Kristin Chenoweth, Dan Fogler, and Grey DeLisle. is scheduled to hit theaters in Christmas 2010.

Previous director Glen Keane developed a new look for this computer animated film, which is said to look and feel more like a traditional hand-drawn Disney Classic, but in 3D. Apparently the film uses a non-photorealistic rendering technique which will make the surface look like it is painted but still containing depth and dimensions. The movie’s visual style is being based on French Rococo artist Jean-Honore Fragonard’s painting “The Swing”. You can definitely see the look they’re going for in the image above.

There are a couple more very small concept drawings over on the Animations message board, but you really can’t see much of anything. A short clip of test footage was shown at Siggraph 2005, where is gained a lot of attention. Earlier concept images had been previously posted online from when the project was titled Rapunzel Unbraided. But the project has since been completely revamped. You can see some concept art from the film here and here.

Tangled is scheduled to hit theaters in November 24th 2010. "


Ändrad av Blunder - 12-februari-2010 vid 23:45
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-februari-2010 vid 00:56
Oerhört dåligt vägval är min åsikt om titelbytet. Vad ska den heta nu på svenska  kan man undra; Trassel, Snärjigt?  Om den hade fortsatt att heta Rapunzel så hade de fortfarande haft igenkänningsfaktorn på att det är en känd folksaga, men Tangled låter inte särskilt intressant. Jag tycker de borde ta tillbaka den första arbetstiteln, Rapunzel unbraided. 
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-februari-2010 vid 00:56
Skumt med namnbytet tycker jag. Känns som man jobbat med den här filmen så länge jag läst om kommande Disneyfilmer på internet nästan, men först nu byter man titel. Läste för ett par dagar sedan att det var för att lättare kunna locka killar att se filmen...kan något så fjantigt stämma?
Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 295
inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-februari-2010 vid 14:09
Usch för det namnet! Rapunzel är ju mycket finare, och det skulle nog få filmen att låta mer baserad på sagan. Med det här namnet kommer den ju kännas som en Rapunzel-ripoff? :O
"Jag vet att det är en sten, jag vet, men för ögonblicket kan vi låtsas att det är ett frö; vi använder fantasin lite."
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-februari-2010 vid 14:15

Vad jag förstått så är den bilden som Daniel postade en promobild: http://community.livejournal.com/d_princesses/766424.html#cutid1

Sen har jag sett ett klipp från filmen men det är nu borttaget av disney från youtube. Klippet var i både data och skiss form, en scen som påminde om den där bilden som daniel postade var med där man fick se när Rapunzel  fångade den där killen med sitt hår, en väldigt action liknade scen. Av de lilla jag fick se fick jag även intrycket att de är mycket komedi över filmen men de återstår ju att se...

Angående namnbytet tycker jag de är knasigt, hur många gånger har de bytt namn nu egentligen? Och vadå locka killar ? Hur många disney klassiker har inte ett tjejaktigt namn så som Askungen, Törnrosa, Mulan osv de verkar ju inte ha vart nåt problem men antar att de vill vara lite up to date eller nåt sånt.

Love will be your guide
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-mars-2010 vid 20:12
De senaste jag hörde om den här filmen är att Rapunzels hår är magiskt och magin försvinner ifall man klipper hennes hår...
Love will be your guide
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-mars-2010 vid 20:18
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-mars-2010 vid 20:28
Oj! Ja, det var verkligen en teaser. Spännande dock, ser fram emot det här.
Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 295
inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-mars-2010 vid 10:22
Oh, den verkar cool :P Men skulle namnet inte skrämma bort pojkar kanske teasern gör det, om det nu är så jävla känsligt?
Hursomhelst, jag tycker den verkar bra och "in your face" till min kompis som sa att den här filmen bara var ett falskt rykte >.< do your research.
"Jag vet att det är en sten, jag vet, men för ögonblicket kan vi låtsas att det är ett frö; vi använder fantasin lite."
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-maj-2010 vid 15:23
Jag har hemskt hemskt dåliga nyheter angående denna film. I den senaste releaselistan jag fått från Disney (Sverige) så har denna film fått titeln: Trassel
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-maj-2010 vid 16:11
Men sluta. Trassel?!
Till toppen
Leffe91X View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 11-april-2010
Status: Offline
Poäng: 21
inläggsval inläggsval   Citera Leffe91X Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-maj-2010 vid 16:13
Trassel.. seriöst? Detta är utan tvekan den fulaste Disney-film titeln hittils..
Till toppen
 Svara Svara Sida  123 7>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media