Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Tangled (2010)

 Svara Svara Sida  <12345 7>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
ttecknat View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 22-november-2010
Status: Offline
Poäng: 27
inläggsval inläggsval   Citera ttecknat Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-december-2010 vid 23:48
Att de väljer att vänta med att visa den i England är ju ett stort mysterium. Men, med tanke på all Harry Potter hysteri som pågår just nu så kanske det är ganska smart? Så den slipper överglänsas menar jag. ;)
Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 295
inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-december-2010 vid 20:31
Postad av ttecknat ttecknat skrev:

haha jo, men det bästa är ju egentligen att ha så låga förhoppningar som möjligt. då kan det ju bara bli bättre och man slipper bli besviken :)

Jo, det är så jag tänker också. Men jag förstår verkligen inte varför de ska vänta till FEBRUARI innan den kommer till Sverige, och framförallt inte varför det dröjer nästan lika länge innan den kommer till England, där de ändå inte behöver dubba om.
"Jag vet att det är en sten, jag vet, men för ögonblicket kan vi låtsas att det är ett frö; vi använder fantasin lite."
Till toppen
ttecknat View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 22-november-2010
Status: Offline
Poäng: 27
inläggsval inläggsval   Citera ttecknat Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-november-2010 vid 21:58

haha jo, men det bästa är ju egentligen att ha så låga förhoppningar som möjligt. då kan det ju bara bli bättre och man slipper bli besviken :)

Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 295
inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-november-2010 vid 21:23
Postad av ttecknat ttecknat skrev:

eftersom att jag inte kunde vänta tills den släpps i Sverige (liksom herregud, nästan 3 månader efter att den släppts i andra länder, DÅ släpper de filmen i Sverige, idiotiskt) så laddade jag ner den och kollade på den nyss. jag måste bara säga, den är otroligt bra! den är inte alls som trailerna framställer den. det är absolut mycket mer fokus på Rapunzel och den är i helig disney anda. jag kommer absolut att tvinga med en kompis och se den på bio på svenska. så ni som inte har sett filmen kommer inte att bli besvikna, jag blev det i allafall inte.

:)

 

Åh, nice! Smile Ville inte ladda ner den, men jag spoilade för mig själv och kollade in slutet på wikipedia bara för att få veta om det var som alla sa, att den var som en vanlig disneyfilm. Och det verkar som det, så tillsammans med din åsikt ser jag mycket fram emot den här filmen, även om jag inte tänker hoppas alldeles för mycket ...Confused

"Jag vet att det är en sten, jag vet, men för ögonblicket kan vi låtsas att det är ett frö; vi använder fantasin lite."
Till toppen
ttecknat View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 22-november-2010
Status: Offline
Poäng: 27
inläggsval inläggsval   Citera ttecknat Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-november-2010 vid 20:09
eftersom att jag inte kunde vänta tills den släpps i Sverige (liksom herregud, nästan 3 månader efter att den släppts i andra länder, DÅ släpper de filmen i Sverige, idiotiskt) så laddade jag ner den och kollade på den nyss. jag måste bara säga, den är otroligt bra! den är inte alls som trailerna framställer den. det är absolut mycket mer fokus på Rapunzel och den är i helig disney anda. jag kommer absolut att tvinga med en kompis och se den på bio på svenska. så ni som inte har sett filmen kommer inte att bli besvikna, jag blev det i allafall inte.

:)

Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 295
inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-november-2010 vid 20:52
hittade en (av flera) recensioner av den på youtube, och den var ganska positiv.
http://www.youtube.com/watch?v=ks5TWvqf-jM
"Jag vet att det är en sten, jag vet, men för ögonblicket kan vi låtsas att det är ett frö; vi använder fantasin lite."
Till toppen
Disneyfantast View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 27-augusti-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 166
inläggsval inläggsval   Citera Disneyfantast Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-november-2010 vid 13:31
Efter att ha sett den fantastiska "Prinsessan och grodan" så känns det lite konstigt att "Tangled" då ska bli 3d och efter att ha sett trailen så påminner den lite om Shrek filmerna i stilen. Dock så ser filmen ut att vara rätt lovande ändå så det ska bli intressant att se den när den kommer.
MVH
   //Håkan
Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 295
inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-november-2010 vid 21:07
"The tear heals" måste ändå vara den bästa av alla bakgrundsmusiklåtarna. Och du är INTE ensam om att hitta likheter mellan "Mother knows best" och "Poor unfortunate souls", tro mig *kommentarer på youtube*.
Men, som sagt, håller jag med om att reprisen på Mother Knows Best är asbra. Jag blir så arg när hon säger "look at you - you think he'd be impressed?"
"Jag vet att det är en sten, jag vet, men för ögonblicket kan vi låtsas att det är ett frö; vi använder fantasin lite."
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-november-2010 vid 18:57
Är det förresten bara jag som hittar likheter mellan Poor Unfortunate Souls från Den lilla Sjöjungfrun och reprisen utav Mother Knows Best?

 

Nu har jag lyssnat på alla låtarna, och ändrat lite uppfattning om några. Jag tycker fortfarande att vissa känns lite för poppiga. Men de är ändå bra. De känns fortfarande inte klassiskt Disneyaktiga. Men när jag tänker efter så stämmer de flesta in på vilken sorts film jag väntar mig att detta blir. Ingen låt är heller direkt dålig. Men vissa är bättre än andra.

 

Jag har bara hunnit lyssna på några stycken utav bakgrundsmusiken. Jag gillar den med. Den känns Alan Menken och liknar mycket från hans tidigare Disneymusik.

Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-november-2010 vid 23:43
Har bara hört några låtar från soundtracket. Vissa är som sagt för poppiga och varken Alan Menken- eller Disneyaktiga.

 

Men ett par riktiga guldkorn finns. Som reprisen av Mother Knows Best. Har nog lyssnat sönder den nu. Den påminner mig lite grann om tidigare skurksånger :D

Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 295
inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-november-2010 vid 22:53
Har ni förresten hört soundtracket, som släpptes i tisdags? Det finns på youtube, och jag tycker låtarna är riktigt bra (vissa är bättre än andra, förstås ... första delen av "When will my life begin" känns lite för poppig för min del, men reprisen är mycket bättre. Mother Knows Best, första delen är ganska hemsk, reprisen är bara ... elak ._. på ett bra sätt, då).
Men min favorit är nog ändå I see the light. Sedan är ju bakgrundsmusiken, den instrumentala, riktigt bra också ...
"Jag vet att det är en sten, jag vet, men för ögonblicket kan vi låtsas att det är ett frö; vi använder fantasin lite."
Till toppen
Snow white View Drop Down
Nykomling
Nykomling


Medlem sedan: 29-juni-2010
Status: Offline
Poäng: 7
inläggsval inläggsval   Citera Snow white Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-november-2010 vid 13:08
Postad av Jeppe Jeppe skrev:

Nja, filmen verkar söt på sina ställen. Vissa grejer verkar riktigt snyggt gjorda. Men samtididigt så känns det inte som Disney. Den har en humor som jag gillade på vissa ställen. Hästen som tuggade affischen var klockren. Men skämtet passar inte in i den sorts film jag hade hoppats att det här skulle bli. Men, jag kan ju bli överraskad. Jag kommer nog se filmen på bio. Fast med lagom höga förväntningar.

Jeppes inlägg summerar ganska bra vad jag också tycker om den här filmen. Av trailern att döma alltså.

Jag hade inte sett trailern förrän igår och jag måste säga att jag blev positivt överraskad. Hade inte bildat mig jättemycket uppfattning om filmen innan, men efter att jag sett trailern skulle jag absolut vilja se filmen, den verkade bra. Och rolig är nog bästa ordet att beskriva vad jag tyckte. Man kanske inte ska ha för höga krav på den, men om man inte har det, eller några förutfattade meningar om hur man tycker att filmen ska vara, så tror jag absolut att man kan få en underhållande filmupplevelse. 
Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 295
inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-november-2010 vid 22:35
Postad av Emmylee Emmylee skrev:

Postad av Eilonwy Eilonwy skrev:

Förmodligen skrev han/hon det i fel tråd. Kan hända den bäste.

Jag har kollat runt lite, och på den amerikanska hemsidan för den här filmen står det att den har (amerikansk) premiär den 28 januari (eller nåt sånt), men på den här sidan står det att den har amerikansk premiär den 24 November. Tyckte bara det borde uppdateras, om det är fel på den här sidan.


Du kollade förmodligen på en engelsk sida (United Kingdom) eftersom den har premiär i England den 28 Januari. Den amerikanska premiären är som det stått överallt: 24 November. Det är inget som ska rättas till på den här sidan.

Ok, så kan det säkert vara ;) Blev dock lite förvirrad. Tack.

"Jag vet att det är en sten, jag vet, men för ögonblicket kan vi låtsas att det är ett frö; vi använder fantasin lite."
Till toppen
Emmylee View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-mars-2010
Status: Offline
Poäng: 236
inläggsval inläggsval   Citera Emmylee Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-november-2010 vid 21:17
Postad av Eilonwy Eilonwy skrev:

Förmodligen skrev han/hon det i fel tråd. Kan hända den bäste.

Jag har kollat runt lite, och på den amerikanska hemsidan för den här filmen står det att den har (amerikansk) premiär den 28 januari (eller nåt sånt), men på den här sidan står det att den har amerikansk premiär den 24 November. Tyckte bara det borde uppdateras, om det är fel på den här sidan.


Du kollade förmodligen på en engelsk sida (United Kingdom) eftersom den har premiär i England den 28 Januari. Den amerikanska premiären är som det stått överallt: 24 November. Det är inget som ska rättas till på den här sidan.
I'm simply saying that life, uh... finds a way.
Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 295
inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-november-2010 vid 19:39

Förmodligen skrev han/hon det i fel tråd. Kan hända den bäste.

Jag har kollat runt lite, och på den amerikanska hemsidan för den här filmen står det att den har (amerikansk) premiär den 28 januari (eller nåt sånt), men på den här sidan står det att den har amerikansk premiär den 24 November. Tyckte bara det borde uppdateras, om det är fel på den här sidan.
"Jag vet att det är en sten, jag vet, men för ögonblicket kan vi låtsas att det är ett frö; vi använder fantasin lite."
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-november-2010 vid 19:44
Så varför skrev du det i Tangled-tråden?
Till toppen
kung-triton View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 08-augusti-2006
Status: Offline
Poäng: 278
inläggsval inläggsval   Citera kung-triton Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-november-2010 vid 18:38
Nej, det var inte till denna filmen ju! :P hehe, det var till "Gnomeo & Juliet" ^
Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Avatar
Moderator - Memento Mori

Medlem sedan: 27-september-2004
Status: Offline
Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-november-2010 vid 11:50
Postad av MiniWalt_Disney MiniWalt_Disney skrev:

Lady Gaga och Elton John har spelat in en låt som heter "Hello hello" till filmen. Ser fram emot att få höra den!


Thumbs Down
"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-november-2010 vid 20:41
Verkligen en intressant kombination. Väldigt osäker kombination också tror jag. Men jag kan ju verkligen bli glatt överraskad också :)
Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 295
inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-november-2010 vid 19:19
Lady Gaga och Elton John? Intressant kombination.
"Jag vet att det är en sten, jag vet, men för ögonblicket kan vi låtsas att det är ett frö; vi använder fantasin lite."
Till toppen
kung-triton View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 08-augusti-2006
Status: Offline
Poäng: 278
inläggsval inläggsval   Citera kung-triton Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-november-2010 vid 17:35
Lady Gaga och Elton John har spelat in en låt som heter "Hello hello" till filmen. Ser fram emot att få höra den!
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-november-2010 vid 21:36
Jag gillade I see the light väldigt mycket :) Men jag gillade nästan Healing Incantation mer :D
Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-november-2010 vid 19:48
Postad av Emmylee Emmylee skrev:

Jag är INTE imponerad av "I See The Light". Inte så att jag avskyr den, men den är verkligen inget speciellt. Den kanske gör sig bättre med filmen, dock.

 

Nej, jag tyckte väl inte heller att den berörde mig särskilt starkt. En fin låt, ja visst. Men knappast medryckande och katchig. Rätt platt för att komma från Alan Menken.
Det är möjligt att den kommer att växa med tiden, men det som är så utmärkande med Alan Menkens tidigare verk är att jag aldrig har behövt nån tid att smältaoch bearbeta låtarna innan jag har kunnat uppskatta dem fullt ut. Dem har alltid fastnat direkt och jag har älskat dem från första stund. Den här låten däremot berörde mig inte alls, tyvärr.
Till toppen
Emmylee View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-mars-2010
Status: Offline
Poäng: 236
inläggsval inläggsval   Citera Emmylee Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-november-2010 vid 16:02
Jag är INTE imponerad av "I See The Light". Inte så att jag avskyr den, men den är verkligen inget speciellt. Den kanske gör sig bättre med filmen, dock.
I'm simply saying that life, uh... finds a way.
Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 295
inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-november-2010 vid 22:01
Jag älskar att se på featurettes, för även om de inte säger något nytt höjer de mina förväntningar på filmen (vilket de trots allt är till för, men ändå). Här är ett exempel http://www.youtube.com/watch?v=79ia4UL2N8o
Jag gillar Mandy Moore (Rapunzel) också, både som sångare och skådis, och hon passar väldigt bra som Rapunzel. Och detta tillsammans med I can see the light och den kortare låten Healing Incantation ( http://www.youtube.com/watch?v=N1a2pFUvyFc ) gör att jag tror den här filmen kan bli bättre än man trodde när man fick se den första trailern och postern. Smile

Ändrad av Eilonwy - 01-november-2010 vid 22:02
"Jag vet att det är en sten, jag vet, men för ögonblicket kan vi låtsas att det är ett frö; vi använder fantasin lite."
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-november-2010 vid 20:46
Alan Menken tror jag kommer sköta sig riktigt bra. Efter att ha hört låten som Emmaaa länkade till är jag nästan övertygad. Han och hans musik är egentligen det jag oroar mig minst över med den här filmen. Jag trodde han hade tappat gnistan när jag hörde soundtracket till Kogänget dock. Men efter att ha hört musiken till Förtrollad som jag verkligen gillar så är jag säker på att han kommer klara detta.

 

Jag hoppas verkligten på att bli överraskad av denna film. Den verkar ju inte totalt dålig. Det jag menade mest med mitt inlägg var att jag undrade varför Disney gjorde detta över huvud taget och inte stsade helt och hållet på en seriös film. Men som sagt. Jag kan och hoppas på att jag ska bli överraskad av detta :)

Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-november-2010 vid 13:55
Jag hade också väntat mig nåt i stil med Skönheten och Odjuret, och de förväntningarna är förstås borta, men ändå. Tycker det jag sett av filmen, i trailers osv är väldigt snyggt. Jag ser aldrig Disneyfilmer för humorns skull, och jag älskar The Princess and the Frog trots mycket humor som inte alltid tilltalar mig. 
Nej, Tangled ska bli intressant. Inte vad jag hade hoppats på, men ändå spännande. Tänker inte gnälla än.
Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 295
inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-november-2010 vid 10:05
Postad av Emmaaa Emmaaa skrev:

Postad av Emmylee Emmylee skrev:

 och det är ju inte helt omöjligt att Alan Menken tappat gnistan efter alla dessa år. Sånt händer ju tyvärr. Mycket sorgligt om det vore så.

Naaa, han kommer sköta sig fint! Jag blev helt rörd av att lyssna på denna låten!: 



So pretty! 

 

Ååh, vilken fin ^^

"Jag vet att det är en sten, jag vet, men för ögonblicket kan vi låtsas att det är ett frö; vi använder fantasin lite."
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-november-2010 vid 01:33
Postad av Emmylee Emmylee skrev:

 och det är ju inte helt omöjligt att Alan Menken tappat gnistan efter alla dessa år. Sånt händer ju tyvärr. Mycket sorgligt om det vore så.

Naaa, han kommer sköta sig fint! Jag blev helt rörd av att lyssna på denna låten!: 



So pretty! 
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Emmylee View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-mars-2010
Status: Offline
Poäng: 236
inläggsval inläggsval   Citera Emmylee Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-oktober-2010 vid 23:31
Postad av stitch stitch skrev:

Jag skulle helst se att Disney gjorde en Rapunsel-film i klassisk Disneystil, jämförbar med exempelvis Askungen eller Törnrosa.


Det var nog det vi alla hoppades på. Med Glen Keane bakom ratten och Alan Menkens musik kunde det ha blivit helt underbart. Så synd då att Keane steg undan och det är ju inte helt omöjligt att Alan Menken tappat gnistan efter alla dessa år. Sånt händer ju tyvärr. Mycket sorgligt om det vore så.
I'm simply saying that life, uh... finds a way.
Till toppen
 Svara Svara Sida  <12345 7>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media