Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

En julsaga.

 Svara Svara Sida  12>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: En julsaga.
    Postad: 12-juli-2009 vid 22:06
Är det bara jag som tror att det kommer bli en underbar film? Jim Carrey, Gary Oldman och Bob Hoskins + Charles Dickens + Disney = HubbaHubbaHubba!
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-juli-2009 vid 00:25
Jag hoppas också på denna film. Jag hoppas bara att Zemeckis kommer att gå för mer cartoonaktig  utseende på människorna (utöver Scrooge som på affischerna verkar vara en karikatyr). Säga vad man vill om Zemeckis men han var bättre på 80 och 90-talet. På senare år tycks han ha varit besatt av 3D-animation med en ambition om total realism som han aldrig uppnått och aldrig fungerat. Han får gärna göra texturer och shaders naturtrogna men att karaktärsmodellerna inte helt ser ut som verkliga människor.
Också att man inte helt förlitar sig på motion capture (för MC är ännu inte 100% pålitligt), utan att man tar hjälp av duktiga karaktäranimatörer att förfina rörelserna och ansiktsanimationerna så de inte såg lika livlösa ut som i Beowulf.


Ändrad av Daniel - 13-juli-2009 vid 00:26
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-juli-2009 vid 16:52
Jag tror aldrig jag har sett någon av hans filmer men den här ser bara för go' ut.
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-juli-2009 vid 17:14
Animationen är inte det som lockar mig mest, men jag gillar berättelsen väldigt mycket! Mupparnas Julsaga, tex, tycker jag är helt grym. Nu var trailern förstås väldigt välanimerad och gav en riktigt skön stämning, så jag ser mycket fram emot denna film. Ett biobesök lär det bli i vinter!
 
Robert Zemeckis är ingen av mina favoriter. Jag gillar Roger Rabbit och Polarexpressen, Beowulf har jag bara sett lite av och det jag såg var ganska tråkigt. I övrigt har jag bara sett Forrest Gump (denna till förbannelse överskattade film) och Cast Away och även om de båda var trivsamma har de inte gjort några djupare intryck på mig. Från Cast Away minns jag mest sidekicken volley-/rugby-/random-bollen.
 
Polarexpressen gillar jag mycket pga julkänslan som filmen till bredden är fylld av. Detta ser ju ljust ut, med tanke på att det är julsagornas julsaga vi väntar på!
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-juli-2009 vid 09:28
Någon som sett Barbie i en julsaga ? Det ska även finnas en annan tecknad film som också heter En Jul Saga. (Vet ej vilka som gjort den.)
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-juli-2009 vid 19:34
Postad av disney_girl disney_girl skrev:

Någon som sett Barbie i en julsaga ? Det ska även finnas en annan tecknad film som också heter En Jul Saga. (Vet ej vilka som gjort den.)
 
Nej billiga Barbie-filmer är inget för mig. Dessutom så finns det dussintals versioner av En Julsaga, både tecknade och otecknade.
 
Jaså då hade jag visst sett lite filmer av honom...
Roger Rabbit, fantastisk.
 
Cast Away, överskattad. Håller med, bollen Willson var det bästa med filmen. Grät faktiskt när han flöt iväg.
 
Forrest Gump, trevlig och bra men inget mästerverk.
 
Back to the Future-trilogin, klassiker.
 
Under Ytan, småläskig men skådespelarna är bättre än filmen.
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-juli-2009 vid 22:06

Jag vet inte riktigt hur jag ska göra med denna. Animationen känns helt fel för mig men det är ju ändå En julsaga, en historia som jag verkligen gillar - även om somliga filmatiseringar är helt hemska (förmodligen skulle Barbie-filmen räknas dit men jag kan inte uttala mig om den eftersom jag inte sett den). Så ja, det är ju ändå Dickens En julsaga så jag kommer nog inte att kunna hålla mig ifrån att se den, även om jag ställer mig lite tveksam.

I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-oktober-2009 vid 18:22
Det har kommit ut en trailer på filmen,

Youtube retar mig lite så kan inte posta länk men det är ju inte jättesvårt att hitta ; )


Vet inte om detta har sagts men bläddra igenom lite trailers på datorn och såg den och tänkte föra det vidare   
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-oktober-2009 vid 22:37
Kommer den visas på bio i Sverige?
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-oktober-2009 vid 22:53
Gött nog! 6 november verkar det vara dags (står iofs 13 här). Lite för tidigt för mig tror jag, men se den ska jag absolut göra!
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-oktober-2009 vid 15:05
Postad av Hades Hades skrev:

Gött nog! 6 november verkar det vara dags (står iofs 13 här). Lite för tidigt för mig tror jag, men se den ska jag absolut göra!
 
6 november? ojoj, julen är tidig i årEmbarrassed hoppas verkligen den kommer visas på orginalspråket!Smile
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-oktober-2009 vid 15:17
Postad av Hades Hades skrev:

Gött nog! 6 november verkar det vara dags (står iofs 13 här).


13 november är det senaste datumet som Svenska Disney angett på sin pressida.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-oktober-2009 vid 15:32
Ju senare desto bättre, om den nödvändigt måste komma i november.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-oktober-2009 vid 16:22
Håller med. Den borde ha premiär mellan 10 och 24 december.
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-november-2009 vid 00:13
Sagan som skrevs över 166 år sedan, fyller fortfarande biograferna! jag var och såg den idag, och jag kan lätt säga att jag haft mitt livs bioupplevelse! I 3D!  Jag satt som förtrollad från början till slut.
DEN HÄR versionen av sagan, var den BÄSTA! Jag skrattade, grät och ryste emellanåt. Den hade riktigt bra humor, rörande story och nervkittlande scener. Även en hel del obehagliga. DEN HADE ALLT! Jim Carry var helt perfekt som Scrooge, hans miner och kommerntarer görgyllde hela tillvaron. Colin flirt som hans systerson var också riktigt bra. Rösterna till spökena var grymma!, musiken var underbar, animationen var så verklig att man praktiskt taget trodde man befann sig i London, och kunde nästan känna snöflingorna,Felfritt i minsta detalj!Big smile Detta är kvalité!! Dock märkte man tydligt att filmen var riktad för vuxna, (både skämt och ordfraser) 
Filmen är ett mästerverk, den kommer att bli en stor julklassiker i framtiden! oförglömlig! Den är definitivt det bästa disney gjort på de senaste 6 åren! GÅ OCH SE DEN!, NU!Big smile


Ändrad av Art_of_Minnie - 08-november-2009 vid 00:14
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-november-2009 vid 03:04
OJ! Underbart att läsa, det var precis ett sånt omdöme jag ville höra. Now, är fortfarande lite kluven till hur snart jag ska se filmen. Jag är svinpeppad redan och det kan bli tufft att vänta till december. Uppenbarligen gick det inte helt åt skogen för dig, så funkar nog att se den i november också. Misstänker att bootsen stry mig mot Bergakungen (biograf, kom till göteborg och spana in, forummänniskor) inom två veckor redan, taggad till tänderna.
Hur bra var 3D-effekterna? Har fattat det som att svepningar över London osv ska vara mycket välgjorda. Har sett Bolt och Up i 3D, och visst var det intressant att titta på men inte fullt så nödvändigt kanske. Jag saknade inte direkt 3D-delen när jag såg Bolt på dvd (även om inledningen i 3D på bio var värd lite extrapengar).
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-november-2009 vid 11:45
Postad av Hades Hades skrev:

Misstänker att bootsen stry mig mot Bergakungen (biograf, kom till göteborg och spana in, forummänniskor) inom två veckor redan, taggad till tänderna.
Hur bra var 3D-effekterna? Har fattat det som att svepningar över London osv ska vara mycket välgjorda. Har sett Bolt och Up i 3D, och visst var det intressant att titta på men inte fullt så nödvändigt kanske. Jag saknade inte direkt 3D-delen när jag såg Bolt på dvd (även om inledningen i 3D på bio var värd lite extrapengar).
Såg den också på Bergarkungen, jäklar vilken effekt det var att se den på en sån stor biograf!
Angående 3D-effekterna, Var som sagt väldigt levande och otroligt detaljrika. Främst vid svepningarna över London, och scener där Scrooge praktiskt taget "stod" och såg rakt ner över London från ett kyrktak...Big smileRiktigt häftigt!, trodde man skulle falla genom golvet!Clap en annan nerkittlande scen är när Scrooge först är tyngdlös på en väldigt hög höjd, och sedan sakta börjar ramla nedåt..WOW. Till skillnad från andra filmer jag sett i 3D på bio, så märkte man verkligen i scenerna att den är skapad för att vara 3D, den kommer naturligtvis funka utan också, men man kommer inte kunna se den här filmen igen utan att sakna 3D effekterna,det kan jag nästan lova.
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-november-2009 vid 11:00
Den har bara 6,9 på imdb. Men jag är astaggad inför den. Känner jag min stad rätt så går den inte längre än en vecka (max) så jag ser den nog framåt helgen. Hade hoppats att det åtminstonde skulle bli lite snö, men det som kom förra veckan smälte bort efter någon dag.
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-november-2009 vid 21:32
Imorgon är det dags! Någon mer som sett filmen än? Ska bli mycket intressant, julen börjar tidigare än vanligt i år.

 

 

Kom precis hem från biografen. Jag rankar fortfarande Mupparnas Julsaga något högre än den här MEN jag tycker ändå den var väldigt bra! Handlingen är ju klanderfri. Är löjligt förtjust i den. Skådespeleriet är riktigt bra; det blir ju lite bökigt att prata om skådespeleriet när man snackar motion-capture, men framför allt Jim Carrey och Gary Oldman sköter sig väldigt bra. Det är skönt att se Carrey göra en ovanligt seriös insats som Scrooge. Smått teatraliskt av alla medverkande, medvetet förstås.

Animationen är även den mycket bra, mycket har hänt sedan Polarexpressen! 3D används precis på rätt sätt, och fyller en bra mycket större funktion här än i Up eller Bolt. Svepningarna över London är fantastiska, och den inledande av dessa skulle jag vilja kalla den mest välanimerade scenen någonsin. För första gången satt jag med andan i halsen på riktigt, till en animerad film!

Skavankerna skulle väl vara att början är ganska långdragen, medan slutet går väldigt snabbt. Den balansen är inte jättelyckad, kanske. Känner man sedan till berättelsen ganska väl, kan det bli lite att man sitter och "väntar på nästa scen" vilket ju är lite synd. Det är förstås ofrånkomligt, så man får försöka koppla ifrån det och njuta av ögongodiset (även om jag fortfarande inte är helt hundra på vad jag egentligen tycker om att hela filmer görs med motion-capture...det kan ibland kännas smått onödigt, även om det i det här fallet är väldigt snyggt).

Ändrad av Hades - 21-november-2009 vid 00:12
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-november-2009 vid 17:08
Som jag sa i AiW-tråden, ska nog försöka se filmen imorgon då det förmodligen är sista chansen för mig att se den på bio. Jag har dock svårt att tänka mig att den kommer att slå TV-versionen från 1999 med Patrick Stewart i rollen som Scrooge. Såg den sjukt nog mitt i sommaren för några år sedan (dock mitt i natten) och grinade faktiskt i slutet för den var så vacker. Själva historien är ju helt tidlös.

 

 

 



Ändrad av 101dalmatiner - 21-november-2009 vid 17:19
Till toppen
disney_erika View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 23-december-2007
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera disney_erika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-november-2009 vid 20:35
Såg denna film förra veckan, tyvärr inte i 3D Unhappy.Eftersom detta är min favorit bok så såg jag  fram imot dena filmen.Den var utan tvekan den hemskast vertionen jag sett. Jakt senen var verkligen obehagling. Jag gillar verkligen att de hade med om Scrogges barndoms. Det käns som den offta glöms bort. Jag hadde hoppats att den här filmen skulle vara litte roligare. Min favorit scen var utan tvekan den när den nuvarade julensande "försvann". Så hems men så sjukt bra! Filmen slår inte Mupparnas vertion enligt mig Wink men de kan ju var för att jag alltid älskat den.  Nej men som sagt filmen var bra, men den lyckas inte jätte bra enligt mig, visst får du med många element från boken, men de skulle kuna gå att göra bätre.
Right before your eyes and beyond your wildest dreams
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-november-2009 vid 19:55
Jag... missade... filmen....
Varför?
Lathet? Klantighet? Dumhet?
Jag vet faktiskt inte. Men jag lär ångra mig en bra tid framöver.
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-november-2009 vid 21:44
Mupparnas Julsaga är väldigt bra, men jag tycker denna var mycket bättre. Mer rörande, häftigare scener osv, dock är Mupparnas version gulligare.LOL
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-november-2009 vid 22:46
Här är den bästa versionen någonsin:

http://www.youtube.com/watch?v=OcQ1tJV2mto

Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-december-2009 vid 19:04
Kom just hem från filmen (trots allt!!!) och den var mycket fin. Riktigt trogen förlagan och fantastiskt vacker att se på. Den som sa att det faktiskt kändes som att det snöade i salongen slog verkligen huvudet på spiken. Som film ger jag den en 7/10 men den visuella biten höjer den till en 8/10.
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-december-2009 vid 20:04
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Kom just hem från filmen (trots allt!!!) och den var mycket fin. Riktigt trogen förlagan och fantastiskt vacker att se på. Den som sa att det faktiskt kändes som att det snöade i salongen slog verkligen huvudet på spiken. Som film ger jag den en 7/10 men den visuella biten höjer den till en 8/10.
I told yaThumbs Up
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-december-2009 vid 20:50
Men jag instämmer dock inte att det är den bästa bioupplevelsen man kan ha. Jag kan lätt räkna upp tio bioupplevelser som jag minns med större värme och glädje. Härlig film hur som helst.
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-december-2009 vid 09:23
Jag har också varit och sett En julsaga, i minsta salongen på bion och det var inte ens fullsatt. Men filmen var riktigt bra. Håller dock med Hades att det var lite synd att början var långdragen och slutet gick så fort. Men den var riktigt bra animerad. Det syntes tydligt att det var Jim Carrey som låg bakon Scrooge (speciellt i slutet när han utför sin lilla juldans på kontoret) och vyerna över London var magnifika. Instämmer i att det nästan kändes som att det snöade i salongen. Underbart!
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-december-2009 vid 17:46
Carrey spelade även de tre julens andar och diverse andra roller.
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-december-2009 vid 08:00
Ja, det vet jag. Men tyckte inte det syntes lika tydligt på dem. Scrooges juldans var bara så träffande. 
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
 Svara Svara Sida  12>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media